"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:





- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!





Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.



Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
Alle reacties Link kopieren
Leuk artikeltje in HP over deze Vivagate:



http://www.hpdetijd.nl/20 ... k-als-eeuwige-status-quo/
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 21:48:

Leuk artikeltje in HP over deze Vivagate:



http://www.hpdetijd.nl/20 ... k-als-eeuwige-status-quo/Vertelt niets nieuws. Vivagate? Puhlease!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 21:48:

Leuk artikeltje in HP over deze Vivagate:



http://www.hpdetijd.nl/20 ... k-als-eeuwige-status-quo/

Nóu zeg, wat leuk artikeltje. Ook veelzeggend dat ze qua racisme niet verderkomen dan geneuzel over 'huidkleurige panty's' en 'huidkleurige make-up'. En dat iemand het had gewaagd de kleur van een champagnekleurige jurk als 'flesh' te omschrijven.

Discriminisme: het ís even zoeken, maar dan héb je ook wat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur!



Ben je een getinte vrouw en wil je make-up kan je bij de mac store heel goed matchende foundation's vinden. Heb je een kleiner budget de make-up store. Anders heb je merken als blackup en NubianQueen ofzo bij de douglas. Wil je hema prijzen ga je ff naar de toko waar ze Afrikaanse / chineze merken hebben.



Wil je een huidkleur panty kan je heel goed bij Wolford terecht! Als dat te duur is heb je bij de bijenkorf nog een bepaald merk liggen waar ik even de merknaam van kwijt ben. Maar die hebben voor alle tintente bruin een huidskleur panty en zelfs shape weare.



Dan heeft Christian Louboutin speciale nude schoentjes voor de getinte dames... (Ik ben niet bekend met goedkopere nude schoentjes want ik wou perse ''red buttoms'') Maar ik weet wel dat Zara ze ook in de collectie had maar die waren echt super snel uit verkocht!







The Nude Collection Christian Louboutin.



Maar ja, ik vraag mij serieus af waarom mensen hier een punt van maken. Blanke mensen gaat toch ook niet naar de Afro winkel voor hun make-up? Of heb ik wat gemist???
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 april 2015 @ 11:08:

Waar ik ook wel benieuwd naar ben: mag een blank persoon ook roepen dat een bepaalde zwarte persoon een 'house negro' is? Of mogen zwarte mensen dat alleen over elkáár zeggen?



Ik vind die term echt te achterlijk voor woorden...

House negro?



Hoe komt het in een persoon op om die term ook daad werkelijk te gebruiken? Loop die persoon dan ook rond met een papier zak om de ''paper test'' uit te voeren?
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 18:13:

[...]





Nee, dat zeg ik toch juist? Dat Oprah altijd pas weet wat activisme is als ze - hoe toevallig - een film over activisme te promoten heeft. Of - hoe toevallig weer- ineens het slachtoffer van racisme is als ze een film over racisme te promoten heeft.



Heel toevallig dat ze vaker betrokken is bij dit soort films ja. Net zo toevallig als de holocaust film en shoah project van Spielberg of de kungfu films van John Woo.



Maar goed, dat Oprah juist populair is onder white soccer moms *trap* en totaal niet onder zwarte vrouwen is vast ook net zo toevallig. En dat de boodschap van haar films altijd een watered-down-suitable-for-the-white-folks *trap* versie van de geschiedenis is vast ook heel toevallig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 21:48:

Leuk artikeltje in HP over deze Vivagate:



http://www.hpdetijd.nl/20 ... k-als-eeuwige-status-quo/

Dit artikel doet me denken aan een uitspraak van een zwarte activist op een anti-racisme-dingetje in Amsterdam:



"Waarom heet het patatje oorlog en geen patatje vrede? Omdat het wit met bruin is!"



We kunnen derhalve concluderen dat de strijd tegen racisme gewonnen is, wat rest zijn de achterhoedegevechten in de snackbar en op de make-up afdeling. Het frietkot en de Etos : brandpunt van haat en onverdraagzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 17:30:

[...]





Nee hoor, ze hoeft helemaal niet rapmuziek mooi te vinden. En natuurlijk mag ze succes hebben, graag zelfs, hoe meer donkere vrouwen aan de top hoe beter. Ik vind bovendien ook niet dat Oprah 'mazzel' heeft gehad, ze heeft gewoon hard gewerkt. Het zou alleen leuk zijn als ze vervolgens dat succes zou aanwenden om ook daadwerkelijk dingen te veranderen, en dat niet alleen zou doen als ze een film te promoten heeft.



Los gezien van het feit dat ik denk dat Oprah heel veel dingen heeft veranderd, waarom zou Oprah dingen moeten veranderen? Moet ze dat dan omdat zij een donkere vrouw is en aan de top staat? Omdat zij in de positie is om dingen te veranderen? Móet ze dat daarom ook doen?



Want, waarom mag Oprah niet gewoon een boek van een bevriende schrijver promoten? Dat doen blanke collega's zoals dr. Phil toch ook?

Moet Oprah dan alles aangrijpen om het voor de minderheden op te nemen? Om misstanden aan de kaak te stellen?

Mag ze niet gewoon commercieel in het leven staan? Dat doet het gros van haar blanke collega's toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Bill Gates moet oom helemaal niks. Dat ie de helft van zn vermogen weggeeft vind ik wel een zeer sympathiek gebaar.



Ik vind Oprah een New Age The Secret iedereen kan succesvol en gelukkig worden als je maar wil type. En dat doet me aan mn moeder denken en daar heb ik een persoonlijke allergie tegen ontwikkeld. That ' s it.



ik was er niet bij maar kan me de anekdote levendig voorstellen bij een winkel die niet speciaal voor Oprah open gaat dat ze dan een tantrum a la weet je wel wie ik ben krijgt.



wat FV schreef over vooral populair bij white soccer moms vind ik heel begrijpelijk.

Niet dat O.W. vanwege haar kleur van mij perse ander gedrag zou MOETEN vertonen, Hallo, wie ben ik nou helemaal, ik ben dus een Mien van om de hoek, ik mag er wel het mijne van denken.



of ligt dat gevoelig? Kritiek op zeer succesvolle mensen die niet met een zilveren lepel in de mond geboren zijn? En dan vooral die mensen die niet blank en niet man zijn? Waarom is dat?
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
In absolute cijfers, kijken er inderdaad meer blanken naar Oprah. Logisch. Er zijn ook meer blanken. In percentages kijken er echter meer afro-americanen.
Alle reacties Link kopieren
LeolaMarie schreef op 20 april 2015 @ 00:47
.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef dus:

Ach, huisneger is net zoiets als knuffelmarokkaan. Of excuustruus. Gaybestfriend. Billenmaat. Gewoon een compact woord voor een sociaal verschijnsel. Je moet ook niet op elke slak zout leggen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 april 2015 @ 15:26:

Ik schreef dus:

Ach, huisneger is net zoiets als knuffelmarokkaan. Of excuustruus. Gaybestfriend. Billenmaat. Gewoon een compact woord voor een sociaal verschijnsel. Je moet ook niet op elke slak zout leggen.



Je begrijpt wel dat er tussen huisneger en gaybestfriend een wereld van verschil zit...

Het is geen zout leggen op iedere slak maar dat je tussen die twee alleen al een verband kan leggen.



Als je naar comedy series en films kijkt heb je vaak een chinees of negroïde karakter die daar voor de humor is ingezet. Dat is heel iets anders als een huisneger... Ik denk dat je niet wist dat huis neger een daadwerkelijk iets is in de geschiedenis boeken?



Vroeger in de tijd van de slavernij had je de paper bag test. Als je huiskleur match met die van een papieren zak mocht je een huis neger worden en in huis werken als slaaf voor de family. Als voordeel kreeg je eten en had en een echt dak boven je hoofd en in de winter liep je voor bij de warme haard. Nadeel was vaak dat je wel een paar keer verkracht werd door de heer des huizes.. ''Huis negers waren immers nodig.''



De negers die te zwart waren om volgens hen in huis te werken, die hadden het wat zwaarder en leefde vaak in hutjes op het land waar ze werkte. Vaak aten ze de etens resten van het huis en hadden ze geen schoenen...

Ik weet wat je bedoeld maar je haalt hier 2 dingen door elkaar.

Die geschiedenis zal jou waarschijnlijk niet boeien of interesseren maar voor anderen is het nog steeds erg gevoelig.



Hou het dan heel onschuldig bij een BBF, My Black Best Friend.... Doet de rest van de wereld ook...
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde huisneger in de zin van een Sylvana bij Viva. Dat vind ik een bijzonder treffende omschrijving. Aan de andere betekenis ging ik idd voorbij en ik begrijp nu dat het woord daardoor een andere lading heeft.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 april 2015 @ 16:06:

Ik bedoelde huisneger in de zin van een Sylvana bij Viva. Dat vind ik een bijzonder treffende omschrijving. Aan de andere betekenis ging ik idd voorbij en ik begrijp nu dat het woord daardoor een andere lading heeft.



Geen probleem,

Weet dat je het niet kwaad bedoelde.



Maar zou het niet leuke hebben gevonden als je die term bij de verkeerde persoon gebruikt.

Bij Afro-Amerikanen hoor je vaak nog verhalen over hun Opa's, Oma's en groot ouders dat ze huisnegers waren.. Dus niet dat je op een weekend tripje in New York ofzo de grap maakt: You are my house nigger!
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Thanks for the warning
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 april 2015 @ 16:06:

Ik bedoelde huisneger in de zin van een Sylvana bij Viva. Dat vind ik een bijzonder treffende omschrijving. Aan de andere betekenis ging ik idd voorbij en ik begrijp nu dat het woord daardoor een andere lading heeft.Helemaal niemand heeft hier Sylvana een 'huisneger' of 'housenegro' genoemd. Dit verhaal begint nu een eigen leven te leiden.



Fashionvictim beweerde dat Oprah Winfrey een 'house negro' was.

Oprah schijnt onderstaand gedrag te vertonen. Net als sommige zwarte forummers hier, volgens FV dan:



quote:fashionvictim schreef op 19 april 2015 @ 00:20:

De house negro is het type minderheid (ik heb er al een paar gespot in dit topic) die zelf het hardst afgeeft op zijn eigen bevolkingsgroep om in de smaak te vallen bij de racisten die hen discrimineren. Fashion refereerde ook aan Malcolm X, van wie deze term afkomstig is. Het tegenovergestelde van een 'house negro' is een 'field negro'.

Hier een kort filmpje waarin Malcolm X uitlegt hoe een 'house negro' (Oprah en sommige zwarte forummers volgens FV dus) zich zoal gedraagt:



https://youtu.be/znQe9nUKzvQ
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 20 april 2015 @ 18:50:

[...]





Helemaal niemand heeft hier Sylvana een 'huisneger' of 'housenegro' genoemd.

]



Oh. Nou, dan doe ik het

Maar ik maak er dan redactieneger van. Dat geeft geen ongewenste associaties.



Maar bedankt voor nog een uitleg van het begrip housenegro. Kende ik ook niet.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 20 april 2015 @ 11:15:

[...]





Los gezien van het feit dat ik denk dat Oprah heel veel dingen heeft veranderd, waarom zou Oprah dingen moeten veranderen? Moet ze dat dan omdat zij een donkere vrouw is en aan de top staat? Omdat zij in de positie is om dingen te veranderen? Móet ze dat daarom ook doen?



Want, waarom mag Oprah niet gewoon een boek van een bevriende schrijver promoten? Dat doen blanke collega's zoals dr. Phil toch ook?

Moet Oprah dan alles aangrijpen om het voor de minderheden op te nemen? Om misstanden aan de kaak te stellen?

Mag ze niet gewoon commercieel in het leven staan? Dat doet het gros van haar blanke collega's toch ook?





Nou, ik vind blanke succesvolle mannen (of vrouwen for that matter) ook aardiger en leuker als ze iets van "pay it forward" of "give back to society" doen. Een Bill Gates die bedenkt dat ie nu zo rijk is dat hij de macht heeft om malaria uit te roeien en dat vervolgens ook doet, vind ik een stuk sympathieker dan een celebrity die zijn 21e privejet koopt, bij wijze van spreken. En ik vind ze nóg sympathieker als hun cause celeb iets te maken heeft met hun eigen achtergrond. Zo vind ik het bijvoorbeeld supersympathiek dat Michael Jackson een speciale beurs voor zwarte studenten heeft opgericht, of een pensioenfonds specifiek voor zwarte muzikanten uit de tijd dat zwarte muzikanten minder betaald (of zelfs niet betaald) kregen.

Zo zou ik het van Oprah bijvoorbeeld ook sympathiek hebben gevonden als ze wat van haar enorme bereik aangewend zou hebben om de black lives matter campagne te steunen, in plaats van er tegenaan te trappen. Of überhaupt een charity zou steunen die zich richt op de zwarte bevolking in Amerika. Gek genoeg steunt Oprah meer dan 100 goede doelen of causes, maar zit er geen een bij die de positie van zwarte mensen in Amerika verbeteren. Dat vind ik opvallend, zeker als je dat afzet tegen de filantropische efforts van andere zwarte beroemdheden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Kom op Fash, Oprah is uit '54 en was al op haar 19e de jongste èn eerste afro-amerikaanse die het nieuws presenteerde! Wellicht had ze door nòg meer strijd nòg meer aandacht voor achterstandsproblematiek kunnen vragen, maar ook zonder dat vervult ze een respectabele voorbeeldfuntie. Voor welke kleur dan ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit al gedeeld is, maar dit kwam ik net op facebook tegen http://www.funx.nl/index. ... ut-als-vriendin-te-willen
quote:hankypankyshanghai schreef op 21 april 2015 @ 00:20:

Ik weet niet of dit al gedeeld is, maar dit kwam ik net op facebook tegen http://www.funx.nl/index. ... ut-als-vriendin-te-willen

Elke week heb je een nieuw dieet vol superfoods, bessen en quinoa. Lekker op pad met een macrobiotisch boodschappen lijstje om tussen je lotgenoten in de rij bij de Marqt te staan. Wij mannen durfden hier niet over te dromen, maar Viva maakt het mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 20 april 2015 @ 19:13:

[...]





Nou, ik vind blanke succesvolle mannen (of vrouwen for that matter) ook aardiger en leuker als ze iets van "pay it forward" of "give back to society" doen. Een Bill Gates die bedenkt dat ie nu zo rijk is dat hij de macht heeft om malaria uit te roeien en dat vervolgens ook doet, vind ik een stuk sympathieker dan een celebrity die zijn 21e privejet koopt, bij wijze van spreken. En ik vind ze nóg sympathieker als hun cause celeb iets te maken heeft met hun eigen achtergrond. Zo vind ik het bijvoorbeeld supersympathiek dat Michael Jackson een speciale beurs voor zwarte studenten heeft opgericht, of een pensioenfonds specifiek voor zwarte muzikanten uit de tijd dat zwarte muzikanten minder betaald (of zelfs niet betaald) kregen.

Zo zou ik het van Oprah bijvoorbeeld ook sympathiek hebben gevonden als ze wat van haar enorme bereik aangewend zou hebben om de black lives matter campagne te steunen, in plaats van er tegenaan te trappen. Of überhaupt een charity zou steunen die zich richt op de zwarte bevolking in Amerika. Gek genoeg steunt Oprah meer dan 100 goede doelen of causes, maar zit er geen een bij die de positie van zwarte mensen in Amerika verbeteren. Dat vind ik opvallend, zeker als je dat afzet tegen de filantropische efforts van andere zwarte beroemdheden.





Ik vind succesvolle mensen die iets met hun succes doen voor de maatschappij, zoals Bill Gates ook leuker dan mensen die hun 21e privejet kopen zoals jij zegt. Maar nog steeds zijn ze niks verplicht.



Bill Gates bijvoorbeeld zal er financieel niks van merken als hij een paar miljoen mist Dus zo nobel is dat nou ook weer niet. Die weet niet meer wat hij met zijn geld moet doen. En ja, wat moet je dan doen? Dan ga je goede doelen steunen.Wat moet je met 25 privevliegtuigen, 10 helikopters en 10 huizen?



Oprah doet toch ook meer dan genoeg voor de medemens? Hoe weet jij eigenlijk dat ze geen geld geeft aan een project dat de positie van zwarte mensen in Amerika verbetert? Weet jij wat Oprah allemaal met haar geld doet? En hoe weet jij wat andere celebs met een donkere huid met hun geld doen, aan welk doel ze hun geld geven? Ik vraag me dat af.



Ik vind het dus onzin dat Oprah, omdat ze donker is, iets moet doen voor die groep.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 20 april 2015 @ 23:23:

Kom op Fash, Oprah is uit '54 en was al op haar 19e de jongste èn eerste afro-amerikaanse die het nieuws presenteerde! Wellicht had ze door nòg meer strijd nòg meer aandacht voor achterstandsproblematiek kunnen vragen, maar ook zonder dat vervult ze een respectabele voorbeeldfuntie. Voor welke kleur dan ook!En hier ben ik het mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 21 april 2015 @ 07:33:

[...]





Elke week heb je een nieuw dieet vol superfoods, bessen en quinoa. Lekker op pad met een macrobiotisch boodschappen lijstje om tussen je lotgenoten in de rij bij de Marqt te staan. Wij mannen durfden hier niet over te dromen, maar Viva maakt het mogelijk! Relatie-tips. Een Viva-trut doet elke dag een relatie test. In deze test leert zij precies hoe een relatie werkt en wat je moet doen om hem goed te houden. Jij als man doet niets liever dan de tips van een vrouwenblad volgen om samen oud en gelukkig te worden. Scheelt bakken met geld aan relatietherapie. VIVA BEDANKT! Was toch echt mijn favoriet :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven