Mode & Beauty alle pijlers

Weer de verkeerde foundation gekocht

09-06-2012 16:43 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd al verschillende foundations gekocht, steeds veel geld kwijt maar de juiste zit er niet tussen.

Ik heb inmiddels de foundation van Max factor gehad (xperience), deze was te droog.

L'oreal lumi magique, dekte niet goed genoeg.

Clinique Even Better, dekt wel goed maar je ziet dat ik echt foundation op heb, niet mooi dus.

Clinique Perfectly real, te doorzichtig, als ik meer smeer wordt het erg nep.

Ik heb nog meer geprobeerd maar kan niet alles vermelden.



Ik zoek een foundation die genoeg dekking geeft maar de huid nog wel laat ademen en die er niet zo boven op ligt.

Tja, is die te vinden?



Hoop op jullie tips.



Veera
Haha Eliana, dat is toevallig.
Alle reacties Link kopieren
quote:eliana schreef op 09 juni 2012 @ 19:49:

[...]





Nee klopt, maar geeft samen met de poeder een hele mooie finish.. Ik heb de BB van Garnier ook, is in combi met die poeder ook heel okay. Kost je maar 3 euro om te proberen. Het is die desinfecterende poeder in het blauwe doosje met doorzichtige bovenkant. Te krijgen bij de grotere kruidvats.Is het een losse poeder of een compacte poeder?
Alle reacties Link kopieren
Vichy Aera Teint Pure cream foundation, een natuurlijk ogende foundation die absoluut je huid laat ademen maar ook de 'vlekkerigheid' verhult. Erg prettig aan te brengen ook. De fluid variant is daarentegen niet prettig en oogt erg nep.
Alle reacties Link kopieren
M·A·C Studio Sculpt. Ik heb de nc20 en van de concealer de nc15
Alle reacties Link kopieren
quote:veera schreef op 09 juni 2012 @ 19:58:

[...]





Is het een losse poeder of een compacte poeder?Compact. Ik gebruik een grote kwast van de hema en wrijf daar een paar keer mee over de poeder..
Alle reacties Link kopieren
MAC studio fix
je moet vooral de goede kleur hebben. Vraag proefverpakkingen ipv steeds nieuwe te kopen
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 20:43:

je moet vooral de goede kleur hebben. Vraag proefverpakkingen ipv steeds nieuwe te kopenJa, dat ga ik de volgende keer ook zeker doen, maar ik durf het niet altijd te vragen. Maar omdat ik het nu toch wel beu begin te worden ga ik het zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Stop met zoeken: foundation van Dermalogica.



Kost wat maar het is echt superspul en je doet er best lang mee. Ik gebruik elke dag een drupje en als ik uitga wat meer en doe er zeker 3/4 maanden mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:esther55 schreef op 09 juni 2012 @ 21:33:

Stop met zoeken: foundation van Dermalogica.



Kost wat maar het is echt superspul en je doet er best lang mee. Ik gebruik elke dag een drupje en als ik uitga wat meer en doe er zeker 3/4 maanden mee.niet voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@ Kensija hoezo?? Heb je er een mindere ervaring mee? Verklaar je nader.......( Ik ben benieuwd.)



Het is natuurlijk, niet irriterend, haalt vlekken weg en neemt de kleur van je huid aan. Probeer een proefverpakking zou ik zeggen.



Merken als vichy, max factor enz. begrijp ik direct dat het voor veel mensen niet het verwachte effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:celine2906 schreef op 09 juni 2012 @ 19:56:

Voor de MAC foundation gebruikte ik trouwens een hele dure kwast, aangesmeerd door Ici. Maar ik moet zeggen het is wel een hele goede kwast. Koste toen iets van 30 euro volgens mij.



Bij kwasten is het vaak wel zo dat de duurdere kwasten beter zijn (en blijven). Er zullen natuurlijk ook goedkopere kwasten zijn die wel goed zijn maar over het algemeen zegt de prijs ook wel wat over de kwaliteit.



TO laat je voorlichten bij een parfumerie. Laat je opmaken, vraag proefmonsters mee. Niet meteen iets kopen. Eerst kijken hoe het er in daglicht uitziet, hoe het er na een paar uur uitziet.



Ik vind dat er wel veel verschil zit in de service bij parfumeries. Laatst was ik bij een ici paris, op zoek naar een nieuwe foundation. De medewerkster haalde iets van Clinique uit het schap, ja dit is denk ik wel de juiste kleur voor jou (PUNT). Ik zei nog dat het wel lastig is om te beoordelen zo. Ze bood niet eens aan om even wat op te brengen. Wil je iets verkopen of niet denk ik dan? Ik ben gegaan. Het kan gelukkig ook anders. Bij een andere parfumerie werd het netjes aangebracht en kreeg ik een berg testers mee, waren ook totaal niet opdringerig.
En de kwasten die niet van een hond of kat e.d. gemaakt zijn, werken nog beter.
quote:molly74 schreef op 09 juni 2012 @ 22:31:

En de kwasten die niet van een hond of kat e.d. gemaakt zijn, werken nog beter.



Ow...



*stuurt poes weer naar beneden*



Ik vond de staart van poes eigenlijk altijd wel handig. Ze loopt ´s ochtends de hele tijd over de wastafel voor knuffels en moet altijd zo nodig met de staart over mijn make-up. Maar dat is dus niet zo slim begrijp ik?
quote:exces schreef op 10 juni 2012 @ 12:05:

[...]





Ow...



*stuurt poes weer naar beneden*



Ik vond de staart van poes eigenlijk altijd wel handig. Ze loopt ´s ochtends de hele tijd over de wastafel voor knuffels en moet altijd zo nodig met de staart over mijn make-up. Maar dat is dus niet zo slim begrijp ik?Op die manier zal het geen kwaad kunnen, poes zal het vast leuk vinden. Maar doe je je levende kat in kokend water om hem daarna makkelijker van zijn vachtje te kunnen ontdoen, dan zijn die kwasten opeens een stuk minder aantrekkelijk...
Van Essence heb ik trouwens matt bronzing powder (Sunny).

Een ander doosje dus als Eliane heeft.

De mijne is zowel van boven als onder doorzichtig, wel een grote sticker op de onderkant. Kan inmiddels veranderd zijn want ik heb deze al ruim een half jaar. En dat voor 3 euro .



Ik ga ook eens die van Eliane proberen. Desinfecterend... ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Aaah okay, ja die paste niet zo goed bij mijn kleur ^^.. Ik vind die desinfecterende errug prettig. Krijg er nooit puistjes van.
Alle reacties Link kopieren
Grappig .. Bij mij maakt t geen drol uit welk merk foundation ik gebruik want ik weet blijkbaar hoe je t moet opbrengen? Heb nooit een volgeplamuurd gezicht en gebruik van alles door elkaar..
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
vreselijke ervaring met dat spul.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 10 juni 2012 @ 15:26:

vreselijke ervaring met dat spul.Welke bedoel je??
Alle reacties Link kopieren
dermalogica
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 10 juni 2012 @ 15:26:

vreselijke ervaring met dat spul.Jouw ware aard bleef toch nog doorschijnen?
Alle reacties Link kopieren
Lancome Teint Miracle.
quote:eliana schreef op 10 juni 2012 @ 15:01:

Ik vind die desinfecterende errug prettig. Krijg er nooit puistjes van.Bedankt voor de tip, die ga ik een volgende keer ook eens proberen. Zeker als het wat warmer wordt dan heb ik nog al eens last van een beetje uitslag.
Ik heb laatst een foundation van Catrice gekocht, de fijnste die ik ooit gehad heb! En dat voor maar 6.50 euro. Met de matte primer powder van Catrice eroverheen is het helemaal top

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven