Appen achter het stuur - wat bezielt je?

25-09-2016 19:05 182 berichten
Ik ben veel op de (snel)weg te vinden en ik verbaas mij er zo vaak over. Vandaag ook weer meerdere malen raak: mensen die plotseling 90 gaan rijden en naar beneden zitten te staren en op hun telefoon bezig zijn. Of mensen die echt volledig op de vluchtstrook rijden omdat ze druk bezig zijn met hun telefoon. Vanmiddag een man op de snelweg, compleet met hele gezin inclusief kleine kinderen in de auto, en dan druk aan het appen. En slingeren natuurlijk, terwijl ze dit zelf niet door hebben.



Ik verbaas mij er iedere keer weer over. Kan dat appen niet wachten tot je ergens stil staat? Daarom mijn oprechte vraag; waarom? Ik zou oprecht willen weten van iemand die (structureel) appt achter het stuur wat de reden er voor is?



En natuurlijk dit topic om mijn ergernissen kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen rijbewijs en doe alles op de fiets. En ook slingerende mensen die gaan spookrijden omdat ze aan het fietsen en aan het appen zijn vind ik zo irritant.
Ik zie het diréct aan het rijgedrag!

Appen en bellen zonder carkit vind ik zó not done!!

Walgelijk!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik las 'apen achter het stuur'.
Alle reacties Link kopieren
Voor ergernissen is een ander topic



Ik vrees dat toch de fomo hier een rol speelt. Als er een piepje komt, moet er gekeken en direct geantwoord worden. Maar ja, ook haast....



Dit is allemaal in het hoofd van de bestuurder. Want die paar seconden/minuten kunnen die niet wachten???
Zonder oorzaak geen gevolg
Oh ja, het trekt ook het bloed onder mijn nagels vandaan. Een kop die duidelijk naar beneden kijkt in plaats van voren, zit dus naar zijn telefoon te gapen. Weg ermee, levensgevaarlijk.



Ik ben geen engel, maar van bepaalde zaken kun je je toch een beetje voorstellen wat voor gevolgen het kan krijgen? Ik vind het dus gewoon oerdom.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij klapte er een auto achterop in de file, meneer zat ook op z'n telefoon en zag het te laat.

Ik heb er een whiplash aan overgehouden - met alle nodige klachten (nekpijn, schouderpijn, rugpijn, hoofdpijn, moe, depri en ga zo maar door)



Ik snap het ook niet. Dat ene appje kan je dood zijn, wat kan er nou zo belangrijk zijn dat je je leven op het spel zet ervoor? (wat niet gewoon met handsfree bellen kan worden opgelost)



Ik snap de ergernis goed!
It's not always easy, but it's worth it.
quote:strikjemetstippels schreef op 25 september 2016 @ 19:12:

Ik las 'apen achter het stuur'. Nou ja, om eerlijk te zijn vind ik mensen die appen achter het stuur ook een beetje apen haha!
quote:ladygaga_xx schreef op 25 september 2016 @ 19:12:

Sorry TO

Nou held!

Lachen man als je mij en mijn kinderen straks dood rijdt omdat je het appen met je lover niet even kon laten.



Hihi

Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet! Sinds ik mijn rijbewijs heb heb ik nooit mijn telefoon achter het stuur gebruikt. Uit principe. Niet eens perse om mezelf maar om de rest van het verkeer.



Mijn telefoon staat standaard op stil als ik rij. Wanneer ik een belangrijk telefoontje verwacht laat ik het geluid aan en parkeer dan ergens en bel terug zodra ik gebeld ben.



Handsfree en al die onzin is net zo gevaarlijk. Gewoon niet doen!
quote:judith1107 schreef op 25 september 2016 @ 19:13:

Bij mij klapte er een auto achterop in de file, meneer zat ook op z'n telefoon en zag het te laat.

Ik heb er een whiplash aan overgehouden - met alle nodige klachten (nekpijn, schouderpijn, rugpijn, hoofdpijn, moe, depri en ga zo maar door)



Ik snap het ook niet. Dat ene appje kan je dood zijn, wat kan er nou zo belangrijk zijn dat je je leven op het spel zet ervoor? (wat niet gewoon met handsfree bellen kan worden opgelost)



Ik snap de ergernis goed!Heftig! Dat bedoel ik dus precies met mijn oprechte vraag. Zijn 'dat soort' mensen zich echt gewoon niet bewust van de gevolgen of hebben zij er serieus schijt aan of zij zichzelf of een ander in de problemen brengen?
quote:ladygaga_xx schreef op 25 september 2016 @ 19:12:

Sorry TOWel zo 'leuk' om dan ook gelijk antwoord te geven op mijn vraag. Wat is er dan zo belangrijk dat je toch moet appen als je met 130 over een snelweg rijdt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 25 september 2016 @ 19:14:

[...]



Nou held!

Lachen man als je mij en mijn kinderen straks dood rijdt omdat je het appen met je lover niet even kon laten.



Hihi

Oh jeetje. Wil natuurlijk niet dat de wereld jouw kinderen moet missen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een keer een berichtje gestuurd dat ik later was toen ik stil stond voor het stoplicht.

Voelde ik me al heel schuldig en onveilig over, dus echt rijdend zou ik nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik app weleens achter het stuur ja, maar mijn mobiel staat wel in een houder zeg maar en ik stuur spraakmemo's zodat ik niet hoef te typen als bv een whatsappje maak. zo erg is het nou ook weer niet jeetje
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:ladygaga_xx schreef op 25 september 2016 @ 19:17:

[...]



Oh jeetje. Wil natuurlijk niet dat de wereld jouw kinderen moet missen



Really?

Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze denken dat het hen niet zal overkomen. Wat ik nogal dom en naïef vind. Ik zal altijd toeteren als ik iemand zie bellen of appen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:Treurniet12 schreef op 25 september 2016 @ 19:15:

[...]





Wel zo 'leuk' om dan ook gelijk antwoord te geven op mijn vraag. Wat is er dan zo belangrijk dat je toch moet appen als je met 130 over een snelweg rijdt?oh joh als ik 130 rij heb ik geen tijd om te appen hoor
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Stom gedrag. Fietsen met je telefoon in je hand vind ik ook stom. Gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 25 september 2016 @ 19:18:

[...]





Really?

ja, really
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik beken schuld



Waarom ik het doe, ik heb een job waar ik ten alle tijden met spoed bereikbaar moet zijn. Als ik een paar dagen geen call heb gehad vergeet ik hem wel eens in de carkit te proppen. Dus tja dan neem ik wel eens op, maar pak dan wel het eerste parkeerplaats/tankstation welke ik dan tegen kom.



Ik heb hem ook wel eens stil gezet op de vluchtstrook, en binnen no time stond oom agent naast me, om te vertellen dat stilstaan op de vluchtstrook veel gevaarlijker was om die 1,5 km (die het in die situatie was) om door te rijden naar het volgende tankstation.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 25 september 2016 @ 19:18:

Ik app weleens achter het stuur ja, maar mijn mobiel staat wel in een houder zeg maar en ik stuur spraakmemo's zodat ik niet hoef te typen als bv een whatsappje maak. zo erg is het nou ook weer niet jeetje

Maar dan hou je dus je handen aan het stuur en je ogen op de weg. Vind ik nogal wat anders dan naar beneden kijken om te typen.

Maar, oprechte vraag, kan het dan echt niet wachten tot je stil staat?
Noem me lief nu ik nog leef!
quote:Ketelbinkie020 schreef op 25 september 2016 @ 19:19:

Ik beken schuld



Waarom ik het doe, ik heb een job waar ik ten alle tijden met spoed bereikbaar moet zijn. Als ik een paar dagen geen call heb gehad vergeet ik hem wel eens in de carkit te proppen. Dus tja dan neem ik wel eens op, maar pak dan wel het eerste parkeerplaats/tankstation welke ik dan tegen kom.



Ik heb hem ook wel eens stil gezet op de vluchtstrook, en binnen no time stond oom agent naast me, om te vertellen dat stilstaan op de vluchtstrook veel gevaarlijker was om die 1,5 km (die het in die situatie was) om door te rijden naar het volgende tankstation.Bedankt voor je eerlijke antwoord. Ik was er serieus gewoon benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:CenturyChild schreef op 25 september 2016 @ 19:20:

[...]



Maar dan hou je dus je handen aan het stuur en je ogen op de weg. Vind ik nogal wat anders dan naar beneden kijken om te typen.

Maar, oprechte vraag, kan het dan echt niet wachten tot je stil staat?dat maken jullie er dus allemaal van, jeetje viva forum is snel op haar teentjes getrapt. Ja dat kan vaak wachten, maar wil ik wachten...? dat is een ander vehraal
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven