20 worden geschat, terwijl je 32 bent

25-02-2017 09:17 567 berichten
Dat gebeurde mij dus 2 keer op vakantie. En daar ben ik best blij mee.



Wie word er ook jonger geschat en hoeveel jaar jonger?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 25 februari 2017 @ 10:33:

Ik heb volwassen kinderen maar word vrijwel standaard begin 30 of jonger geschat.

Leuk om mensen te schokeren met de mededeling dat je al zulke grote kinderen hebt

Gaan ze ineens u tegen je zeggen én zie je ze rekenen.

Zo zo dan was u jong moeder

Ik beaam dat gewoon.



Ik heb gewoon goede genen Ja, dat ken ik. Laatst zei iemand "wacht maar tot je zelf straks kinderen hebt". Heerlijk om dan te kunnen zeggen 'och die gaan al bijna de deur uit'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 39, mij vragen ze regelmatig of ik kinderen wil. Dan zeg dat dat een beetje te laat is gezien mijn leeftijd

Mensen denken vaak dat ik ergens in de twintig ben, goede genen denk ik hihi.
Alle reacties Link kopieren
Ik word in het algemeen ook wel jonger geschat. Zo was ik laatst in het buitenland en dan werd me regelmatig gevraagd : studeer je hier/loop je stage? Terwijl die tijd toch al ruim achter me ligt.

Ik ben 30 en word vaak rond de 25 geschat. Ik snap wel dat ik jonger oog: ik ben erg slank. Maar als ik verder naar m'n huid kijk dan merk ik toch echt wel dat ik 30 ben (beginnende rimpels etc)

Overigens krijg ik ook wel eens de vraag: heb je ook kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik werd altijd jonger geschat. Heel irritant. Als puber zwaar vervelend natuurlijk. Toen ik net begon met werken heb ik zelfs wel eens de vraag gekregen of ik aan het oefenen was voor later. Voelde me totaal niet serieus genomen. Hoe oud ze me nu schatten weet ik niet. Op mijn werk waren ze wel verbaasd (meerderen) dat ik al een kind van 10 heb. Dan was je wel heel jong moeder. Hoe oud ben je dan nu? 36, dus ik was inderdaad redelijk jong, ik was 26. Dan volgt en 'O, dat valt nog wel mee', alsof ze hadden verwacht dat ik een tienermoeder was geweest. Met toon alsof ze eerst een beetje schrokken en bij mijn antwoord weer gerustgesteld waren en me weer serieus namen. Dat vind ik altijd toch wel genant. Flirtende pubers/studenten ook, maar daar kan ik ook wel weer om lachen.
quote:chanella1 schreef op 25 februari 2017 @ 10:30:

Wat bijzonder dat iedereen hier zo jong wordt geschat. Terwijl wanneer ik om mij heen kijk de meeste mensen er totaal niet jong uit vind zien Betekent het dat vooral de mensen die jonger ogen op dit topic reageren of omdat mensen die bij anderen de leeftijd schatten uit voorzorg 10 jaar aftrekken van de werkelijk geschatte leeftijd en iedereen dus onterecht gelooft er jonger uit te zien? Vraag ik me ook af ja. Veel is lijkt me ook wishful thinking. Ik onthoud meer negatieve dingen, anderen meer positieve. Maar goed ik heb niet zo'n lekker zelf beeld moet ik zeggen.
Ooit vond ik het leuk om jonger geschat te worden. Ik word nog steeds jong geschat, maar ik hecht er niet zoveel waarde aan.



Dat je iemand iets jonger schat, kan ik nog inkomen. Maar tien jaar jonger? Ik geloof dat als je goed kijkt, beetje mensenkennis hebt dat echt wel ziet hoe oud iemand ongeveer is.



En eerder hier al genoemd, veel mensen schatten uit beleefdheid jonger. Ik hou sowieso niet van dat hele leeftijd schatten. Als je mij vraagt hoe oud ik ben, vertel ik dat.



Laatst vroeg iemand in een workshop om haar leeftijd te schatten. Ze was 18. Wordt ze door iedereen geschat tussen de 21 en 26. Beledigd dat ze was. Zegt ze, ze wordt vaak ouder geschat. Denk ik, waarom ga je mensen dan vragen om te schatten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wittelelie143 schreef op 25 februari 2017 @ 11:02:

Ooit vond ik het leuk om jonger geschat te worden. Ik word nog steeds jong geschat, maar ik hecht er niet zoveel waarde aan.



Dat je iemand iets jonger schat, kan ik nog inkomen. Maar tien jaar jonger? Ik geloof dat als je goed kijkt, beetje mensenkennis hebt dat echt wel ziet hoe oud iemand ongeveer is.



En eerder hier al genoemd, veel mensen schatten uit beleefdheid jonger. Ik hou sowieso niet van dat hele leeftijd schatten. Als je mij vraagt hoe oud ik ben, vertel ik dat.



Laatst vroeg iemand in een workshop om haar leeftijd te schatten. Ze was 18. Wordt ze door iedereen geschat tussen de 21 en 26. Beledigd dat ze was. Zegt ze, ze wordt vaak ouder geschat. Denk ik, waarom ga je mensen dan vragen om te schatten.



Die mensen snap ik ook niet zo goed. Waarom denken ze dat de uitkomst nu anders is? Ik heb zo'n collega die een strijd voert tegen ingebeelde rimpels. Na iedere vakantie komt ze blij binnen om na vijf minuten ietwat geïrriteerd te vragen: "Zien jullie niets dan?"

Heeft ze weer haar gezicht chemisch laten strippen of laseren. En echt, ik zie 0 verschil.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat ooit voorbij. Je kan erop wachten of intussen iets anders doen, in de volle zon gaan zitten, roken e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh je bent er blij mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 februari 2017 @ 09:29:

Oww dat heb ik zo vaak, ik ben 34 en er wordt vaak gedacht dat ik in de 20 ben.

En dat vind ik helemaal niet leuk..



Herkenbaar. Ik word ook altijd jonger ingeschat en heb er alleen maar last van gehad.



Toen ik 17 was ging ik met vrienden stappen. Vrienden van 16 mochten zo doorlopen, portier vraagt mij om ID en ineens is de minimum leeftijd 18 en kom ik er niet in. Week later andere portier, vraagt ook om mijn id en laat me door.



Later, rond de 25, nog steeds overal id moeten laten zien terwijl je toen nog met 16 alcohol mocht kopen.



Tijdens bijbaan als nachtportier in een hotel, weiger ik mensen of als er een probleem is met gasten noemen ze me snotaap of vragen of ik wel oud genoeg ben voor mijn werk, waar ik me mee benoei, etc. (met jou gedrag dat we niet in ons hotel accepteren ;D



Nu 31, baan in de consultancy waarbij ervaring belangrijk is, heb de indruk dat ik mijn ervaring soms wat meer moet bewijzen of klanten sceptischer zijn tegenover mijn advies, dan wanneer een collega die ouder (en dus meer ervaren) oogt en het zelfde advies geeft.
Maar zijn mensen hier er ook vooral blij mee?



Want naast dat het aan je uiterlijk kan liggen, kan het natuurlijk ook liggen aan je gedrag, of gewoon je uitstraling, hoe je overkomt. Of hoe je je kleedt. Ik word zelf namelijk ook fiks jonger geschat (en zou dat zelf ook doen als ik mezelf niet zou kennen), maar eigenlijk ben ik daar niet zo heel blij mee. Het is vooral omdat ik me niet echt volwassen weet te kleden, en me eigenlijk sowieso nog heel jong voel. Ik loop tegen de 30, en moet binnenkort toch maar eens mijn garderobe aan gaan passen. Want er komt een dag dat ik niet meer als tiener wil overkomen, en mezelf ook niet meer zo wil voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 25 februari 2017 @ 10:17:

[...]





Het meest hilarische bij mijn vriend en mij was dat een oude bekende van hem, over mij, tegen m'n vriend zei: "Zo en dit is dus de kleine meid?"



Ik had graag willen weten hoe oud hij dacht dat ik was.



Dat is wel erg extreem.

Een kleine meid is niet ouder dan iets van 8 of 10.

Ik geloof er niks van dat je op je 32ste het uiterlijk van een 10 jarige hebt.

Raar figuur die dat zei of die had zijn bril niet op.
Niks 'ceep calm'. Gas er op!
Alle reacties Link kopieren
Ze schatten mij overigens 25 a 26. Maar zodra ik met mensen in gesprek ben/werk en het onderwerp komt dan ter spraken zeggen mensen: Ik had je initieel een jaar of 25 geschat, maar gezien je achtergrond moet het toch wel rond de 30 zijn.
quote:chanella1 schreef op 25 februari 2017 @ 10:30:

Wat bijzonder dat iedereen hier zo jong wordt geschat. Terwijl wanneer ik om mij heen kijk de meeste mensen er totaal niet jong uit vind zien Betekent het dat vooral de mensen die jonger ogen op dit topic reageren of omdat mensen die bij anderen de leeftijd schatten uit voorzorg 10 jaar aftrekken van de werkelijk geschatte leeftijd en iedereen dus onterecht gelooft er jonger uit te zien?



Ik word altijd jonger geschat. Maar als ik mijn echte leeftijd zeg reageert bijna iedereen met; Jeetje, dat had ik echt niet gedacht. Heb een keer voor de grap 10 jaar jonger opgegeven toen iemand me vroeg hoe oud ik was. Die geloofde dat zelfs niet en zei dat ik minstens vijf jaar jonger moest zijn. Dat vond ik weer wat ongeloofwaardig trouwens. Ik ben 43.



Ik ben er blij mee. Het zit in onze genen. Mijn vader en zusje worden ook altijd jonger gezien.
quote:lemoos2 schreef op 25 februari 2017 @ 11:07:

[...]





Die mensen snap ik ook niet zo goed. Waarom denken ze dat de uitkomst nu anders is? Ik heb zo'n collega die een strijd voert tegen ingebeelde rimpels. Na iedere vakantie komt ze blij binnen om na vijf minuten ietwat geïrriteerd te vragen: "Zien jullie niets dan?"

Heeft ze weer haar gezicht chemisch laten strippen of laseren. En echt, ik zie 0 verschil.Ik zeg dan gewoon eerlijk, nee ik zie niets
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 25 februari 2017 @ 10:38:

[...]





Check!



Ach ik ben wel echt een moeder op zo'n moment en gedraag me daar ook naar. Wil niemand in verlegenheid brengen.



Maar idd, de studenten vrienden van rond de 20 die hier nieuw komen, zijn af en tie vrij ongemakkelijk :-)waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wittelelie143 schreef op 25 februari 2017 @ 11:28:

[...]





Ik zeg dan gewoon eerlijk, nee ik zie niets



Ik ben dan vooral laf door te zeggen: "Als je iets hebt laten doen is het wel heel goed gedaan natuurlijk, het moet juist subtiel zijn".

Dan beperkt het gezeur zich tot het uitdelen van de kaartjes van kliniek x en een beknopte samenvatting van de lijdensweg (versus eerlijk zijn en een hele week hetzelfde aan te moeten horen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 25 februari 2017 @ 10:17:

Het meest hilarische bij mijn vriend en mij was dat een oude bekende van hem, over mij, tegen m'n vriend zei: "Zo en dit is dus de kleine meid?"

Had je je haar in vlechtjes en een lolly vast?

Mijn broer heeft het tegenovergestelde. Hij was al met 25 kaal en als hij dan in de supermarkt met mijn moeder liep, dachten mensen dat hij haar man was.. Voordeel voor hem is wel dat hij nu al 20 jaar uiterlijk hetzelfde is gebleven.
quote:jellybelly schreef op 25 februari 2017 @ 11:13:

Maar zijn mensen hier er ook vooral blij mee?



Want naast dat het aan je uiterlijk kan liggen, kan het natuurlijk ook liggen aan je gedrag, of gewoon je uitstraling, hoe je overkomt. Of hoe je je kleedt. Ik word zelf namelijk ook fiks jonger geschat (en zou dat zelf ook doen als ik mezelf niet zou kennen), maar eigenlijk ben ik daar niet zo heel blij mee. Het is vooral omdat ik me niet echt volwassen weet te kleden, en me eigenlijk sowieso nog heel jong voel. Ik loop tegen de 30, en moet binnenkort toch maar eens mijn garderobe aan gaan passen. Want er komt een dag dat ik niet meer als tiener wil overkomen, en mezelf ook niet meer zo wil voelen.Ik denk bij mij een combinatie van dingen, maar ik vind het dus wel prima meestal. Dit is wie ik ben (hoe ik me kleed, me gedraag, enz.).
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 25 februari 2017 @ 10:17:

[...]





Het meest hilarische bij mijn vriend en mij was dat een oude bekende van hem, over mij, tegen m'n vriend zei: "Zo en dit is dus de kleine meid?"



Ik had graag willen weten hoe oud hij dacht dat ik was. Nou. Hilarisch
...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 27 maar word altijd jonger geschat.

Leerde man kennen toen ik 17 was en toen werd een keer aan hem gevraagd of ik zijn dochter was, zo oud ziet mijn man er niet uit overigens.



Op mijn werk was er een klant die aan mijn collega had gevraagd naar haar leidinggevende, toen ik er bij kwam werd er gezegd door die vrouw dat ze niet om een collega maar de leidinggevende had gevraagd, toen ik zei dat ik dat was zei ze dat ze het bijna niet geloofde aangezien ik er zo jong uitzag.



Soms handig maar af en toe best vervelend als je er jong uitziet aangezien je dan niet altijd even serieus genomen word.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 25 februari 2017 @ 11:13:

Maar zijn mensen hier er ook vooral blij mee?



Want naast dat het aan je uiterlijk kan liggen, kan het natuurlijk ook liggen aan je gedrag, of gewoon je uitstraling, hoe je overkomt. Of hoe je je kleedt. Ik word zelf namelijk ook fiks jonger geschat (en zou dat zelf ook doen als ik mezelf niet zou kennen), maar eigenlijk ben ik daar niet zo heel blij mee. Het is vooral omdat ik me niet echt volwassen weet te kleden, en me eigenlijk sowieso nog heel jong voel. Ik loop tegen de 30, en moet binnenkort toch maar eens mijn garderobe aan gaan passen. Want er komt een dag dat ik niet meer als tiener wil overkomen, en mezelf ook niet meer zo wil voelen.

Mijn gedrag, uitstraling en hoe ik overkom breng ik juist volwassen, bij mij is het puur mijn uiterlijk.

Best vervelend hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 25 februari 2017 @ 09:21:

Standaard 6 jaar, 2 maanden en 18 dagen.herkenbaar
you go girl
Ik heb een hekel aan leeftijden schatten.

Mensen willen alleen een compliment horen en dus jonger geschat worden dan ze er uit zien.

Alleen voor oudjes maak ik een uitzondering: zien ze eruit als 80, dan zeg ik 70.

Zij ook weer blij!
Toen ik nog met pubertjes werkte, zei ik wel eens voor de grap:"Nog even en dan ben ik 65 (was begin 50) en dan kan ik met pensioen. Ben ik eindelijk van jullie af." Schokkend om te constateren dat niemand zei: "Maar mevrouw, U lijkt veel jonger."

Voor pubers is iedereen boven de 30 gewoon oud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven