Mode & Beauty alle pijlers

Weer de verkeerde foundation gekocht

09-06-2012 16:43 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd al verschillende foundations gekocht, steeds veel geld kwijt maar de juiste zit er niet tussen.

Ik heb inmiddels de foundation van Max factor gehad (xperience), deze was te droog.

L'oreal lumi magique, dekte niet goed genoeg.

Clinique Even Better, dekt wel goed maar je ziet dat ik echt foundation op heb, niet mooi dus.

Clinique Perfectly real, te doorzichtig, als ik meer smeer wordt het erg nep.

Ik heb nog meer geprobeerd maar kan niet alles vermelden.



Ik zoek een foundation die genoeg dekking geeft maar de huid nog wel laat ademen en die er niet zo boven op ligt.

Tja, is die te vinden?



Hoop op jullie tips.



Veera
Ga je eens laten voorlichten/besmeren.
Alle reacties Link kopieren
Test je niet eerst op je hand dan?

Ik heb zelf BB creme van L'oreal, is een bb met een foundation erdoor. Ben er erg tevreden over
Alle reacties Link kopieren
maybelline The eraser
Alle reacties Link kopieren
vraag proefmonsters en probeer iedere dag een andere totdat je de goede hebt.



Ik spaar altijd monsters op die in tijdschriften zitten en van de drogist/parfumerie.

Die neem ik mee als we kamperen en ik alleen een zijkoffer van de motor kan vullen met alles wat ik denk nodig te hebben.

Zo kan ik shampoo,geurtjes en make-up meenemen zonder dat het veel ruimte inneemt.

zo kwam ik er ook laatst per toeval achter dat de MaxFactor Second Skin Natural voor mij de goede foundation is
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 09 juni 2012 @ 16:49:

Test je niet eerst op je hand dan?

Ik heb zelf BB creme van L'oreal, is een bb met een foundation erdoor. Ben er erg tevreden overOp de hand testen vind ik toch heel anders hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oh, maar dat doe ik ook.

In de winkel doen ze een heel klein beetje op de kaak aanbrengen en dan lijkt het wel wat.

Eenmaal thuis en ik het hele gezicht heb gedaan en na een paar uur in de spiegel kijk: weer niet het beloofde resultaat :(



Hoop op jullie tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt heel blij met de Mineral Foundation van de Body Shop (kleur True Vanilla). Je kan daar gewoon een proefje vragen, krijg je genoeg mee voor een paar keer.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 09 juni 2012 @ 16:49:

Test je niet eerst op je hand dan?

Ik heb zelf BB creme van L'oreal, is een bb met een foundation erdoor. Ben er erg tevreden over



die heb ik ook voor erbij maar is niet heel erg dekkend.

Vind die vooral lekker als ik al voorgebruind ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 09 juni 2012 @ 16:50:

[...]





Op de hand testen vind ik toch heel anders hoor.Is ook wel anders qua huidstructuur maar bij mij zijn handen gezicht redelijk dezelfde kleur, dus dan heb ik wel een behoorlijk reeel beeld
Alle reacties Link kopieren
Probeer een BB cream, werkt bij mij geweldig ik heb er 1 van skin79, dekt goed, maar je ziet niet dat je wat draagt.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 09 juni 2012 @ 16:53:

Probeer een BB cream, werkt bij mij geweldig ik heb er 1 van skin79, denkt goedEcht?
Alle reacties Link kopieren
ik heb true match van l'oreal.



Misschien ligt het ook aan de manier waarop je 'm aanbrengt.

Of misschien werkt poeder beter voor je?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je foundation op doen? Ik snap dat nooit, het is zó lelijk!
Dream Matte Mousse van Maybelline.

Die vind ik heel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:undereternalstars schreef op 09 juni 2012 @ 16:54:

Waarom zou je foundation op doen? Ik snap dat nooit, het is zó lelijk!



Bedoeling is juist dat je het niet eens ziet zitten

Als je het wel ziet zitten, is het inderdaad lelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:floral schreef op 09 juni 2012 @ 16:56:

[...]





Bedoeling is juist dat je het niet eens ziet zitten

Als je het wel ziet zitten, is het inderdaad lelijk!oh vandaar. Maar dan snap ik het nog steeds niet, al dat make-up op je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
@luni, ja man mijn BB cream denkt *bloos* k*t autocorrect.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:undereternalstars schreef op 09 juni 2012 @ 16:54:

Waarom zou je foundation op doen? Ik snap dat nooit, het is zó lelijk!

Niet iederen is gezegend met een egaal velletje hé



En wanneer goede produkten én goed aangebracht hoef je het niet eens op te merken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 09 juni 2012 @ 16:59:

@luni, ja manvrouw mijn BB cream denkt *bloos* k*t autocorrect.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe trouwens voor mn werk eerst de BB creme op en dan een Visible lift foundation(l'oreal) eroverheen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens langs bij Mac. En je foundation gewoon goed testen, ze maquilleren je trouwens ook wel eens gratis, dan zie je ook hun werkwijze en heel goed afpoederen met transparant poeder of lichte poeder, dan is het glimmende eraf en blijft je foundation goed zitten. Ook altijd een zeer goeie dagcreme aanbrengen + serum moest je dat niet doen.. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 09 juni 2012 @ 17:03:

[...]



He niet op elke slak zout leggen hé...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterblommetje schreef op 09 juni 2012 @ 17:00:



Niet iederen is gezegend met een egaal velletje hé



En wanneer goede produkten én goed aangebracht hoef je het niet eens op te merken.



Ik ben zeer zeker niet gezegend met een egaal velletje: sproeten, vlekjes en regelmatig 1 of meerdere puistjes. Maar ik ga lekker naturel. Ik zal het zeker wel eens niet zien bij mensen, als het echt goed spul is, maar ik zie het te vaak wel en vindt het dan erg lelijk.



Met vlekjes en puistjes willen mensen nog steeds met me samenwerken, bevriend zijn en een relatie met me hebben, dus ik zie de noodzaak van het dichtsmeren totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:anneliesje1988 schreef op 09 juni 2012 @ 17:20:

Ga eens langs bij Mac. En je foundation gewoon goed testen, ze maquilleren je trouwens ook wel eens gratis, dan zie je ook hun werkwijze en heel goed afpoederen met transparant poeder of lichte poeder, dan is het glimmende eraf en blijft je foundation goed zitten. Ook altijd een zeer goeie dagcreme aanbrengen + serum moest je dat niet doen.. Succes!



Ik doe eerst een serum, daarna een dagcreme en dan de foundation.

Misschien is mijn basis niet goed!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven