Mode & Beauty alle pijlers

Welk parfum voor mijn 25ste verjaardag?

22-06-2013 22:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer met een luxe probleem hoor!



Volgende maand word ik 25 en ik wil m'n vriendinnen vragen om een donatie zodat ik een nieuw parfum kan kopen. Ik begin iets volwassener en vooral professioneler te worden en de tijd van goedkope mierzoete luchtjes die binnen een paar uur vervagen is voorbij.



Nou is smaak natuurlijk heel persoonlijk, dus ik ga natuurlijk naar een parfumerie om iets uit te zoeken t.z.t. Maar ik wilde jullie wel vragen om suggesties.



Ik zoek een luchtje wat lang blijft hangen (het liefste de hele werkdag), want ik ga overdag niet opnieuw spuiten. Maar het moet wel een beetje passend zijn voor mijn leeftijd en voor overdag. Ik dacht zelf aan Alien van Thierry Mugler, maar de parfumerie mevrouw vond dat niet helemaal iets voor mijn leeftijd.



Uiteraard snap ik het belang van het parfum zelf lekker vinden, maar ik vind het ook wel belangrijk dat het een beetje acceptabele geur is voor mijn omgeving. Ik ben namelijk bijv. ook dol op kokos, maar ik zou er nooit naar willen ruiken, omdat sommige mensen er echt niet goed van worden.



Benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Maroussia ruikt lekker, goegel maar eens. Alleen jammer dat je op internet niets kunt ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je lekker - zoet, fruitig, licht ?



Een paar suggesties :



-Chanel- Chance (blijft goed hangen, fris maar niet te opvallend)

-Diesel- Fuel for life

-Chloé- Eau de parfum

-Estée Lauder- Pure white linen

-D&G- The One
Alle reacties Link kopieren
Alien van Thierry Mugler vind ik juist een beetje ordi.



Chloé by Chloé vind ik heerlijk fris en vrouwelijk.

Een lekkere, wat zwaardere, geur vind ik Chanel Change of Coco Mademoiselle.
Alle reacties Link kopieren
Flowerbomb van V&R
Alle reacties Link kopieren
I love parfum!! Ik heb dan ook een grote collectie: sommige wat goedkoper en sommige (veel te) duur. Ik houd heel erg van 'Bright Crystal' van Versace. Echt een aanrader en ook bij het Kruidvat te koop.



Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
Envy me van Gucci vind ik nog steeds het lekkerste luchtje dat bij mij voor de spiegel staat in de badkamer. Ik spuit 's ochtends 1 keer tussen mijn borsten en 1 keer op mijn polsen (die ik dan even over elkaar wrijf) en dan hoor ik soms aan het einde van de dag nog weleens: "Wat ruik je lekker, wat is dat voor een luchtje?".



Waarom ga je niet een keer "snuiven" bij een parfumerie zoals Douglas of Ici Paris? Is wel heel persoonlijk natuurlijk. Wat de één lekker vindt kan de ander wel helemaal niets vinden.
Alle reacties Link kopieren
Lovely, ik heb hem gehad voor mijn verjaardag. Ik vind hem erg lekker ruiken.
Alle reacties Link kopieren
La vie Est Belle van lancome

Zo lekker......



Maar goed, het is lastig om daar een advies in te geven. Zoveel mensen, zo veel smaken...



Ga gewoon goed ruiken en baseer je keuze niet op 1 moment. Ga een paar keer...verschillende gemoedstoestanden kunnen van invloed zijn op je reuk...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat ik ook altijd heel lekker blijf vinden is:



Very irresistible van givenchi



Insolance van Guerlain
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Het snuiven wil ik zeker gaan doen, maar ik doe (soms tot het dwangmatige aan toe) altijd vooronderzoek.



Ik weet nl. dat dit best wel eens een dure aanschaf zou kunnen worden en dan vertrouw ik persoonlijk niet op verkopers. (Is dat héél slecht van me?) Ik ben meer van de crowdsourcing en zit nu op Fragantica te kijken welke luchtjes mensen van vinden dat ze lang blijven hangen, en daar maak ik dan een lijst van.



Ik was van de week al bij de Ici Paris om twee luchtjes te testen, maar die bleken ze niet te hebben. Ik uitgelegd wat ik zocht, uiteindelijk een monstertje Flower Tag van Kenzo meegekregen. Qua geur zat ze prima, maar binnen 3-4 uur was de lucht compleet weg. Dan ben ik toch blij dat ik daar geen 40 eurie aan heb uitgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Valentina van Valentino, erg lekker en blijft de hele dag goed hangen.

Flowerbomb van Viktor & Rolf blijft ook de hele dag hangen, maar is wel mierzoet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op kokosgeur, dus misschien houden we ook wel van dezelfde parfums. Mijn favorieten zijn op dit moment Miss Dior en Burberry London.
Die van Biol heb ik ook. Zoet, maar heerlijk en je blijft het de hele dag ruiken.



Andere favorieten: Burberry Brit, She van Armani, Eau de Energie van Biotherm (die laatste is rond de veertig euro voor 100 ml, een leuke prijs).
Alle reacties Link kopieren
quote:ocean76 schreef op 22 juni 2013 @ 22:56:

Maroussia ruikt lekker, goegel maar eens. Alleen jammer dat je op internet niets kunt ruiken. Daar heb ik nog een flesje van bij m'n ouders geloof ik! Ooit als kind gehad van iemand, maar toen vond ik dat natuurlijk helemaal niet lekker. Maar zeker waard om weer even op te duikelen om te proberen. :D
Alle reacties Link kopieren
ABsoluut Coco Mademoiselle. Ik heb deze al jaren, en toch blijf ik met regelmaat complimenten hierover krijgen.





Ook heb ik Lady Million van Paco Rabanne, krijg ik ook vaak goeie reacties op.



Miss Dior vind ik ook lekker, maar blijft bij mij totaal niet hangen. Je moet eigenlijk even iets opspuiten in de winkel en aan het eind van de dag vragen of mensen het nog kunnen ruiken. De geur moet passen bij jouw lichamsgeur, en dat is een kwestie van uitproberen.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Jadore. Van dior. Al jaren mijn parfum
Alle reacties Link kopieren
Miss Dior is lekker



Tresor van lancome ook!
Ik heb zomer en wintergeuren



Lekkere geurtjes:

Chanel chance, blijft goed hangen en altijd veel complimenten over de geur zelf. (Fris)



Chanel - coco madmoiselle blijft zeer goed hangen, je moet zeker niet teveel gebruiken anders vermoord je mensen met je geur, maar mensen vinden hem lekker. (Bloemig)



Emporio armani she: sportieve dagelijkse geur. Lekker fris



Marc jacobs - daisy blijft goed hangen. Bloemige geur, niet zwaar.



Bvlgari- bvl frisse sportieve geur.



Dkny- pure: bloemige vanille geur die aanwezig is maar niet je collega's zal vergassen.



Angel Thierry mugler old timer. Zware geur dus matige gebruik is zeker aangeraden.



Jean Paul gaultier: x collection citroenige geur blijft ook lekker hangen.



Miss dior bloemig blijft goed hangen, aparte geur ook.
Alle reacties Link kopieren
Awesome, heb door jullie alweer wat toevoegingen kunnen maken op mijn (inmiddels niet meer zo) short-list van parfums.
Alle reacties Link kopieren
Hypnotic Poison Eau Sensuelle van Dior. Blijf je ook lang ruiken.
Princess van Vera Wang is mijn favoriet.



Ik vind geuren voor een leeftijdsgroep altijd zo'n onzin. Dat gaat volgens mij alleen nog om 2411, die Eau de Colonge. Die is voor oma.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies: probeer ze vooral uit! Er zijn geurtjes die ik zalig vind bij een ander maar de bij mij naar tuinbonen ruiken. En ik zou een ander laten ruiken of die het eind van de dag nog ruikt.

Dat is betrouwbaarder!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 22 juni 2013 @ 23:42:

ABsoluut Coco Mademoiselle. Ik heb deze al jaren, en toch blijf ik met regelmaat complimenten hierover krijgen.





Ook heb ik Lady Million van Paco Rabanne, krijg ik ook vaak goeie reacties op.



Grappig! Ik heb precies dezelfde 2 geurtjes! Allebei eau de parfum.



@TO: kies voor een eau de parfum, want dat blijft langer handen dan edt. En draag de geur eens als test de hele dag. Ruik je m nog en wat vind je er na een paar uur/dag van. Ik test dan per pols een geur en vergelijk ze dan meerdere keren op een dag.
yogayup wijzigde dit bericht op 23-06-2013 08:54
Reden: Bericht nog niet af, forum mobiel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:LeentjeDB schreef op 22 juni 2013 @ 23:01:

Envy me van Gucci vind ik nog steeds het lekkerste luchtje dat bij mij voor de spiegel staat in de badkamer. Ik spuit 's ochtends 1 keer tussen mijn borsten en 1 keer op mijn polsen (die ik dan even over elkaar wrijf) en dan hoor ik soms aan het einde van de dag nog weleens: "Wat ruik je lekker, wat is dat voor een luchtje?".



Waarom ga je niet een keer "snuiven" bij een parfumerie zoals Douglas of Ici Paris? Is wel heel persoonlijk natuurlijk. Wat de één lekker vindt kan de ander wel helemaal niets vinden.Mij is altijd geleerd dat je nooit je polsen over elkaar moet wrijven na het spuiten van een luchtje, omdat dit niet ten goede zou komen aan de geur van de parfum. Nu heb ik er geen verstand van, dus misschien praat ik onzin, maar weet iemand of dit klopt?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven