Mode & Beauty alle pijlers

Zalando - Waarom kan ik niet met acceptgiro betalen?

30-06-2011 21:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een hele avond winkelen op zalando.nl wil ik m'n bestelling plaatsen en nu blijkt dat ik niet met creditcard mag betalen. Vervolgens besluit ik dan maar met acceptgiro te betalen, blijkt dat die optie ook ineens verdwenen is...



Ik wil liever niet vooruit betalen omdat je dan weken kan wachten op je geld als er items niet goed zijn maar dat lijkt niet te lukken...



Weet iemand waarom?
Alle reacties Link kopieren
Te hoog bedrag misschien?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je bedrag te hoog om het per acceptgiro te kunnen betalen? weet dat andere postorders dat ook hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vreemd. Ik heb vorige week een bestelling gedaan en de acceptgiro is meegezonden met het pakje.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je weken op je geld moeten wachten? Voor zover ik weet staat Zalando erg goed bekend met retouren/ruilen, dus als dat je zorg is...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit problemen met de leveringen bij zalando. AC's zijn hopeloos ouderwets, daar stapt men juist nu massaal vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ook als je met acceptgiro betaalt, moet je eerst het bedrag betalen voordat je je geld terug krijgt bij retourneren. Raar systeem, maar zo werken ze nou eenmaal. Daarom betaal ik gewoon via ideal.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Oeps! Verkeerd gelezen. Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Het bedrag is 90 euro dus lijkt me niet te hoog, het is m'n eerste bestelling dus ik heb geen openstaande betalingen. Alleen het adres zat ik zelf nog te bekijken maar dat klopt ook... Vreemd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 30 juni 2011 @ 21:46:

Ook als je met acceptgiro betaalt, moet je eerst het bedrag betalen voordat je je geld terug krijgt bij retourneren. Raar systeem, maar zo werken ze nou eenmaal. Daarom betaal ik gewoon via ideal.Heeft over het algemeen met de administratieve handelingen te maken. Op deze manier kan er een eenvoudige scheiding worden gemaakt tussen inkomsten en uitgaven.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend, ik zit nu met hetzelfde probleem. Had iets besteld bij Zalando en bij de bestelling had ik geen andere keuze dan met Ideal vooruit te betalen. De bestelling was niet naar tevredenheid, ik heb het diezelfde dag nog teruggestuurd via het postkantoor en wacht nu, inmiddels 3 weken later, nog steeds op terugstorting van het overgemaakte bedrag door Zalando.

Ik denk dat ze op die manier de verzendkosten weer terug proberen te verdienen ofzo. (Omdat verzending bij Zalando "gratis" is, het moet toch ergens vandaan komen..)
Alle reacties Link kopieren
Ja zie je wel...en ik druk net op verzenden grrrrrrrrr! Nou ja, nu maar hopen dat m'n items me passen. Had jij je bestelling wel echt binnen de beloofde 2-3 dagen binnen?
quote:Twisted schreef op 30 juni 2011 @ 21:46:

Ook als je met acceptgiro betaalt, moet je eerst het bedrag betalen voordat je je geld terug krijgt bij retourneren. Raar systeem, maar zo werken ze nou eenmaal. Daarom betaal ik gewoon via ideal.Nee hoor. Ik heb besteld, een deel geretourneerd en kreeg toen keurig een mailtje dat de retouren waren verwerkt en het openstaande bedrag nog x bedroeg. Alleen dat bedrag heb ik betaald per acceptgiro.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel hard genoeg gegild ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:SB1980 schreef op 30 juni 2011 @ 22:06:

Ja zie je wel...en ik druk net op verzenden grrrrrrrrr! Nou ja, nu maar hopen dat m'n items me passen. Had jij je bestelling wel echt binnen de beloofde 2-3 dagen binnen?Als deze vraag voor mij was, ja, dat volgens mij wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pammie schreef op 30 juni 2011 @ 22:09:

[...]





Nee hoor. Ik heb besteld, een deel geretourneerd en kreeg toen keurig een mailtje dat de retouren waren verwerkt en het openstaande bedrag nog x bedroeg. Alleen dat bedrag heb ik betaald per acceptgiro.Ja dat wilde ik dus graag...
Alle reacties Link kopieren
Woonde er voor jou wellicht mensen op dat adres die nogal in de schulden zaten? Hadden wij bij ons vorige huis. Vorige bewoners hadden schulden bij Otto, neckerman e.d. en daardoor konden wij daar nooit wat bestellen omdat adres op zwarte lijst stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje2367 schreef op 30 juni 2011 @ 22:18:

[...]





Als deze vraag voor mij was, ja, dat volgens mij wel..Ja sorry, vergat je te quoten! Ik hoop dat het mij mij ook snel binnen is!
Alle reacties Link kopieren
quote:gizz schreef op 30 juni 2011 @ 22:30:

Woonde er voor jou wellicht mensen op dat adres die nogal in de schulden zaten? Hadden wij bij ons vorige huis. Vorige bewoners hadden schulden bij Otto, neckerman e.d. en daardoor konden wij daar nooit wat bestellen omdat adres op zwarte lijst stond.Aha, dat zou goed kunnen...maar Zalando bestaat toch nog niet zo lang? Of leef ik al tijden onder een steen?
Alle reacties Link kopieren
quote:SB1980 schreef op 30 juni 2011 @ 22:32:

[...]





Aha, dat zou goed kunnen...maar Zalando bestaat toch nog niet zo lang? Of leef ik al tijden onder een steen?



Nee klopt, Zalando bestaat nog niet zo lang. Paar jaar pas. Maar ze kunnen natuurlijk eventueel adressen overkopen.

Toch is dit alles bij mij niet het geval (wanbetaling, schulden of iets dergelijks) en had ik bij mijn bestelling niet de mogelijkheid om achteraf per acceptgiro te betalen. Ik had geen andere keuze dan alleen vooraf te betalen, en dan bijv. via Ideal. Dit heb ik dan ook gedaan.

Ik zou nu, na deze ervaring, niet zo snel meer bij Zalando bestellen overigens. Ik houd er niet zo van om vooruit te moeten betalen. Vooral niet als het vervolgens zo lang duurt voordat je je geld teruggestort krijgt. Áls dit al gebeurd, maar aan dat scenario wil ik nog helemaal niet denken. Dan helpen ze zichzelf natuurlijk om zeep.
Wehkamp is het ook anders gaan doen. Maar dat heeft met je koopgedrag te maken. Stuur je teveel terug en houd je te weinig. Of maken zij te vaak fouten en laat je dat corrigeren dan moet je voortaan vooraf betalen. Ik doe dat niet, omdat hun IT slecht heeft gewerkt. Na het invullen van een review over foute maat en beschadigde artikelen, kreeg ik een lege email (geen producten) met bedankt voor de telefonische bestelling en de volgende morgen stond de postbode voor de deur met iets wat ik niet heb aangenomen. Ze doen er niet moeilijk over, maar toch wel. Ze boeken je als wanbetaler, maar het kan ook met nog niet verwerkte retouren te maken hebben. Als er 3x achter elkaar bestellingen niet kloppen dan loopt dat aardig op aan verzendkosten. Zeker als er een huishoudelijk apparaat bij zit dat terug moet, omdat het niet is volgens de opgegeven specificaties. Ik had zelfs navraag gedaan of de gegeven wel correct waren, maar pas na de levering was herkenbaar dat degene die daar de vragen beantwoord een ontwijkend antwoord had gegeven en helemaal geen goed antwoord had gegeven.

Geen idee hoe ze dat verwerken, maar dan koop ik er gewoon niet meer. Schoenen en kleren hebben ze overal. Moet alleen nog even zien te achterhalen of de kleding die alleen zij verkopen ook elders met een soortgelijke pasvorm wordt verkocht. Dan ga ik maar pre-shoppen via internet en bel of ze het even willen reserveren tot een bepaalde dag. Sommige winkels waar ze je kennen daar willen ze dat nog wel doen met spullen die ze goed kunnen verkopen.

Zalando heeft het altijd al zo gedaan. Ook Omoda doet het zo. Dat het lang duurt voordat het tereg gestort wordt daar heb ik geen last van gehad. Bij Zalando moet je wel tekenen voor ontvangst en dat vind ik weer wel prettig. Dan heb je geen last van zoek geraakte pakketjes en zo.



Ik bestel alleen online als ze veilig afleveren en als ik de pasvorm van een merk ken. Ik ken een aantal schoenenwinkel waar ze heel veel aparte schoenen hebben en zelfs net even een beter assortiment dan online. Dan kun je daar gewoon 10 verschillende merken proberen zonder vooruit te moeten betalen.
Ja, ik heb geen problemen met Zalando en ook niet met Omoda.

Ik bestel ook niet 5 paar schoenen die allemaal terug gaan. Je kunt het ruilen en dan blijf je gewoon koopruimte houden. Je moet wel even geduld hebben of veel vooruitbetalen als je meer dan 2 paar schoenen per keer neemt. Het omruilen duurt wel een paar dagen, maar dat weet als je op die manier koopt.

Terug betalen gaat goed. Bij beiden. Heb er alleen tijdens de uitverkoop vorig jaar veel langer op moeten wachten, maar dat zal de extra drukte wel geweest zijn.



Bij Wehkamp wacht ik wel 2 weken voordat ik een definitieve beslissing neem. Voorlopig dan maar niet bestellen, want hun IT problemen vond ik wel vervelend en heeft mijn vertrouwen toch wel geschaad. Het duurt daar wel erg lang voordat de financiële mutaties van retouren in hun administratie worden verwerkt. Dat duurt dus echt weken en dan is het openstaande bedrag zo hoog dat een limiet snel is bereikt. (De mijne is bewust laag bij de bank, omdat ik dat heb opgegeven. Ik koop nooit zoveel op een dag en in geval van diefstal ben ik alleen dat kwijt. Met 2 retouren die nog niet zijn verwerkt in hun administratie zit ik dus al aan die limiet. Wat ik maandag retour heb gegeven via een DHL-punt is vandaag nog niet verwerkt. De retourzending van vorige week woensdag is gisteren pas via mail aan mij doorgegeven. Ja, lekker die uitverkoop..)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 01-07-2011 12:40
Reden: Tijd voor pauze. Ik maak teveel taalfouten.
% gewijzigd
Korte samenvatting:

druk, druk, druk...bij Zalando vanwege de uitverkoop.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook eens bij je instellingen kijken. Ineens moest ik vooruitbetalen maar dat kwam omdat deze keuze ineens bij mijn instellingen was aangevinkt. Ik heb toen weer betalen met acceptgiro aangevinkt en daarna ging het weer goed.



Ik heb een paar keer bij Zalando besteld. Wel is het zo als je een bestelling hebt lopen die nog niet betaald is kun je op dat moment alleen bestellen met vooruitbetalen of het moet een niet te groot bedrag zijn.



Het hangt volgens mij ook van de hoogte van het bedrag af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pammie schreef op 30 juni 2011 @ 22:09:

[...]





Nee hoor. Ik heb besteld, een deel geretourneerd en kreeg toen keurig een mailtje dat de retouren waren verwerkt en het openstaande bedrag nog x bedroeg. Alleen dat bedrag heb ik betaald per acceptgiro.Bij mij hetzelfde. Besteld met acceptgiro. Deel retour en krijg een mailtje met nog te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven