Auto kopen... duur!

17-04-2007 22:30 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen een andere auto kopen (auto nu 6 jaar oud, steeds meer onkosten), maar ik schrik me rot van de prijzen! Geen idee nog wat voor auto het moet gaan worden. In elk geval niet heel klein ivm kinderen en hond. Ik heb ook ff stiekem op sites gekeken om je auto te financieren, iets meer geld maakt het zoeken wel makkelijker... Maar of het nu verstandig is?? Iemand van jullie ervaring met lenen voor een auto?
Ik vind een auto van 6 jaar anders nog vrij nieuw.
Lekkere belangrijke opmerking trouwens hè? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja, is ook nog niet zo heel erg oud, maar meestal kopen we om de drie jaar een auto van ongeveer 3 jaar oud. Dan rijden we een redelijk nieuwe auto en hoeven we niet zo heel veel bij te betalen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben trouwens ook nog nooit geleend voor een auto maar altijd netjes gespaard...
Ah, oke dat systeem ken ik wel, doen wel meer mensen. Ik kan je geen advies geven, heb zelf geen auto, ook omdat het veel te duur is.

Wellicht anderen wel op dit forum. Hoop dat je een goede auto vindt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie was ook: 6 jaar is toch nog niet oud:

Ik heb net vorige week een auto gekocht van 5 1/2 jaar en ik ben zo blij als een kind. Het is dan ook wel de meest luxe auto die we ooit gehad hebben...

En wat betreft dat lenen: ik ben meer voor sparen dan lenen.

Bij lenen moet je nog heel lang afbetalen voor iets dat je al lang hebt, de lol is dan weg lijkt me.

Maar doe vooral wat je budget je toelaat!! (en veel plezier met je nieuwe wagen dan. Ikke autogek..!)



Oiseau
Alle reacties Link kopieren
Duur ja en geef m'n centjes liever ergens anders aan uit, maar wel makkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Vertel, wat voor auto heb je gekocht??
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik weet niet wat je budget is, maar heb ja al naar de iets minder populaire merken gekeken? Bijvoorbeeld Dacia Logan, heb je een nieuwe auto vanaf 10.000 en lekker groot!

Wij hebben onze auto in Brabant gekocht (wel bij een dealer), was voor ons bepaald niet naast de deur, maar scheelde veel geld met een auto in de randstad kopen. Dus misschien is dat ook een tip. En vooral goed rondkijken als je geen haast hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mirte,

Ik heb pas geleden een andere auto gekocht en de prijzen van de auto's vielen mij ook heel erg tegen. Ik dacht bij mezelf, als ik nou een lening neem van 3000 euro, dan kan ik een hele mooie auto kopen.

Uiteindelijk tegen een leuk autootje aangelopen waarvoor ik 1000 euro tekort kwam.Dat bedrag kon ik rood staan bij de bank en ik heb hem dus wel gekocht, maar ik dacht later wel bij mezelf, wat ben ik blij dat ik geen lening heb afgesloten voor een auto !
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste auto was 25 jaar oud. Lekker groot. En reed nog aardig ook. Voor nog geen 750 euro!



Nu hebben we een spiksplinternieuwe auto, vers uit de garage. Een Kia Picanto, dus wel klein. Maar geloof ik wel de goodkoopste nieuwe auto op de markt.



Wij hadden hem wel cash kunnen betalen, maar dat was ons teveel werk (hebben dat geld voor andere zaken nodig). Dus wij hebben een financieringsregeling getroffen. En tsja, je betaald dan wel een stukje meer, maar goed. De regeling loopt net zo lang als de fabrieksgarantie op de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ben er nog niet uit of ik 'm nu zal financieren of niet. Biebeltje; heb je een "leen" adresje gezocht via internet of geregeld via de garage? We hebben gisteren toevallig gekeken naar een Opel Zafira. Ben geen Opel-fan (vind het een beetje een truttig merk...) maar deze was wel erg ruim en zag er ook nog heel mooi uit. Denk nog ff verder...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu een Zafira vanwege de ruimte en de prijs, maar da's ook meteen onze laatste Zafira. De volgende wordt (weer) een Citroën Picasso. Maar als je niet persé een zevenzitter nodig hebt (zoals wij), zou ik in die prijsklasse liever kiezen voor de Ford Focus stationwagon. Die rijdt stukken beter dan de Zafira.
"Jonge" tweedehands auto's zijn momenteel zo duur dat het uit kan om een showroommodel te nemen.



Onze Xsara Picasso raakte de verkoper aan de straatstenen niet kwijt, ivm het ontbreken van een airco (in de hete zomer ) Laten wij nu net toevallig géén airco willen ! Hebben we natuurlijk niet gezegd. Plus nog wat opties bedongen.



Ipv zo'n 22.000 euro te betalen (goedkoopste uit deze serie is 21.625 euro) betaalden we 17.000 euro voor een auto waar bij de eerste testrit 5 kilometer op de teller stond.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste auto was 25 jaar oud. Lekker groot. En reed nog aardig ook. Voor nog geen 750 euro!



Nu hebben we een spiksplinternieuwe auto, vers uit de garage. Een Kia Picanto, dus wel klein. Maar geloof ik wel de goodkoopste nieuwe auto op de markt.



Wij hadden hem wel cash kunnen betalen, maar dat was ons teveel werk (hebben dat geld voor andere zaken nodig). Dus wij hebben een financieringsregeling getroffen. En tsja, je betaald dan wel een stukje meer, maar goed. De regeling loopt net zo lang als de fabrieksgarantie op de auto.
sorry 15 jaar oud :$
Alle reacties Link kopieren
Mirte, wij hebben alles via de garage laten regelen. Die hebben zo hun vaste adresjes etc. Ik geloof via een of andere autohandelarenbond.

Ze konden ook de verzekering doen. Daar hebben we wel een offerte voor laten opstellen, maar uiteindelijk toch niet voor gekozen.



Goedkoop is het trouwens niet zo'n betalingsregeling :(. We hebben de regeling voor 5000 euro (restantbedrag) omdat je bij 3000 euro financiering en later nog eens 2000 euro aflossen procentueel meer betaalde dan bij 5000 in 1 keer.

Dan komt er nog de premie van de verplichte levensverzekering bovenop...
Voor autoverzekeringen moet je je eens wenden tot de FBTO. Dat was voor ons (waarschijnlijk) de goedkoopste. Als lid van de Vereniging Eigen Huis krijg je ook nog extra korting, het kan al uit om alleen daarvoor lid te worden van de VEH.
Alle reacties Link kopieren
**bericht gewist**
senseo wijzigde dit bericht op 30-09-2010 23:35
Reden: **Bericht gewist**
% gewijzigd
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Pardon, Opel een truttig merk ?!!?!!!



Alle reacties Link kopieren
Pardon, Opel een truttig merk ?!!?!!!





Yep. Merk voor boeren en bejaarden.

Tenzij het een succesvolle varkensfokker is, dan rijdt 'ie Mercedes.

Een Opel is ernstig fout: alle modellen, erg provinciaals, burgerlijk en truttig.

;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook niet voor lenen voor een auto, tenzij het echt noodzaak is. Ik heb het een keer gedaan, was net klaar met mijn studie en had net een baan 50 km van mijn woonplaats vandaan, toen mijn auto het begaf. Was niet meer te repareren (kostte 2 x zoveel als ie waard was) en ik moest vervoer hebben. We hebben zitten rekenen, maar het trainabonnement was duurder dan afslossing, verzekering en belasting bij elkaar en toen hebben we 7000 gulden geleend en een degelijke auto gekocht. Betaal je wel meer omdat je ook brandstof moet halen, maar je hebt dan ook prive een auto samen.



Waar je rekening mee moet houden: als je een huis gaat kopen, doen bijna alle hypo verstrekkers erg moeilijk over zo'n lening, meestal moet die op nul staan bij moment van overdracht. Wij hebben daarom toen ook de lening versneld afgelost, anders konden we zo 40.000 minder hypo krijgen (vanwege de maandlasten die aan zo'n lening zitten). Is dus wel iets om in je achterhoofd te houden, mocht je van plan zijn een huis te gaan kopen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Kijk Senseo, dat zijn nu verhalen die ik niet vaak genoeg kan lezen, het weerhoudt me ervan te bezwijken voor zo'n dure kar en dus te gaan lenen;). En ja, ik  vind Opel een truttig merk, ben sowieso erg bevooroordeeld bij automerken (Opel voor trutten, Citroën voor alto's en geen dubbeltje meer waard als je 'm wil inruilen, Skoda eh... daar hebben we het niet eens over, Mercedes voor mensen met veel geld of die net doen alsof, Jeepjes voor de vrouwen van de mannen met veel geld, Audi voor vertegenwoordigers, Peugeot voor de gezinnen, je struikelt erover bij onze school, Alfa Romeo voor patsers). Wil helemaal niet zeggen dat ik deze genoemde auto's niet mooi vindt trouwens, sommige zelfs héél mooi. Maar... ik heb me voorgenomen deze rare vooroordelen te laten varen en een auto te kopen die niet heel hip, maar vooral praktisch en niet te duur is.
Alle reacties Link kopieren
(Opel voor trutten, Citroën voor alto's en geen dubbeltje meer waard als je 'm wil inruilen, Skoda eh... daar hebben we het niet eens over, Mercedes voor mensen met veel geld of die net doen alsof, Jeepjes voor de vrouwen van de mannen met veel geld, Audi voor vertegenwoordigers, Peugeot voor de gezinnen, je struikelt erover bij onze school, Alfa Romeo voor patsers). Wil helemaal niet zeggen dat ik deze genoemde auto's niet mooi vindt trouwens, sommige zelfs héél mooi. Maar... ik heb me voorgenomen deze rare vooroordelen te laten varen en een auto te kopen die niet heel hip, maar vooral praktisch en niet te duur is. :PMaar welk merk heb je voor jezelf in gedachten dan?:P
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik ben ook nogal bevooroordeeld wat betreft automerken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven