Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebril op sterkte?

29-05-2016 13:03 53 berichten
Mijn dochter wil graag een zonnebril op sterkte. Nu draag ik zelf nooit zonnebrillen, maar wil er best een voor haar aanschaffen. Hebben jullie er een, en zie je 'het nut' ervan in? Ze heeft +7 en een cilinder, dus ze is wel afhankelijk van haar bril.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb minder sterkte "nodig" dan jouw dochter maar heb veel profijt van mijn zonnebril op sterkte. Ik zie er net zo goed mee als met mijn normale bril, maar dan heerlijk gefilterd zodat ik ook in de zo'n rustig kan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ideaal, een zonnebril op sterkte, zeker als je zonder bril echt niks ziet (en dat lijkt me het geval bij je dochter).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een overzet-zonnebril. Die zet je dus over je bril heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een zonnebril op sterkte. Vind het heerlijk. Gewoon een leuk montuur. Ben er heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet zonder.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ja, die is elke euro meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Hier een man met zonnebril op sterkte! Zou niets anders meer willen. Was wel duur....
Duidelijk. Die hebben we dus nodig. Ik ga zelf aan de leesbril, dus misschien kan ik er nog een leuke korting uitslepen
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik ook nooit een zonnebril op, alleen maar mijn gewone bril. Ik wist eigenlijk niet beter. Tot dat ik lenzen ging dragen en een hele goede zonnebril kreeg.



Ondertussen draag ik eigenlijk weer een bril, en steeds minder mijn lenzen. Bij -13 is een bril toch wel handig. Ik heb mijn zonnebril bij mijn eigen goede opticien gekocht, en een deal gesloten toen ik mijn gewone bril kocht. Ik heb er wel voor gekozen dat mijn zonnebril glazen niet super dun zijn (goedkoper dus) en je kan er voor kiezen om de cilinder er eventueel ook niet in te doen. Afhankelijk van de cilinder sterkte.



Of te wel laat jullie goed adviseren door een vrijgevestigde goede opticien.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van mijn zonnebril op sterkte. Echt, drie jaar terug een van m'n betere aankopen ooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft er toevallig vorige week na weken twijfelen een aangeschaft: spijt dat ze het niet eerder gedaan heeft!
En nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op 29 mei 2016 @ 13:09:

Ik heb een overzet-zonnebril. Die zet je dus over je bril heen.Dit. Ik heb een behoorlijke sterkte, -13, en dan is het wisselen onhandig en gedoe. Vond ik althans. En die overzetbril is reuzehandig en goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is ook lyrisch over haar zonnebril op sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 29 mei 2016 @ 13:32:

[...]





Dit. Ik heb een behoorlijke sterkte, -13, en dan is het wisselen onhandig en gedoe. Vond ik althans. En die overzetbril is reuzehandig en goedkoop.Ik vind die overzetbrillen een drama, sluit nooit goed aan. En dan komt de zon nog van boven of aan de zijkant naar binnen. Of ze zijn zo lomp groot, ziet er ook niet uit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
2de bril gratis actie. En dat mocht ook een zonnebril zijn,draag hem vooral in de auto
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meer zonder kunnen!

Vroeger altijd barstende hoofdpijn als ik een half uur een gewone zonnebril had.

Sinds paar jaar een op sterkte en zou het niet meer willen missen!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe sterkte en nog geen zonnebril, en ik mis hem vreselijk. Dus dat is nog iets voor ergens in de komende weken ja.



Je moet er alleen wel op letten dat zonnebrillen op sterkte niet ook automatisch een UV filter hebben, die moet je meestal apart betalen. Zonder UV filter is slechter voor je ogen dan helemaal geen bril.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Bij http://www.eyelovebrillen.nl/ heb ik 2 zomers terug een zonnebril op sterkte gekocht voor niet zo duur!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 29 mei 2016 @ 13:32:

[...]





Dit. Ik heb een behoorlijke sterkte, -13, en dan is het wisselen onhandig en gedoe. Vond ik althans. En die overzetbril is reuzehandig en goedkoop.



Vroeger, toen er nog geen zonnebrillen op sterkte bestonden, had ik van die overzetdingen. Vreselijk! Ik vond het onhandig, ik zag er niet zo goed mee en ze waren lelijk. Ik heb er nog een trauma van. Ik heb dus jarenlang helemaal geen zonnebril gedragen, alles beter dan zo'n ding.

Inmiddels zijn ze wel minder lelijk dan toen, maar een zonnebril op sterkte vind ik toch mooier. Zeker voor een kind is dat wel fijn, om zich gewoon zeker te voelen.

Ik heb zelf inmiddels al jaren lenzen, dus kan lekker elke zonnebril op die ik leuk vind
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrillen op sterkte zijn goedkoper dan een gewone bril, maar ik ben voor de mijne toch altijd iets van €250 kwijt (sterke cylinderafwijking en prisma) voor een goede bril (sterke uv-filter, merkbril en dunne glazen). Toch wil en kan ik niet zonder en vind ik het iedere euro waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 29 mei 2016 @ 13:57:

Zonnebrillen op sterkte zijn goedkoper dan een gewone bril, maar ik ben voor de mijne toch altijd iets van €250 kwijt (sterke cylinderafwijking en prisma) voor een goede bril (sterke uv-filter, merkbril en dunne glazen). Toch wil en kan ik niet zonder en vind ik het iedere euro waard.Met +7 is het gewoon duur.... glazen voor die sterkte heb je niet voor 100e per stuk.
Alle reacties Link kopieren
Nou noem mij gek...maar ik vind 49 euro voor een zonnebril op sterkte niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Met een overzetbril lijk je net Stevie Wonder vind ik. Geen gezicht.



Ik heb een Ray Ban gekocht en hoefde voor de glazen maar iets van 35 Euro bij te betalen. Tweede glas was gratis. Wel bij een goede opticien gekocht. Erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ideaal! Bij Specsavers bril gekocht en kreeg er een gratis bril bij. Mocht dus ook een zonnebril zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven