Als ik altijd naar het Viva-forum zou luisteren...

17-09-2015 13:02 173 berichten
Vorige week opende ik een topic met de vraag of iemand een Amerikaans recept voor me kon 'vertalen'. Het hele Viva-forum riep: koop van die cupjes.



Zelfde dag gedaan: probleem opgelost.



Zo makkelijk kan het dus. Wat heb jij gedaan op advies van het Vivaforum? (Man verlaten of Dasty aangeschaft)? En wanneer was je blij dat je lekker *lalala, vingers in je oren* iets anders hebt gedaan?
Leuk topic
Dan had ik mijn man, waar ik al meer dan 20 jaar mee samen ben, de deur uit geschopt omdat hij niet durfde te zeggen dat hij weer was gaan roken, af en toe. Daar kwam ik via-via achter. Nou, dat was natuurlijk helemaal fout want wie weet waar hij dan nog meer over loog...
Dasty heeft mijn leven veranderd



Verder heb ik in het algemeen hier veel geleerd over sociale regeltjes, om irl ook duidelijker te maken wat ik wil - ik ben Belgische en hier ben je al vlug onbeleefd als je te duidelijk bent



Wat die sociale dingetjes betreft: ik heb autisme, kan me heel moeilijk inbeelden hoe een ander zich voelt/dingen ziet, zit vaak heel hard vast in mijn eigen denkpatronen.

Maar ik hier vaak onderwerpen waar een probleem vanuit tig verschillende hoeken wordt bekeken, en daar leer ik echt uit
Hunniebunnie, jij snapt em. Vind ik ook een goeie.

(Ik heb hier trouwens ook altijd heel goed advies gehad hoor...)



Aanvulling: Als ik naar het Viva-forum luisterde, deed ik al mijn weekboodschappen voor vijftig euro (gezin van 4 mensen)...
Alle reacties Link kopieren
Hahah wat grappig dit! Ik lees mee!
Live life to the fullest
Dan zou ik nu geen kinderen, geen relatie en geen koophuis hebben, geen auto en ik zou van 900,- in de maand mákkelijk rond kunnen komen, geen King Louie in de kast hebben hangen en elke week minstens 1x mijn bed verschonen.



Daarnaast was ik dan superslank, mega sportief en was er altijd onder mijn bank gestofzuigd.
En omdat ik naar het Viva-forum luisterde, heb ik de How to talk to kids-methode gebruikt. Met desastreuze resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Dan had ik bij mijn man weggeweest, en mijn vriendinnen aangeraden dat ook te doen

Heb mijn moeder meermaals op haar korte pittige kapsel gewezen ( was rood, nu zwart),

en enorm veel geleerd over mannen en relaties. Ik ben zeker volwassen geworden met en door de Viva dames.
quote:Flauwegeit schreef op 17 september 2015 @ 13:08:

Hunniebunnie, jij snapt em. Vind ik ook een goeie.

(Ik heb hier trouwens ook altijd heel goed advies gehad hoor...)



Aanvulling: Als ik naar het Viva-forum luisterde, deed ik al mijn weekboodschappen voor vijftig euro (gezin van 4 mensen)...Wow... vertel!
Maar ook leuke dingen hoor! Maar dit was wel een eh...bijzondere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee Dasty heb ik nog steeds niet trouwens, ik zit aan de Dettol. Die voor de douche tegen schimmel. Daar krijg ik het ook gewoon warm van binnen van Ik denk dat ik binnenkort een Dettol revolutie op het forum ga starten
Ik heb alleen nog steeds niet geleerd te loepen. Althans, niet op tijd.
quote:softijsmetspikkels schreef op 17 september 2015 @ 13:13:

Ik lees mee Dasty heb ik nog steeds niet trouwens, ik zit aan de Dettol. Die voor de douche tegen schimmel. Daar krijg ik het ook gewoon warm van binnen van Ik denk dat ik binnenkort een Dettol revolutie op het forum ga starten Onder welke pijler: 'thuis' of 'seks'?
leuk topic!
Er zijn ook een paar vaste schrijfsters hier die ik altijd met heel goede en lieve adviezen vind komen trouwens. Ik mag denk ik geen namen noemen, maar als je hier vaker komt, weet je er vast zelf ook een paar. En een vaste aan wie ik me heerlijk kan ergeren!
Alle reacties Link kopieren
Als ik altijd naar het Viva forum zou luisteren dan zou ik nu geen vriendinnetjes zijn met Sgaap
Dan had ik mijn man allang de deur uitgeschopt. Hij doet alsof hij niet rookt maar ik weet precies waar hij de sigaretten 'verstopt'. En hij jokt nogal eens over hoeveel hij gedronken heeft (DUS alcoholprobleem, en liegen is ook een no-go natuurlijk). Oh ja, wij schreeuwen ook weleens tegen elkaar als we ruzie hebben.



Verder hadden we dan een ander huis, want dat van ons is niet te betalen van één hypotheek. Ook hadden we dochter niet gehad, want op het moment dat zij verwekt is was man baanloos en ik in bezit van een jaarcontract (en wij beiden dus ook in bezit van ons te dure huis). Allemaal goed gekomen gelukkig, dus dochter hoeft niet mee met de kinderbescherming.
Sommige forummers zijn lief met sommige heb ik niks. Ik ben wel blij dat er een forum ik kan lekker alles kwijt anoniem. Heerlijk scheelt mij ook een kilo.
Dettol voor de douche? Hmmm, dat klinkt de moeite waard. Ik ben trouwens allang blij dat je nu Dasty moet kopen om erbij te horen. Vroeger diende je een chloor/water/sodamengel te maken. Soms denk ik nog aan die arme vrouw die dat op haar deuren uitgeprobeerd had en haar parket verknoeide.



BTW: Omdat ik naar het Viva-forum luisterde, ben ik met mijn elke avond huilende zoontje van (indertijd) 1 jaar naar huisarts gegaan. Dat bleek een oorontsteking te zijn. Had ik zelf nooit bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Door viva heb ik wel geleerd dingen van verschillende kanten te bekijken. Ik ben meer open minded geworden denk ik.



Én door viva kan ik niet meer normaal boodschappen doen. Overal en iedere keer zie ik ergernissen in de supermarkt scenario's voor me!
gemini2009 wijzigde dit bericht op 17-09-2015 13:38
Reden: Typo
% gewijzigd
Dan zou ik nog steeds de perfectionist proberen te zijn. Nu kan ik alles laten zonder schuldgevoel en eens aan mezelf denken in plaats van een ander.
Als ik naar het viva-forum had geluisterd, had ik van die suffe cups gekocht en had er nu nóg meer meuk in mijn overvolle keukenkastjes gelegen!

Één cup is (binnen de foutenmarge die je in de keuken toch hebt) een kwart liter. Hoe eenvoudig kan het zijn
quote:Flauwegeit schreef op 17 september 2015 @ 13:24:

BTW: Omdat ik naar het Viva-forum luisterde, ben ik met mijn elke avond huilende zoontje van (indertijd) 1 jaar naar huisarts gegaan. Dat bleek een oorontsteking te zijn. Had ik zelf nooit bedacht.Sinds ik dat gelezen heb hier ben ik daar ook heel scherp op als dochter al begint te huilen als ik haar neerleg.
quote:Miffy schreef op 17 september 2015 @ 13:28:

Als ik naar het viva-forum had geluisterd, had ik van die suffe cups gekocht en had er nu nóg meer meuk in mijn overvolle keukenkastjes gelegen! Één cup is (binnen de foutenmarge die je in de keuken toch hebt) een kwart liter. Hoe eenvoudig kan het zijn Haha, ik was inderdaad wel verbaasd dat het niet één cup van het grootste formaat was, met verder maatstreepjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven