Argh! Nieuw shirtje verpest?

02-05-2007 18:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had leuke nieuwe en - dat is op zich nog wel een geluk, maar toch- goedkope shirtjes gekocht bij HEMA. Wel hele leuke. Nu had ik de ramen gezeemd en was er vuil op mn nieuwe blauwe shirtje gekomen. Ik shirtje gewassen, maar vlekken bleven. Dus had ik er Vanish op gemikt en laten liggen. Kennelijk te lang, want nu ik m net uit de was ophang zitten er allemaal wittige vlekken in. Beetje bleekachtig vrees ik.... Ik kan m met goed fatsoen niet zo aan. Wie heeft er een idee? Opnieuw wassen zou dat helpen? Of met een verfstof wassen en dekt dat dan helemaal en waar koop ik dat? Hè ik baal daar echt ZO van ;(



De eerste keer in 3,5 jaar op mezelf wassen gelukkig, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Bleekvlekken krijg je meestal niet meer weg, het wordt zelden nog egaal. Wat je kunt doen is van de nood een deugd maken: creëer met toevoeging van nog meer vanish een artistiek patroon van bleekvlekken, gewoon alsof het zo bedoeld is.

Ik heb op die manier ooit een broek "gemaakt" waar al mijn vriendinnen jaloers op waren ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat Ellen al zei: al verf je het, je zult de vlekken blijven zien.



(Zo'n broek had ik ook, Ellen. Jeans die ik wou bleken. Pure chloor erop gespoten, de stof scheurde compleet...;) Toen heb ik een schotse ruit achter alle scheuren genaaid. Toen was dat cool.:$)
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets soortgelijks gehad laatst. Ramen gezeemd met een wit

shirtje waar dus een soort van moddervlekken inzaten daarna. Oxigel

ofzoiets (hoe heet dat spul?) erop gedaan en in laten trekken, daarna

meteen gewassen op 60 graden, maar de vlekken zijn er niet uit. Iemand

tips?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets soortgelijks gehad laatst. Ramen gezeemd met een wit shirtje waar dus een soort van moddervlekken inzaten daarna. Oxigel ofzoiets (hoe heet dat spul?) erop gedaan en in laten trekken, daarna meteen gewassen op 60 graden, maar de vlekken zijn er niet uit. Iemand tips?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Noa, probeer eens ossengalzeep direct op de vlekken te smeren. Daarna wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vreesdat het niet meer eruit gaat.

Ik had het pas ook maar dan op een wit shirtje. Oxi spul eropgespoten en te lang laten liggen. Toen was de eigenlijke vlek er wel uit maar zat er een bruine oxivlek in. Ging er niet uit met wassen. Toen heb ik er verdunde bleek opgedaan en laten inwerken.Uitgewassen en in de zon gelegd. Nu is ie weer wit.
Alle reacties Link kopieren
quote: blijfgewoonbianca reageerde



Grapjas ;) Ja aan de 'Zak van Max' had ik ook al gedacht. Ik moest ook wel lachen om het idee om meer van die vlekken te maken. Ik ga eens kijken morgen hoe ie eruit ziet als ie droog is, desnoods nog een keer wassen en anders dan mik ik m maar weg. Of ga ik m maar bleken ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik een prachtig blauw jurkje met roze strijkijzer patroon.. stof verkleurde toen ik het ijzer erop zette.. Heb toen dus de hele rok maar zo gemaakt. :$
Alle reacties Link kopieren
toevallig was ik vandaag in een bedrijfskledingzaak,om nieuwe werkkleding uit te zoeken....

Ik vertelde die beste man dat ik sommige vlekken niet uit mijn shirts kreeg..........

De tip van deze beste man was,om kleding met vlekken altijd met een  inweek programma te beginnen...omdat de vlekken dan eerst los geweekt worden...nooit een kort programma doen......het zal iets langer duren,maar je vlekken zijn wel weg...in inderdaad vanmiddag direct het inweekprogramma gebruikt...en walla weg vlekken....



oja en nieuwe kleding eerst wassen voor je het aan trekt..

omdat er een papje in nieuwe kleding zit,en aks je daar vlekken op krijgt

gaat het er inderdaad niet zo gauw meer uit..



groetjes Dyta
begin de dag met een lach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven