Écht een beetje dom..

21-09-2012 15:59 241 berichten
Ik verveel me en heb allerhande belangrijke dingen te doen waar ik geen zin in heb.. Dus eerst maar eens een vivatopic..



Ik ben benieuwd naar domme dingen in het dagelijks leven die ons overkomen. In de categorie: je 2x aan dezelfde steen stoten. Heb je een grappig verhaal? Vertel!





Ik was zonet met een sigaret aan het roken nadat ik lipgloss opgesmeerd had. Bij een van de laatste trekjes blijft mijn sigaret hangen tussen mijn lippen, glijd door mijn vingers en ik verbrand me dus vól aan het brandende deel. Dit is me wel eens vaker overkomen ..
quote:mayhem schreef op 21 september 2012 @ 21:41:

[...]







Dat klinkt echt heel erg pijnlijk!



Vooruit, nog eentje van mij. Ik was vijftien en fietste laat in de middag van school naar huis. Er was een splitsing en er kwam een afbuigende auto aan die rechtsaf zou slaan, en de automobilist was zo vriendelijk mij voorrang te verlenen (dat had ik namelijk niet). Ik glimlachte aardig om te bedanken, fietste aan om vervolgens totaal niet door te hebben dat er een rechtdoorgaande auto van rechts kwam en jawel hoor, daar ging ik weer. Ik vloog over de motorkap heen, net als in de film.



@ Magdalan:

Toevallig ook een lange zwarte wollen jas tot op je enkels?Was volgens mij vilt. Met schoudernaden die tot ver voorbij mijn schouders zaten. Geweldig ding maar niet echt warm zeg maar.
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 21:37:

[...]





Errrr, ik ben dus echt een uberkluns met een fikse doses pech zo af en toe hehe.



Zat bij partner achterop zijn bagage drager toen het deze zomer erg warm was (die paar dagen in juni) Ik had zweethanden, en we gingen met een aardig vaartje over een verkeersdrempel, en mijn handen gleden weg terwijl mijn achterste het een goed idee vond om te proberen op te stijgen. Dat opstijgen lukte, het landen alleen niet zo. Dus ik lag wederom plat op mijn rug op het asfalt en aangezien ik al 2x eerder diezelfde ribben gekneusd had (1e keer met Thai boxen, 2e keer dat wasmand gedoe) is dat een zwakke plek geworden en zeiden meerdere ribben krak.



Edit: Met die broek was dus een grindweg he. Ik heb de littekens van die valpartij nog steeds



Sorry maar hoe je dit vertelt... ik ben zojuist van de bank gerold van het lachen.



Maar dat klinkt echt heel erg naar! En dan ook nog een grindweg... Schuurt ook zo fijn he
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 21:42:

[...]





Was volgens mij vilt. Met schoudernaden die tot ver voorbij mijn schouders zaten. Geweldig ding maar niet echt warm zeg maar.



Vind dat ook supermooi die lange jassen.

Had een wollen variant, dat kashmir wol ofzo. En die voering was inderdaad altijd kapot! Op een aangegeven moment was het meer een soort van grabbelton, zat echt vanalles in. Toen de jas daarna verder uitscheurde kwam alles er gewoon vanzelf uit gevallen
Lomp to the bone, that's me vrees ik



Vielen bij jou de knopen er ook spontaan af? Of had je een rits?
Nee was het maar waar. Ik had ook knopen. Vooral die bovenste waren erg. En waar dat zakje met die reserveknopen was gebleven... Dat wist niemand. Want niet alleen vielen de knopen eraf, ze gingen dan ook meteen kwijt.



Net als handschoenen trouwens. Tegenwoordig ben ik er heel zuinig op en heel voorzichtig mee, maar dat was toen niet zo. Mijn moeder had mijn handschoenen toen aan zo'n touwtje vastgemaakt in mijn jas. Zoals je bij kleine kinderen ziet met wanten.



Bij mij waren het dus handschoenen en ik was zeventien.



Dat heeft wel een poosje echt geholpen trouwens.

Maar ja, ook die raakten na verloop van tijd weer zoek.

Natuurlijk.
Dat is ook enorm hilarisch zeg, sorry!



Ik ben an sich niet zo heel veel kwijt geraakt. Wel heul veul semi-kwijt.

En argh, die pokkeknopen ja. Ik prop tegenwoordig de reserve zakjes meteen in mijn naaidoosje.

Zuinig zijn is nog steeds mijn sterkste kant niet, net als voorzichtig zijn, pfoei.



En ik wil weer een lange jas nu. Zwart. Zonder spontaan afvallende knopen.
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak mijn kleine teen aan de salontafel stoten...

en als ik overgebleven gekookte aardappeltjes van de vorige avond op wil bakken, ze boven de (hete) pan snijden en altijd hete bakboter over mn arm krijgen....

En ik heb vroeger toen ik klein was (10 of zo) ook een keer met gekruiste armen proberen te fietsen... was maar 1 keer en nooit weer
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 22:06:

Dat is ook enorm hilarisch zeg, sorry!





Ik ben altijd alles kwijt

En ik liet gewoon simpelweg iedereen lachen, zelf vond ik het namelijk een briljante oplossing
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 22:06:

En ik wil weer een lange jas nu. Zwart. Zonder spontaan afvallende knopen.Ja, ik ook! Net zo eentje als toen. Zwart. Wol. Of kashmir wol, hoe dat spul ook mag heten. Vilt dus. Tot op mijn enkels. En een rits zou inderdaad erg welkom handig zijn
quote:mayhem schreef op 21 september 2012 @ 22:11:

[...]





Ja, ik ook! Net zo eentje als toen. Zwart. Wol. Of kashmir wol, hoe dat spul ook mag heten. Vilt dus. Tot op mijn enkels. En een rits zou inderdaad erg welkom handig zijn



Check! En een beetje betaalbaar, dat zou ook fijn zijn.



En owww, met grote capuchon, dat had die van mij niet, enkel een klein kolere kraagje. KOUD!
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 22:06:



Zuinig zijn is nog steeds mijn sterkste kant niet, net als voorzichtig zijn, pfoei.



Ik moest op een aangegeven moment wel...
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa een capuchon! Die had ik ook niet!

Dat klote-kraagje zette inderdaad ook niet echt zoden aan de dijk.



Dan wordt het wel echt een soort black metal gewaad cocon



Note to self: geen gewatteerd exemplaar meenemen zoals toen ik vijftien was. Het was net alsof ik fulltime in een slaapzak gewikkeld rond liep.
Alle reacties Link kopieren
wat een heerlijk topic, heb flauw gelegen! Zo erg, met tranen over mijn wangen dat mijn bulldog dacht dat ik zat te huilen en me dan heel enthousiast komt troosten. Zit je dus achter je computer met een bulldog van een kilo of 30 op schoot die je zo enthousiast likt dat je bijna de moord pruimt...



Ik zie het ook allemaal voor me omdat ik ook zo lekker lomp ben (ze noemen me thuis ook Jantje de Boer of LEO - Lomp En Onhandig) en het mij dus ook allemaal wel een keer is overkomen!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:pimpelmeesje67 schreef op 21 september 2012 @ 16:14:

Ik verwijs je met liefde naar dit topic Fouten die je maar 1 keer maaktluv u
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 21 september 2012 @ 16:33:

Van het voorjaar gebeurt maar moest er pas weer aan denken. Moet zoon uit school halen over 5 minuten. Trek snel jas aan en bij de deur zie ik dat ik nog op slippers loop. Trek snel laarzen aan. Wil de rits dicht doen, staand midden in de gang til ik een been op. Rits dicht, franje van sjaal tussen de rits. Zet toch mijn voet op de grond. Sjaal trekt steeds strakker om mijn hals en ik val om. Lig midden in de gang, franje breekt niet, kan niet opstaan, krijg sjaal niet af en laars niet uit. Ik kan alleen maar lachen en denken hoe ik bij een schaar kom. Uiteindelijk toch de franje kunnen stuk trekken, maar ik was te laat bij school. Ik zie het echt helemaal voor me .
Alle reacties Link kopieren
Bij een van mijn vorige banen zat ik beneden achter de telefoon maar de koffieautomaat stond boven. Tussendoor dus snel snel koffie halen en in paniek als die telefoon weer ging. Zo'n lekkere houten trap met van die plastic ribbeltjes aan de uiteinden tegen het uitglijden.... Mijn hakken stonden dus nog boven aan de trap en ik lag beneden... Mijn kont was niet blauw maar zwart, zo'n smak had ik gemaakt! Overal gingen deuren open "oh, ben jij het" en dicht ging die deur weer.... Heb een half uur de slappe lach gehad en kon niet meer opstaan, telefoon heb ik niet meer op kunnen nemen. Schoonmaker heeft me nog weken vuil aangekeken omdat hij de koffie niet meer van de muur kreeg...
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:sandt schreef op 21 september 2012 @ 16:33:

Van het voorjaar gebeurt maar moest er pas weer aan denken. Moet zoon uit school halen over 5 minuten. Trek snel jas aan en bij de deur zie ik dat ik nog op slippers loop. Trek snel laarzen aan. Wil de rits dicht doen, staand midden in de gang til ik een been op. Rits dicht, franje van sjaal tussen de rits. Zet toch mijn voet op de grond. Sjaal trekt steeds strakker om mijn hals en ik val om. Lig midden in de gang, franje breekt niet, kan niet opstaan, krijg sjaal niet af en laars niet uit. Ik kan alleen maar lachen en denken hoe ik bij een schaar kom. Uiteindelijk toch de franje kunnen stuk trekken, maar ik was te laat bij school.





*nog even verder lezen*
Ohja, denken dat je dit keer wel kan schilderen, lijmen of een of ander ander chemisch goedje gebruiken zonder te knoeien. En dus geen oude kleding aan doen en haar los laten hangen (en dus halverwege 10 x achter mijn oren vegen als het in de weg hangt..inclusief wat verf/lijm).
Zakenreis, zelf ticket geboekt. Bij inchecken bleek dat mijn retourticket een een maand en twee dagen later was.. en niet twee dagen later :-)



Met de knalblauwe hoesjes van het kinderdagverblijf nog om m'n schoenen heen op m'n werk aankomen. Op de fiets nog vaak gedacht dat ik er leuk uitzag, want er werd veel gekeken..



Verder met regelmaat haast en dan sla ik te snel de autoportier dicht. Vingers tussen de deur is geen uitzondering, maar vorige week zat m'n hele voet ertussen.



Oja, waar ik zelf vaak om moet lachen: als ik veel gefietst heb en dan weer in de auto rijd, steek ik bij een bocht naar rechts soms m'n hand uit. hahaha.



Nouja, ik kan nog wel even doorgaan..
quote:mayhem schreef op 21 september 2012 @ 22:16:

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa een capuchon! Die had ik ook niet!

Dat klote-kraagje zette inderdaad ook niet echt zoden aan de dijk.



Dan wordt het wel echt een soort black metal gewaad cocon



Note to self: geen gewatteerd exemplaar meenemen zoals toen ik vijftien was. Het was net alsof ik fulltime in een slaapzak gewikkeld rond liep.Oh crap, die heb ik ook nog gehad op die leeftijd. Heb er zelfs mee in het NHD gestaan toen, te erg.
Los haar is trouwens wel vaker niet zo praktisch: vooruit op de knieen de tent in, rits net ver genoeg open om er door te kunnen, tegen de muggen. Met de voeten nog buiten iets pakken en dan achteruit weer het gat uit, hoofd iets verder omhoog natuurlijk. En dan zit je met je hoofd vast aan de rits . Ik denk dat mijn man me afgelopen vakantie 3x heeft moeten lospulken....
Oja: toen we een keer op schoolreisje gingen met de fiets, gingen mijn vriendin en ik al fietsend Stevie Wonder nadoen. Ogen dicht en hoofdschudden..

Dat liep ook niet heel goed af.
Nog eentje, nadat ik over die kapotte zakken las.



Ik deed wat naaiklusjes, knoopje, zoompje en oh ja de zak van mijn jas was ook nog stuk. Hup van de kapstok onder de naaimachine door. Later die avond kwam een vriendin me halen om bij een ander vriendin op bezoek te gaan. Even na twaalven thuis, Sandtman lag al in bed. Ik had wel sleutels in mijn jas, zeker weten Maar helaas kon ik er niet bij! Die had ik voor het repareren natuurlijk even uit de zoom van de jas moeten opvissen. Die kon ik dus never nooit niet pakken, Sandtman was niet blij.
Ik ben vroeger eens staande van de schommel gesprongen, omdat ik me afvroeg waarom dat nou zo stom voelde om te doen. (Je weet wel, kinderen springen weleens zittend van de schommel, als je vooraan bent.. Je kan ook staande schommelen, maar nooit springt er iemand staande af). Nou, het was dus gewoon aan vrij stom. In plaats van dat ik naar voren ging bij het springen ging natuurlijk de schommel naar achteren, met een heel rare zwieper. Mijn voeten ging ook een beetje mee, dus viel ik plat op mijn snuit. De schommel kwam een seconde later natuurlijk weer terug, gelukkig net niet tegen mijn hoofd.
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 23:29:

[...]





Oh crap, die heb ik ook nog gehad op die leeftijd. Heb er zelfs mee in het NHD gestaan toen, te erg.

Ik was dus niet de enige

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven