De meest lullige/kwetsende opmerking die je ooit kreeg...

17-02-2013 06:48 256 berichten
Ik krijg soms opmerkingen naar mijn hoofd dat ik denk... nou moe!

Ik vroeg me af of jullie ook weleens een opmerking hebben gehad waarvan je echt dacht, wat moet ik hier nou op antwoorden.





Lullig, mijn vriend en ik hadden het over zelfverdediging. Ik ben lang en lomp gebouwd en zei dat ik dat wel fijn vond, dat ik voor mijn gevoel een verkrachter beter te lijf kon dan een heel fragiel meisje (zegt niet altijd wat hoor) Weet je wat hij zei? "Ik denk niet dat jij het type bent waar verkrachters op af zullen gaan". Nou... en bedankt! Niet dat ik er op zit te wachten hoor, helemaal niet maar ik vond em toch best lullig overkomen.



nog een lullige, normaal ben ik nogal van een staart in mn haar, of opsteken, niks moeilijks. We gingen die dag met bijna de hele familie naar een jaarlijkse markt en ik besloot eens uit te pakken met mijn haar. In plaats van de gebruikelijke minuut stond ik nu maar liefst 20 minuten voor de spiegel. En en zat heel erg leuk (daar blijf ik bij). Afijn, we lopen daar op die markt en ineens zegt een ouder, vrouwelijk familielid vanuit het niets "heb je gisteren je haar gewassen?" Dus ik zeg ja, hoezo? (ik was elke avond mijn haar). "Ja zegt ze, dan wil het nooit zo zitten hè?" Ik ben er maar niet op ingegaan. Er stond een man foto's te maken en te verkopen en een aantal wilden op de foto, ik niet, ik hou niet van op de foto gaan. Later zitten we te koffiedrinken buiten en vraagt mijn moeder waarom ik nou niet op de foto wilde, is toch leuk, aandenken enzo. Dus ik zeg, nee joh, ik zie er niet uit vandaag. En dat is valse bescheidenheid, zodat een ander kan zeggen dat dat reuze meevalt en dat ik er juist leuk uitzie. Jullie kennen het wel. Zegt dat zelfde vrouwelijke familielid "nou dat vond ik ook al", dat ik er niet uitzag dus. Nah, tis tenminste eerlijk moet je maar denken...
Alle reacties Link kopieren
quote:slekire schreef op 17 februari 2013 @ 12:35:

Nou, ik ben me in mijn zwangerschap echt kapot geschrokken wat sommige volkomen onbekende mensen wel niet zeggen tegen iemand die dikker is dan de norm.

Ik heb normaal gesproken maat 36, ben 1.80cm lang dus dat is gewoon slank (vind ik dan), nou, 10 kilo verder, want zwanger, in de supermarkt roept iemand keihard "vette zeug!"en dan vol in je gezicht worden uitgelachen! In kledingzaken, gewoon op straat varkensgeknor, gewoon in het passeren "vetzak", dat soort dingen....ongeloofelijk! En ik had niet echt een vooruitstekende buik, dus ik kan me wel voorstellen dat men niet direct begrijpt dat ik zwanger was, maar dat betekend dus wel dat mensen met maat 40 of meer dit soort shit dagelijks naar het hoofd krijgt!!! Hoe halen mensen dat in hun hoofd!Is helaas zo ja :(
Alle reacties Link kopieren
Lang irrelevant verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 19 februari 2013 @ 19:48:

[...]





Is helaas zo ja :(Zoiets heb ik ook weleens gehad...
Alle reacties Link kopieren
quote:pringle86 schreef op 17 februari 2013 @ 11:59:

Bij mij vroegen ze niet OF ik zwanger was, maar wensten ze me succes met 'de laatste loodjes'.



Er was ook een keer een vrouw die ineens aan mijn buik ging zitten en tegen de 'baby' ging praten. Ik heb haar maar in de waan gelaten...Ik snap dat niet! Zwanger en dik zijn toch twee heul verschillende dingen? Als je echt dik bent op een 'zwanger'-manier lijkt me dat je oedeem hebt ofzo... 'gewoon' dikke vrouwen hebben rollen, geen bolle buik toch?
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk wat een gemene opmerkingen er gemaakt worden zeg.



Ik heb ooit een lompe opmerking gemaakt. Jaren geleden tijdens een voorstelronde bij het bedrijf waar ik nu werk. Ik werd voorgesteld aan de dames van het secretariaat. Zo ook aan iemand waarvan ik dacht dat die persoon Jan heette. Dus ik zeg in al mijn enthousiasme oooooooooh wat leuk dat er een man op het secretariaat werkt dat zie je niet vaak.



De man was geen man maar een nogal mannelijk uitziende vrouw die Jannie heette maar op 1 of andere manier had ik Jan verstaan. Ik schaamde mij kapot.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:vetplantje schreef op 19 februari 2013 @ 21:56:

[...]





Ik snap dat niet! Zwanger en dik zijn toch twee heul verschillende dingen? Als je echt dik bent op een 'zwanger'-manier lijkt me dat je oedeem hebt ofzo... 'gewoon' dikke vrouwen hebben rollen, geen bolle buik toch?



Geloof me. Een buik kan wel degelijk zo dik zijn dat je zwanger lijkt. Ik heb ook meerdere opmerkingen/vragen gehad of ik zwanger was. Ik antwoord dan altijd vrolijk: "Nee hoor, heb gewoon een dikke buik!"



Ik maak er alleen niet zo'n probleem van als anderen zoiets zeggen.
Een vriendin van mij kreeg laatst een knuffel kado van een patient. Alvast voor de baby...



Ze is dus niet zwanger..
Alle reacties Link kopieren
Nou hier op het viva forum zijn ze er ook niet vies van, lullige kwetsende opmerkingen terwijl zij diegene die achter de pc zit niet eens kennen. Vaak alleen maar om leuk over te komen zo van kijk mij eens grappig zijn. Lekker makkelijk van achter je pc.
Alle reacties Link kopieren
Truffel, nou alsof het zo moest zijn: vandaag zag ik op mijn werk een enorm twijfelgeval. Ze was sowieso stevig en dus mogelijk zwanger (echt zo'n buik). Maar ze liep zo rond te klossen, helemaal niet alsof ze een baby droeg, dat ik wijselijk heb gezwegen. Gek, maar het lijkt me dat je dat uitstraalt, alsof je iets heel belangrijks voortduwt. Naja ik heb ook geen idee eigenlijk. Maar ik dacht 'als ik er niks over zeg is ze vast niet beledigd'.
Toen ik nog dik was had ik wel echt een bolle ronde buik hoor. Slanke armen en benen, maar een flinke buik. Dus mensen dachten inderdaad nogal eens dat ik zwanger was.



Alleen ik heb dat nooit bijzonder gemeen of lullig gevonden. Pijnlijk ja, confronterend ja, maar ik was nou eenmaal dik.



Ik vind hatelijke opmerkingen over varkens en dergelijke veel gemener. Die zijn bedóeld om te kwetsen. En persoonlijk gerichte aanvallen over emotioneel geladen dingen vind ik ook gemeen en lullig.



Maar als iemand per ongeluk aanneemt dat je zwanger bent, en dat is dan het gemeenste wat iemand ooit tegen je gezegd heeft, dan vind ik het wel meevallen hoor
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt: dat het zoveel meer geaccepteerd is om slanke mensen publiekelijk af te zeiken.



In de Anybody van deze week zegt de man van het stel dat hij blij is met haar billen, want 'ik hou er niet van om een lantaarnpaal te knuffelen.'



Prima als hij dat vindt, maar ik denk zomaar niet dat iemand in een interview zegt 'gelukkig is ze wel vrij slank, want ik houd er niet van om met een koe in bed te liggen.'
Alle reacties Link kopieren
quote:vetplantje schreef op 19 februari 2013 @ 20:45:

[...]





'k Was eens met een mollige vriendin stappen. Toen we uitgelaten weer op de fiets naar huis stapten vroeg een gast waar we heen gingen en of hij mee mocht. Wij: "nee, we gaan thuis samen ijs eten!"



Hij, met een hoofdknik naar vriendin: "nou, ik zou maar geen ijs eten als ik jou was."



Serieus?!



Hadden wij ook een keer! Met twee vriendinnen uit geweest en daarna onderweg naar de snackbar. Spreken wat mannen ons aan, waarop we zeggen dat we lekker patat gaan eten. Ze kijken naar 1 van mijn vriendinnen en één van hen zegt doodleuk: nou dat kan zij beter niet doen. Jullie twee wel hoor!



$^#&$#@&$ hoe haal je het in je hoofd? Als iemand zoiets tegen mij zou zeggen zou ik gekwetst zijn, maar als je zoiets over een vriendin van me zegt ben ik vooral woest
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 20 februari 2013 @ 18:20:

[...]



$^#&$#@&$ hoe haal je het in je hoofd? Als iemand zoiets tegen mij zou zeggen zou ik gekwetst zijn, maar als je zoiets over een vriendin van me zegt ben ik vooral woest Ik ook! Al ben ik 's nachts nooit zo happig op ruziemaken. Ik heb hem genegeerd en haar op de fiets de (waarschijnlijk ware) woorden verteld dat die gast gewoon baalde van zijn blauwtje en dat 'ie met zo'n houding nooit iemand z'n bed in krijgt. En dat hij eerst meewilde en haar dus wel degelijk lekker vond. En toen zijn we lekker ijs gaan eten
quote:vetplantje schreef op 20 februari 2013 @ 18:12:

Wat mij opvalt: dat het zoveel meer geaccepteerd is om slanke mensen publiekelijk af te zeiken.



In de Anybody van deze week zegt de man van het stel dat hij blij is met haar billen, want 'ik hou er niet van om een lantaarnpaal te knuffelen.'



Prima als hij dat vindt, maar ik denk zomaar niet dat iemand in een interview zegt 'gelukkig is ze wel vrij slank, want ik houd er niet van om met een koe in bed te liggen.'Eens of uitspraken als liever vet om vast te houden dan zo een luciferstokje. Ieder zijn ding maar ik zeg ook niet liever een slank iemand dan een tonnetje vet.
Alle reacties Link kopieren
quote:CM_89 schreef op 20 februari 2013 @ 18:50:

[...]





Eens of uitspraken als liever vet om vast te houden dan zo een luciferstokje. Ieder zijn ding maar ik zeg ook niet liever een slank iemand dan een tonnetje vet.Een kwetsende opmerking is makkelijk gemaakt, geef ik meteen toe. Soms kun je niet de kool én de geit sparen. Maar het lijkt zo geaccepteerd om en plein public (en dus niet als etterend puberjoch dat knorgeluiden maakt) de slankere vrouw af te zeiken ten gunste van de dikkere. Heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat niet hè, dat gezeik van 'Ja slanke mensen worden ook uitgescholden/afgezeken, dus jaaaaaa'. Alsof dikke mensen daar iets aan kunnen doen, en alsof dat dan betekent dat ik maar door de eerste de beste uitgescholden mag worden, want ja, de slankies worden ook uitgescholden.



Hou toch op.
Ja maar dat is inderdaad geaccepteerd, ik ben zelf slank, vroeger slanker dan nu, hoe vaak ik toen niet hoorde van gohhhhhhhh wat ben jij dun zeg, eet jij wel genoeg??



Ik heb nog nooit gezegd tegen iemand van gohh wat ben jij dik zeg, eet jij misschien teveel?
Nepblond, ik snap jouw reactie niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:NepBlond schreef op 20 februari 2013 @ 19:03:

Ik snap dat niet hè, dat gezeik van 'Ja slanke mensen worden ook uitgescholden/afgezeken, dus jaaaaaa'. Alsof dikke mensen daar iets aan kunnen doen, en alsof dat dan betekent dat ik maar door de eerste de beste uitgescholden mag worden, want ja, de slankies worden ook uitgescholden.



Hou toch op.





Hmm, dan ben ik niet duidelijk geweest. Ik bedoel niet 'zeik die dikkerds maar af, want slanken krijgen het ook voor de kiezen.'



Ik bedoel: waarom stoppen we niet met het afzeiken van slanke mensen? Dat doet net zo'n pijn als andersom. Oh fijn. Dus ik ben een luciferstokje/lantaarnpaal/bonenstaak en dus totaal niet sexy. Nou bedankt... (bij wijze van dan, ik word vooralsnog eerder na geknord).
Alle reacties Link kopieren
quote:CM_89 schreef op 20 februari 2013 @ 19:05:

Nepblond, ik snap jouw reactie niet?



Haha, kan ik me voorstellen, maar wat ik bedoel.. Wanneer dikke mensen zeggen "Ik word constant uitgescholden dat ik dik ben", dan kom er áltijd wel iemand "Ja, nee, maar ja, nee, slanke mensen krijgen ook áltijd opmerkingen hoe mager ze zijn. Lantaarnpalen, dunne darmen, anorexia". Na und? Ik krijg dan altijd zo'n gevoel dat dikke mensen daar wat aan kunnen doen dat er altijd mensen zijn die 'ten koste van dikke mensen slanke mensen afkraken'. Ik probeer mezelf typend uit te drukken. Lastig!



Correct me if I'm wrong.
Alle reacties Link kopieren
quote:vetplantje schreef op 20 februari 2013 @ 19:06:

[...]





Hmm, dan ben ik niet duidelijk geweest. Ik bedoel niet 'zeik die dikkerds maar af, want slanken krijgen het ook voor de kiezen.'



Ik bedoel: waarom stoppen we niet met het afzeiken van slanke mensen? Dat doet net zo'n pijn als andersom. Oh fijn. Dus ik ben een luciferstokje/lantaarnpaal/bonenstaak en dus totaal niet sexy. Nou bedankt... (bij wijze van dan, ik word vooralsnog eerder na geknord).



Zo voelt het inderdaad wel een beetje. Zeik die dikkerds maar af, want wij zijn óók heel zielig hoor!

Mensen moeten gewoon kappen met mensen afzeiken. Alsof jij er last van hebt dat iemand 250 kilo weegt. Laatst ook iemand "Ja, daar heb ik last van want dat gaat van mijn belastingcenten af!" O ja, en die dagen dat jij met 30 graden buiten ligt te bakken, een melanoom krijgt en geopereerd en bestraald moet worden. Of je 10 witte wijntjes er weer uitknikkert. Da's gezond.
Alle reacties Link kopieren
quote:NepBlond schreef op 20 februari 2013 @ 19:10:

[...]





Zo voelt het inderdaad wel een beetje. Zeik die dikkerds maar af, want wij zijn óók heel zielig hoor!

Mensen moeten gewoon kappen met mensen afzeiken. Alsof jij er last van hebt dat iemand 250 kilo weegt. Laatst ook iemand "Ja, daar heb ik last van want dat gaat van mijn belastingcenten af!" O ja, en die dagen dat jij met 30 graden buiten ligt te bakken, een melanoom krijgt en geopereerd en bestraald moet worden. Of je 10 witte wijntjes er weer uitknikkert. Da's gezond.Nou, zijn we het dus toch met elkaar eens :-)
Nee zo bedoel ik het niet, ik vind het van allebei de kanten niet kloppen. Het is misschien ook wel zwart/wit gezegd. Ik weet dat dikkere mensen ook veel "subtiel" te verduren hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ nepblond



Volgens mij wordt er hier meer voor gepleit dat er helemaal niemand wordt uitgescholden vanwege zijn of haar omvang/gewicht, of iemand nou dun of dik is.

Maar iedereen is het er tegenwoordig al over eens: je haalt het niet in je hoofd om iemand belachelijk te maken omdat diegene toevallig dik is.

Alleen lijkt het soms alsof andere 'afwijkingen' wel gewoon afgezeken mogen worden, en wat mij betreft moeten mensen daar net zo goed mee ophouden. Bijv. dus bij heel dunne mensen, mensen met een misvormd lichaamsdeel, mensen die een heel donkere huidskleur hebben ofjuist spierwit zijn. Zelf ben ik het laatste, en ik word er echt doodmoe van dat de hele wereld maar denkt daar opmerkingen over te mogen maken. Van "jeeeeeezus wat ben jij wit!', tot 'jij geeft licht' tot ' leuk jurkje heb gekocht! Kun je wel pas aan als je straks bruin bent'.

Of mensen die zeggen 'oooh vind ik juist zó mooi, zo'n lichte huid'. En zich daarna omdraaien om tegen iemand anders te zeggen' aah nouhou jij bent bruiner dan ik, niet eerlijk!'
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante zei een maand na het overlijden van mijn vader n tegen mij dat haar verdriet veel erger was dan mijn verdriet omdat het haar broer was.



Diezelfde tante kwam een week later een shirt brengen. Het was haar te groot, dus het zou mij wel passen.

Lief bedoeld maar zij heeft maat 52/54 en ik 46.



Laatste is niet kwetsend maar wel lomp.
Erger u niet, verwonder u slechts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven