Carnaval

06-02-2016 10:58 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog geen carnaval-topic? Of alleen mensen van boven de rivieren hier?



Voor mij begint de Vastelaovendj over 2 uur en ik ga door tot dinsdag. Heb er zin in!!!



Nog meer liefhebbers hier?

Iedereen veel plezier, Alaaf!!!
Per dit jaar zijn deze topics verboden. Memo niet gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 februari 2016 @ 11:00:

Per dit jaar zijn deze topics verboden. Memo niet gehad?Hahaha, waarschijnlijk is die memo onder een berg confetti beland, dus niet gezien, sorry
Hier staat de BBB als achtergrondmuziek aan.
Enjoy Sjansje!
quote:sjansje schreef op 06 februari 2016 @ 11:01:

[...]





Hahaha, waarschijnlijk is die memo onder een berg confetti beland, dus niet gezien, sorry
Man en ik zijn beiden totaal geen carnavalvierders, maar zoon (slechts 4 jaar) heeft het virus dit jaar goed te pakken sinds het leedjesconcours op school. Schoonmoeder heeft zijn enthousiasme nog wat gevoed dus ook hier staat nu de lokale omroep aan met carnavalshits , waarvoor dank schoonma... Zoon brult een deel ook nog uit volle borst mee en host door de kamer. Liedjes die ik nog nooit hebt gehoord, maar hij kent ze. Zijn Limburgs klinkt nog beroerder dan het mijne maar dat mag de pret niet drukken.



De optocht in de stad maandag gaat mogelijk niet door wegens verwacht noodweer. Dat zou ik wel enorm sneu vinden voor alle liefhebbers die maandenlang gewerkt hebben aan de wagens en pakjes.



Meestal lopen we trouwens wel met een (nogal kinderrijke) vriendengroep mee in de kinderoptocht, dat vind ik wel leuk, al dat verklede grut. Dit jaar overgeslagen ivm ziekte. Volgend jaar misschien weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 06 februari 2016 @ 11:03:

Hier staat de BBB als achtergrondmuziek aan.



Hier ook! Nu even zorgen voor een goede bodem en dan schmienken. Hopelijk blijft het droog vandaag in midden-limburg.



Hier is het ook nog de vraag of de optocht maandag doorgaat. Ik hoop het wel, zou zonde zijn voor iedereen die al maanden bezig zijn met bouwen.
De muziek roept herinneringen op. verder heb ik niks met het feest op zich
Alle reacties Link kopieren
Morgen met de kinderen naar het kinderbal, en in de avond ( als de kinderen bij oma zijn ) ga ik zelf met vrienden de stad in. Als ik zin heb ga ik maandag ook nog een avond de hort op.

Ik vind de sfeer zo leuk en ben gek op verkleedpartijtjes......Als oma het hele weekend kon oppassen was ik zeker vanavond ook gegaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 06 februari 2016 @ 11:03:

Hier staat de BBB als achtergrondmuziek aan.Dat is voor mij het begin van de vasteloavend, de Zoepkoel
Voor iedereen eine supersjoene daag
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 06 februari 2016 @ 11:25:

Morgen met de kinderen naar het kinderbal, en in de avond ( als de kinderen bij oma zijn ) ga ik zelf met vrienden de stad in. Als ik zin heb ga ik maandag ook nog een avond de hort op.

Ik vind de sfeer zo leuk en ben gek op verkleedpartijtjes......Als oma het hele weekend kon oppassen was ik zeker vanavond ook gegaan!Mijn dochter is 15, en die gaat dus lekker mee. Mijn moeder trouwens ook
Alle reacties Link kopieren
Wij kruipen onder de tafel totdat het voorbij is en onze dochter zit bij vriendinnen, een dorp verderop. Maar ik verdenk haar ervan dat die vriendinnen zwaar prioriteit zijn en de carnaval alleen maar een excuus om een paar dagen daar rond te hangen.



In ons dorpje start de carnaval, min of meer. Op vrijdagavond is de eerste optocht hier en er komen echt duizenden mensen op af. Wagens met harde muziek, wagens met keiharde muziek, wagens met oorverdovende muziek en wagens met onherkenbare boemboemboemboem, twee straten verderop en onze ramen trillen in de kozijnen. Die laatste categorie mogen ze van mij wel verbieden eerlijk gezegd.



Ik reed vanochtend even langs de straten om naar de winkel te gaan, en ow, wat ben ik blij dat ze niet dóór onze straat komen, want de zooi die achterblijft is niet echt grappig.

En maandag is een optocht in het nabijgelegen dorp, vanaf zes uur, dus ik moet zorgen dat ik voor vier uur thuis ben anders moet ik 40 km omrijden. Ook niet echt grappig.

En dan vind je aan het einde overal kots, lege flessen en blikjes, half opgegeten bakjes friet-met en lamgezopen kinderen waar de ambulance voor moet komen (gisteravond zijn er drie geweest).



Dus jullie begrijpen; ik vind er geen bal aan .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond beginnen met carnaval en tot dinsdag door. Heb er weer zin in
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Lekker neuken met de buren.
Eindelijk uit het centrum van de stad verhuisd. Dat is echt vreselijk om te wonen als het carnaval is.

Nu heerlijke rust en vanavond een anticarnavalavond!
Alle reacties Link kopieren
Suf feest, stomme hoempamuziek en zatlappen, ik doe er niet aan mee.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 06 februari 2016 @ 11:53:

Suf feest, stomme hoempamuziek en zatlappen, ik doe er niet aan mee.Eens! Ga alleen vanmiddag optocht kijken, voor de rest hoeft het niet voor mij!
Vreselijk..... Kutmuziek, dronken volk, lelijke outfits en had ik de kutmuziek al genoemd?



Voor wie nog inspiratie zoekt voor dit jaar:

quote:Ceylon schreef op 06 februari 2016 @ 11:40:

En dan vind je aan het einde overal kots, lege flessen en blikjes, half opgegeten bakjes friet-met en lamgezopen kinderen waar de ambulance voor moet komen (gisteravond zijn er drie geweest) .

Vooral dat laatste ja, zo triest. Van het werk naar het station moet ik elk jaar dwars door het scholierencarnaval. Wat je dan allemaal tegenkomt.... Tuurlijk, een hoop jongelui die gewoon een heleboel lol hebben. En misschien een glaasje teveel op hebben, mijn ding is het niet maar ach het is carnaval. Maar ook kinderen, 13 misschien 14 jaar, bewusteloos in een portiek. De politie die zo'n kind reanimeert in afwachting van de ambulabce. Kinderen die laveloos compleet verloren lopen in hun eentje, geen idee meer waar ze zijn en zo een drukke straat op lopen zonder op of om te kijken. Ambulances die af en aan rijden. Kinderen. Geen 17-18 jarigen. Nee, echt kinderen.



Horror. Het zal je kind maar zijn
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me dan wel af waar het toezicht van ouders en dergelijke is voor die kinderen



Dit heeft helemaal niks met carnaval te maken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 06 februari 2016 @ 12:08:

ik vraag me dan wel af waar het toezicht van ouders en dergelijke is voor die kinderen



Dit heeft helemaal niks met carnaval te maken Die ouders zijn allang blij dat ze een avond geen dwarse puber om zich heen hebben ben ik bang.
quote:rosanna08 schreef op 06 februari 2016 @ 12:08:

ik vraag me dan wel af waar het toezicht van ouders en dergelijke is voor die kinderen



Dit heeft helemaal niks met carnaval te maken Vaak zat meegemaakt dat ouders dan laveloos in een kroeg hangen
De optochten vind ik van plaats tot plaats sterk verschillen.



In de stad waar ik ben opgegroeid is echt een mooie optocht. Praalwagens, prachtige groepen, ook leuk om te zien voor niet-carnavalvierders. Is echt veel tijd besteed aan voorbereiding. In deze stad lopen we normaal ook mee met de kinderoptocht (die is een week eerder). Best leuk.



Hier in het dorp waar ik nu woon en in de dichtstbijzijnde stad is het een stuk minder leuk. Vooral van die zuipwagens; het stelt niks voor, het is gewoon een tractor met een kar erachter met veel te harde muziek en een meute hossende dronken mensen en 200 kratjes bier. Nou, joh, leuk om naar te kijken zeg . En die karren rijden dan van dorp naar dorp om overal mee te gaan in de optocht. We wonen aan de doorgaande weg dus dat gedreun komt allemaal hier voor de deur langs. Het lawaai is zelfs binnen zo hard dat ik niet snap dat de deelnemers op die kar niet allemaal serieuze gehoorbeschadiging hebben aan het eind van de dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven