Centraal Moderatortopic

16-10-2016 12:38 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl



Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.



Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.



Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.



Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.



Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 21 januari 2017 @ 12:34:

[...]





Er zit een slotje op, veel plezier met nieuwe knutselideeën!



met vriendelijke groet,



JuniorBedankt!
quote:ModeratorViva schreef op 21 januari 2017 @ 13:13:

[...]





In dit geval wordt er gevraagd naar herkenning van het karakter en niet naar een diagnose, vandaar dat het topic is toegestaan.



Met vriendelijke groet,



Moderator VIva forumMaar hoe zit het nou met advies en diagnoses op de psyche-pijler?
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 21 januari 2017 @ 16:22:

[...]



Maar hoe zit het nou met advies en diagnoses op de psyche-pijler?



Beste Blueeyes*3,



Vragen om een diagnose of medisch advies geven is niet toegestaan. Twijfelgevallen zullen wij beoordelen.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maar tips over hoe om te gaan met een depressie is sec gezien al medisch advies.
En topics over zelfmoordgedachten ed zijn weer toegestaan?
quote:Barbaa schreef op 21 januari 2017 @ 11:45:

Ik zou graag m'n wachtwoord willen wijzigen, maar ik zie bij de accountinstellingen geen optie daarvoor.

Waar kan ik dat wel doen?

joehoeeeeee Mods

Als jullie andere vragen wel beantwoorden, zou ik dan misschien ook nog antwoord mogen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 21 januari 2017 @ 17:23:

[...]



joehoeeeeee Mods

Als jullie andere vragen wel beantwoorden, zou ik dan misschien ook nog antwoord mogen?



Je kan het beste even uitloggen en dan op het inlogscherm om een nieuw wachtwoord vragen.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 21 januari 2017 @ 17:19:

En topics over zelfmoordgedachten ed zijn weer toegestaan?



Topics waarin zelfmoordaankondigingen staan zijn niet toegestaan. In andere gevallen beoordelen we het per topic en gebruiker.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Willen jullie mij anonimiseren? Dank.
quote:ModeratorViva schreef op 21 januari 2017 @ 17:46:

[...]





Je kan het beste even uitloggen en dan op het inlogscherm om een nieuw wachtwoord vragen.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva ForumDat gaat niet als je het email-adres niet meer weet waarmee je ooit het account gemaakt hebt.
quote:ModeratorViva schreef op 21 januari 2017 @ 17:48:

[...]





Topics waarin zelfmoordaankondigingen staan zijn niet toegestaan. In andere gevallen beoordelen we het per topic en gebruiker.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum

Bijzonder. Ik heb vorig jaar een uitgebreide mailwisseling met de CM gehad en zij heeft expliciet verboden om hier zelfmoordgedachten te bespreken. Ook niet als het ging om hoe je er mee om moest gaan.

Maar ik begrijp dat dat nu wel mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 21 januari 2017 @ 18:19:

[...]



Dat gaat niet als je het email-adres niet meer weet waarmee je ooit het account gemaakt hebt.



Stuur ons anders even een mailtje dan gaan we het verder voor je uitzoeken!



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat OP's leeggehaald kunnen worden door de TO's. Kan dat niet veranderen?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 21 januari 2017 @ 22:33:

Jammer dat OP's leeggehaald kunnen worden door de TO's. Kan dat niet veranderen?



Daar gaan we niets aan veranderen. Het moet in onze ogen mogelijk blijven om TO's aan te passen als er bijvoorbeeld een foutje in staat of er gevoelige informatie verwijderd moet worden. TO's die echter herhaaldelijk hun topics leeghalen worden gestraft volgens het bansysteem.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:ModeratorViva schreef op 21 januari 2017 @ 17:48:

[...]





Topics waarin zelfmoordaankondigingen staan zijn niet toegestaan. In andere gevallen beoordelen we het per topic en gebruiker.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum





Bij zelfmoordaankondigingen snap ik dat je maatregelen neemt.



Maar bij het tweede, medisch advies...waarom mag dat niet? Degene aan wie advies gegeven wordt is toch zelf verantwoordelijk voor

wat ze er mee doet? Je moet meerderjarig zijn om hier te mogen schrijven, dus je kunt er vanuit gaan dat iemand dan volwassen genoeg

is om er iets mee te doen of niet. In het dagelijks leven is dat toch ook zo? Als ik tegen iemand zeg dat ze waarschijnlijk blaasontsteking heeft, ben ik toch ook niet strafbaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 21 januari 2017 @ 23:16:

[...]





Bij zelfmoordaankondigingen snap ik dat je maatregelen neemt.



Maar bij het tweede, medisch advies...waarom mag dat niet? Degene aan wie advies gegeven wordt is toch zelf verantwoordelijk voor

wat ze er mee doet? Je moet meerderjarig zijn om hier te mogen schrijven, dus je kunt er vanuit gaan dat iemand dan volwassen genoeg

is om er iets mee te doen of niet. In het dagelijks leven is dat toch ook zo? Als ik tegen iemand zeg dat ze waarschijnlijk blaasontsteking heeft, ben ik toch ook niet strafbaar?



We gaan hier verder niet over in discussie. Dit zijn de huisregels en die hebben we zorgvuldig en met een reden samengesteld.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
'Hoe moet je krassen verwijderen uit een RVS kookplaat' is verplaatst naar Thuis.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik en accepteer ik ook. Maar kun je ook aangeven waarom het niet mag?



Ik vind het zo vreemd namelijk.
Mods, de afgelopen dagen heb ik tot twee keer toe een forummer 'ontdekt' die in het verleden een permaban heeft gekregen, maar nu weer terug is. Beide dames forummen weer vrolijk mee alsof er niets gebeurd is. Ik vind het eerlijk gezegd nogal bizar dat dat mogelijk is. De een kreeg een permaban voor een zelfmoordaankondiging, de ander voor het delen van privégegevens van andere forummers. Beide geen lichte vergrijpen, die een hoop ophef veroorzaakten op het forum. Ik vind het geen prettig idee dat zulke figuren hier nu weer actief zijn. En ik vind het ook nogal raat dat jullie dat gewoon maar toestaan, terwijl andere forummers die een paar keer teveel off-topic zijn gegaan of andere, minder ernstige overtredingen hebben begaan, genadeloos worden afgestraft. Hoe kan het dat jullie hier niet tegen optreden? Een permaban zou toch voor altijd moeten zijn?
quote:Tr0tter schreef op 21 januari 2017 @ 23:44:

Mods, de afgelopen dagen heb ik tot twee keer toe een forummer 'ontdekt' die in het verleden een permaban heeft gekregen, maar nu weer terug is. Beide dames forummen weer vrolijk mee alsof er niets gebeurd is. Ik vind het eerlijk gezegd nogal bizar dat dat mogelijk is. De een kreeg een permaban voor een zelfmoordaankondiging, de ander voor het delen van privégegevens van andere forummers. Beide geen lichte vergrijpen, die een hoop ophef veroorzaakten op het forum. Ik vind het geen prettig idee dat zulke figuren hier nu weer actief zijn. En ik vind het ook nogal raat dat jullie dat gewoon maar toestaan, terwijl andere forummers die een paar keer teveel off-topic zijn gegaan of andere, minder ernstige overtredingen hebben begaan, genadeloos worden afgestraft. Hoe kan het dat jullie hier niet tegen optreden? Een permaban zou toch voor altijd moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 21 januari 2017 @ 23:44:

Mods, de afgelopen dagen heb ik tot twee keer toe een forummer 'ontdekt' die in het verleden een permaban heeft gekregen, maar nu weer terug is. Beide dames forummen weer vrolijk mee alsof er niets gebeurd is. Ik vind het eerlijk gezegd nogal bizar dat dat mogelijk is. De een kreeg een permaban voor een zelfmoordaankondiging, de ander voor het delen van privégegevens van andere forummers. Beide geen lichte vergrijpen, die een hoop ophef veroorzaakten op het forum. Ik vind het geen prettig idee dat zulke figuren hier nu weer actief zijn. En ik vind het ook nogal raat dat jullie dat gewoon maar toestaan, terwijl andere forummers die een paar keer teveel off-topic zijn gegaan of andere, minder ernstige overtredingen hebben begaan, genadeloos worden afgestraft. Hoe kan het dat jullie hier niet tegen optreden? Een permaban zou toch voor altijd moeten zijn?



We zijn deze twee gevallen aan het onderzoeken en zodra we concreet bewijs hebben dat het inderdaad om terugkerende permabannelingen gaat ondernemen we actie. We komen hier waarschijnlijk in de ochtend op terug.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 21 januari 2017 @ 23:33:

Dat snap ik en accepteer ik ook. Maar kun je ook aangeven waarom het niet mag?



Ik vind het zo vreemd namelijk.



Het stellen van een diagnose moet je overlaten aan een arts. Een verkeerd gestelde diagnose op het forum kan als gevolg hebben dat iemand niet naar een professional gaat met alle gevolgen van dien. Vandaar dat dit zo in onze huisregels opgenomen staat.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zouden jullie aub mijn account willen anonimiseren?
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2017 10:08
Reden: off-topic
% gewijzigd
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2017 10:08
Reden: off-topic
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven