Andijvie: messen weggooien

13-11-2015 11:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar voor de messenset van Albert Heijn want de messen uit mijn messenblok zijn na bijna 30 jaar echt op. Maar nu vraag ik me af waar ik de oude messen moet laten. Ik durf ze eigenlijk niet zomaar in de kliko te gooien uit angst dat iemand zich er alsnog aan verwond. Hoe hebben jullie ooit messen weggegooid?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Hoe kan iemand zich daaraan verwonden? Niemand graait toch in je vuilnis?
Zeg maar Spijker.
Een dikke laag kranten er omheen plakken.
Kranten of karton eromheen.
Nou opgelost
Wie zit er je kliko te struinen??

Anders naar de gemeente afval plaats brengen, adres te vinden op je gemeente website.
Je mag ze in mijn schoonmoeder steken ! :D
Aliquando et insanire lucundum est
quote:RemboEnRembo schreef op 13 november 2015 @ 11:09:

Je mag ze in mijn schoonmoeder steken ! :D
In een kliko kun je ze gewoon weggooien, daar hoeft niemand aan te zitten. In een zak langs de weg zou ik niet zomaar doen omdat de vuilnisman die op moet pakken, dan even kranten er om en eventueel in een leeg melkpak ofzo. Zoiets heb ik een tijdje terug gedaan.
Ja, ik denk dat ik ze maar goed inpak inderdaad.

Op de dag dat bij ons de kliko's worden opgehaald mogen ze vanaf s'ochtends aan de straat staan en dan wordt er nog wel eens in gesnuffeld door deze en gene.
Kranten erom heen en stukje tape erover. Ik ga er ook niet vanuit dat mensen in je vuilniszakken graaien maar bij mijn vorige woning hadden we geen kliko's en moest je je vuilniszak zo aan de straat zetten. De vuilnismannen pakken daar dus wel de zakken op en als je de messen niet goed verpakt kan het zo door de zak steken. Heb eigenlijk altijd zo geleerd om je gebruikte messen goed te verpakken voor ze in de vuilnisbak gaan.
quote:-RoseRed- schreef op 13 november 2015 @ 11:12:

[...]

Jij kent mijn schoonmoeder niet.........
Aliquando et insanire lucundum est
Iemand die in een kliko graait doet dat neem ik aan wel een beetje voorzichtig. Er zal regelmatig ook gebroken glas in zitten.
quote:mwcactus schreef op 13 november 2015 @ 11:12:

In een kliko kun je ze gewoon weggooien, daar hoeft niemand aan te zitten. In een zak langs de weg zou ik niet zomaar doen omdat de vuilnisman die op moet pakken, dan even kranten er om en eventueel in een leeg melkpak ofzo. Zoiets heb ik een tijdje terug gedaan.Klopt! Scherpe dingen (glas, messen, scherven) nooit zo in een vuilniszak doen! De meeste verwondingen van vuilnismannen komen door dit soort zaken. Goed verpakken of wegbrengen inderdaad.
Net als met glas, dat doe ik meestal in een kartonnen verpakking die je nog af kunt sluiten. En als deze of gene in je kliko snuffelt en zich snijdt vind ik dat eigen schuld hoor, ze hebben daar niks te zoeken.
Gewoon in de kliko gooien. Als iemand in jouw vuilnis wil graaien is dat op eigen risico.
Shoot first, ask questions later!
quote:SweetFirefly schreef op 13 november 2015 @ 11:12:

Op de dag dat bij ons de kliko's worden opgehaald mogen ze vanaf s'ochtends aan de straat staan en dan wordt er nog wel eens in gesnuffeld door deze en gene.

In wat voor buurt woon jij in hemelsnaam?
Shoot first, ask questions later!
Buitenwijk van een middelgrote stad. Geen villawijk maar zeker ook geen achterbuurt. Gewoon doorsnee.
quote:redbuIIetje schreef op 13 november 2015 @ 11:28:

[...]

In wat voor buurt woon jij in hemelsnaam?Moet je eens in Amsterdam zuid gaan kijken de avond voor het vuil opgehaald wordt, een en al Bulgaren in busjes die alles af rijden en zakken opensnijden en trekken. Die wonen daar niet maar komen er speciaal voor de buurt in.
quote:mwcactus schreef op 13 november 2015 @ 11:37:

[...]

Moet je eens in Amsterdam zuid gaan kijken de avond voor het vuil opgehaald wordt, een en al Bulgaren in busjes die alles af rijden en zakken opensnijden en trekken. Die wonen daar niet maar komen er speciaal voor de buurt in.

Niet alleen in Zuid.

Toen ik in Amsterdam woonde was de vuilnis bijna sneller weg dan wij het aan de straat konden zetten.
Ik neem ze mee als ik toch naar de stort ga, en dan in de metaal bak. Ook geen gezicht hoor, met zo'n groot mes op de passagiersstoel. Hoop dan maar dat ik niet aangehouden wordt ;)
quote:SweetFirefly schreef op 13 november 2015 @ 11:12:

Ja, ik denk dat ik ze maar goed inpak inderdaad.

Is er dan nog wat waardevols in te vinden dan? Ik vind eigenlijk dat ze niets te zoeken hebben in vuilnis en als ze dat wel doen dan is het eigen schuld dikke bult als ze zich snijden.

Maar als je ze wilt verpakken kun je ook een leeg melkpak of zo gebruiken.
Kranten eromheen en dan in een leeg melkpak.
Ik doe zulke dingen, maar ook bv gesneuvelde glazen ed, altijd in een leeg melkpak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven