Mode & Beauty alle pijlers

Wie o wie heeft de tip of remedie voor kapotte lippen

29-09-2014 14:32 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Even een vraagje, en wie weet zitten er hier mensen met hetzelfde probleem of de juiste tip?



Ik heb al jaren dat ik geen lippenstift (lipgloss) gebruik omdat ik altijd velletjes krijg zodra ik producten op mijn lippen smeer. Het maakt niet uit wat. Labello / blistex / vaseline eigenlijk van alles verzin het maar.



Nu had ik afgelopen weekend bij de Douglass een monster gekregen van Origins Lip Remedy en ja hoor na 2 dagen gebruik.....wederom velletjes.



Ik word er gek van! Kan nooit leuke lippenstiften en ben erg benieuwd of anderen hier ook last van hebben?



Nu we richting de winter gaan vind ik het sowieso prettig om te weten of iemand een goede tip heeft?



Groetjes
Uierzalf!
Alle reacties Link kopieren
Nee geen uierzalf, daar kan je makkelijk een allergie voor opbouwen. Dan zou ik eerder gewone vaseline adviseren.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Boorzalf van de "Daro". Gebruik ik al meer dan 30 jaar.

Helaas bijna nergens te krijgen, dus wellicht via internet?
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij goed werkt is als mijn lippen droog zijn ze licht scrubben met suiker en honing of een zachte tandenborstel. Zo verdwijnen de ergste velletjes. Daarna Elisabeth Arden 8 Hour Cream erop, nachtje in laten trekken en dan heb ik zeer zachte lippen. Wat vooral belangrijk is bij mezelf is dat ik nadat ik lippenstift heb gedragen mijn lippen even een dagje rust geef. En niet altijd constant lippenbalsem opdoen, werkt net als bodylotion op een gegeven moment was mijn huid daar "gewend" aan.
Geen lipbalsem gebruiken die als basis aardolie heeft.





Neem kokosvet.
Alle reacties Link kopieren
Lanoline
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oh zo snel al reacties, bedankt zover



Vaseline werkt niet, helaas. Scrubben ook al geprobeerd...maar werkt ook niet.



Mijn lippen lijken juist extra droog te worden door alles wat ik er op smeer en dat daardoor de velletjes gaan ontstaan. Mijn lippen worden ook niet hard ofzo...alleen die velletjes...die worden hard. En in de winter kan het flink barsten en bloeden.



Kokosvet? Heb je een merk of tip? Welke ik dan moet kopen?



Boorzalf, maar bijna nergens te krijgen??? lastig dus?
Alle reacties Link kopieren
Vaseline
Lanoline. Ik gebruik Medela Purelan. ooit gekocht ivm borstvoeding en het is echt wonderspul vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik borstel na het tandenpoetsen ook mijn lippen. Werkt perfect!
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor producten waar geen minerale olien inzitten. Dus geen petroleum jelly, het hoofdbestanddeel van vaseline. Volgens mij is EOS lippen ook zonder minerale olien. Burt's bees beeswax lipbalm heeft dat ook niet. Dat zijn beide producten die gemaakt zijn op basis van bijenwas, kokosolie, olijfolie etc. Misschien werkt dat beter voor jou.
Blistex Med, zon blauw potje, werkt super goed!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jane-doe,



Lastig dat je zo snel last hebt van kapotte lippen. Ik zal proberen niet/nauwelijks Labello of andere lippenbalsems op te smeren. Dan kunnen ze ook niet geïrriteerd raken. Ik krijg ook snel last van velletjes maar van het blauwe blistex potje toevallig niet.:)



Succes
Kids, cats & dogs
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gewoon vaseline, werkt prima. Voor het wegwerken van velletjes kun je een nat washandje gebruiken, dat werkt als een soort scrub.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
O, scrubben werkt niet? Hoezo niet?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Bedankt voor jullie reacties.



Scrubben werkt wel, maar heel eventjes. Heb ik s'ochtends met tandenborstel gescrubt, doe ik iets op mijn lippen 3 uur later zitten er weer velletjes op. En het lijkt wel alsof het vocht uit mijn lippen getrokken worden. Terwijl mijn lippen nog heel zacht zijn. Ik ga dan ook op die velletjes bijten is geen fijn gezicht natuurlijk. Dus dan s'avonds weer scrubben met een handdoek en de volgende dag weer van voor af aan of niets doen en dan gaat het goed.



Maar ik zou zo graag eens lipstick / lipgloss op doen? Maar denk dat het niet aan mij besteed is :(
Heb je al eens een lippotlood geprobeerd??
Alle reacties Link kopieren
Purol zalf, niet vaseline, maar de bruine variant. 's Avonds voor het slapen gaan op doen en de volgende dag zijn je lippen weer zacht.



Wat bij mij altijd funest is, is aan je lippen likken, of de velletjes eraf bijten. Hoe meer je eraan zit, hoe erger het wordt. Ik smeer overdag ook niks op mijn lippen, want dan ga ik het eraf 'eten', maar in je slaap doe je dat meestal niet.



Een vriendin van me was heel blij met de tip, bij haar hielp verder ook niks.
Lipscrub maken van suiker, en zelf lipbalm maken met bijenwas en kokosolie, lekker vet.
En niet likken.



Mijn moeder roept altijd dat lippenstift bij haar niet houdt. Nee, dat zal, elke drie seconden gaat haar tong over haar bovenlip.



Een vriendin heeft altijd een kapotte onderlip. Tja, als je minstens 4x per vijf minuten met je tong erlangs gaat, dan krijg je dat.



Dus regel nr 1 is niet likken (je speeksel bevat zout, dat droogt uit waardoor je sneller velletjes krijgt).



Hier inderdaad ook het blauwe blistexpotje, maar een beetje cacaoboter schijnt het normaal gesproken ook heel goed te doen. En ik heb zelfs al eens iemand horen zeggen dat ze handcreme gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Wonderpotje van de oriflame? Ik ken mensen die daarbij zweren
bij een goede drogist of bij de apotheek een creme halen waar géén water in zit! In veel middeltjes en zalfjes zit namelijk water en dat is met wind en het koude weer wat er zo meteen aankomt echt drama.



Wij hebben die van Purol, wel goed opletten dat je de Purol zonder water erin dus pakt!
L'oreál Caresse! heb het zelfde probleem maar deze lipstick is heerlijk romig en gaat niet in lijntjes en velletjes zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kapotte mondhoekencreme van dr. Fix werkt echt geweldig tegen kapotte mondhoeken.

Die smeer ik ook altijd op mijn lippen. Zie nu dat ze ook een speciale lippen variant hebben, die zal ongetwijfeld ook goed zijn

http://www.deonlinedrogis ... -balsem-15ml-p-42043.html



Helaas zit er geen lekker geurtje aan of zo, maar het werkt dus wel echt geweldig.



Verder gebruik ik vaak de Nivea Lipbutter.

Die vind ik ook erg fijn, erg zacht en wel een lekker geurtje.

http://www.nivea.nl/produ ... lip-butter-raspberry-rose

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven