Mode & Beauty alle pijlers

Winkels open op 5 mei?

05-05-2016 09:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik denk dat ik niet goed kan Googlen, maar ik vroeg me af of jullie weten dat de winkels vandaag open zijn?



En tot hoelaat? We hadden eigenlijk in de planning staan om te gaan winkelen vandaag maar hebben daarbij niet gekeken naar de datum. We hebben zelf geen groot winkel centrum in de buurt..
Volgensmij is alles dicht. Is 5 mei niet een verplichte vrije dag, behalve de horeca?



Je kunt op internet het desbetreffwnde winkelcentrum opzoeken en daar de openigstijden van bekijken.
Hier is alles open, maar dat zegt niets over jouw gemeente.



Meeste grote steden zijn wel open. Dorpen denk ik niet allemaal. Volgens mij zijn de openingstijden prima te vinden. Zoek anders op koopzondagen ( Hemelvaartsdag is een zondag)
Alle reacties Link kopieren
In welke stad wil je winkelen?
Volgens mij kun is dat per winkelketen en per winkel verschillend. Ik google meestal wat grotere winkelketens en kijk of ze open zijn. Maar ook dan kan het zijn dat kleinere winkels zijn gesloten.
Gewoon even kijken op de site van de winkels waar je naar toe wilt gaan. Sommige winkels zijn open, andere gesloten.
Hier is alles dicht ivm Hemelvaart.
quote:pommiaan schreef op 05 mei 2016 @ 09:18:

Volgensmij is alles dicht. Is 5 mei niet een verplichte vrije dag, behalve de horeca?







Nee hoor, supermarkt is hier gewoon open en de Ikea is ook open. Wel aangepaste tijden.

En 5 mei is geen vrije dag, het is vandaag Hemelvaartsdag.
Alle reacties Link kopieren
Anders gewoon een winkel bellen die in de winkelstraat/centrum zit met de vraag of ze gewoon open zijn vandaag en gelijk vragen wat de rest in de buurt doet.
Alle reacties Link kopieren
5 mei en hemelvaartsdag vallen dit jaar op één dag, ik denk dat dit verschil maakt of winkels wel of niet open zijn.



één keer in de vijf jaar is 5 mei een officiële feestdag, maar volgens mij is dat niet dit jaar.



hemelvaartsdag word als een zondag beschouwd.
5 mei is geen verplichte vrije dag, Hemelvaart wel. Ik denk dat de meeste winkels dicht zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:dienbladoptafel schreef op 05 mei 2016 @ 09:22:

één keer in de vijf jaar is 5 mei een officiële feestdag, maar volgens mij is dat niet dit jaar.

5 mei is ieder jaar een officiële nationale feestdag alleen niet automatische een vrije dag zoals met andere feestdagen gebruikelijk is. De vrije dag wordt bepaald door werkgevers en werknemers.
In Tilburg is het centrum van 12u-17u open. Ik ben wel van plan om vanmiddag even te gaan kijken, mocht alles echt dicht zijn dan heb ik iig van het lekker zonnetje genoten haha.
Alle reacties Link kopieren
We hadden nog niet echt een stad in ons hoofd om langs te gaan. Dus ideeen waar winkels open zijn worden gewaardeerd
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 05 mei 2016 @ 09:34:

[...]





5 mei is ieder jaar een officiële nationale feestdag alleen niet automatische een vrije dag zoals met andere feestdagen gebruikelijk is. De vrije dag wordt bepaald door werkgevers en werknemers.dat klopt inderdaad, heb ik niet goed omschreven!
Designeroutlet Roermond is open volgens internet
Breda centrum is bv open maar omliggende dorpen alles dicht.
Alle reacties Link kopieren
In Arnhem schijnen de winkels open te zijn. Daar wil ik straks even heen met mijn dochter.
Hier zijn de supermarkten wel gewoon open, is het grote winkelplein open en is de Makro zelfs tot 22.00 open.

Bevrijdingsdag is eens in de 5 jaar een vrije dag voor iedereen, maar dat is pas weer in 2020, 2025, 2030 etc...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pris825 schreef op 05 mei 2016 @ 09:21:

Anders gewoon een winkel bellen die in de winkelstraat/centrum zit met de vraag of ze gewoon open zijn vandaag en gelijk vragen wat de rest in de buurt doet.Dit is voor de winkelmedewerker bloed irritant
Alle reacties Link kopieren
Volgens http://www.koopzondagen.net



Let op: Hemelvaartsdag 5 mei 2016 (Koopzondag)



Volgens de Winkeltijdenwet is Bevrijdingsdag geen officiële feestdag, de winkels mogen op deze dag gewoon geopend zijn.



Per gemeente kan er afgeweken worden van de Winkeltijdenwet.

Wanneer er in jouw gemeente een politieverordening van kracht is, zijn winkeliers verplicht de deuren op Bevrijdingsdag gesloten te houden. Met name in de grote steden waar bevrijdingsfestivals worden gehouden zijn veel winkels gesloten.



Batavia stad te Lelystad is sowieso gewoon geopend.
quote:teletubbie1234 schreef op 05 mei 2016 @ 10:04:

[...]





Dit is voor de winkelmedewerker bloed irritantWaarom?
Tegenwoordig hebben veel winkelcentra (soms grote winkelstraten ook zoals de Kalverstraat) ook hun eigen website waar dit soort afwijkende openingstijden opstaan. Ik zou dus even zoeken op Google zoeken naar een stad/winkelcentrum/winkelstraat waar je heen wil en op de website kijken. In de grote steden zullen wel winkels open zijn en in kleinere plaatsen de supermarkten ook wel maar er zijn best wat mensen vrij en winkels dicht op Hemelvaartsdag.
Alle reacties Link kopieren
Hier is alles dicht op 1 supermarkt na, die is open van 12-18.
quote:Pretzel66 schreef op 05 mei 2016 @ 09:51:

Breda centrum is bv open maar omliggende dorpen alles dicht.

Dat klopt niet hoor. Ik woon in een omliggend dorp en hier zijn sommige winkels open en sommige dicht.

Ik ga vanmiddag naar de Praxis die gewoon open is en supermarkten hier ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven