Blog over Barbie

03-01-2014 17:13 161 berichten
Krijg nou tieten; een hele blog over Barbie.



Als ik een topic open over een mede forummer word ik geband, maar een blog is prima hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 04 januari 2014 @ 16:00:

[...]



Ah, aan die foto's te zien is ze Barbiee inderdaad gewoon zelf.Dat dacht ik toch. Wat een nepperij hier
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:Dana schreef op 04 januari 2014 @ 16:00:

[...]



Ah, aan die foto's te zien is ze Barbiee inderdaad gewoon zelf.
Alle reacties Link kopieren
Is de blog nou weggehaald?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Oh, toch wel, ik keek verkeerd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Waarom zie ik dat blog dan niet??
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamam schreef op 04 januari 2014 @ 21:27:

Waarom zie ik dat blog dan niet??Op het grote plaatje een paar keer op het rechterpijltje drukken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
http://www.viva.nl/bloggers/barbie-viva ... eblog.html
wat mag van mij
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die van mening is dat dit een zure blog is, verwijs ik naar de laatste alinea. Ik ben in de veronderstelling geweest dat het forum een hoog ‘opgedroogde-zure-huisvrouwen’-factor had, (tussen aanhalingstekens, want dat las ik op het forum, het zijn niet mijn woorden) maar hoe vaker ik er kwam, hoe meer ik toe moest geven dat dit juist níet het geval was. Dit staat ook in de laatste alinea.



Ik vind Barbie lief en het forum leuk en dat vond ik wel een blog waard. Bovendien las ik een tijdje geleden blogs terug van de Angels, die schreven over forummers. Ik vond dat leuke en positieve stukjes en het werd destijds ook goed ontvangen. Daarnaast heb ik ook weleens een topic op het forum gelezen over een collega-blogger. Dat moet ook kunnen, vind ik. Van mij mag je over mij schrijven wat je wilt. Echter, ik beheer het forum niet en weet dus niet wat daar wel en niet mag.



Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening. Ik heb niet het idee gehad dat ik met mijn blog de privacy van Barbiee zou schenden, omdat het iets is wat ze zelf ook steeds uitdraagt. Ze is meer dan haar uiterlijk. Ze reageert kalm en respectvol, ook op vervelende berichten. Ik zie daardoor ook forummers bijdraaien. Zoals ik al zei, het forum heeft voor mij bewezen dat de zuurgraad alleszins meevalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:maykebos schreef op 05 januari 2014 @ 01:06:

Iedereen die van mening is dat dit een zure blog is, verwijs ik naar de laatste alinea. Ik ben in de veronderstelling geweest dat het forum een hoog ‘opgedroogde-zure-huisvrouwen’-factor had, (tussen aanhalingstekens, want dat las ik op het forum, het zijn niet mijn woorden) maar hoe vaker ik er kwam, hoe meer ik toe moest geven dat dit juist níet het geval was. Dit staat ook in de laatste alinea.



Ik vind Barbie lief en het forum leuk en dat vond ik wel een blog waard. Bovendien las ik een tijdje geleden blogs terug van de Angels, die schreven over forummers. Ik vond dat leuke en positieve stukjes en het werd destijds ook goed ontvangen. Daarnaast heb ik ook weleens een topic op het forum gelezen over een collega-blogger. Dat moet ook kunnen, vind ik. Van mij mag je over mij schrijven wat je wilt. Echter, ik beheer het forum niet en weet dus niet wat daar wel en niet mag.



Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening. Ik heb niet het idee gehad dat ik met mijn blog de privacy van Barbiee zou schenden, omdat het iets is wat ze zelf ook steeds uitdraagt. Ze is meer dan haar uiterlijk. Ze reageert kalm en respectvol, ook op vervelende berichten. Ik zie daardoor ook forummers bijdraaien. Zoals ik al zei, het forum heeft voor mij bewezen dat de zuurgraad alleszins meevalt.

Hoi Mayke,

Leuk dat je hier reageert. Mag ik je een vraagje stellen? Of eigenlijk, twee vraagjes? Hier komen ze.

1. Waarom begon je blogs te schrijven voor een forum toen je blijkbaar nog dacht dat je zelf geen enkele aansluiting had met de doelgroep?

2. Ben jij Barbiee? Jullie lijken wel verdacht veel op elkaar.

Groetjes, Dana
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je de zus van Barbiee, zelfde haar en make up.
Alle reacties Link kopieren
Goede vragen Dana!

Lekkere reclame ook; een schrijftster die de doelgroep saaie verzuurde huisvrouwen vind!
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dat schreef je ook al onder je blog. Ik vind het echt raar dat je hier ook nog eens je zegje komt doen.

Forummers mogen geen topics over andere forummers openen, maar jij schrijft zelfs een blog over (een) andere forummer(s). Dat dit wordt toegestaan is weer het aloude meten met twee maten. Ik snap ook niet dat je jezelf met de Angels vergelijkt. De Angels kregen soms wel kritiek, maar ze waren in ieder geval afkomstig van het forum, ze waren één van ons. Jij komt als buitenstaander even je mening over die zure Vivavisgleuven geven. En als daar dan commentaar op komt suggereer je dat je er wel even voor zult zorgen dat er een en ander aangepast wordt op het forum. Dat kan betekenen dat je jezelf teveel macht toedicht, of dat je meer in de melk te brokkelen hebt dan wij weten. Beide opties geven me een onaangenaam gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Dat viva medewerkers zich zo mogen uitlaten over degenen die ze inkomsten opleveren
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dana,



Viva is een iets breder platform dan alleen het forum, maar het is er wel een groot onderdeel van. In eerste instantie kende ik alleen het tijdschrift en had ik geen goed beeld van het publiek. Ik zag het als een uitdaging en ging er open in. Ik schrijf nu al een tijdje en mis de reacties, ook de minder aardige. Uit de reacties kun je namelijk opmaken of de doelgroep het interessant vindt wat je schrijft.



Om erachter te komen wat de doelgroep (onder andere het forum) interessant vindt, ben ik op het forum gaan zoeken naar aanwijzingen. Ik las bijvoorbeeld dat forummers de angels missen. Ik heb me daarin verdiept en ontdekte dat ze over het forum schreven. Een cross-over met het forum leek me een leuke manier om jullie uit te nodigen om weer deel te nemen aan het bloggedeelte van Viva.nl.



Daarin ben ik ingegaan op wat mijzelf het meest verwonderde, namelijk dat het forum niet was wat ik dacht. Ik vond het er veel leuker dan verwacht. Barbiee leek me een goed voorbeeld om dit aan op te hangen. Ook bij haar heb ik eerst een wenkbrauw opgetrokken. Uiteindelijk bleek ze (in positieve zin) heel anders te zijn dan ik had verwacht. Het leek me een goede vergelijking.



Om op je tweede vraag in te gaan: Ik ben niet Barbiee en ik ken haar ook niet. Ik vond het verrassend hoe ze haar best deed om te laten zien dat ze meer is dan dat ze doet voorkomen. Net als dat ik het verrassend vond dat het forum veel leuker is dan dat ik had verwacht. Zodoende de link.



Het was overigens maar een probeersel. Je wilt als blogger natuurlijk wel enige binding creëren met je publiek en enigszins voldoen aan de behoeften. Ik probeer iets te doen met de kritiek op de blogs en het uitblijven van reacties. Als dit niet gewaardeerd wordt, dan zoek ik een andere manier, het is voor mij immers een leerproces, maar ik zou graag willen weten waarover jullie zouden willen lezen.



Bedankt voor de vragen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens niet zoveel in de melk te brokkelen hier, ik kan slechts tips leveren aan de redactie. Uiteraard staan zij ook open voor verbeteringen. Voel je vrij om deze aan te dragen. Ik kan niets beloven, maar ik kan het wel doorgeven. Daarmee houdt mijn invloed wel op, overigens



Het forum wordt beheerd door andere mensen dan de blogs, misschien dat het daarom van ethiek verschilt. Ik wil wel voorop stellen dat mijn mening over het Viva-forum positief is. Het imago van het forum is over het algemeen zuur, maar voor mij is het tegendeel is bewezen. Dat staat ook in mijn blog.



Daarnaast word ik niet betaald voor wat ik schrijf. Ik schrijf uit passie en om ervan te leren, nomennescio.
Van Harte Nayke,

Wat lief van je, trouwens, dat je dit helemaal gratis en zónder eigen-belang gedaan hebt! Veel mensen zouden een voorbeeld aan je kunnen nemen, en dat zeg ik nu eerlijk, want hé; eerlijk is eerlijk, toch? Schrijven om er van te kunnen leren: wie wil dat nou niet????



(o ja, ik las ook nog iets over iets als 'ethiek', Misschien iets voor je volgende blog/collum/boek/biografie?)
quote:maykebos schreef op 05 januari 2014 @ 01:57:





Daarnaast word ik niet betaald voor wat ik schrijf. Ik schrijf uit passie en om ervan te leren, nomennescio.Idem!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig stuk over Barbie......

Ik zei ook al.....hier zitten jaloerse huismutsen, met uitgroei en een burgerlijk bestaan. In hun joggingpak de kinderen naar school brengen.



Allemaal afgunst.......En dan laat Barbie zien dat ze niet fake is met foto,s.

De jaloezie wordt nog groter.....Ik lach mij rot....



Barbie lekker laten kletsen. !! Go girl!!
Jaloers? Waarop zou ik jaloers moeten zijn? Ze heeft een heel goed figuur en ziet er (als je de hoerige kleding en make-up wegdenkt) leuk uit. Maar er zijn veel meer mensen die er beter uitzien dan ik, en daar ben ik (ook) echt niet jaloers op. Ik vind het niet echt iets om jaloers op te zijn, als je op je 19e al een kind hebt, geen opleiding of opvallende intelligentie en dan bij je vader inwoont. Dan kun je er nog zo leuk uitzien, maar dan had ik op die leeftijd toch heel wat betere toekomstperspectieven. Gek dat mensen altijd lijken te denken dat een goed uiterlijk zaligmakend is.

Ik heb trouwens geen uitgroei (want mijn eigen haarkleur is prima), geen joggingbroek en al helemaal geen kinderen. Volgens mij heb jij een beetje last van vooroordelen.
quote:Trotter schreef op 05 januari 2014 @ 08:44:

Jaloers? Waarop zou ik jaloers moeten zijn? Ze heeft een heel goed figuur en ziet er (als je de hoerige kleding en make-up wegdenkt) leuk uit. Maar er zijn veel meer mensen die er beter uitzien dan ik, en daar ben ik (ook) echt niet jaloers op. Ik vind het niet echt iets om jaloers op te zijn, als je op je 19e al een kind hebt, geen opleiding of opvallende intelligentie en dan bij je vader inwoont. Dan kun je er nog zo leuk uitzien, maar dan had ik op die leeftijd toch heel wat betere toekomstperspectieven. Gek dat mensen altijd lijken te denken dat een goed uiterlijk zaligmakend is.

Ik heb trouwens geen uitgroei (want mijn eigen haarkleur is prima), geen joggingbroek en al helemaal geen kinderen. Volgens mij heb jij een beetje last van vooroordelen. Gelukkig is barbie nog maar 19 en heeft ze nog een heel leven voor zich waar ze nog alle kanten mee op kan.!
quote:politiehier schreef op 05 januari 2014 @ 01:19:

Volgens mij ben je de zus van Barbiee, zelfde haar en make up.



Dan zou ik die foto's nog maar eens goed bekijken.

Zelfde haar en make-up?

Er zit nogal wat verschil hoor tussen de foto's van barbie en Mayke.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig blog!



En idd wat kunnen mensen belachelijk reageren. Als Barbie het mooi vindt om een dikke laag make-up te dragen is dat toch prima? Misschien moeten de mensen die er over zeiken zelf wat make-up over hun zure gezichten smeren.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Er is door een aantal mensen in het modtopic aangegeven dat het niet oké is om als forummende blogger een blog over een medeforummer te openen. Een topic mag immers ook niet. Resultaat? De blogger in kwestie komt meeforummen om de boel glad te strijken

Aan het velematenmeetbeleid verandert weer niks.

Een blog over een forummer, om forummers weer te laten reageren op blogs, want dat liep voor geen meter. Laat Sanoma zich vooral niet afvragen waaraan dat ligt, maar gewoon even de provocatietechniek toepassen. Ach, in ieder geval werkt dàt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven