Mode & Beauty alle pijlers

Welke geur draag jij vandaag?

03-11-2010 10:44 3044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier gezellig mee over parfum!

Een aantal leuke links:



Poederachtige parfum



Top-3 van jullie favoriete geuren



Veel plezier!







Toevoeging Viva Angel3 op 07-12-2010 23:45u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een niche-geuren topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve dames,



Girl, niets van aantrekken hoor, die negatieve verhalen over Cléa! Ik vind Cléa tijdloos en elegant, net als bijvoorbeeld No.5, First en L'Air du Temps.



Berteke, heel veel plezier bij Prince en bij Lianne! Geniet ervan!



Taylor, mooie geur draag je! Zuinig op het flesje zijn hoor, het is volgens mij een limited edition!



Vandaag in Vie de Château - Parfums de Nicolaï.



Fijne dag!



Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, deze nieuwe geur van L'Artisan Parfumeur, Batucada.



http://www.cafleurebon.co ... batucada-sound-of-brazil/



Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi !



Berteke,ben zo benieuwd hoe Prince was !!Gaaf hoor .Is je oog opgeknapt ?



Klinkt zeker goed Dalida .



Was en ben vandaag in Coco M EDP .



fijne avond



Plom

Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Berteke, uitgebreid verslag graag!



Vandaag een snuffeldagje gehouden, ik heb veel geuren getest dus ik ruik nu naar van alles.

De enige geur die écht indruk op mij heeft gemaakt is Les Nombres d'Or Vanille van Mona di Orio, dat gaat zeker een aanschaf worden.

Les Nombres d'Or Tubéreuse is trouwens ook prachtig.



Ook een mooie geur getest van Micallef die op mijn huid heel erg lijkt op Muscs Koublaï Khän, maar ik ben de naam vergeten.



Taylor, bij L'Occitane heb ik Verveine Soleil (Sun Verbena) getest, dat is denk ik een mooie zomergeur voor jou! Hij opent heel fris, en de drydown lijkt op L'eau Cheap and Chic van Moschino, zacht, zepig en poederig.



Fijne avond, welterusten!



anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 11-07-2011 08:25
Reden: klein foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Prince was subliem Wat een avond!!! Veel klachten over geluid en belichting, maar we stonden helemaal vooraan (wat een geluk en genot) dus voor ons viel het mee. Wat kan die man jammen en gitaar spelen. Fantastisch, ben nog steeds aan het nagenieten haha. Ik kon hem ook super goed zien en dat was wel het grootste feest denk ik voor ons.



Bij Lianne Tio was het ook weer geweldig Heb veel mooie geuren geroken (de C van Clive C is echt prachtig, zowel voor vrouwen als voor mannen, ik rook hem vanochtend nog, heerlijk! Wordt zeker een aankoop, wel eerst sparen) Ik ben thuis gekomen met Heure Exquise van AG, Amandes Oriental van Montale, Gardénia Passion van AG en Aoud Damask van Montale. Manlief heeft Terre de Bois van Miller en Cuba van Czech & Speake gekocht. Het was echt een topmiddag en wat weet ze toch veel van geuren. In september weer naar haar toe



Wat super dat je de Mona's hebt kunnen ruiken Dalida! Ik was laatst in Groningen en daar hadden ze ze nog niet. Ze gaan Mona daar ws ook uit hun assortiment halen. Ik merk het wel. Ben wel benieuwd naar de geuren



Plom, lukt het met het klussen of ben ik alweer te laat met die reactie En mijn oog is weer helemaal goed gelukkig!



Ik ga vandaag in Amandes Oriental



Fijne zondag allemaal. Nog twee dagen zon begreep ik en daarna weer veel regen :(
Hoi hoi



Klinkt goed Dalida! Moet ik gauw gaan ruiken dan

Je hebt mooie geuren geroken!



Berteke: top Prince! Klinkt goed allemaal hoor en gefeliciteerd met je nieuwe aankopen!!



Plom alles goed?



Gister was ik in Eau de Rem - Reminiscense en nu in proefje Must Cartier.



He jasses regen..nou dan maar genieten van nog 2 dagen zon ))



Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Berteke, jullie uitje klinkt echt geweldig!! Gefeliciteerd met jullie aankopen, wat een prachtige geuren!

En ik wil graag met je mee in september!



Mooi he, als geuren zo lang blijven hangen, ik rook vanmorgen Les Nombres d'Or Vanille van Mona nog heel duidelijk. Ook de onbekende geur van Micallef hing nog om me heen. Ik wil beide geuren volgend jaar aanschaffen, ik richt me de komende maanden eerst even op de geuren van Bertrand Duchaufour.



Vandaag in Oud Shamash - The Different Company.



Fijne zonnige dag!



Alle reacties Link kopieren
Ik draag vandaag Paris van Balenciaga. Fantastische geur, subtiel maar toch heel rijk en blijft de hele dag hangen. Mijn favoriete luchtje.



Wissel soms af met Chanel Mademoiselle, maar die vind ik wat saai worden...
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dubbel, iets te enthousiast...
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,



Klinkt super Berteke ,recensie was ook goed van Prince !! Ook je nieuwe geuren ,fijn voor je .Zijn redelijk klaar met klussen,moeten nog wel wat dingetjes gebeuren omdat die voor haar lastig zijn om alleen te doen .Gelukkig dat je oog over is



Taylor,zalig Must ,waren we het al over eens he

Er zijn wat familieverwikkelingen die niet prettig zijn ,voor de rest alles goed,dank je !



Vandaag in Angel EDP



een hele fijn zondag allemaal

liefs

Plom

Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.



Ochhh... Berteke, wat gaaf van prince !! zeg had je niet ff een bakkie kunnen halen bij mij, je wasvlakbij in de buurt volgende keer koffie hoor ! hihi.



Plommmiiee, sterkte met de famillieperikellen.



Gisteren in een proefje van: So elixer- Yves rocher edp, nee big erg goedkoop en het lijkt op een goedkope versie van flowerbomb! maar flowerbomb vind ik wel lekker



Vandaag in: Angel Innocent, ik volg een klein beetje Plommetje mee



Fijne dag!

X
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Avedon, ik vind Balenciaga Paris een prachtige chypre en hij blijft inderdaad erg lang hangen.



Plom, niets ernstigs hoop ik? Sterkte!



Vandaag in La Nuit - Paco Rabanne.



Fijne dag!



Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Thanks Girl ,doe jij maar gezellig met mij mee .



Is goed bevallen gisteren,dus vandaag nieuwe lading



Angel EDP dus .



Fijne maandag,

liefs

Plom





@Dalida,nee ,niets ernstig ,alleen wel erg irritant .dank je !!
Alle reacties Link kopieren
Plom, fijn dat het niets ernstigs is! Dikke knuf!
Alle reacties Link kopieren
Annayake An'na ~ new perfume.



Annayake will launch An'na, a new 'delicate and ethereal' fragrance for women, in September.



The notes for the fruity floral chypre feature blackcurrant, mandarin, May roses, tuberose, jasmine, coriander, patchouli and amber.



Annayake An'na will be available in 100 ml Eau de Parfum.



Alle reacties Link kopieren
@Dalida,dank je scheet ! Mooi lief flesje !!
Klinkt goed Dalida, mooi flesje!



Plom gelukkig valt het mee alhoewel irritant óók vervelend is! Sterkte



In Verbena Summer Secret - L`Occitane en Provence vandaag



Fijne dag hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieverds,



Dalida, je bent altijd welkom ;) Iedereen MOET mee natuurlijk in september. Ik vind het altijd zo fijn om al die blije gezichtjes van iedereen te zien na een dag parfumsnuiven, daar doe ik het voor....



Plom, fijn dat het klussen een beetje opschiet. Minder dat er wat gedoe is. Dikke knuffel. Soms kan het echt even niet relaxt gaan he. Hoop dat het gauw overwaait!



Girl, is goed, volgende keer gaan we koffie drinken bij jou, leuk Ben je zelf niet naar NSJ wezen kijken? Bij de bassiste die optrad met Prince moest ik aldoor aan jou denken



Dalida, ben benieuwd welke geuren je dit jaar nog gaat aanschaffen. Hij heeft een super goede neus. Ik hoop volgende week de nieuwe Mona's in Groningen te kunnen ruiken. Ik ben altijd wat voorzichtig met haar geuren. Ze vervliegen bij mij binnen no-time en om daar dan nu weer veel geld voor neer te leggen. Maar die twee die jij hebt geroken van Mona klinken heerlijk.



Ik ben vandaag in L'Antimatière van Le Nez. Ik denk echt een geur voor jou Dalida, dierlijk, heerlijk!



Musky Ambergris, subtle but very present and excellent. Wonderful, interesting stuff, it smells of beautiful warm skin, clean and sexy.
Alle reacties Link kopieren
Plom, Taylor, mooi flesje he, lekker zoet kleurtje. Annayake heeft mooie geuren, dus ik ben benieuwd!



Berteke, lol.

Ik weet nog niet precies welke geuren ik dit jaar ga aanschaffen, wacht eerst even af wat ik in het buitenland nog allemaal tegenkom. Hoop daar ergens de tweede oud-geur van The Different Company en de Mon Numéro collection van L'Artisan Parfumeur te kunnen testen.



L'Antimatière klinkt goed, ik ken hem nog niet!
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 13-11-2011 22:07
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morning allemaal,



Lekker je knuffel Berteke,vanuit hier een dikke terug .



Taylor,dank je ,komt goed,moet even wat laten bezinken en op een rijtje zien te krijgen,irritant ,dat is zeker .



Heb Beautiful EDP van Estee Lauder binnen !! Testerje van Taylor was op en het was een toppertje op mijn huid .Complimentjes gehad ,altijd leuk ,zeker als je saggo bent hahaha .Dan helpt een nieuw luchtje prima .



Dus ik zit te genieten in een flinke lading Beautiful vandaag



fijne dag allemaal !



Hebben jullie trouwens op korte termijn vakantieplannen ,alles is hier super rustig(winkels,ed)



Plom.

Hoi hoi



Goede keus Plom, vind het ook echt een geur voor jou, zo aan je smaak te lezen wat geuren betreft..ik vind het ook een geweldige geur! Manlief vindt het een oude vrouwen geur (ik noem dat klassiek) maar hij is geweldig en je hebt er weinig van nodig want anders is het to much



Ikzelf ben in No. 07 White Patchouli & Cedarwood Rituals vandaag, lekkere geur.



Gister dagje Amstelveen geweest, daar hebben ze best veel parfumerieën! Heb veel geuren geroken en ook de nieuwste van Verbena maar die vind ik niet zo bijzonder, lijkt al veel op Summer Secret. Verder heel veel geuren geroken, de enigste die er echt wel uitsprong was de nieuwe geur van Paul Smith, zoet en fruitig. Voor de zomer dan



Ik of wij hebben nu vakantie..nog een paar dagen en dan mag ik weer, heb er nu al geen zin in



Fijne dag!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,



Plom, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, geniet ervan!



Taylor, Amstelveen is leuk he! Ben er al veel te lang niet meer geweest, binnenkort maar weer eens doen. Jammer dat Verveine Soleil zo lijkt op zijn voorganger!



Vandaag in Les Nombres d'Or Vanille - Mona di Orio (proefje).



Les Nombres d'Or Vanille: bitter orange, petitgrain, clove, rum, ylang ylang, tonka bean, Tolu balsam, sandalwood, guaiac wood, vetiver, leather, vanilla, amber, musk.



Fijne dag!



anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 13-11-2011 22:09
Reden: privacy
% gewijzigd
http://www.fragrantica.co ... ite-Linen-Breeze-543.html



Aangezien hier volgens mij wel kenners bij zijn, vraag ik me af of iemand weet wat er met White Linen Breeze is gebeurd. Ik bedoel niet White Linen Light Breeze.

Ik zie WLB nergens meer. In de parfumerieën al lang niet meer maar nu ook niet meer op internet.

Wordt dit niet meer gemaakt?

Of hoe kom ik daar achter?
Alle reacties Link kopieren
Marianko, White Linen Breeze is al jaren geleden gediscontinueerd (helaas!).



Soms kun je bij ICI Paris en Pour Vous Parfumerie nog geuren vinden die uit het assortiment zijn. Als dat niet lukt zou je het kunnen proberen bij Parfumerie Marjo in Amsterdam (Zeedijk en Damstraat).



Bij Topparfumerie.nl schijnt hij nog op voorraad te zijn:



http://www.topparfumerie. ... o.nl&utm_campaign=ciao.nl



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken helemaal geen geuren van annayake? :O terwijl ik de halve douglas thuis heb.



Is het een redelijk nieuw merk?



Zelf heb ik vandaag Chopard- Wish

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven