De meest lullige/kwetsende opmerking die je ooit kreeg...

17-02-2013 06:48 256 berichten
Ik krijg soms opmerkingen naar mijn hoofd dat ik denk... nou moe!

Ik vroeg me af of jullie ook weleens een opmerking hebben gehad waarvan je echt dacht, wat moet ik hier nou op antwoorden.





Lullig, mijn vriend en ik hadden het over zelfverdediging. Ik ben lang en lomp gebouwd en zei dat ik dat wel fijn vond, dat ik voor mijn gevoel een verkrachter beter te lijf kon dan een heel fragiel meisje (zegt niet altijd wat hoor) Weet je wat hij zei? "Ik denk niet dat jij het type bent waar verkrachters op af zullen gaan". Nou... en bedankt! Niet dat ik er op zit te wachten hoor, helemaal niet maar ik vond em toch best lullig overkomen.



nog een lullige, normaal ben ik nogal van een staart in mn haar, of opsteken, niks moeilijks. We gingen die dag met bijna de hele familie naar een jaarlijkse markt en ik besloot eens uit te pakken met mijn haar. In plaats van de gebruikelijke minuut stond ik nu maar liefst 20 minuten voor de spiegel. En en zat heel erg leuk (daar blijf ik bij). Afijn, we lopen daar op die markt en ineens zegt een ouder, vrouwelijk familielid vanuit het niets "heb je gisteren je haar gewassen?" Dus ik zeg ja, hoezo? (ik was elke avond mijn haar). "Ja zegt ze, dan wil het nooit zo zitten hè?" Ik ben er maar niet op ingegaan. Er stond een man foto's te maken en te verkopen en een aantal wilden op de foto, ik niet, ik hou niet van op de foto gaan. Later zitten we te koffiedrinken buiten en vraagt mijn moeder waarom ik nou niet op de foto wilde, is toch leuk, aandenken enzo. Dus ik zeg, nee joh, ik zie er niet uit vandaag. En dat is valse bescheidenheid, zodat een ander kan zeggen dat dat reuze meevalt en dat ik er juist leuk uitzie. Jullie kennen het wel. Zegt dat zelfde vrouwelijke familielid "nou dat vond ik ook al", dat ik er niet uitzag dus. Nah, tis tenminste eerlijk moet je maar denken...
Alle reacties Link kopieren
Oh die verloskundige heeft dus mijn dossier, en die vroegen elke zwangerschap eens of je ooit mishandeld of misbruikt bent.

Bij de 4e keer vroeg ze het dus weer (terwijl het in het dossier staat). Dus ik keek haar een beetje raar aan, zegt ze: OJA jij was verkracht he?!!

Dat kwam er ook zo stom uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben extreem stil. Kan ik ook niks aan doen. Ik praat gewoon niet zo graag. Dat WIST mijn ex-schoonmoeder ook na een tijdje en tóch zowat elke keer als ex en ik daar kwamen zei ze: "Wat ben je stil, heb je slechte zin??" Ik kreeg er gewoon ramneigingen van. NEE, IK BEN GEWOON EEN STIL PERSOON!
Alle reacties Link kopieren
Na de geboorte van onze premature tweeling: "Oh, ik vind die kleine kleertjes zooo leuk. Wat jammer dat ze daar zo kort inpassen." Ja hoor schoonmama, maatje 44 is zoooo leuk...



Overigens heb ik direct ontzettend bitserig gereageerd. Een reactie op ook alle andere rotopmerkingen van de twee maanden ervoor. Mijn schoonouders hebben zich er nog over beklaagd bij mijn man, maar die is toen boos weggelopen. Hij was het ook zat.
...
Alle reacties Link kopieren
@ ladyDarmbanville (hoop dat ik het goed typ), misschien moet ik er bij zeggen dat deze man en ik niet goed door een deur kunnen.

Maar dan nog, als je net 2 dagen vrijgezel bent vind ik het vreemd dat iemand dan zegt dat het leuk is.

Nu, paar maanden verder zie ik het ook wel positief in, maar na 2 dagen?! En ja, mijn reactie was misschien ook overdreven, maar de emoties zaten blijkbaar hoog...
Alle reacties Link kopieren
Oops, sorry! LadyDarbanville moest het zijn!! Sorry..
Alle reacties Link kopieren
Ik zat in groep 8 en we hadden een vreselijke leraar. Ik begon wat uit te dijen, vroeg aan het puberen en dus ook mijn heupen/borsten etc. We deden mee met een voetbaltoernooi maar de shirtjes waren wat krap, en ik vroeg of ze geen grotere shirtjes hadden. 'Nee, op zulke forse maten zijn we niet ingesteld hier'.



Diezelfde leraar had ik in groep 3, mijn opa was overleden en ik vertelde dat aan hem. Meester, mijn opa is dood. Hij reageerde niet.. Dus ik, klein meisje nog, meester, mijn opa is dood.. Waarop de fijne meester schreeuwde; Ja nu weet ik het wel!!

Dit is me altijd bij gebleven..



Mijn oma kan ook zo tactisch zijn. Ik was een week of 30 zwanger en verklapte haar, vol trots, de naam van mijn dochtertje. Ze gaat Elise heten. Oma humde een keer en zei, ik had iets veel mooiers verwacht! Anneke, of Elleke ofzo.



Achteraf hoorde ik ook van mijn tante 'ik had bij jou een veel hippere naam verwacht, Tess, of Liz ofzo, maar toch geen Elise?'



Gelukkig ook heel veel fijne reacties op haar naam, maar toen, hormonaal, kwamen de opmerkingen best aan ;)
Ik weet er nog een paar:



1)Een excolega en ik hadden het over een artikel in de krant waarin er stond dat en 80jarige vrouw verkracht was en dat vond zij

erg en ik trouwens ook.Maar toen zei zij:''Wie haalt het in zijn hoofd om een oudere vrouw te verkrachten?Pak dan iets jongs!''en

keek naar mij.Nou dankjewel zeg,niemand zit erop te wachten om

verkracht te worden ongeacht hoe oud je bent,dom,dom,dom!



2)Toen mijn schoonpa was overleden had ik op een ander forum een eigen topic.Op een gegeven moment kwam er een forummster

posten en schreef dat ik dit topic toch maar beter kon sluiten want

mijn schoonpa was toch al zo lang dood.Het was net 2 maanden

geleden ik kwam langzaam in de fase van het besef.1 andere was heel gemeen en zei dat ik al mijn zinnen uit gemakzucht naar het andere rouwtopic copieerde en eiste dat ik mijn topic sloot.Dat doe je toch niet.Dat deed me echt veel verdriet.Ik huilde tranen met tuiten en mijn topic was vervuild.Heb toen een klacht ingediend.



3)Ik was met mijn colega aan het kletsen.Zij vertelde dat zij wat

problemen met haar maagverkleining had en op een rap tempo afviel en ik vertelde dat ik veel aan spiermassa was aangekomen.Een andere colega bemoeide zich met mij,zei dat ik toch hele dikke benen had en zooooo een kont.Het zou geen kwaad kunnen als ik 10 kilo af zou gaan vallen en mijn benen zouden daardoor zo mooi slank worden.Bovendien had ik behoorlijk wat in mijn bloes (cupmaat C/D,heb ik daar soms

voor gekozen?).Ik heb gewoon maat 40/42 bij 1.75,weeg 71/72 kilo en dat wilde zij niet geloven.No way dat ik daarom aan de lijn ga doen!Sommige mensen hebben gewoon geen verstand van kledingmaten.Gelukkig hebben we het een week verder uitgepraat en zei zij dat ze juist wilde dat ze mijn benen had en dat ze de hare te dun vond...ehem oeps?Een beetje onhandige manier om het zo te verwoorden.Gelukkig is het uitgepraat en vergeven en vergeten.Ik moet toegeven dat ik dit een week daarvoor met gemengde gevoelens heb opgevat.Ik vind mezelf trouwens goed zoals ik ben.



Deze reactie alsjeblieft niet kwoten!Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
''Het is echt fijn om jouw vriendin te zijn, als we dan uit zijn kijken de mannen automatisch naar mij omdat ze jou toch niet willen, echt heel fijn''



staat toch wel in mijn top 10!
Tenzij,dat klinkt alsof degene ontzettend vol van zichzelf is.Erg

lullig vind ik dat van haar.
Alle reacties Link kopieren
Ze is ondertussen uiteraard ook geen vriendin meer van me!
Alle reacties Link kopieren
quote:Belbe schreef op 20 februari 2013 @ 19:35:

Mijn tante zei een maand na het overlijden van mijn vader n tegen mij dat haar verdriet veel erger was dan mijn verdriet omdat het haar broer was.

De buurvrouw van mijn moeder wist me, vlak na m'n moeders overlijden, te vertellen dat ik mijn moeder nooit zo erg kon missen als zij. Zij zag m'n moeder namelijk dagelijks en ik niet en zij zou nooit meer zo'n band met een buurvrouw krijgen als dat ze met mijn moeder had ...
Alle reacties Link kopieren
Oh, en mijn tante gaf aan dat het toch wel erg prettig was om naast mij te liggen aan het zwembad want dan leek zij slank in vergelijking met mij. Rot effe lekker op ja!
quote:Techniek schreef op 24 februari 2013 @ 13:33:

[...]





De buurvrouw van mijn moeder wist me, vlak na m'n moeders overlijden, te vertellen dat ik mijn moeder nooit zo erg kon missen als zij. Zij zag m'n moeder namelijk dagelijks en ik niet en zij zou nooit meer zo'n band met een buurvrouw krijgen als dat ze met mijn moeder had ... Helaas ook een zulke opmerkingen gehad. Net alsof het een wedstrijd voor wie het het ergste is. Iedereen beleeft een verlies anders. Hou dan gewoon je mond als je niet het fatsoen kunt opbrengen om je even te verplaatsen in het verdriet van een ander.
quote:spieker27 schreef op 20 februari 2013 @ 21:58:

Mijn oma heeft een gigantische voorkeur qua kleinkinderen betreft, maakt mij niet uit ik ben nooit niets te kort gekomen alleen was het voor mij een Irritatie punt omdat mijn andere nichtjes etc het wel af moesten leggen tegenover mijn oma's "wonderkind" toen ik moet gebroken vliezen (let:ik was 29 weken zwanger) in het ziekenhuis kwam te liggen lag "wonderkind" ook in het ziekenhuis omtrent blindedarmontsteking... Zodra mijn oma langs L was gegaan kwam ze daarna bij mij even uitgebreid verslag doen over hoe zielig L wel niet was etc..dikke dikke drama..... En niet eens een Hoe gaat het met jou en de baby... Na 3 dagen werd ik dit beu en toen oma weer binnenkwam al jammerend over het lelijke litteken van L en de pijn en drama heb ik gezegd dat ik nu onderhand wel weet dat L zielig is... Als reactie daarop kreeg ik een "ja maar L is ziek en jij niet...een week laten is mijn veel te kleine mannetje geboren... (in de tussentijd een stoer mannetje van 2)



Ik ben nu zwanger van ons tweede kind er werd zwaar afkeurend gereageerd door mijn oma... Laatst was ze op de koffie bij mijn moeder en ik was daar ook, en op t moment dat ik achter haar stoel loop schuift ze (per ongeluk natuurlijk) haar stoel naar achteren.t kwam maar zachtjes tegen mijn buik aan, deed geen zeer ofzo maar ze grapte wel; oh, dat wordt een miskraam...Leuk hè die oma's. Ik heb er ook zo één. Zij zei 4 dagen na de geboorte van mijn 2de kind dat ik nu toch echt iets aan mijn buik moest gaan doen, want het leek net of er nog 1 in zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:meesmv3 schreef op 22 februari 2013 @ 14:54:

-Na miskraam en curretage die ik moest ondergaan, was ik algauw weer zwanger. En de verloskundige zei: Oh ik zie dat je een abortus hebt gehad. (NEEEEEE! een miskraam)





Een miskraam noemen ze ook wel (spontane) abortus. Vreselijk woord!

Ik stond aan de balie om een afspraak te maken voor de pre-operatieve screening nadat ik een dag eerder had gehoord dat ik een miskraam ging krijgen en die vrouw achter de balie zei best hard tegen haar collega door de telefoon dat ik vanwege een abortus kwam. Ik kon wel door de grond zakken, want er stonden nog een aantal patienten naast me!
abortus is gewoon de medische term voor afgebroken zwangerschap of miskraam. Als je de zwangerschap laat afbreken (opzettelijk dus) dan heet het abortus provocatus.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn oma zo lomp ? Zou t jaloezie zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:meesmv3 schreef op 22 februari 2013 @ 14:54:

-Jongen uit mijn klas op de mavo zei, nee ze verkrachten jou niet, daar ben je te lelijk voor.Uit dezelfde categorie had ik er ook een.
Alle reacties Link kopieren
quote:alice78 schreef op 20 februari 2013 @ 20:19:

Als tiener had ik veel last van acne. En eens in de zoveel tijd (eens in de twee maanden of zo) kwam mijn vader bij langs, dat hij "Een beroep op me wilde doen de hygiene wat meer in acht te nemen, want het liep helemaal uit de hand met mijn gezicht".



Dat vond ik zo erg! Want ik wás heel hygienisch en deed er alles aan om van die puisten af te komen, maar niets hielp, en ik werd er ook op school veel mee gepest.



Acné heeft natuurlijk ook totaal niks te maken met een gebrek aan hygiene.Als ik weer eens puistjes had zei mijn moeder tegen mij: 'heb je chocola gegeten?' terwijl het daar helemaal niet aan lag. Alsof het mijn eigen schuld was. Heel pijnlijk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyrose2012 schreef op 25 februari 2013 @ 11:06:

Waarom zijn oma zo lomp ? Zou t jaloezie zijn..

Geen idee, maar haar kwetsende opmerkingen overschaduwen wel het 'lieve oma'-gevoel dat ik als kind had. Jammer is dat.



Zo heeft mijn oma eens geantwoord op de vraag of ze op mijn mans verjaardag konden komen: Ja, hij hoort er nu toch ook een beetje bij.

We waren toen al 11 jaar samen, een paar jaar getrouwd en een kind. Mijn moeder heeft uiteindelijk zijn naam maar op de verjaardagskalender gezet.
Alle reacties Link kopieren
Bruidsjurk uitgezocht zonder schoonmoeder erbij. De 2e keer passen was schoonmoeder er wel bij. Ik zal haar woorden nooooooit meer vergeten ..

. "zou je dat wel doen zo'n korte jurk.je bent zo breed en nog wat dik"

( ik had maatje 38/40 en een dochtertje van 5 maanden) de jurk stond me geweldig maar zij wilde me in iets anders hebben. Ow wat voelde ik me slecht op dat moment....

En nu ik eraan denk, ik heb ringmaatje 17,5. Zij heeft de verlovingsring geschonken aan man en hij moest op maat gemaakt worden. Toen zei ze keihard in mn gezicht dat ik worstenvingertjes had. Altijd fijn zo iemand....
Alle reacties Link kopieren
Zulke schoonmoeders moet je ver bij je vandaan houden!
Alle reacties Link kopieren
Enkele dagen na de dood van mijn moeder (ik was een puber) belde haar behandelend arts op. Hij vroeg of mijn moeder thuis was.... !

Ik stamelde nog: ehm nee, mijn moeder is dood. Zei hij: oh nou je vader dan.
Alle reacties Link kopieren
Heb er ook wel eentje. Niet zozeer 'zwaar kwetsend' maar wel iets waar ik me mateloos aan kan irriteren. Ik ben ongeveer 1.65 en ik ben best slank. Niet eng mager hoor, zeker niet. Maar wel slank. Krijg ik wel eens de opmerking 'eet jij wel' of eet is wat meer.



Vorige week door mijn mannelijke collega, werd er gezegd 'kom eens wat aan' . Zo irritant vind ik dat. Hij is behoorlijk aan de dikke kant, weegt zeker 130kilo. Dus ik zei 'val eens af'.

Toen was hij stil.



Ik snap dat nooit hoor. Als iemand slank is en graag wat wil aankomen bijvoorbeeld, is dat soms ook niet zo makkelijk. Net zoals dat sommige mensen graag willen afvallen, dat dat ook niet altijd even snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Er schiet me nog eentje te binnen.... Een "vriendin": blijf maar lekker dik als je de kleine hebt gehad. ( ze is zelf ruim 20 kilo aangekomen sinds haar zoon 10 jaar geleden...) ik ben weer "op maat" nu. Zij vond me laatst te dun ik ben 1,79 en 72 kilo. Bijzonder normaal dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven