Centraal bug topic

05-06-2013 17:00 842 berichten
Alle reacties Link kopieren
De fix staat nu live!



Inloggegevens moeten nu goed bewaard blijven.



Zorg voor de zekerheid dat je nog eenmaal opnieuw inlogt, door ofwel:



- Rechtsboven uit te loggen, je gegevens opnieuw in te voeren en het vinkje "ingelogd blijven" aan te vinken

- Ofwel naar www.viva.nl/inloggen te gaan en daar gegevens in te voeren en het vinkje aan te vinken



En dan zou je nu voor altijd ingelogd moeten blijven (tenzij je natuurlijk zelf cookies gaat verwijderen). Erg handig en bij mezelf werkt het nu in ieder geval prima, ook na bijvoorbeeld opnieuw opstarten computer.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het proberen!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg het voorzichtig:



Ik geloof dat het gelukt is.





Maar ik prijs de dag niet voor de avond!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 07 juni 2013 @ 10:32:

Ik zeg het voorzichtig:



Ik geloof dat het gelukt is.





Maar ik prijs de dag niet voor de avond! En terecht, ik ben inmiddels ook gewend positieve berichten met getemperd enthousiasme te brengen, maar het lijkt er nu toch echt op dat we echt wat verbeteringen werkend hebben.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf testen

Ik heb toch niks anders te doen want nog steeds gekluisterd aan bed en stoel.



Ik meld me als het weer mis gaat
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 07 juni 2013 @ 11:25:

Ik blijf testen

Ik heb toch niks anders te doen want nog steeds gekluisterd aan bed en stoel.



Ik meld me als het weer mis gaat Onze dank is groot, er kan niet genoeg getest worden
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie mazzel dat ik bedlegerig ben tegenwoordig

Vreselijk met dit weer, maar goed, geduld is een schone zaak en langzaam knap ik wel op.

Ondertussen zal ik testen tot ik een ons weeg.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 07 juni 2013 @ 11:42:

Hebben jullie mazzel dat ik bedlegerig ben tegenwoordig

Vreselijk met dit weer, maar goed, geduld is een schone zaak en langzaam knap ik wel op.

Ondertussen zal ik testen tot ik een ons weeg.



Laat het aub niet tot een ons komen, het is al vervelend genoeg dat je ziek bent. :(



Zijn de vooruitzichten wel positief of is het een zwaar herstelproces? Veel beterschap en sterkte in ieder geval!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Dank je.



Ik ben niet ziek, maar een soort van best wel zwaar ongeval gehad en best wel gewond. Herstel zal zo'n 6 weken duren. Zitten er al 2 van op.



Geduld, geduld en dat is niet mijn sterkste punt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 07 juni 2013 @ 11:51:

Dank je.



Ik ben niet ziek, maar een soort van best wel zwaar ongeval gehad en best wel gewond. Herstel zal zo'n 6 weken duren. Zitten er al 2 van op.



Geduld, geduld en dat is niet mijn sterkste punt.



oh dat was mij nog niet opgevallen.



Veel beterschap , hopelijk heb je een ligbed in de tuin?

Sterkte iig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik gelukkig. Met een paar kussens erbij hou ik dat wel een uurtje uit.

Dank je, MV.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
hallo,



Het zal al wel eerder gemeld zijn maar als ik een reactie typ en dan op Reload klik (of op f5 druk) dan verdwijnt mijn verse, met bloed zweet en tranen getikte tekst uit de text box en kan ik opnieuw beginnen. Erg irritant.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Vannacht om 0.01u kon ik mobiel weer niet inloggen.
Alle reacties Link kopieren
@Riony: dat is toch op iedere site zo?
Alle reacties Link kopieren
Verloren gegaan in het overzetten: ik kan vaak mobiel op blackberry het verstuurknopje niet aanklikken. Ik kan typen, ben ingelogged, maar het knopje is gewoon achtergrond, geen interactief dingetje. Dan moet ik de tekst selecteren, kopieren, en herladen, dan plakken en opnieuw proberen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ingelogd blijf, dan kan ik bij de 2e of 3e keer forumbezoek niet meer reageren. Ik moet dan in-en-uitloggen voordat ik het reageervenster weer heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net tijdens het reageren ineens van nickname veranderd? Zie ook mod-topic.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Bij het surfen binnen het forum raak ik spontaan uitgelogd en moet dan weer opnieuw inloggen.



Dus ik ben net al spontaan van nickname veranderd en moest toen uitloggen en weer als mezelf inloggen, en een paar minuten na het als mezelf inloggen was ik ineens spontaan weer uitgelogd.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
@fashionvictim: erg raar dat dit gebeurd is; je account ziet er verder prima uit. Je hebt niet van een computer gebruik gemaakt waar wellicht iemand anders ook het Viva forum gebruikt zou kunnen hebben (en waardoor zijn/haar inloggegevens wellicht nog zijn blijven hangen waardoor je per ongeluk onder die naam hebt gepost)?



Mocht het vaker gebeuren, dan kunnen we voor je proberen uit te zoeken hoe het met de IP-adressen zit en of er iets raars zichtbaar is. Laten we even in de gaten houden of zich dit nogmaals gaat voordoen.



@neave: check ook even of je browserinstellingen niet zorgen dat cookies automatisch verwijderd worden na een tijdje. Als de browser dat regelmatig automatisch doet betekent dat inderdaad dat je dan ook weer opnieuw moet inloggen.



@allis: zal ik morgen doorgeven om te kijken of dat gereproduceerd en opgelost kan worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog steeds opnieuw inloggen..

Verder, als ik gebruikersnaam en wachtwoord invul en op inloggen klik, krijg ik daarna weer lege velden om in te loggen. Geen foutmelding. Ben dan wel al ingelogd, maar ga niet naar de volgende "stap".
Alle reacties Link kopieren
Leuk zo'n vakje 'ingelogd blijven'. Moet hij het alleen wel doen.

Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Vanuit onze ervaringen werkt het ingelogd blijven naar behoren. Kunnen jullie aangeven op welke manier je het forum gebruikt? Mobiel of via een browser? En welke browserversie?



De meeste waarschijnlijke reden voor inloggegevens die niet goed onthouden worden is iets aan de browserkant. Aan de serverkant van Viva.nl lijkt alles op dit moment helemaal in orde te zijn.



Check daarom ook of je browserinstellingen goed zijn. Als je bijvoorbeeld ingesteld hebt staan dat privégegevens zoals cookies altijd verwijderd moeten worden als je de browser afsluit, dan zullen de inloggegevens ook niet bewaard blijven aangezien die in een cookie opgeslagen worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Mobiel op iPhone via de standaard browser. Ik word na verloop van tijd nog steeds uitgelogd. De tijd varieert van na een uur tot na een paar uur.

En dan zorg ik er voor dat ik niet per ongeluk de site tweemaal open want dan log ik sowieso uit.



Op andere sites blijf ik wel ingelogd, betwijfel dat het aan mijn instellingen dan ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 05 juni 2013 @ 17:00:

22) Inlogproblemen op mobiele omgeving, vaak in de nacht tussen 12 en 2 uur. Mogelijk komt dit door een automatische 'cache flush' die elke nacht actief is. Die is enkele maanden terug ingezet om de storingen te verhelpen, we willen die flush dus om die reden wel graag laten lopen, al ondervindt de mobiele site daar blijkbaar wat problemen mee. Onderzocht wordt of er aanpassingen aan de mobiele site gemaakt kunnen worden, of dat de flush later in de nacht plaats vindt zodat deze voor minder overlast zorgt. - pendingHoe staat het hiermee? Ik kan wel steeds door blijven geven hoe laat exact ik niet in kan loggen, maar dat blijf ik niet tot in de eeuwigheid en amen doen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chartreuse schreef op 11 juni 2013 @ 11:04:

[...]



Hoe staat het hiermee? Ik kan wel steeds door blijven geven hoe laat exact ik niet in kan loggen, maar dat blijf ik niet tot in de eeuwigheid en amen doen natuurlijk.Excuus, het is niet meer nodig het door te geven. We hebben voldoende informatie en er wordt nu gewerkt en nagedacht over mogelijke oplossingen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven