Ceremoniemeester op bruiloft, gezamenlijk cadeau

14-02-2016 12:47 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



In mei ben ik ceremoniemeester op de bruiloft van mijn zus. Nu wil ik namens iedereen die aanwezig is bij de receptie een cadeautje overhandigen aan het bruidspaar waar iedereen zijn bijdrage in heeft. Ik heb één keer eerder een bruiloft meegemaakt van mijn neef en daar had iedereen een kook of bak recept ingestuurd en werd er 1 groot familie kook/bak boek van gemaakt. Iedereen stuurde hun favoriete recept in en daarbij werd de naam vermeld. een hartstikke leuk idee! Nu ben ik ook op zoek naar zoiets, ik wil als ceremonie meester iets organiseren maar de ideeën blijven helaas nog even achterwegen.. Hebben jullie misschien tips of ervaringen die jullie willen delen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien iedereen een foto samen met het bruidspaar inleveren met hun favoriete herinnering? Of is dat corny? Beetje wel he?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen zomer zo'n verzoek van een ceremoniemeester gehad om een pagina in een glossy te vullen met foto's en of spreuken die van toepassing zijn op het bruidspaar of de liefde in het algemeen.

Ik weet even niet meer hoe dat heette maar dat valt online vast te vinden.



Werd heel leuk ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk irritant is dat, als men nog vanalles verwacht van de gasten die vaak al veel te veel moeten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de hobby's van je zus en haar partner? Dan kunnen we wat gerichtere tips geven.

Kookboek heb ik ook weleens iets voor aangeleverd, net als een reisgids. Maar we hebben ook een keer een film gemaakt met typetjes - wat weer alleen leuk is als dat door de juiste personen gedaan wordt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wat zijn hobby's?



Reizen? Koop leuke vazen en vraag iedereen een mini shampoo/douchegel/tandpasta mee te nemen voor al hun avonturen.



Tuinieren? Iedereen een zakje.zaadjes.. met evt recept van wat er uit de zaad jes komt.



Liefde? Maak een date ideeën pot. Iedereen schrijft leuke.ideeen op. Om in het 1e jaar huwelijk te doen.



Wc deur uit huis. En die vol met lieve teksten.



Houden ze van snoep..wijn bier? Laat iedereen 1 biertje of fles wijn meenemen dan hebben ze een voorraad.



Kijk echt naar hobby's en interesses van van het bruidspaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 14 februari 2016 @ 12:51:

Vreselijk irritant is dat, als men nog vanalles verwacht van de gasten die vaak al veel te veel moeten.



Gog wat ben je weer sociaal.



Maar het hoeft geen verplichting te zijn (dat zou ik er wel bij zeggen) maar als er van de 60 gasten 25 iets doen heb je al een leuk boekje.
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor de reacties, dat zijn al goede ideeën!



Samen gaan ze altijd kamperen, en wandelen ze graag. Ook zijn ze beide erg creatief!

De man houdt zoals iedere man van gadgets en films kijken. De vrouw daarin houdt van kinderen en is leerkracht op een basisschool.



Misschien dat het zo al een beetje een beeld schept
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat ouderwets, maar bij mij in de familie laten we op de bruiloft iedereen zijn naam /handtekening op een tafelkleed zetten. Die worden later er op geborduurd.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg ooit een etiket toegestuurd van de ceremoniemeester met het verzoek daar iets leuks op te zetten(foto, wens,of wat dan ook) en op een fles wijn te plakken en die mee te brengen voor het bruidspaar.

Andere keer werd verzocht je lievelingsliedje op te sturen, al deze liedjes zijn achter elkaar gezet en afgespeeld tijdens het feest (bruidspaar wilde gewoon een soort uitgebreide receptie, geen dansfeest) als achtergrond, en ik vermoed dat het nu ook in bezit is van bruidspaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwartvlekje schreef op 14 februari 2016 @ 13:01:

Misschien wat ouderwets, maar bij mij in de familie laten we op de bruiloft iedereen zijn naam /handtekening op een tafelkleed zetten. Die worden later er op geborduurd.Yep
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 14 februari 2016 @ 12:55:

[...]





Gog wat ben je weer sociaal.



Maar het hoeft geen verplichting te zijn (dat zou ik er wel bij zeggen) maar als er van de 60 gasten 25 iets doen heb je al een leuk boekje.Ik ben het wel met haar eens, ik vind zulke dingen ook vreselijk. En er wordt bij veel bruiloften inderdaad al zoveel van gasten verwacht. De leukste bruiloften zijn over het algemeen die waarbij alles een beetje casual en relaxt gaat en niet die waarbij alles strak georganiseerd is volgens een vast stramien.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik ben dus een keer gevraagd om op papier te zetten waar ik de bruid van kende en leuke herinneringen uit die tijd erbij te zetten. Met foto's. Dat is gebundeld in een boek.

Nou ja, niet die van mij dus. Ik was het echt nog wel van plan om te doen, maar voor ik het wist was ik alweer te laat. Ik zou het nog nasturen, maar het paar lag toen alweer in scheiding, dus dat hoefde ook niet meer. Zorg dus ook voor een redelijke termijn en stuur tussendoor nog even een herinnering.
Een ouderwets idee en vervangen door vriendenboeken.



Zelf heb ik jubileum bruiloft gehad. Daar waren alle gasten van de bruiloft zelf ook uitgenodigd. Het fotoalbum van het trouwfeest lag op tafel voor iedereen ter inzage.

Je zou dus alle genodigden kunnen vragen om en leuke foto van zichzelf te maken of eentje met de bruid, bruidegom of situatie waaruit het contact is ontstaan. Je kan er alle kanten mee op.

Bij die foto dan een versje, gelukwens of wat dan ook - op standaardafmeting.

Handgeschreven of een tekening of een kleine collage van fotootjes. Auto, tennisracket.... verzin maar.

Foto op het terrein waar ze elkaar vaak treffen. Ga maar door. Er is zoveel.

Voorwaarde stellen dat het in zo'n boekje kan.



Het gaat dus om de foto en het handgeschreven stukje.

Dat uniform laten aanleveren. Samen in een romantisch boek doen.

Er is ook ruimte voor de gasten die er niet bij zijn, maar toch iets persoonlijks afgeven.



Ach, https://nl.wikipedia.org/wiki/Poesiealbum zoiets dus. Voor een bruiloft mag het wel romantisch zijn.

Je kan er ook twee maken. Een voor de bruid en een voor de bruidegom als een boekje niet genoeg is.

Maar het is dan misschien ook wel leuk om twee boekjes naast elkaar te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Een houten bankje kopen (voor buiten) met allemaal smalle latjes. Deze door de gasten laten schilderen en het bankje overhandigen op de bruiloft. Was jaren geleden bij een bruiloft van een vriendin. Wel wat georganiseer, maar ik vond het resultaat erg leuk.
Alle gasten kregen een kaartje; met het verzoek daar iets persoonlijks van te maken (iedereen, dus een gezin van vijf; 5 kaartjes). Deze kregen ze thuisgestuurd ruim voor de bruiloft.

Alles kwam in een mooi versierd kistje toen ze ons gegeven werden; alle kaartjes waren anders, sommigen versierd, getekend, geborduurd, een oude foto van de gast met één van ons, een mooie herinnering, lekker recept, leuk krantenbericht, tip voor een uitstapje, wandelroute om samen te lopen etc.

We zijn nu bijna vijf jaar getrouwd en ik kijk er nog regelmatig in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n foto opgebouwd uit heel veel kleine foto's altijd heel mooi, maar geen idee hoe dat moet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens bij een bruiloft geweest en bij de entree werd er een foto van je gemaakt en meteen uitgedraaid. Mooi ergens opgeplakt en je kon daar zelf de hele avond bedenken wat voor tekst je erbij wilde zetten. Zat mooi in een foliemapje en zo had het bruidspaar eind van de avond een leuke map met foto`s en teksten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zag ooit bij een bruiloft een glazen fotolijst waarbij iedere gast dan zijn/haar naam + boodschap op een houten hartje kon schrijven en die via een gleuf in die fotolijst kon laten 'vallen'. De hartjes vullen dan op een speelse manier de fotolijst. Zo heeft het bruidspaar meteen een tastbare herinnering aan de bruiloft.



Natuurlijk megacorny, maar wel heel makkelijk te organiseren en minimale moeite voor jou als ceremoniemeester en de gasten.



Andere optie is favoriete kampeerplek/wandelroute op een A4-tje + waarom deze mooi is?
Alle reacties Link kopieren
Iets wat ter plekke gedaan kan worden, vind ik wel het leukste. Ik heb ook wel eens een bericht gezet op een tuintafel. Die is daarna behandeld zodat de teksten niet vervagen. Dat vond ik ook wel leuk en ik weet dat het paar er nog altijd veel plezier van heeft.
Ohh leuk! Verschillende ideeën die ik in de praktijk heb meegemaakt;



- echtpaar houdt van bier: Vooraf etiketten ontworpen en naar alle gasten gestuurd. Op de bruiloft werden deze ingeleverd bij de ceremoniemeester en werden een aantal kratten bier (flessen) beplakt met de "zelfgemaakte" etiketten waar dus iedereen een gelukswens / boodschap had opgeschreven.

- Kalender met foto's van het bruidspaar waar iedereen bij binnenkomst zijn naam bij zijn verjaardag zet; voor het bruidspaar een leuke ingevulde kalender.

- Kalender voor gevorderden; op de dag zelf door de bruidsfotograaf iedereen laten fotograferen die in een bepaalde maand jarig is (dus alle mensen van januari op 1 foto, alle mensen van februari op 1 foto) en daar dan later een kalender van laten maken voor het bruidspaar.

- Bruidspaar houdt van fietsen; iedereen neemt een fietsbel mee naar keuze, en wanneer het bruidspaar binnenkomt belt iedereen met zijn fietsbel :-) keer wat anders dan bellenblaas!

- Videopaal op de bruiloft, waar iedereen zijn boodschap kon achterlaten. Hoe later, hoe zatter. Bruidspaar heeft hiervan een dvd gekregen.



Voor mijn zusje hadden we trouwens een plaatje ingezongen, op Gandam Style. Ik geloof niet dat ze het heel leuk vond, maar wij wel; plaatje is vaak gedraaid die avond. We hadden gewoon de muziek van Gandam Style, en dan wanneer normaal "Gandam Style" werd gezongen, zongen wij "Jansen Style" Alleen dan met hun achternaam, die geen Janssen is. We lagen natuurlijk krom van het lachen, duurde wel even voor ze door hadden dat dat werd gezongen haha



Verder in onze vriendengroep wordt standaard het vriendenboek voor volwassenen ingevuld. Daar vind ik dus niks aan. Iedereen schrijft zowat op bij de vraag "waar ken je me van" "via mijn partner" of "van school" nooit wat origineels. En is ook lastig te organiseren als dit boek langs alle bruiloft gasten zou moeten.



Zelf zijn we klein getrouwd, en we hadden geen ceremoniemeester die dit voor ons heeft georganiseerd. Vonden we niet erg :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kennissen die een grote vaas van klei in de hal hebben staan. In die vaas heeft iedereen zijn naam geschreven. Ik heb er nooit naar gevraagd, maar ik gok erop dat ie daarna afgebakken is. Hoe ze dat geregeld hebben weet ik dus niet. Maar hij is wel echt leuk geworden en doet dienst als opruimplek voor sjaals en mutsen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
EDIT vorige post:

Geen echt vriendenboek, maar vooraf een foto maken waaruit een totaalplaatje komt.

Dat kan dan iedereen stylen naar eigen idee. Vooraf eigen foto laten kiezen.



Zo heb ik zelf op een receptie een groot FOTOdecor gezien waar alle gasten hun hoofd in deden en er een foto werd gemaakt. Vooraf de gasten zelf een foto laten kiezen of maken.

Animatiefilmpjes en voordrachten van gedichten. Alles kan in zo'n boekje via zo'n foto.

Voor het paar dat liever danst en even bijpraten met lang niet gezien gasten.

Ik heb zelf een oom die op iedere bruiloft hetzelfde sketch opvoert met andere namen.

Heel leuk, maar als er gasten zijn die het uit hun hoofd kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 14 februari 2016 @ 13:21:

Ik vind zo'n foto opgebouwd uit heel veel kleine foto's altijd heel mooi, maar geen idee hoe dat moet.Dat wordt automatisch gedaan met een computerprogramma waarin je de foto's upload.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:redbuIIetje schreef op 14 februari 2016 @ 12:51:

Vreselijk irritant is dat, als men nog vanalles verwacht van de gasten die vaak al veel te veel moeten.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven