Buurman ineens weg

23-01-2017 10:27 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nog geen jaar in mijn nieuwe huis. Naast ons woont een buurman, een wat oudere man. Ik zie hem elke avond zitten (doet de gordijnen nooit dicht). Hij is vrijwel altijd thuis, en heeft nooit bezoek (zo ver ik weet). Van de vorige bewoonster van mijn huis weet ik dat hij een vriendin heeft maar dat ze elkaar zelden zien. Hij is idd soms een weekendje niet thuis, maar dat is miss 3x gebeurd in de tijd dat ik er woon.



Ik heb hem nu al misschien 3 weken niet gezien. Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hij is altijd thuis, altijd alleen, en ineens 3 weken niet thuis. Kan natuurlijk hoor, misschien is hij met zijn vriendin op vakantie. Maar hij kan ook overleden zijn in zijn slaap en dan krijg je later een nieuwsbericht dat hij er al maanden lag omdat zijn buren hem niet miste. Ik voel me een beetje een aansteller als ik erachter aan zou bellen (oude bewoonster om te vragen of zij zijn tel nummer heeft zodat ik het even kan checken). Maar aan de andere kant denk ik dat iedereen toch een beetje op elkaar moet letten (zeker omdat het een gepensioneerde meneer is).



Wat vinden jullie?
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Bel even aan, tik op t raam, kijk of er post ligt achter de voordeur....

En anders de wijkagent?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het checken, mezelf kennende.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Als je je echt zorgen maakt zou ik de wijkagent even bellen, die kan je vast verder helpen. Of hij/zij gaat er even achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker de oude buurvrouw even bellen.

Beter een keer onnodig gebeld dan helemaal niet toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zeker achteraan gaan. Je kan niet zien of zijn auto weg is bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, gewoon achter aan bellen.

En als dat niks oplevert, even contact opnemen met de wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
ik zou tóch even kijkje nemen.. ben ook niet zo van gluren bij de buren maar in dit geval zou ik wel even gaan kijken.. Post is makkelijkste
Lief dat je je om hem bekommert, dat zouden idd meer mensen moeten doen. Tja lastig hoor, je ziet ook niet iemand langskomen om de post te sorteren, plantjes water te geven o.i.d neem ik aan. Hebben jullie een wijkagent die eens polshoogte kan gaan nemen?! Aan de andere buren vragen of ze iets weten?!
Ik zou het niet vertrouwen en op onderzoek uitgaan. Kun je post zien liggen? Wat zie je als je door het raam kijkt? Kun je misschien achterom in de tuin komen of je daar wat ziet? Wat zeggen de buren die er wellicht al wat langer wonen. Is zijn auto/fiets/scootmobiel weg?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zeker dat hij er niet is, of in ieder geval niet heeft 'geleefd'. Zijn woonkamer is aan de straatkant en de gordijnen zijn open. Omdat ik een hond heb loop ik meerdere keren per dag langs. Normaal zie ik hem in de ochtend al zijn broodje eten, en in de avond tot een uur of 12 voor de tv zitten. Nu al weken niks, dus de opties zijn of hij is er niet, of hij leeft niet meer. Maar jullie vinden mij geen aansteller dus als ik er even achteraan ga.



Ik wil die meneer ook niet het gevoel geven dat hij een incompetente oudere meneer is. Laatst was ik de ramen aan het zemen en toen dacht ik 'laat ik zijn ramen ook even meenemen nu ik toch bezig ben' maar bedacht me toen dat hij dat ook als belediging kan opvatten dus durfde het niet te doen.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Er branden geen lichten 's avonds? Geen enkel teken van activiteit?

Dan zou ik inderdaad ook eens aanbellen, of even door het raam kijken. En even met de wijkagent contact opnemen.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker even checken. Kijken naar zn brievenbus hoeveel post er ligt. Bij andere buren navragen. Tel nr vragen bij oude bewoonster. Of wijkagent of verhuurder bellen. Beter 1x teveel dan helemaal niet. Misschien ligt de arme man ergens in huis met een gebroken been....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Wat goed van je dat je hier iets mee wilt doen.

De tips zijn al gegeven. Dit was de veer.
Lief van je! Laten we hopen, dat ie de loterij heeft gewonnen en in een villa is gaan wonen elders. Kan ook nog. Maar ik zou er wel aankloppen, zeker, en bij geen gehoor verder gaan vragen. Zeker bij iemand op leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja jullie hebben gelijk. Beter wel dan niet. Heb net een mail gestuurd naar de oude bewoonster om te vragen om zijn telefoonnummer. Ik kan in zijn woonkamer kijken en vanaf boven in zijn keuken, echt 0 activiteit. Heb al gekeken of ik hem misschien via FB kan vinden of iets dergelijks, maar ik kan hem niet vinden.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met een wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
Weten de andere buren niets?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Nou nu ik het zo opgeschreven heb maak ik me toch wel echt zorgen eigenlijk. Mijn vriend zegt dat het allemaal wel zal meevallen maar het zal je toch maar gebeuren dat er iets naars is gebeurd en dat je dan weken niets hebt gedaan.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 23 januari 2017 @ 10:43:

Weten de andere buren niets?Ik heb het nog niet gevraagd. Toevallig is hij erg op zichzelf en de buren boven hem al helemaal. Ik ga vanavond even naar binnen turen om te kijken of ik iets zie en zal zijn bovenburen even vragen of ze iets weten.
Don't worry, be happy!
Laat hij normaal zijn gordijnen dicht als hij naar zijn vriendin gaat? Dat vind ik ook een beetje raar. Als je op vakantie gaat, doe je dat normaal gesproken juist niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyButterfly schreef op 23 januari 2017 @ 10:43:

Nou nu ik het zo opgeschreven heb maak ik me toch wel echt zorgen eigenlijk. Mijn vriend zegt dat het allemaal wel zal meevallen maar het zal je toch maar gebeuren dat er iets naars is gebeurd en dat je dan weken niets hebt gedaan.Sinds drie weken? Sinds de kerstdagen en oud en nieuw periode? Dan zou ik mij juist zorgen maken om dat vele depressief zijn tijdens de feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
In geval van een huurhuis zou je eventueel de verhuurder nog kunnen bellen, maar de wijkagent lijkt me sowieso een goede optie!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bij hem aangebeld?
Hier lag vorig jaar inderdaad de buurman dood in huis (begin 70), de buurman van de andere kant is de tuin in geklommen en kon door het bovenraampje zien dat hij dood in zijn stoel zat. De politie heeft toen het huis geforceerd.



De andere buurman ging kijken omdat ze hem niet meer zagen, beetje vergelijkbaar als bij jou. En vakantie oid was uitgesloten.



Wat nog kan is een ziekenhuis/revalidatie opname, maar goed om daar achter te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven