"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:





- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!





Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.



Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 19 april 2015 @ 01:17:

[...]





Waarom heb jij het dan over Oprah als minderheid?



Vanuit welk punt gezien? Vanuit de VS? Wereldwijd gezien? Mensen met een donkere huidskleur zijn namelijk niet eens een minderheid in de VSSociaal-economisch zijn zwarte mensen op de hele wereld een minderheid. En in Amerika zijn ze volgens de officiële definitie van de Amerikaanse overheid "the second largest racial and ethnic minority". Dat is een term die ik niet heb bedacht, overigens.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:17:

[...]





Volgens mij heb ik al meerdere voorbeelden gegeven van mensen die ik om dezelfde reden niet kan uitstaan. En ik ben noch een Marokkaan, noch gehandicapt. Oprah is aan mij niets verplicht. Niet vanwege haar huidskleur, niet vanwege haar gender.En toch zeg je dat men solidair moet zijn aan je eigen soort. Of dat nou vanwege je huidskleur is, vanwege je geaardheid of vanwege je sekse.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:17:

[...]





Volgens mij heb ik al meerdere voorbeelden gegeven van mensen die ik om dezelfde reden niet kan uitstaan. En ik ben noch een Marokkaan, noch gehandicapt. Oprah is aan mij niets verplicht. Niet vanwege haar huidskleur, niet vanwege haar gender.

Je noemt haar een 'house negro' en 'NSB'er' for God's sake'.

Is het dan teveel gevraagd om te vragen wat zij moet doen om dat níet te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Fashionvictim. ik vind het in deze wel vreemd dat jij dan een avatar van Michael Jackson hebt. Dat strookt niet echt met je uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:12:

[...]Welnee, ik ben helemaal geen boze allochtoon. Ik vond het gewoon grappig dat jij precies illustreerde waar het topic op dat moment over ging. Wat een rare opmerking ook, dat ik alle witte mensen als fout zou zien. Dat zei ik niet, ik zei dat ik allochtonen/ kleurlingen / minderheden/ hoe je het ook wil noemen die gaan zitten ginnegappen met witte mensen die neerkijken op allochtonen/ kleurlingen / minderheden/ hoe je het ook wil noemen, fout vind. Precies wat jij deed.



Of liever: ik vind het niet fout, ik vind het ontstellend naïef. Ze vinden jou heus niet leuker omdat jij hun vooroordelen bevestigd, hoor.



Je snapt het niet.

Ik zeg dingen zoals ik ze ervaar... Dat ik misschien bevestig wat hun zeggen komt zo uit omdat het de keiharde waarheid is blijkbaar.

Want jij bevestigd nu eigenlijk precies alles wat ik zei...



Ik ben het type happy go lucky en doe mijn eigen ding. Ik zei al in een eerdere post dat veel Surinamers zich ergeren aan ver-westerse houding. Je aanval op mij bevestigd het nu voor iedereen eigenlijk een beetje.



Jammer, maar het is wel waar..
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 19 april 2015 @ 01:20:

[...]





En toch zeg je dat men solidair moet zijn aan je eigen soort. Of dat nou vanwege je huidskleur is, vanwege je geaardheid of vanwege je sekse.



Ik zeg dat ik persoonlijk mensen die empathie, compassie en solidariteit hebben voor mensen die tot dezelfde groep als zij behoren maar toevallig niet hetzelfde geluk, omstandigheden of kansen als jij hebben gehad, aardiger vind. Leuker vind. En trouwens, nu je het me zo op de man af vraagt denk ik eigenlijk dat ik sowieso mensen die empathisch zijn met mensen die minder geluk hebben dan zij, ongeacht afkomst, aardiger vind. Ik verwacht die empathie alleen sneller van mensen die van binnenuit weten hoe het is om tot die groep te horen.



Ik erger me bijvoorbeeld ook dood aan al die vrouwen op dit forum die altijd maar mannen zielig vinden. Of ie nu een vreemdgaande eikel is, een zwangere vrouw bedondert, een botte hork is, geen alimentatie betaalt, de buurvrouw neukt, zijn vrouw uitscheldt, zijn vrouwelijke personeel ontslaat omdat ze een vrouw is of haar minder betaalt omdat ze een vrouw is, whatever, hier op het forum ligt het dan altijd aan de vrouw. Had zij maar niet zo'n vrouw moeten zijn, dan vraagt ze er ook om. Dat vind ik altijd jammer, zeker uit de mond van vrouwen. Juist als vrouw zou je moeten weten hoe het voelt om een eikel te treffen, en dus verwacht ik juist van een vrouw compassie en empathie, ipv dat die een andere vrouw nog verder de grond intrapt. Maar goed, dan ben je kennelijk in jouw ogen "slachtofferig".
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 19 april 2015 @ 01:25:

[...]



Je aanval op mij bevestigd het nu voor iedereen eigenlijk een beetje.



Jammer, maar het is wel waar..





Spreek voor jezelf.

Of heb je van iedereen, behalve van mij, een PB'tje ontvangen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 19 april 2015 @ 01:25:

[...]





Je snapt het niet.

Ik zeg dingen zoals ik ze ervaar... Dat ik misschien bevestig wat hun zeggen komt zo uit omdat het de keiharde waarheid is blijkbaar.

Want jij bevestigd nu eigenlijk precies alles wat ik zei...



Ik ben het type happy go lucky en doe mijn eigen ding. Ik zei al in een eerdere post dat veel Surinamers zich ergeren aan ver-westerse houding. Je aanval op mij bevestigd het nu voor iedereen eigenlijk een beetje.



Jammer, maar het is wel waar..



Kind, ik kom duidelijk uit een ander milieu dan jij. Ik heb een blanke vader, een blanke man, een blank kind, ben uit de hollandse klei getrokken en ben zo Hollands als een broodje kaas. Natuurlijk zijn er in de Surinaamse - of welke andere allochtone cultuur dan ook - genoeg negatieve dingen te vinden. Ik kan er boeken over schrijven, over alles wat er fout is aan Surinamers (of welke andere cultuur dan ook). Dat was mijn punt dan ook niet. Mijn punt was dat dat geen enkele zin heeft en jou heus niet minder allochtoon maakt in de ogen van een racist. Zoals ik Whoopi Goldberg net in een filmpje waarin het ging over het feit dat Obama een blanke moeder heeft en dat het dus eigenlijk onzin is om hem "the first black president" te noemen hoorde zeggen:



That may be true, but if the KKK is walking down the street and they see Clinton and Obama, they are gonna chase Obama.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:27:



Dat vind ik altijd jammer, zeker uit de mond van vrouwen. Juist als vrouw zou je moeten weten hoe het voelt om een eikel te treffen, en dus verwacht ik juist van een vrouw compassie en empathie, ipv dat die een andere vrouw nog verder de grond intrapt. Maar goed, dan ben je kennelijk in jouw ogen "slachtofferig".

Je verwacht dus van Oprah compassie en empathie, met mensen die dezelfde huidskleur hebben als zij.

Je noemt haar een 'house negro' en een 'NSB'er' dus kennelijk laat ze steken vallen in jouw verwachtingen van haar.

Nogmaals: hoe moet een zwarte vrouw als Oprah zich dan wél gedragen om huidskleurgenoten als jij te pleasen? Kom eens met wat concrete voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet Fashionvictim weer wat ouwe afleveringen van Oprah terug kijken.



Oprah doet heel veel voor de black community en sponsort heel wat dorpen in West Afrika en vooral Zuid Afrika. Dat heb ik Jay-Z en Beyonce nog niet zien doen en dan niet te beginnen over Kim Kardashian en haar family...

Hun zijn van Armeense afkomst en heb haar nog noooooooooooooooooooooooooooooooooit gehoort over vrouwenrechten of het steunen van de vluchtingen in het midden Oosten. En toch verkoop ze zichzelf als Arabian Princess...



Oprah doet heel veel voor haar volk! Volgens mij was zei die gene die Lindsay Lohan uit de schulden heeft geholpen door haar een eigen reality serie te geven. Ze heeft haar beste vriendin Gayle ofzo een topbaan in haar bedrijf gegeven, zei was de persoon die sterren als Jennifer Hudson een echte kans gaf door hun niet alleen bij haar op de bank aan late schuiven maar ook echt helpen.

Oprah was ook de eerste presentator op tv die regelmatig in haar shows onderwerpen als discriminatie ter spraken bracht.



Ga haar boek maar eens lezen, die vrouw heeft een indruk wekkend leven gehad. En bij haar geloof ik wel dat ze het boek ook zelf geschreven heeft.
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Je bent met je opmerking over Oprah een rare weg ingeslagen en nu je begint over 'opkomen voor elkaar' snap ik je helemaal niet meer.



Oprah is door haar carrière een voorbeeld van de Amerikaanse droom. Als 'zelfs' zij het voor elkaar krijgt ... Daarnaast gebruikt ze de aandacht rond haar persoon om aandacht te vragen voor misstanden in heden en verleden. Mooi toch!



Zo'n grote carrièrevrouw is geen house negro.



Komt die term in combinatie met haar naam niet door haar rol in The Butler? En was de bedoeling van die film nou net niet dat je je bewust werd van een heel stuk geschiedenis van katoenveld tot house negro?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 april 2015 @ 01:39:

[...]



Je verwacht dus van Oprah compassie en empathie, met mensen die dezelfde huidskleur hebben als zij.

Je noemt haar een 'house negro' en een 'NSB'er' dus kennelijk laat ze steken vallen in jouw verwachtingen van haar.

Nogmaals: hoe moet een zwarte vrouw als Oprah zich dan wél gedragen om huidskleurgenoten als jij te pleasen? Kom eens met wat concrete voorbeelden.Ze hoeft mij niet te pleasen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:45:

[...]





Ze hoeft mij niet te pleasen.

Wat is dan precies je probleem met haar?

Je noemt haar 'house negro' en 'NSB'er'.

Vanwege haar huidskleur.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 19 april 2015 @ 01:43:

Je bent met je opmerking over Oprah een rare weg ingeslagen en nu je begint over 'opkomen voor elkaar' snap ik je helemaal niet meer.



Oprah is door haar carrière een voorbeeld van de Amerikaanse droom. Als 'zelfs' zij het voor elkaar krijgt ... Daarnaast gebruikt ze de aandacht rond haar persoon om aandacht te vragen voor misstanden in heden en verleden. Mooi toch!



Zo'n grote carrièrevrouw is geen house negro.



Komt die term in combinatie met haar naam niet door haar rol in The Butler? En was de bedoeling van die film nou net niet dat je je bewust werd van een heel stuk geschiedenis van katoenveld tot house negro?Nee hoor, dat komt oa doordat Oprah zich actief distantieert van bijvoorbeeld misstanden in de entertainmentindustrie die vooral zwarte mensen in die industrie treffen, terwijl zij nu juist door haar macht binnen die industrie in de positie is om daar een einde aan te maken. Of zich actief uitspreekt tegen "zwarte issues" zoals bijvoorbeeld het hele black lives matter gebeuren.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:35:

[...]Kind, ik kom duidelijk uit een ander milieu dan jij. Ik heb een blanke vader, een blanke man, een blank kind, ben uit de hollandse klei getrokken en ben zo Hollands als een broodje kaas. Natuurlijk zijn er in de Surinaamse - of welke andere allochtone cultuur dan ook - genoeg negatieve dingen te vinden. Ik kan er boeken over schrijven, over alles wat er fout is aan Surinamers (of welke andere cultuur dan ook). Dat was mijn punt dan ook niet. Mijn punt was dat dat geen enkele zin heeft en jou heus niet minder allochtoon maakt in de ogen van een racist. Zoals ik Whoopi Goldberg net in een filmpje waarin het ging over het feit dat Obama een blanke moeder heeft en dat het dus eigenlijk onzin is om hem "the first black president" te noemen hoorde zeggen:



That may be true, but if the KKK is walking down the street and they see Clinton and Obama, they are gonna chase Obama.



Wie zegt dat ik me druk maak om een racist?

Want je zegt nu in feite dat ik mijn toon moet veranderen omdat ik zwart ben?...



Ik ben gewoon lekker mijzelf, en deel puur mijn ervaringen en meningen...

Die vooroordelen die ik aangaf is ook het punt waarom het voor een bepaalde groep mis gaat in de maatschappij.Jij gaat mij gelijk op de persoon aanvallen omdat je niet met tegen argumenten kan komen.



Kom eens met tegen argumenten op dat onderwerp waarbij je mijn standpunt ontkracht...
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 19 april 2015 @ 01:25:

Fashionvictim. ik vind het in deze wel vreemd dat jij dan een avatar van Michael Jackson hebt. Dat strookt niet echt met je uitspraken.Hoezo? Als er iemand een activist vwb zwarte issues was, is het Michael Jackson wel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 19 april 2015 @ 01:57:

[...]





Wie zegt dat ik me druk maak om een racist?

Want je zegt nu in feite dat ik mijn toon moet veranderen omdat ik zwart ben?...



Ik ben gewoon lekker mijzelf, en deel puur mijn ervaringen en meningen...

Die vooroordelen die ik aangaf is ook het punt waarom het voor een bepaalde groep mis gaat in de maatschappij.Jij gaat mij gelijk op de persoon aanvallen omdat je niet met tegen argumenten kan komen.



Kom eens met tegen argumenten op dat onderwerp waarbij je mijn standpunt ontkracht...Volgens mij had ik je al een tegenargument gegeven, compleet met bronvermelding en cijfers, dat je onzin zat uit te kramen vwb discriminatie op de werkvloer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 02:05:

[...]





Hoezo? Als er iemand een activist vwb zwarte issues was, is het Michael Jackson wel.Vandaar dat hij zo aan het verbouwen sloeg aan zijn zwarte kenmerken, omdat hij op een blanke wilde lijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 02:05:

[...]





Hoezo? Als er iemand een activist vwb zwarte issues was, is het Michael Jackson wel.Je zegt dat Oprah koketteert met haar zwart-zijn. Maar Michael Jackson dan niet?
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 23:08:

[...]





Ik ben niet voor een leed top 10 met meeste impact en recentste verleden als criterium. Al breekt morgen wereldoorlog drie uit dan blijft het slavenhandel verleden van Nederland een hoofdstuk uit de geschiedenis waarvan ik vind dat het meer aandacht mag krijgen.



Ik wel, tot op bepaalde hoogte. Stilstaan, prima, maar niet alles hoeft van mij evenveel aandacht te krijgen. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat 5 mei nu elke 5 jaar een vrije dag is in plaats van elk jaar.

Alle grote en minder grote gebeurtenissen in het verleden van NL hebben NL gemaakt wat het nu is, je kan onmogelijk alles herdenken.



Wat betreft meer aandacht over slavenhandel, prima, maar pak dat dan aan bij de geschiedenislessen op school.
quote:Noesa schreef op 19 april 2015 @ 02:10:

[...]



Vandaar dat hij zo aan het verbouwen sloeg aan zijn zwarte kenmerken, omdat hij op een blanke wilde lijken.Michaël Jackson had een huidziekte toch waardoor het pigment uit zijn huid verdween?
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:20:

De house negro is het type minderheid (ik heb er al een paar gespot in dit topic) die zelf het hardst afgeeft op zijn eigen bevolkingsgroep om in de smaak te vallen bij de racisten die hen discrimineren. De Marokkaan die op de PVV stemt omdat ie vindt dat er teveel Marokkanen in Nederland zijn, zeg maar. Want hij is natuurlijk niet zo'n Marokkaan die Wilders bedoelt, dat zijn alleen die andere Marokkanen.



Waarom zou dat niet mogen? Moet je altijd solidair zijn met mensen van je afkomst/huidskleur/geloof? Nee toch?

Als het om in de smaak te vallen is, heb je natuurlijk gelijk, maar kan je je voorstellen dat er mensen zijn die dat echt vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 22:03:

[...]





Was dit naar mij gericht? Ik heb geen donkere huidskleur, ik ben hartstikke bleek. Ondanks n vleugje Indisch.Sorry, dan heb ik je met iemand anders verward.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 18 april 2015 @ 23:50:

[...]



Of mensen die altijd moeten vragen: Waar kom jij vandaan? En als je dan gewoon zegt ''Amsterdam''. Lachen ze recht in je gezicht uit en zeggen ze.. Doe niet zo moeilijk meid, je huidskleur zegt iets anders... Huh? Zijn er echt mensen die zo ongegeneerd doen? Ik zou ook wel aan een kleur kunnen vermoeden dat iemands wiegje of die van de voorouders ergens anders kan hebben gestaan, maar ik zal het niet in mijn hoofd halen daar zo expliciet naar te vragen. Zeker niet als we elkaar toevallig zomaar ontmoeten. Onder vrienden kan zo'n vraag dan wel eens opkomen, maar als ik jou vraag waar je vandaan komt, bedoel ik wel degelijk de woonplaats. Ik vind dat echt raar. Beschamend ook.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 01:53:

[...]





Nee hoor, dat komt oa doordat Oprah zich actief distantieert van bijvoorbeeld misstanden in de entertainmentindustrie die vooral zwarte mensen in die industrie treffen, terwijl zij nu juist door haar macht binnen die industrie in de positie is om daar een einde aan te maken. Of zich actief uitspreekt tegen "zwarte issues" zoals bijvoorbeeld het hele black lives matter gebeuren.

Oprah kan prima zelf bepalen aan welke misstanden ze aandacht geeft en of ze zelf ergens een uitspraak over doet! Dàt is waar ze goed in is, dàt is waardoor ze zo ontzettend veel onderwerpen, activisten en goede doelen een podium kan geven.

Haar kleur verplicht haar tot niks.

Bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven