Wie wordt de nieuwe premier van Nederland?

13-05-2024 11:08 511 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort wordt waarschijnlijk bekend wie Geert Wilders naar voren schuift als premierskandidaat. De andere partijen moeten daar dan nog mee akkoord gaan.

Wie denk jij dat het gaat worden, en waarom?

Wie wordt de nieuwe premier van Nederland?

Totaal aantal stemmen: 103

Jacco Vonhoff (2%)
Mona Keijzer (18%)
Ronald Plasterk (32%)
Kim Putters (21%)
Johan Remkes (5%)
Fred Teeven (4%)
Anders namelijk: (17%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mona Keijzer zou ik het ergste vinden. Of Henkie Bleker.
Johan Remkes is de minst slechte optie, maar die gaat dat (hopelijk) echt niet doen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO trapt af: ik denk Kim Putters. Hij komt politiek neutraal over, lijkt de capaciteiten voor de baan te hebben en heeft waarschijnlijk ook bij Wilders wel wat krediet.

Ook voor de andere partijen in de coalitie zal hij waarschijnlijk wel acceptabel zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop vooral geen Mona. Ronald Plasterk zou ik ook verschrikkelijk vinden, heb nog steeds nachtmerries van die man (onderwijs).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop op Remkus uit dit rijtje. Maar die gaat het vast niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop Kim Putters.
Vonhoff en Remkes vind ik te oud, Plasterk heeft het te hoog in zijn bol, Keijzer is een lichtgewicht qua dossierkennis (wat zeg ik dat netjes) en Teeven zal denk ik zelf niet willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
KatjaSasja schreef:
13-05-2024 11:15
Ik hoop Kim Putters.
Vonhoff en Remkes vind ik te oud, Plasterk heeft het te hoog in zijn bol, Keijzer is een lichtgewicht qua dossierkennis (wat zeg ik dat netjes) en Teeven zal denk ik zelf niet willen.
Ik denk dat je de verkeerde Vonhoff in je hoofd hebt, want die idd al overleden. Dit is een Vonhof (met een f dus) die mkb-meneer is.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
13-05-2024 11:16
Ik denk dat je de verkeerde Vonhoff in je hoofd hebt, want die idd al overleden. Dit is een Vonhof (met een f dus) die mkb-meneer is.
Oh, wat stom van mij, goed dat je mij erop wijst.
Ik ga kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee of Vonhof het zou kunnen, maar qua standpunten zie ik hem wel zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
13-05-2024 11:16
Ik denk dat je de verkeerde Vonhoff in je hoofd hebt, want die idd al overleden. Dit is een Vonhof (met een f dus) die mkb-meneer is.
Verkeerd overgenomen, excuses. Ik kan het niet meer aanpassen nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
En Fred ‘yo yo hier is je niffo Fred Tiffo’ Teeven zie ik ook zeker niet zitten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me niet voorstellen dat deze partijen een PvdA'er naar voren schuiven als premier?

Mona Keijzer, dan emigreer ik. Fred Teeven idem.

Die Vonhof trouwens ook gruwelijk, weer zo'n type dat denkt dat ondernemers heilig zijn.
lafolie wijzigde dit bericht op 13-05-2024 11:27
24.46% gewijzigd
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
13-05-2024 11:10
Mona Keijzer zou ik het ergste vinden. Of Henkie Bleker.
Johan Remkes is de minst slechte optie, maar die gaat dat (hopelijk) echt niet doen.
Mona Keijzer zie ik ook niet zitten (niet sterk genoeg), Plasterk ook niet (niet echt onafhankelijk).

Een minder bekende PVV'er is ook mogelijk, maar ik zou niet weten wie dat dan zou moeten zijn. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat Geert Wilders een bekend kamerlid uit eigen partij naar voren schuift. Dat gaat trouwens wel een issue worden met de ministersposten. Ik kan me voorstellen dat PVV'ers die jarenlang in de kamer zitten op bepaalde beleidsterreinen door willen schuiven naar een ministerspost, maar dat die voor de andere partijen onacceptabel zal zijn. Denk aan Gidi Markuzower voor Binnenlandse Zaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
13-05-2024 11:25
Ik kan me niet voorstellen dat deze partijen een PvdA'er naar voren schuiven als premier?

Mona Keijzer, dan emigreer ik. Fred Teeven idem.
Plasterk is tegenwoordig (wat mij betreft al langer dan tegenwoordig) toch ook niet echt meer een PvdA'er te noemen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig, zullen we maar zeggen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mona Keijzer is overigens helemaal niet dom, dat is een frame wat me echt stoort. Ze is geslepen, gewetenloos en wat mij betreft zelfs gevaarlijk.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kim Putters is een PvdA'er, dat gaat hij niet doen. Plasterk is ook PvdA, maar ik vind hem wel veel rechtser geworden.

Remkes kan het denk wel, maar is inmiddels ook al 72. Hoewel dat natuurlijk helemaal niets zegt.

Fred Teeven doet er verstandig aan lekker op de bus te blijven, veel relaxter dan premier worden van dit kabinet, als het kabinet er al komt. Mona Keizer lijkt mij totaal ongeschikt als premier.

Vonhof lijkt mij wel een verbinder, maar hij geeft zelf al aan geen bestuurder te zijn.

Het lijkt mij niet bepaald een droombaan om premier van dit kabinet te worden. Ik ben benieuwd of ze iemand kunnen vinden die deze functie wil uitoefenen en ook echt geschikt is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Is Aboutaleb een optie, of zeg ik nu iets raars?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bang voor Mona Keijzer. Enge vrouw.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
13-05-2024 11:56
Ik ben bang voor Mona Keijzer. Enge vrouw.
Ik ben daar ook bang voor. En ik hoop het absoluut niet! Ze is eng, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
13-05-2024 11:56
Ik ben bang voor Mona Keijzer. Enge vrouw.
Ik kan mij niet voorstellen dat Wilders de tweede op de lijst van de BBB naar voren schuift als premierskandidaat. Het zou historisch zijn als de kleinste partij in de formatie de premier mag leveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
13-05-2024 12:08
Ik kan mij niet voorstellen dat Wilders de tweede op de lijst van de BBB naar voren schuift als premierskandidaat. Het zou historisch zijn als de kleinste partij in de formatie de premier mag leveren.

Ik hoop dat je gelijk hebt.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vermoed Fred Teeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
13-05-2024 12:12
Ik vermoed Fred Teeven.

Komt ie met de bus naar werk :biggrin:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Edith Schippers

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven