Bezoek, bedankt!

26-10-2014 19:51 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders komen regelmatig bij ons op bezoek. Nu heb ik niks met deze mensen, maar probeer wel altijd normaal tegen ze te doen ondanks dat ik mij erger aan sommige dingen van hen. Ik hou er bijvoorbeeld niet van als mensen bij mij op de wc gaan zitten schijten. Ik geef dit ook altijd aan wanneer ik bezoek krijg om misverstanden te voorkomen maar toch presteert mijn schoonvader het om elke keer bij ons op de wc te belanden en blijft dan soms een halfuur lang erop zitten. Ik heb het tot nu toe gedoogd, maar vandaag had hij echt vreselijk vies lopen schijten met remsporen en alles erop en eraan. Ik vind dat je dit niet kan maken als je bij iemand op bezoek bent en het stonk ook nog eens vreselijk. Ik schoot hierdoor enorm uit mijn slof en heb heel hard gevraagd wat hij me nou flikt met zijn viezigheid en wie dat dan moet schoonmaken volgens hem. Nu is mijn vriend boos op me omdat ik volgens hem bot ben geweest, maar dit is toch te zot voor woorden. Sorry voor de smerige topic trouwens maar ben echt nog witheet van woede en moest het even ergens kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:meidtie schreef op 26 oktober 2014 @ 21:37:

[...]





Helemaal eens met jou. Ik heb sowiso een beetje smetvrees wat dat betreft en dat weet mijn vriend ook. Nu vind ik het niet erg als hij naar de wc gaat, maar in het begin was dat wel anders. Elke keer als hij een grote boodschap had gedaan ging ik erachter aan om de boel schoon te schrobben en kon er heel pissig om worden als hij kort daarna weer moest. Een keer was hij aan de diaree en werd daar zo gek van op een gegeven moment dat ik heel hard riep : HEB JE NOU POTVERDOMME ALWEER ZITTEN SCHIJTEN?!?? Hij weet dus hoe ik in elkaar zit en daarom ben ik er ook zo verdrietig van dat hij geen begrip voor mij toont. Ik vind het al heel wat van mezelf dat ik het uberhaupt heb toegelaten dat zijn vader bij ons op de wc schijt maar nu is het echt over met de pret. Ik zal een stokje steken voor dit soort walgelijke mensen die hun vieze schijt bij een ander thuis komen deponeren alsof het de normaalste zaak van de wereld is.



Oh, nou gelukkig maar dat je het nu niet meer erg vindt dat je vriend in zijn eigen huis naar de wc gaat.......



Mag ik je iets vragen: heb jij soms een beperking? Dat je je daardoor niet kunt inleven in een ander?
Alle reacties Link kopieren
Als

kind kwam ik veel bij vrienden van mijn ouders over de vloer, een

gemengd gezin, Surinaams-Nederlands. In hun toilet zag ik washandjes

liggen, nogal een onlogische plek, vond ik, en toen ik daarnaar vroeg,

vertelde ze me dat ze altijd na het poepen hun billen wasten. Zij

beweerde dat dat gewoonte was voor Surinaamse mensen. Ik heb later nooit

geverifierd of dat echt waar was eigenlijk. Ik kon het toendertijd niet

geloven. Moet je steeds je broek en onderbroek uitdoen, wassen,

afdrogen en weer aankleden. Wat een gedoe! Maar als het waar is, dan kan

wat TO zegt kloppen dat sanitaire gewoontes per cultuur verschillen. Ik

weet wel dat Surinamers schoon zijn op het lichaam heel belangrijk

vinden. Van andere culturen weet ik niet zoveel, behalve dat moslims hun

handen en voeten wassen voor het gebed.



Desalniettemin, cultuurverschillen hoeven niet tot conflicten te leiden.

We kunnen ons ook aan elkaar aanpassen en wat water bij de wijn doen.

Een beetje begrip hebben helpt. Je hoeft de ander zijn cultuur niet te

omarmen, je kunt die wel tolereren. Dat moet andersom toch ook.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik was me ook na toiletbezoek, mar daar hoef ik me echt niet voor uit te kleden en gebruik ik ook geen washandjes voor.



Je kunt wel leuke grappen maken als mensen vragen waarom er een fles water naast het toilet staat. Voor als je dorst hebt natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 28 oktober 2014 @ 00:51:

Ik was me ook na toiletbezoek, mar daar hoef ik me echt niet voor uit te kleden en gebruik ik ook geen washandjes voor.



Je kunt wel leuke grappen maken als mensen vragen waarom er een fles water naast het toilet staat. Voor als je dorst hebt natuurlijk!Haha, dat had mijn oma altijd. De bekende botol cebok. Zelf ook jaren lang gebruikt maar tegenwoordig vind ik het makkelijker om even onder de douche te stappen en me van onderen te wassen. Ik was mezelf namelijk ook altijd na een grote boodschap. Anders voel ik me niet fris.
Onder de douche gaat niet. Ik ben er zo een die altijd moet poepen 3 min voordat ik de deur uit moet
Alle reacties Link kopieren
Onder de douche na de grote boodschap gaat een beetje moeilik op mijn werk

Vochtig toiletpapier in meeneemverpakking doet dan wonderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 27 oktober 2014 @ 20:05:

[...]





Ik vind het ook ranzig om de wcborstel te gebruiken om remsporen te verwijderen. Dan stop je die dus daarna met poep en al weer terug in de houder... Remsporen haal ik weg met wcpapier.

Als ik de wc schoonmaak, gebruik ik chloor en laat ik de borstel nog een poos in de pot staan (met chloor dus) en dan afspoelen tijdens het doortrekken. Zo blijft ie in elk geval enigszins schoon

Maar wat mn bezoek doet weet ik niet natuurlijk.. als je de borstelkop na het boenen nog een keer "meespoelt" is ie echt wel schoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:meidtie schreef op 27 oktober 2014 @ 16:44:

[...]





Fijn om te lezen dat ik dus niet abnormaal ben zoals sommigen hier willen doen voorkomen. Voor nette mensen valt dit onder ongepast gedrag en zo te zien ben ik een keurige dame.Nou inderdaad hoor, Meidtie. Een keurige, beschaafde, goedgemanierde dame
Alle reacties Link kopieren
Hahaha wauw wat ben jij erg! Ik zou JUIST een dikke drol in je wc pleuren als ik bij je op bezoek was en ik kreeg de mededeling maar naar huis te moeten als ik eventueel zou moeten poepen. Geen manier heb jij, schaam je diep!
Alle reacties Link kopieren
Douchen na het poepen? Huh? Ook als je midden op de dag moet poepen? Bizar joh....
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
quote:meidtie schreef op 27 oktober 2014 @ 16:56:

Iemand vroeg of mijn vriend nog boos op me is. We hebben het nog eens samen erover gehad vanmiddag en hij begrijpt mij nu beter dus nee hij is niet meer boos. We hebben afgesproken dat wij voortaan bij schoonouders op bezoek gaan om dit soort akkefietjes te voorkomen. Ben zo blij dat het nu weer goed is tussen mij en mijn schatje. Soms kan hij wel even boos worden maar daarna is hij heel begripvol en lief.



Dit valt niet onder de noemer akkefietjes hoor! En hij begrijpt jou nu beter? De oplossing is dat schoonouders niet meer bij jullie komen? Mijn schatje?



Wees maar blij dat jouw 'moederskindje' zo weinig ruggengraat van zichzelf heeft. Dat hij blijft nadat je hem een tik hebt verkocht, hem uitkaffert omdat hij diarree heeft en je zo ongelooflijk onbeschoft bent tegen zijn ouders. Een normale man blijft niet bij iemand die zo vreemd in het leven staat als jij.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Vlammetje.
Wij hebben tegenwoordig een sproeier naast de wc. Handig
Alle reacties Link kopieren


ben ik toch meer dan een n jaar niet op het Viva forum geweest, meteen dit topic gelezen, ooo wat een leuke binnenkomner
quote:Vlammetje schreef op 28 oktober 2014 @ 09:20:

Douchen na het poepen? Huh? Ook als je midden op de dag moet poepen? Bizar joh....Dat deed mijn vader ook, die had zichzelf dusdanig geconditioneerd dat hij altijd ging poepen na het ontbijt en voor het douchen.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik wel heel knap!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 28 oktober 2014 @ 11:07:

[...]



Dat deed mijn vader ook, die had zichzelf dusdanig geconditioneerd dat hij altijd ging poepen na het ontbijt en voor het douchen.



Ik ook

Soms moet ik 's nachts nog een keer voordat ik naar bed ga en dan was ik me weer daarna.



Verder:

Ach meidtie, jij bent dat misselijke mens dat haar vriend fysiek heeft mishandeld (de stomp). Ik vraag me oprecht af of er iets mis is met hem waardoor hij niet of nauwelijks iets beters kan krijgen en daarom maar bij jou blijft. Want wat hij allemaal moet verdragen... Aan mij zou je een hele slechte hebben.
Ja, die fles water....

Niet overal bruikbaar vanwege de beperkte ruimte.

Moet je ook maar lening genoeg voor zijn.



Er zijn mensen die verfrollers gebruiken om hun benen en andere lichaamsdelen in te smeren met lotion en zonnebrand. (Ja, je leert veel op dit forum.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 28 oktober 2014 @ 12:41:

Ja, die fles water....

Niet overal bruikbaar vanwege de beperkte ruimte.

Moet je ook maar lening genoeg voor zijn.



Hoe werkt dat dan met zo'n fles water? Ik dacht altijd dat je daarmee een prop wcpapier natmaakte om je bips te wassen?
Ik dacht om te spoelen.

Weer wat geleerd. Probeer eens een fles te gebruiken terwijl je zit.

Onder een douche (veel campings hebben een vaste sproeikop) lukt dat wel met een fles. Staande lukt het niet zonder knoeien.

Vochtig toiletpapier mag niet het riool in.



Ik zie nu allerlei beelden in gedachten en moet er om lachen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 28 oktober 2014 @ 15:19:

Ik dacht om te spoelen.

Weer wat geleerd. Probeer eens een fles te gebruiken terwijl je zit.

Onder een douche (veel campings hebben een vaste sproeikop) lukt dat wel met een fles. Staande lukt het niet zonder knoeien.

Vochtig toiletpapier mag niet het riool in.



Ik zie nu allerlei beelden in gedachten en moet er om lachen.Welles hoor, die van eigen merk etos en AH mag je gewoon doorspoelen volgens de verpakking.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 28 oktober 2014 @ 15:04:

[...]





Hoe werkt dat dan met zo'n fles water? Ik dacht altijd dat je daarmee een prop wcpapier natmaakte om je bips te wassen?Een buitenlandse kennis van mij heeft altijd een gieter op de wc staan. Die maakt daar ook zijn billen mee schoon. Heel de plee zit naderhand onder het water.
Ok. Ik zit al 10 min te zoeken naar een tutorial hoe je je billen wast met een fles water maar kan er geen vinden. Oh internet you disappoint me. Ik kan wel wat vinden maar daarbij kleedt men zichzelf of half uit, of ze gieten het water achterlangs over hun billen en dat veroorzaakt een water toilet. Je moet het voorlangs doen.



En de plee zit hier naderhand nooit onder water.



Zo'n ding werkt ook heel goed trouwens: http://myburkinafasoblog. ... s.com/2011/03/teapots.jpg
Nou, ik doe het niet. Poep vind ik genoeg voor het riool.

Het waterschap heeft op hun site staan dat het heel veel extra kost.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we dit topic integreren met "kan niet poepen" en dat topic wat je met je maandverband doet als je ergens op visite bent?



Mijn moeder is nog altijd van overtuigd dat een bidet voor je handwasjes is! Dat vond ze zo handig dat ze dat in het buitenland hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven