ANWB lidmaartschap: wie weet dit?

26-06-2016 14:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ANWB lidmaatschap aan het uitzoeken voor mij en vriend. Misschien ligt het aan mijn slaapgebrek, maar ik kom er niet uit hoe het nou werkt en de ANWB is dicht vandaag. Gelukkig is het forum altijd open dus misschien weet iemand hier hoe het zit.



Auto 1 staat op mijn naam. We zijn nu bezig een 2e auto te kopen, waarvan we nog niet weten op wiens naam die zal komen. De verwachting is dat we auto 1 en auto 2 allebei door elkaar gaan gebruiken, al naar gelang het beter uit komt door de week.(1 is ruimer voor kind, 2 is zuiniger, 1 heeft meer opties, 2 kan je makkelijker kwijt in de stad etc.). Ik heb een ANWB lidmaatschap, vriend nog niet.



De ANWB site zegt: Als lid van de ANWB kunt u voor uw partner en/of kinderen (t/m 25 jaar) een extra ledenpas aanvragen. Met deze ANWB Partnerpas wordt uw partner ook geholpen in de gezinsauto waarvan u aan ons het kenteken heeft doorgegeven.

Maar ook: Heeft uw partner of kind een eigen auto? Dan is een extra pas niet geschikt maar wel Wegenwacht® met Partnervoordeel



Ik heb geprobeerd of je twee kentekens als gezinsauto op mag geven, maar dat kan niet. Begrijp ik het dan goed dat als auto 2 ook op mijn naam zou komen te staan (is verzekeringstechnisch wel voordeliger) vriend alleen in auto 1 geholpen zou worden? En als we auto 2 op zijn naam zetten, moeten we dan voor elkaar weer gezinspassen aanvragen? Vind ik wat dubbelop Misschien moet ik ook gewoon niet moeilijk doen, niets voor hem regelen en bij pech altijd zeggen dat ik in de auto zit (valt wel op denk ik als ze aankomen... ) ?



Hoe doen jullie dat met twee auto's?
Alle reacties Link kopieren
En sorry voor de extra R in de titel....
niet dus
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met partnervoordeel nemen
Wegenwacht is persoonsgebonden, niet autogebonden.



Ik was lid, man niet. Hij kon idd wel een partnerpas krijgen, beide auto's stonden op mijn naam, maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Als je in de auto van een ander rijdt, als lid, dan krijg je ook gewoon hulp.



Hij heeft weleens gebeld hoor, als hij pech had met mijn auto, en dan werd hij wel gewoon geholpen. Maar hij gebruikte dan wel mijn achternaam. Maar het mag officieel niet.
edit; verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
Wegenwachtservice is persoonsgebonden zegt de site, maar met een tweede auto (Partnervoordeel) staat er dat dat is als de partner óók een auto heeft.



Of moet ik dan het hebben van een auto niet als "op naam staan" zien maar als "in rijden"?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 26 juni 2016 @ 14:12:

Wegenwacht is persoonsgebonden, niet autogebonden.



Ik was lid, man niet. Hij kon idd wel een partnerpas krijgen, beide auto's stonden op mijn naam, maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Als je in de auto van een ander rijdt, als lid, dan krijg je ook gewoon hulp.



Hij heeft weleens gebeld hoor, als hij pech had met mijn auto, en dan werd hij wel gewoon geholpen. Maar hij gebruikte dan wel mijn achternaam. Maar het mag officieel niet.Ah dit zocht ik denk ik, dank je!
Volgens mij moet je met twee auto's dubbel betalen. De partnerpas geldt alleen voor dezelfde auto.
Alle reacties Link kopieren
lidmaatschap gaat op naam, en niet op auto!



het is belangrijk dat je de papieren van de auto bij je hebt, en wanneer er iets aan de auto gedaan moet worden dan moet soms de eigenaar aanwezig zijn. Dat laatste is mij overkomen met de auto van mijn partner. Mijn eigen ANWB nummer + die van mijn partner en autopapieren bij me. Maar omdat ik geen eigenaar was, kon niet alles gedaan worden, en moesten we wachten op mijn partner.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:MinkeDeWit schreef op 26 juni 2016 @ 14:39:

Volgens mij moet je met twee auto's dubbel betalen. De partnerpas geldt alleen voor dezelfde auto.

Klopt!



Let op: normaal is lidmaatschap persoonsgebonden. Dus jij bent lid en je krijg hulp ongeacht in welke auto je rijdt. Een lidmaatschap met partnervoordeel werkt precies zo, je krijgt korting omdat je in hetzelfde gezin zit, en het maakt niet uit welke auto je rijdt.

Echter: de partnerpas is hierop weer een uitzondering: deze is autogebonden! Je geeft het kenteken door van de 'gezinsauto'. Dat kan er maar één zijn.



Wat je ook kan doen is een partnerpas aanvragen op één van de auto's. Heeft hij nog altijd 50% kans dat hij in de juiste auto zit als hij pech krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage- schreef op 26 juni 2016 @ 14:49:

[...]



Klopt!



Let op: normaal is lidmaatschap persoonsgebonden. Dus jij bent lid en je krijg hulp ongeacht in welke auto je rijdt. Een lidmaatschap met partnervoordeel werkt precies zo, je krijgt korting omdat je in hetzelfde gezin zit, en het maakt niet uit welke auto je rijdt.

Echter: de partnerpas is hierop weer een uitzondering: deze is autogebonden! Je geeft het kenteken door van de 'gezinsauto'. Dat kan er maar één zijn.



Wat je ook kan doen is een partnerpas aanvragen op één van de auto's. Heeft hij nog altijd 50% kans dat hij in de juiste auto zit als hij pech krijgt. duidelijke post
Er staat ook in het stukje van TO dat de partner lid kan worden met partnerkorting. Dan ben je beide gedekt voor beide auto's.
Alle reacties Link kopieren
Geen extra pas aanvragen, maar een partnerlidmaatschap nemen.

Kost minder dan een gewoon lidmaatschap en je krijgt altijd allebei hulp in welke auto je ook rijdt. Je kunt ook aangeven of partner alleen Nederlanddekking, Europadekking of ook woonplaatsdekking nodig heeft. Dat verschilt ook in kosten. Hier ook een partnerlidmaatschap en altijd prima geholpen met zowel onze eerste en tweede auto.
Niks moet, Niksen mag
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is lid van de anwb en de auto staat op naam van zijn werkgever. Je man kan dus gewoon lid worden met een auto die op jouw naam staat.
Alle reacties Link kopieren
2 auto's 2 x lidmaatschap.. heel simpel.. WIj hebben 2 passen, 1 auto..
Alle reacties Link kopieren
Tip: kijk eens bij je verzekeraar of zij ook pechhulp service aanbieden.

De meeste verzekeringsmaatschappijen bieden dit tegenwoordig aan en het voordeel daarvan is, dat de pechhulp op de auto (kenteken) staat en ongeacht wie er pech mee krijgt, jij of je partner, of desnoods de buurvrouw die die dag he auto leent. Wordt gewoon geholpen. Een aantal verzekeraars heeft zelf uitgebreidere voorwaarden dan de anwb en is bij jonge autos vaak ook voordeliger!



Iets heel nieuws: een app op je mobiel, roadguard. Helemaal geen kosten als in een lidmaatschap of premie, alleen een gratis app downloaden. Sta je met pech (in nl) kun je roadguard gebruiken en direct zien wat je kosten zijn. Wil je daar dan gebruik van maken, ga je akkoord met betreffende prijs en wordt je geholpen.

Klinkt duur 125,- voor een keer een band verwisselen, maar tel eens op wat je de afgelopen jaren aan lidmaadschap/premie betaald en hoevaak je pech hebt gehad. Voor mensen die de kosten van een verzekering te hoog vinden dus een leuk alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eerder Route Mobiel. Was volgens mij op auto en niet op naam (is toch ook stom? Het gaat toch om pech met de auto en niet pech met de persoon?)

Daarna 2x een auto gehad die via de merkdealer verzekerd was. En ik heb nu een leaseauto.

Inmiddels hebben we geen pechhulp meer op de "gezinsauto", moeten we nog wel regelen voor de vakantie.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven