Alleen

24-10-2016 17:06 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben met de feestdagen, kerst en oudjaar, alleen. Ik heb geen goed contact met me familie en heb weinig vrienden, of eigenlijk heb ik 1 vriendin. Zij heeft een gezin en is druk.



2 jaar geleden ben ik met oudjaar in me uppie maar buiten gegaan, een rondje gelopen. Dat voelde zo erg. Vooral omdat mensen samen en vrolijk zijn. Ik weet niet wat ik moet doen met oudjaar. Thuis alleen op de bank? Gaan slapen zodat ik de pijn van depri niet voel? Heb al gesprekken bij een pyscholoog.



Hebben jullie ideeen wat ik kan doen? Zijn er mensen die ook helemaal alleen op zo een dag zijn?
Heb je gevraagd of je vriendin iets wil doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaren alleen geweest op 31 december

Vond het wel lekker eigenlijk.

ik had een hond die ik niet alleen wilde laten



Beetje forummen en om 1 uur lekker tukken.

Altijd wel een leuk oudejaarsavond topic hier hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je je zo voelt en daar heb ik ook geen kant en klare oplossing voor maar het duurt nog even voordat de feestdagen er echt zijn en je hebt dus nog tijd om dingen te ondernemen om mensen te leren kennen.

Je kunt een oproepje plaatsen hier op het prikbord en eens kijken op de site van Nieuwe Mensen Leren Kennen.

Werk je/heb je collega's?

Doe je iets van een sport of hobby je met anderen in contact komt?

Iets van een stamkroeg waar met oud en nieuw iets leuks is?



Zelf vier ik het al jaren heel bewust lekker alleen. Naar familie ga ik wel voor of na de feestdagen. Ik vermaak me prima maar dat geldt niet voor iedereen.

Mocht je uiteindelijk niks in de planning hebben, hier op het forum zijn altijd wel gezellige topics van mensen die ook alleen zitten.



Misschien kun je eens nadenken over waarmee je jezelf zou kunnen verwennen met de feestdagen. Is dat iets te eten/te drinken, bioscoopje etc. Bedenk een soort plan.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ah, ben alweer mosterd over het oudjaarsavondtopic (hai Summer, echt heel lang niet gezien)
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik mij ook vergeten voelen.



Maar je kan ook eens uit die slachtoffer rol kruipen en iets van je leven gaan maken
Alle reacties Link kopieren
koop een puppy
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet bij die vriendin gaan feestvieren?

Hier ook altijd veel single vrienden (zowel M als V) die komen meevieren. Altijd leuk. 2 jaar geleden is er zelfs een koppeltje ontstaan, ze zijn nog steeds samen
Alle reacties Link kopieren
http://singleactiviteiten ... ingleweekend-terschelling

En er zijn nog veel meer dingen te doen voor singles in de feestdagen. Gewoon even googlen
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 24 oktober 2016 @ 17:11:

Heb je gevraagd of je vriendin iets wil doen?Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.stel je niet zo aan en ga gewoon
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren gewerkt, heel gezellig hoor, dus de eerste oudjaar ben ik er eens echt lekker voor gaan zitten met leuke films, oliebollen en een fles champagne En nee niet gewacht tot 12 uur

Wij zijn tegenwoordig met 2 plus zoon met oude en nieuw maar we staan dan een uurtje buiten en zien heel veel mensen alleen lopen. Die kennen waarschijnlijk wel de mensen die hier en daar in de kroegen staan maar ze lopen wél alleen.

Waarom ga je niet naar de kroeg/club oid? Er zijn zat mensen "alleen" met die dagen.

Eenzaam thuis zitten en je zielig voelen doe je helemaal zelf. De deur uit en de gezelligheid opzoeken kun je óók helemaal zelf.
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.

En waarom zou je niet bij haar langs gaan dan?

Volgens mij zijn er zat dingen te doen voor singles, heb je daar al eens op gegoogled?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.

Das dan toch heel lief?

Als ik zou weten dat er een vriendin alleen zou zitten en dat niet fijn zou vinden mag ze ook aanschuiven hoor.

Daar ben je toch vriendinnen voor?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.

En met die instelling ziet men je idd liever gaan dan komen.

Wees zelf eens wat vrolijker, kruip uit je slachtofferrol Ga gewoon lekker en maak er een feestje van. Dan vinden mensen het ook léúk als je komt en is het vragen geen verplichting.

Btw ik heb me nooit afgevraagd of men me vroeg uit verplichtingsgevoel. Ik neem altijd maar aan dat ze me leuk vinden.

Toegegeven ze vroegen wel verdomde vaak of ik dan een nummertje wilde zingen
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.

Gewoon gaan.

Ik ga vaak eerst eens bij schoonouders langs (wonen 5 minuten wandelen verder) en daarna organiseer ik steeds een maaltijd. Iedereen mag langskomen. De koppeltjes gaan vaak daarna iets anders doen, de singles blijven vaak tot na middernacht. Ik vind het gezellig. (27-32 jaar zijn we)



En al die luchtbedden van mijn festivals hebben nu een nieuw doel. Win-win
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 24 oktober 2016 @ 17:16:

Ah, ben alweer mosterd over het oudjaarsavondtopic (hai Summer, echt heel lang niet gezien)

Haaaaaaai

Ben er wat minder tegenwoordig maar nog steeds alive and kicking



Hoe is het met jou?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja ik heb een idee: ga naar die vriendin die je heeft uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.



Dat is wat jij ervan maakt. Neem de uitnodiging aan.

Maar je zou ook zelf op zoek kunnen gaan, er zijn hier tips gegeven
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar vrijwilligerswerk, juist tijdens de feestdagen. Een eenzame oudere bezoeken, in een verpleeghuis helpen tijdens de feestelijke lunch die voor de bewoners wordt bereid, helpen in een dierenasiel, er is genoeg te doen. Juist de 'vaste' vrijwilligers zijn dan minder inzetbaar doordat ze de feestdagen met hun familie vieren, dus ieder paar helpende handen is meer dan welkom. Het mes snijdt naar twee kanten: je maakt het voor een ander gezellig, en zelf houd je er een héél voldaan gevoel aan over.
Idee: stel vriendin en gezin voor om oud en nieuw in de Efteling te vieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 24 oktober 2016 @ 17:32:

Idee: stel vriendin en gezin voor om oud en nieuw in de Efteling te vieren.Is dat niet een dure grap?
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.



Dus? Ik zou vrienden ook uitnodigen als ik wist dat ze het niet leuk zouden vinden om alleen te zijn op een bepaalde dag. Dat doe je toch als vrienden. Ga gewoon gezellig!



En bekijk de mogelijkheden om je sociale leven uit te breiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.

Wauw....

Het is niet aardig maar door je post begrijp ik wel waarom je alleen bent en je zo voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 oktober 2016 @ 17:18:

[...]





Ja we hadden het erover en zij is elk jaar met haar familie en/of schoonfamilie. Zij vroeg wat ik ga doen en ik zei dat ik niks bijzonders ga doen, thuis op de bank. Waarop zij zei dat ik gewoon bij haar langs kan komen. Maar dat vraagt ze omdat ze weet dat op oudjaar alleen ben.Je bent helemaal niet alleen, je bent bij haar.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven