De meest lullige/kwetsende opmerking die je ooit kreeg...

17-02-2013 06:48 256 berichten
Ik krijg soms opmerkingen naar mijn hoofd dat ik denk... nou moe!

Ik vroeg me af of jullie ook weleens een opmerking hebben gehad waarvan je echt dacht, wat moet ik hier nou op antwoorden.





Lullig, mijn vriend en ik hadden het over zelfverdediging. Ik ben lang en lomp gebouwd en zei dat ik dat wel fijn vond, dat ik voor mijn gevoel een verkrachter beter te lijf kon dan een heel fragiel meisje (zegt niet altijd wat hoor) Weet je wat hij zei? "Ik denk niet dat jij het type bent waar verkrachters op af zullen gaan". Nou... en bedankt! Niet dat ik er op zit te wachten hoor, helemaal niet maar ik vond em toch best lullig overkomen.



nog een lullige, normaal ben ik nogal van een staart in mn haar, of opsteken, niks moeilijks. We gingen die dag met bijna de hele familie naar een jaarlijkse markt en ik besloot eens uit te pakken met mijn haar. In plaats van de gebruikelijke minuut stond ik nu maar liefst 20 minuten voor de spiegel. En en zat heel erg leuk (daar blijf ik bij). Afijn, we lopen daar op die markt en ineens zegt een ouder, vrouwelijk familielid vanuit het niets "heb je gisteren je haar gewassen?" Dus ik zeg ja, hoezo? (ik was elke avond mijn haar). "Ja zegt ze, dan wil het nooit zo zitten hè?" Ik ben er maar niet op ingegaan. Er stond een man foto's te maken en te verkopen en een aantal wilden op de foto, ik niet, ik hou niet van op de foto gaan. Later zitten we te koffiedrinken buiten en vraagt mijn moeder waarom ik nou niet op de foto wilde, is toch leuk, aandenken enzo. Dus ik zeg, nee joh, ik zie er niet uit vandaag. En dat is valse bescheidenheid, zodat een ander kan zeggen dat dat reuze meevalt en dat ik er juist leuk uitzie. Jullie kennen het wel. Zegt dat zelfde vrouwelijke familielid "nou dat vond ik ook al", dat ik er niet uitzag dus. Nah, tis tenminste eerlijk moet je maar denken...
Als je vriend zegt dat jij niet het type bent waar verkrachters op af zullen gaan bedoelt hij mss wel dat je een houding hebt die sterk imponeert.
Alle reacties Link kopieren
OMG vooral die eerste, afschuwelijk!



Helaas ken ik ook zulke "subtiele" personen;



ik kreeg een ongeluk, belde mijn baas vanuit het ziekenhuis dat ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht was en hij vroeg als eerste, wanneer kom je dan weer werken?



Kennis, zelf aan de zware kant, zegt tegen zijn vrouw; waarom ga je niet aan de lijn of sporten, zie je er weer wat beter uit.



Ben wel benieuwd of het vooral mannen zijn die zulke opmerkingen maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder toe mijn man verteld dat ik zwanger ben:" goh hoe ga je dat dan doen met de opvang? Als je maar weet dat ik geen oppas ben".

We hebben alleen maar gezegd dat een felicitatie ook wel mag.
Alle reacties Link kopieren
Deze opmerking was niet direct op mij gericht maar voelde me toch niet echt fijn. Ben zelf nogal gezet en het was ook nog eens die tijd van de maand dus lekker opgeblazen. Was aan het boodschappen doen met mijn man.Komt hij een oud klasgenootje tegen die daar als kassiere werkt. Goh, zegt ze tegen mn man, wordt je vader ? Toen heb ik maar geantwoord: Nee hoor, ik ben gewoon zo dik.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond jaren geleden op een festival en had een rok aan met een Arabische tekst. Komt er een jongen op me af die zegt: 'Ik weet wat er op jouw rok staat. Er staat 'Ik heb een dikke reet en ben een lelijk wijf' ' Toen liep hij terug naar een groepje vrienden van hem en samen lagen ze helemaal in een deuk.



Zo kwetsend, vooral omdat ik toen heel onzeker was, kampte met eetproblemen en achteraf gezien helemaal niet dik was (maat 36). Die opmerking heeft nog heel lang invloed gehad op hoe ik mezelf zag en nog steeds kan ik kwaad en verdrietig worden als ik eraan terugdenk. Ik snap gewoon niet dat mensen denken dat ze zoiets kunnen zeggen en dat het grappig is.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis tegen me: ja jij hebt van jezelf natuurlijk enorme heupen en billen.

Dank je wellllll denk ik dan.

Toen ik net een kleine had zei een klant in de kledingwinkel waar ik toen werkte dat ik zeker niet zo lang meer moest.Tja ik was 3 maanden er voor bevallen.
Au! Sommige opmerkingen zijn inderdaad erg pijnlijk.



Mijn schoonzus zei een keer: goh, heb jij nog kleding over die mijn client mag hebben. Ze heeft dezelfde maat als jij. Ze heeft namelijk overgewicht. En bedankt!



Mijn tante: zo, jij bent dik geworden. Ben je zwanger ofzo? Pijnlijk als je graag wilt afvallen om zwanger te worden. (Ik was niet ontzettend te zwaar, maar voor mijn gevoel beter om eerst af te vallen...)
TO, je lijkt me wat aan de onzekere kant, klopt dat? Die eerste opmerking trek je gelijk in het negatieve, terwijl het best anders bedoeld kan zijn dan hoe jij het kennelijk op vat. Om die tweede opmerking zou ik om eerlijk te zijn hard moeten lachen, als ik net zo erg m'n best heb gedaan op m'n haar. En die valse bescheidenheid vind ik om eerlijk te zijn nogal vreemd; hoezo jezelf naar beneden halen zodat een ander daar iets van kan zeggen?
quote:zus1987 schreef op 17 februari 2013 @ 07:39:

Au! Sommige opmerkingen zijn inderdaad erg pijnlijk.



Mijn schoonzus zei een keer: goh, heb jij nog kleding over die mijn client mag hebben. Ze heeft dezelfde maat als jij. Ze heeft namelijk overgewicht. En bedankt!



Tja, je zegt zelf dat je te zwaar bent, dus ik zie het probleem eigenlijk niet echt. Dat je overgewicht hebt, staat blijkbaar wel vast. Het zou wat anders zijn, vind ik, als ze zou zeggen "ze is net als jij moddervet" ofzo. Dat is namelijk een (vervelende) kwalificatie. Ik ben zelf aan de magere kant, daar maken mensen ook weleens een opmerking over en ik zou niet weten waarom ik dat dan als kwetsend zou moeten ervaren, dat is toch gewoon zoals het is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens de vraag gehad of ik zwanger ben. Ik ben niet zwanger maar gewoon dik . Wel erg pijnlijk als je aan het afvallen bent.



Sinds ik van school kom ben ik helaas aangekomen. Kwam een oud klasgenoot tegen in de supermarkt: zooo wat ben jij dik geworden! Nee jij ziet er goed uit
Het is al even geleden maar ik vergeet het nooit.



Op mijn 21e verjaardag kreeg ik wat 'wijze raad' van mijn oma.

Ze zei dat ik niet eeuwig zo mooi zou blijven, en dat ik op zoek moest naar een man die goed voor mij en onze toekomstige kinderen zou zorgen, want zei ze "van je intelligentie moet je het niet hebben" en "nu kun je nog een man uitkiezen"



Ik had toen al een vriend, dat maakte het nog lulliger..
Alle reacties Link kopieren
Als iemand die niet eens dicht bij me staat een domme opmerking plaatst vind ik dat niet kwetsend, maar gewoon dom.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg lullige opmerkingen gehoord, ik geef er een paar:

'Het vermogen van jou ligt lager dan van een kip'

(4 havo, mondelinge overhoring die niet best ging door de stress omdat ik voor de klas moest staan)



'je hebt best een aardig figuur, maar die dijen... Ooit een liposuctie overwogen?'

Verkoopster bij Marc Cain, zelf een standaard lijf. Tja we zijn niet allemaal hetzelfde. Ik was begin 20 en gelukkig niet onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn schoonmoeder tegen mij zei dat ik een slechte moeder was, terwijl ik 2weken daarvoor juist 200km verhuisd was voor mijn dochter, zodat ze haar vader ook gewoon kon zien. Dochter was 3maanden en ik was pas 19. Ben weggelopen. Daarna trouwens nog wel duideljk aangegevens hoe ik het ervaren had.Schoonmoeder moest door haar echtgenoot op de opmerking gewezen worden, omdat ze zelf niet in de gaten zou hebben wat ze gezegd had.

Het is inmiddels jaren later en allang vergeven, maar nooit vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Dat een vriendin na een festival alle foto's die ze met anderen gemaakt had op haar hyves profiel zette, behalve die waar ik opstond "omdat mijn slechte huid zo goed te zien was". Was aardig bedoeld...
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik moest echt lachen om je openingspost. Niet om de opmerkingen maar wel over hoe je het schrijft, heel beeldend ik zie het zo voor me.



Ik ben zelf ook een lomperik en weinig tactvol, dus ik zal vast dat soort dingen uitkramen maar de bedoeling is meestal goed
Ja en?
Sorry, vind 'm toch iets te persoonlijk, heb hem maar weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is trouwens ook best lomp. Maar dat is meer een kwestie van eerst praten en daarna nadenken van wat hij eigenlijk gezegd heeft .
Alle reacties Link kopieren
Iemand zei eens tegen mij: 'Jij bent toch niet van plan om kinderen te krijgen he'.

Dat was erg kwetsend.



Een collega tegen mij: 'Wie wil jou nou neuken, nou, misschien een stier of zo'.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een tijd te bedenken of ik zulke lullige opmerkingen naar mijn hoofd heb gekregen maar geloof het niet in zoverre als ik jullie reacties lees, dan zakt mijn broek af, waar halen mensen het lef vandaan om zulke dingen te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dotjemol schreef op 17 februari 2013 @ 08:30:



'je hebt best een aardig figuur, maar die dijen... Ooit een liposuctie overwogen?'

Verkoopster bij Marc Cain, zelf een standaard lijf. Tja we zijn niet allemaal hetzelfde. Ik was begin 20 en gelukkig niet onzeker.Als dit lang geleden is....ik heb iemand gekend die bij Marc Cain werkte en die zelf een liposuctie had laten doen op haar dijen/heupen. Misschien was zij het wel
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex zei bij ons laatste gesprek dat hij nu weleens een vrouw wilde die slank was. Zooooo kwetsend. Gelukkig kon ik nog even uitbrengen dat ik nu weleens een echte vent wilde.
Alle reacties Link kopieren
hevig, 4 minuten geleden

Iemand zei eens tegen mij: 'Jij bent toch niet van plan om kinderen te krijgen he'.

Dat was erg kwetsend.





Waarom zei die persoon dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:hevig schreef op 17 februari 2013 @ 08:50:

Iemand zei eens tegen mij: 'Jij bent toch niet van plan om kinderen te krijgen he'.

Dat was erg kwetsend.



Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar in die context: geen kinderen kúnnen krijgen en dat mensen er in een gesprek hardop vanuit gaan dat jij geen kinderen wil of zelfs een hekel hebt aan kinderen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven