Mode & Beauty alle pijlers

Zichtbare poriën/haarzakjes op benen

21-07-2016 19:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha mensen,



Ik heb het altijd al gehad: van die rode/donkere puntjes op mijn benen. In het Engels noemen ze het volgens mij 'strawberry legs'. Kent iemand dit? Hoe kun je dat minder zichtbaar maken? Ik probeer mijn benen minimaal één per week te scrubben. Ik scheer niet meer, maar epileer sinds een paar jaar. Ik dacht eerst dat het epileren wel zou helpen, maar ik zie geen verschil.



Iemand tips?
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook. Ik heb trouwens wel het idee dat het door epileren erger is geworden (het is uiteindelijk eigenlijk gewoon irritatie door de haarverwijdering natuurlijk).



Het enige wat helpt is je gezicht minder dicht bij je benen houden.
Dat heeft iedereen toch in meer of mindere mate? Er groeien haren op je been, haren hebben haarzakjes en die zie je.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook en ik baal ervan want mijn moeder en zus hebben van die prachtige gladde benen zonder oneffenheden. Scheren, harsen, epileren... maakt niks uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 21 juli 2016 @ 19:16:

Dat heeft iedereen toch in meer of mindere mate? Er groeien haren op je been, haren hebben haarzakjes en die zie je.



Ja, dat klopt. Maar bij sommige mensen (zoals bij mij) is het extra zichtbaar. En ik vraag me dus af of daar iets aan te doen is.



Heb trouwens ook een superwitte huid op mijn benen. Mijn benen worden ook nauwelijks bruin. Misschien dat dat het nog versterkt.
Winter is coming...
Ow heet dat strawberry legs, grappig. Ik vind het ergens wel wat hebben eigenlijk, volgens mij is er ook niet veel aan te doen verder behalve ervan leren houden. Iedereen heeft wel iets unieks.
Ik heb het ook. Volgens mij scheelt het bij mij wel als ik alleen met water scheer. Maar dat scheert niet fijn.

Het is wel irritant inderdaad. Ook een superwitte huid op de benen, wil niet bruin worden.

Waarschijnlijk weinig tegen te doen, helaas.
Ik heb dit ook, alleen heb ik er nooit echt over nagedacht, ik dacht dat het normaal was. Nou ja, dat is het natuurlijk ook, maar ik heb het nooit als ontsierend ervaren.

Ik ben ook erg wit en ik word ook niet bruin. Misschien hoort dit bij ons.
Ik heb het ook maar stoor me er niet aan.

Ik heb het haar laten laseren, maar ook na die tijd zie je die rode puntjes nog
Itsme; laseren is toch definitief ontharen? Zie je die puntjes nu dan nog steeds?
Alle reacties Link kopieren
Ai ik dacht en had eigenlijk gehoopt dat laseren hiervoor de oplossing was maar zo te horen is dat valse hoop.

Goh jammer zeg.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Niet scrubben, maar flink hard boenen met een spons helpt bij mij. Een soort stevige massage. En dat dan twee keer in de week tijdens het douchen.

Wel een poosje volhouden, maar ik heb er goed resultaat van.
Alle reacties Link kopieren
@delphicat, dat valt te proberen! Heb het helaas ook (wat voor spons?)



Ik vind het niet mooi maar stoor me er ook niet aan. Het is bij mij juist minder geworden sinds ik niet meer epileer. Scheer gewoon met een scheermesje. Hier ook vrij witte benen (kuiten vooral...)
quote:JessiJ schreef op 21 juli 2016 @ 20:03:

Itsme; laseren is toch definitief ontharen? Zie je die puntjes nu dan nog steeds?





Klopt, mijn benen zijn nu voor zo'n 99% haarvrij.

En nóg zie je die rode puntjes....
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heet dat keratosis pilaris. Weinig aan te doen helaas! Ik heb het ook op bovenarmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook! Dacht altijd dat ik niet goed geschoren had. Heb even op google gezocht en zag dat scrubben en een exfoliant helpen. Paula's choice heeft volgens mij een exfoliant voor het lichaam in sprayvorm.
Alle reacties Link kopieren
quote:evangeline_234 schreef op 21 juli 2016 @ 20:56:

Volgens mij heet dat keratosis pilaris. Weinig aan te doen helaas! Ik heb het ook op bovenarmen.Ik heb inderdaad ook keratosis pilaris op mijn bovenarmen. Maar daarbij lijkt regelmatig scrubben en goed insmeren wel goed te werken. Misschien is het inderdaad iets dat bij ons bleekscheetjes hoort .
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa198 schreef op 21 juli 2016 @ 21:00:

Paula's choice heeft volgens mij een exfoliant voor het lichaam in sprayvorm.Goeie tip, ik ga ook eens kijken!
Winter is coming...
ik heb het ook op m'n bovenarmen! nooit echt over nagedacht verder
Alle reacties Link kopieren
Op mijn bovenarmen heb ik t trouwens alleen 's winters, ik krijg altijd flink bruine armen in de zomer en dan zit het er niet. Kuiten daarentegen...heb na m'n vakantie altijd zo'n stom duo-penotti-lijf
Alle reacties Link kopieren
quote:zomersterre80 schreef op 21 juli 2016 @ 20:39:

@delphicat, dat valt te proberen! Heb het helaas ook (wat voor spons?)Het gaat erom dat je de doorbloeding stimuleert. Een washandje kan ook. Als je maar stevig boent.
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 22 juli 2016 @ 00:10:

[...]



Het gaat erom dat je de doorbloeding stimuleert. Een washandje kan ook. Als je maar stevig boent.Gisteravond gelijk mijn scrubhandschoentje weer tevoorschijn gehaald, wie weet! Maar nogmaals, tis voor mij geen wereldprobleem. Meer zo van: oh ja, heb ik dus ook een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Dettol-douchegel!! Heb het vorige zomer voor het eerst gebruikt (alleen voor mijn benen) en het is helemaal weg. In de winter gebruik ik het niet omdat ik eigenlijk niet van al die dettolzooi hou maar dan komen de plekjes ook weer terug. Gebruik de dettol als scheerschuim.

Nb: bedoel echt de douchegel dus niet het wondontsmettingsspul.
Alle reacties Link kopieren
quote:ch0c0ladeletter schreef op 23 juli 2016 @ 18:24:

Dettol-douchegel!! Heb het vorige zomer voor het eerst gebruikt (alleen voor mijn benen) en het is helemaal weg. In de winter gebruik ik het niet omdat ik eigenlijk niet van al die dettolzooi hou maar dan komen de plekjes ook weer terug. Gebruik de dettol als scheerschuim.

Nb: bedoel echt de douchegel dus niet het wondontsmettingsspul.Wat een goeie tip, ik ga 'm proberen!
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Maakt het nog wat uit welke douchegel je gebruikt? Er zijn meerdere soorten namelijk, heb meteen gekeken omdat ik er ook last van heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven