B1 Frans

25-03-2017 17:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in het 2de jaar van een mbo 4 opleiding. Deze duurt 3 jaar en hierna zou ik graag een hbo willen gaan doen. Echter heb ik geen 2de vreemde taal in mijn huidige pakket en word dit wel verwacht op mijn hbo naar keuze.



Hier zou ik dan op b1 niveau Frans op moeten beginnen. Mijn vraag, is het mogelijk om van 0 niveau naar b1 niveau Frans te gaan in een jaar via een na schoolse cursus?



Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? En welke cursus/aanpak raden jullie aan?
Welke hbo opleiding wil je gaan doen dan? Naar mijn weten heb je voor de meeste hbo opleidingen geen tweede vreemde taal nodig. Tenzij je leraar Duits of Frans gast doen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan eend bij die opleiding informeren hoe anderen dit gedaan hebben en wat de concrete eisen zijn. Je bent niet de eerste die dit probleem heeft.
Alle reacties Link kopieren
European studies, in Den Haag kan ik op 0 niveau beginnen. Maar in Maastricht moet je verplicht 2 vreemde talen naast engels 1 op b1 niveau en de ander op 0 niveau.
quote:THBOMK schreef op 25 maart 2017 @ 17:25:

European studies, in Den Haag kan ik op 0 niveau beginnen. Maar in Maastricht moet je verplicht 2 vreemde talen naast engels 1 op b1 niveau en de ander op 0 niveau.Waarom ga je dan niet naar den haag?
Alle reacties Link kopieren
quote:montblanc schreef op 25 maart 2017 @ 17:23:

Gaan eend bij die opleiding informeren hoe anderen dit gedaan hebben en wat de concrete eisen zijn. Je bent niet de eerste die dit probleem heeft.Ik ben er vandaag geweest. Ze mogen mij niet wijgeren dus ik ben altijd toelaatbaar. Maar aangezien ik maar heel weinig kennis heb van de taal lijkt het mij handig dat ik een cursus doe om toch de les kunnen volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 maart 2017 @ 17:26:

[...]



Waarom ga je dan niet naar den haag?Mijn voorkeur gaat uit naar maastricht om verschillende redenen. Voor de school zelf en om het feit dat den haag voor mij 2x zo lang reizen is en ik dan waarscheinlijk genootzaak ben om op kamers te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Spijker je Nederlands dan ook gelijk bij!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je al bent langsgeweest! Je kunt in een jaar een eind komen als je zelf wil hoor. Kijk voor lessen bij de Volksuniversiteit in je stad, bij een student Frans die bijlessen geeft of ga naar een particulier. Hoe kleiner de groep, hoe sneller je leert. Dompel je verder onder in het Frans. Luister Franse liedjes op YouTube, kijk Franse films (met ondertiteling ), kijk eens naar het Franse nieuws en zet onderweg naar school een Franse radiozender op. Hoe meer je er mee in aanraking komt, hoe meer je oppikt. Bonne chance!
Alle reacties Link kopieren
quote:THBOMK schreef op 25 maart 2017 @ 17:27:

[...]





Ik ben er vandaag geweest. Ze mogen mij niet wijgeren dus ik ben altijd toelaatbaar. Maar aangezien ik maar heel weinig kennis heb van de taal lijkt het mij handig dat ik een cursus doe om toch de les kunnen volgen.Ik zou eerst je Nederlands eens op gaan poetsen (echt?... "wijgeren"????) alvorens over een vreemde taal na te gaan denken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter zit op het gymnasium, en daar beginnen ze in de 1e met frans op nul-niveau. in klas twee heeft ze examen A1 gedaan en in klas drie examen A2. B1 halen de meeste kinderen in klas 5. Dat is na 5 jaren franse les op middelbare school tempo en volgens mijn oudste pittig. het is een combinatie van frans schrijven, lezen en een mondeling gesprek.

als je dit niveau zelf wil bereiken dan denk ik niet dat het gaat lukken als je 1 keer per week een uurtje cursus doet. dat wordt flink aanpoten, en een goede cursus zoeken...maar het lijkt me ook niet onmogelijk.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 25 maart 2017 @ 18:04:

mijn dochter zit op het gymnasium, en daar beginnen ze in de 1e met frans op nul-niveau. in klas twee heeft ze examen A1 gedaan en in klas drie examen A2. B1 halen de meeste kinderen in klas 5. Dat is na 5 jaren franse les op middelbare school tempo en volgens mijn oudste pittig. het is een combinatie van frans schrijven, lezen en een mondeling gesprek.

als je dit niveau zelf wil bereiken dan denk ik niet dat het gaat lukken als je 1 keer per week een uurtje cursus doet. dat wordt flink aanpoten, en een goede cursus zoeken...maar het lijkt me ook niet onmogelijk.Ik heb 6 jaar lang Frans gehad in een klas van 30 en spreek alsnog geen woord. Ik heb 5 jaar spaans gehad in een kleine klas en kan het vloeiend. Het tempo en de manier van de middelbare school is niet vergelijkbaar met een cursus. Ik denk dat het moet lukken met veel inspanning
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de nuttige reacties (nou voor de meeste dan ) het wordt natuurlijk wel aanpoten. Ik ga in iedergeval naar een cursus in de buurt kijken en voorderest de tips van montblanc volgen!
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens naar lessen in Frankrijk! Via tricolore, studytravel etc.



Ik heb in een maand mijn niveau van begin b1 naar b2 getild. 21 lesuren per week en geen hond die Nederlands spreekt dus dan moet je wel.



Is niet handig als je echt 0,0 weet, maar als je al op a1 kan functioneren lukt dat best! (dan werken ze veel met plaatjes).



Je zal misschien langer dan 1 maand nodig hebben, maar het ligt er ook aan hoe goed je een taal oppikt, je motivatie en je inzet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven