Dagje weg met zusje van 14

10-11-2013 22:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Forummers,



Ik lees al een tijdje mee met de meest interessante onderwerpen en heb nu (eindelijk) een onderwerp gevonden waar ik het viva-forum voor zou kunnen inschakelen. Hier komt 'ie



Ongeveer 1-2x per jaar neem ik mijn zusje mee op een leuk dagje weg. Nu was het eerder nog wel makkelijk om iets te verzinnen, maar ik raak nu zo'n beetje mijn inspiratie kwijt (ook omdat ze nu 14 is, dus geen kind meer, maar ook geen volwassene). Even een kleine samenvatting van de activiteiten die we (mijn vriend en ik) tot nu toe met haar hebben gedaan:

- Pannenkoekenboot in Amsterdam

- Madame Tussauds

- Sail Amsterdam

- Skiën in Snowplanet

- Zelf foto's maken (soort fotoshoot)

- Dagje Artis



Hebben jullie leuke ideeën / uitjes / workshops (prijs maakt op zich niet uit) die we met haar op een zondag zouden kunnen doen in de omgeving van Amsterdam/Haarlem?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Naar de Primark en daarna high tea oid
High tea en winkelen in een andere stad.
Alle reacties Link kopieren
Corpus, een reis door t menselijk lichaam in Oegstgeest. Staat bij mijn 14 jarige dochter op haar "things to do" lijstje
Alle reacties Link kopieren
Bij de Primark komt ze al geregeld en shoppen doet ze ook vaak, ik zoek meer iets om te 'doen' en wat een beetje speciaal is.



Aha Corpus, ik ga daar even naar kijken! Klinkt i.i.g. wel interessant!
Rijksmuseum!



Openluchtmusem Arnhem!



Bioscoop



Omniversum.
quote:sandra229 schreef op 10 november 2013 @ 22:11:

Corpus, een reis door t menselijk lichaam in Oegstgeest. Staat bij mijn 14 jarige dochter op haar "things to do" lijstje

Niets aan.



Nemo in Amsterdam

Gevangen Poort in Den Haag

Workshop van het eea?

Lunchen/avondeten en dan bioscoop of bioscoop en dan eten.

Shoppen

Abseilen van de Euromast



En alleen jij met je zusje lijkt met voor zusje leuker dan met jouw vriend erbij.
Alle reacties Link kopieren
Een concert?

Dagje pretpark?

Naar de sauna op badkledingdag?
Alle reacties Link kopieren
Pretpark!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Toch shoppen? ik vond dat op die leeftijd altijd super speciaal met mn oudere nicht (heb geen zussen).. dan gingen we ergens koffie/thee drinken en/of lunchen en rondstruinen en dan kreeg ik altijd iets leuks... (een keer zelfs een jas.. maar meestal mocht ik voor bijvoorbeeld 10-15 euro (of gulden?) wat bij een winkel als de ''six'' uitzoeken) Dan kon ik met haar praten over vrouwendingen en voelde ik me enorm volwassen



Amsterdam dungeon hoorde ik trouwens ook wel eens mensen over..of anders lekker uitwaaien op zandvoort en daarna warme choco met poffertjes?
Alle reacties Link kopieren
Als het er niet een is van "lust ik niet' zou je in het amstel een high tea kunnen doen. Wie weet kom je nog wel mtv sterren tegen
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 10 november 2013 @ 22:28:

[...]

En alleen jij met je zusje lijkt met voor zusje leuker dan met jouw vriend erbij.Nee hoor, mijn vriend is erg gezellig, ook met m'n zusje. Even voor jullie informatie, ik ben zelf 23 en ga nu ruim 6 jaar met vriend. M'n zusje ziet mijn vriend ook een beetje als een 'grote' broer en het is hartstikke gezellig altijd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar meenemen naar een concert in Paradiso. Als ze ook maar iets heeft met muziek iig. Fantastisch om haar haar eerste "echte" concert te geven. Van mijn eerste 5 weet ik ook nog precies waar ik stond, met wie ik was, wat het voorprogramma was en wat er verder gebeurde. Eeuwige herinnering.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 10 november 2013 @ 22:43:

Als het er niet een is van "lust ik niet' zou je in het amstel een high tea kunnen doen. Wie weet kom je nog wel mtv sterren tegen



Oeh het Amstel, haha. Ik zei dan wel dat geld niets uitmaakt, maar volgens mij is dat wel heul erg aan de prijs, lol!





Over de Euromast (leek me zelf ook super tof), maar hier moet je 16 voor zijn... Hou ik dus nog even 2 jaartjes in m'n achterhoofd, wel erg leuk idee!
Ik zou het Rijksmuseum doen, hartstikke leuk. Corpus zijn wij geweest. Op zich heel leuk om eens te zien, maar de gemiddelde 12+-er leert er niets nieuws meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een lieverd! Leuk dat je je grote/kleine zus meeneemt op stap, dat hoor je niet vaak (meer).



Sowiezo denk ik dat zij al heel blij is dat jij zoveel aandacht aan haar besteed. En zij aan jou uiteraard.



Om even níet in termen van geld te denken, volgen hier wat leuke tips, die mijn grote zus samen met mij deed toen ik zo'n beetje die leeftijd had;



Make-up middag; al jullie makeupzooi op tafel flikkeren (hahaha) en lekker gaan kliederen, nieuwe looks uitproberen en de beste resultaten op facebook zetten! (of juist niet, ze is pas 14, moet je zelf efkes kijken...)



Saampies naar de bieb, jank/en/of horrorfilms uitzoeken, thuis een lekkere pot thee zetten, verschillende smaakjes, koekjes, gordijnen dicht, dekentje over jullie heen; lekker biosmiddagje/avond. (écht, ik vond dat vroeger altijd súper om te doen met mijn grote zus)



Een collage maken van foto's en knipsels over wat jullie willen doen in het leven. (klinkt simpel = super gezellig)



Idd; high tea, altijd leuk om te doen, en kost een prikkie...



ow ja, dit vond ik vroeger ook altijd een leuke; samen (of alleen) lekker in bad gaan en daarna; elkaars teennagels lakken, pukkeltjes doen enzo, epileren, van die vrouwendingen..



Ook een simpele maar nog steeds leuk; haar lekker optutten en dan naar een cafeetje gaan (in de middag/begin avond) en dan kijken hoeveel sjans ze heeft...(wel in de gaten houden he!)



verder;



kinderboerderij (echt waar)

bios

museum?

samen aan de keukentafel lekker klieren met klei

zelf sieraden maken.

schilderen

samen koken (als verrassing voor pa, ma, opa, oma?)

en dan zus de tafel laten dekken in thema...





iig; ik vind het leuk dat je zoveel doet met je zussie, geniet ervan!



grz; Jezebel
Een dagje make-up cursus? Moeten jullie natuurlijk wel allebei van houden, maar er zijn wel eens van die visagie-cursussen van één dag (is helaas wel wat duurder). Verder vond mijn broertje (!) het altijd heel leuk om samen een mooie taart te bakken, lekker snoepen tussendoor en beetje ongedwongen bijkletsen.. hij komt me nu nog altijd helpen in de keuken (is 17 inmiddels). Leuke en makkelijke taart-inspiratie op deleukstetaarten.nl
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je dit met je zusje doet!



Mijn nichtje van 14 jaar zou willen gaan karten, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@Jezebel Wat een leuke (lange) post van jou, hier kan ik wel wat mee qua ideeën! Nu is het wel zo dat we beide niet echt meisjes-meisjes zijn (ik zeker niet, dat is mijn andere zus van 21 meer), dus make-up middag wordt 'm niet, haha. Die collage lijkt me erg leuk om te doen, is thuis (ook lekker) en denk veel fun! Even wat oude tijdschriften uit de kast trekken en we kunnen aan de slag (zijn allebei wel lekker creatief :happy: ).



@n87 We bakken samen al veel, maar ik heb nog nooit een grote taart met m'n zusje gemaakt. Denk dat dat ook wel een leuke optie is om te doen. Het samen zijn met elkaar is natuurlijk ook gewoon erg leuk, daar hoef je de deur niet voor uit! Het enige 'probleem' is dan.. voor wie maak je de taart en voor welke gelegenheid? Ga ik nog even over nadenken, want je kunt bepaalde taarten natuurlijk ook invriezen en later opeten. Leuke tip! :D



@medina Ik heb net ook even bij het karten gekeken, maar zag dat dat vaak maar iets van 10 minuten is per ronde (of iets dergelijks, heb het zelf nog nooit gedaan). Dit vult de dag dan niet echt (of je moet meerdere rondes doen, maar het is vrij duur).





En ja, ik ben ondertussen alweer 4 jaar het huis uit, maar vind het altijd erg gezellig om nog iets te ondernemen met m'n zusje. Vaak blijft ze dan ook nog een nachtje bij ons slapen. We gaan dit jaar op zaterdagavond met mijn ouders, schoonouders, zwager (19) en zusje (14) sinterklaas vieren en dan blijft mijn zusje slapen. Ik ben nu dus ideeën aan het opdoen om de zondag mee te vullen, jullie helpen me i.i.g. erg goed op weg met de leuke reacties :happy:
juffert22 wijzigde dit bericht op 10-11-2013 23:38
Reden: extra tekst toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:juffert22 schreef op 10 november 2013 @ 22:50:

[...]





Oeh het Amstel, haha. Ik zei dan wel dat geld niets uitmaakt, maar volgens mij is dat wel heul erg aan de prijs, lol!





Over de Euromast (leek me zelf ook super tof), maar hier moet je 16 voor zijn... Hou ik dus nog even 2 jaartjes in m'n achterhoofd, wel erg leuk idee!Valt mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n fish spa, voor de voeten (staan vaak op vakantieveilingen) mss gecombineerd met een andere schoonheidsbehandeling.



Amsterdam Dungeon lijkt me erg leuk.



Gezellig thuis hapjes maken met aansluitend een horror-film middag/avond. (koud buiten, regen tikt tegen de ramen, warme chocomelk, dekentje, zucht)
Alle reacties Link kopieren
Ik zag rond de 40 euro ofzo, valt inderdaad mee, maar ik zie mij en m'n zusje van 14 (die overigens er ook uit ziet/doet als 14 en niet als 17 zoals sommigen tegenwoordig) nog niet in zo'n chique setting ronddartelen ;).
Alle reacties Link kopieren
http://www.dagjeweg.nl/vriendinnendag
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
kun je haar zelf niet een paar dingen laten bedenken waaruit jij kiest?

Misschien zoek je het veel te ver, en vindt zij het al leuk om naar de mac en de bios te gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Haha als ik een grote zus had gehad die me mee wilde nemen op een zussendag en ik eindigde in het Rijksmuseum op m'n 14e zou ik echt not amused zijn..,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven