De nieuwe Zeeman-folder

02-09-2014 21:54 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was blij verrast toen ik gisteravond de nieuwe Zeeman-folder uit de stapel reclamedrukwerk viste. Gewone mensen met normale maten. Goed eens wat anders te zien dan de superstrakke modellen die ze normaal voor het ondergoed gebruiken. Wat vinden jullie ervan?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 02 september 2014 @ 22:23:

Die rechtse harige bedoel ik. Jekkie!! Je zal het maar vinden tussen je lakens...



Met een bierbuik ben je het zicht op de boxer kwijt... Stel je niet zo aan zeg
quote:larva schreef op 02 september 2014 @ 21:57:

[...]



Nou check pagina 3 zou ik zeggen..Die vind ik niet raar, corrigerend ondergoed, vrouw op de foto is slank met in verhouding vollere heupen.
quote:dolly81 schreef op 02 september 2014 @ 22:27:

Ja, ik ben weer cynisch, maar ik denk niet dat Zeeman deze folder heeft uitgegeven om nou zo maatschappijkritisch te zijn... Ze richten zich op een bepaalde doelgroep met die grote onderbroeken. Sorry dat ik het zeg. En als zij hun ondergoed (vooral ook grote onderbroeken) willen promoten, zou ik die ook niet laten showen door een slank poppetje. Dat lijkt juist belachelijk terwijl het bij een 'gewone' vrouw eerder normaal lijkt. Dus gewoon een commerciële marketingstunt als je het mij vraagt. Maar goed, hoe dan ook: toch hulde aan Zeeman hoor; ik kan 't ook wel waarderen verder.Tuurlijk is het marketing, Zeeman wil ook gewoon geld verdienen. Ook niks mis mee toch.
Ik zat laatst online trouwjurken te kijken en daar hadden de modellen ook maatje 36-44. Best verfrissend.
Alle reacties Link kopieren
Slimme marketingtruc.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ben speciaal ff online gaan kijken net, vind het een goede actie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 02 september 2014 @ 22:38:

[...]





Een vreselijk gezicht. Dialect misschien? Leuk, ik hou van nieuwe woorden! Noodkijk heb ik echt nog nooit gehoord. Maar er blijken zelfs 8 tweets te zijn met hashtag #Noodkijk!
quote:blijfgewoonbianca schreef op dinsdag 02 september 2014 22:18



Dan had hier ook wel een bierbuik tussen mogen staan. Dat zeg ik!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik op internet kijken naar de folder, staat er een filmpje op en daar staat gewoon een vrouw hier uit het dorp

Dat is apart.
Alle reacties Link kopieren
Le Ballon heeft al jaren 'gewone' modellen, zie website bij link 'complete sets'. Het zijn meiden die zo van straat geplukt lijken. Alledaagse make-up, niet overdreven slank, maar met hier en daar een zichtbaar rolletje, buikje, stevige bovenbenen of grote borsten. Mooi vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Goede reclame! Ik hoop dat ze dit zo houden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 02 september 2014 @ 22:43:

[...]





Tuurlijk is het marketing, Zeeman wil ook gewoon geld verdienen. Ook niks mis mee toch.Nee zeker niet. Er werden hier alleen nogal juichende reacties geplaatst alsof Zeeman zo idealistisch bezig is, maar dat vind ik dus niet kloppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 02 september 2014 @ 22:14:

Zeeman is heel goed bezig. Zij begrijpen tenminste dat de gemiddelde Nederlandse vrouw geen maatje 34-36 heeft en de gemiddelde man geen wasbordje. Ik werd heel blij van deze folder. Het doet me denken aan de Dove reclame op tv en aan de Didi folder. Die werken ook met een model van een jaar of 60 die er werkelijk prachtig uitziet. Ik hoop dat andere bedrijven dit voorbeeld gaan volgen. Ik ben er erg over te spreken. Ik kocht al veel spullen bij de Zeeman, ook ondergoed, en ben echt blij verrast. Eindelijk eens een bedrijf die normale mensen in hun folder gebruikt.+1
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 september 2014 @ 22:18:

[afbeelding]



Dan had hier ook wel een bierbuik tussen mogen staan.In het promofilmpje op de website van de Zeeman zitten wel mannen met bierbuiken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het goed dat ze "gewone" mensen gebruiken. Het was me niet opgevallen tot ik de topic zag. Toen heb ik weer gekeken en vond ik het eigenlijk totaal niet lijken en keek de folder niet prettig door. De lijven leiden af van het ondergoed nu kijk ik teveel naar de mens i.p.v waar het om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het idee is natuurlijkafgekeken van Dove, niet zozeer van Hema.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind de Hema folder met ondergoed ook net wat sjieker.

De modellen zijn ook niet perfect maar wel sprankelender.
Er staat vandaag een artikel in het AD waarin drie van de 'modellen' aan het woord komen. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk die folder. Ik hoop dat meer merken 'gewone' mensen als model gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 03 september 2014 @ 08:10:

Er staat vandaag een artikel in het AD waarin drie van de 'modellen' aan het woord komen. Leuk!



Ja, grappig artikel. Een van de mannen zei dat hij zijn geshowde onderbroek mocht houden.



Sommigen leken het idee van Zeeman niet helemaal te begrijpen, want 1 meisje zag dit als een start als (regulier) fotomodel, en een jonge man maakte zich nog zorgen om zijn witte benen. Dat ze gekozen waren omdat ze juist niet een fotomodel-uiterlijk hebben leek hen te ontgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 02 september 2014 @ 22:14:

Zeeman is heel goed bezig. Zij begrijpen tenminste dat de gemiddelde Nederlandse vrouw geen maatje 34-36 heeft en de gemiddelde man geen wasbordje. Ik werd heel blij van deze folder. Het doet me denken aan de Dove reclame op tv en aan de Didi folder. Die werken ook met een model van een jaar of 60 die er werkelijk prachtig uitziet. Ik hoop dat andere bedrijven dit voorbeeld gaan volgen. Ik ben er erg over te spreken. Ik kocht al veel spullen bij de Zeeman, ook ondergoed, en ben echt blij verrast. Eindelijk eens een bedrijf die normale mensen in hun folder gebruikt.



Alleen heeft Zeeman geen modellen gebruikt. Stond achterin het blaadje dat dit mensen waren die benaderd waren in de winkels en maar wat graag met hun lijf op de gevoelige plaat werden gelegd.



ik vind het een fantastisch initiatief.



STOER!!!
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Alle reacties Link kopieren
quote:bananenmilkshake schreef op 02 september 2014 @ 23:15:

Ik vind het goed dat ze "gewone" mensen gebruiken. Het was me niet opgevallen tot ik de topic zag. Toen heb ik weer gekeken en vond ik het eigenlijk totaal niet lijken en keek de folder niet prettig door. De lijven leiden af van het ondergoed nu kijk ik teveel naar de mens i.p.v waar het om gaat.Modellen zijn ook gewone mensen hoor! Ze zijn alleen leuker om naar te kijken. Ik vind dit 3x niks. Die vrouwen in oma onderbroeken omg. Mijn man ziet mij aankomen haha. Voor het zelfbeeld van dikke vrouwen is dit natuurlijk wel weer goed. Dan voelen zij zich ook weer normaal.
anoniem_189493 wijzigde dit bericht op 03-09-2014 14:12
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:bananenmilkshake schreef op 02 september 2014 @ 23:15:

Ik vind het goed dat ze "gewone" mensen gebruiken. Het was me niet opgevallen tot ik de topic zag. Toen heb ik weer gekeken en vond ik het eigenlijk totaal niet lijken en keek de folder niet prettig door. De lijven leiden af van het ondergoed nu kijk ik teveel naar de mens i.p.v waar het om gaat.



Dat heb ik dus ook

Vind het niet prettig kijken en ook niet mooi
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
En ja, ik ben dik en draag grote onderbroeken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond hem leuk! Ik heb dit al eerder gezien ook, bij een folder voor bedrijfskleding hadden ze een het personeel van een aannemersbedrijf ingehuurd. Niet helemaal vergelijkbaar met Dove helaas, want dat zijn allemaal professionele modellen, die speciaal door een marketingteam zijn gecast, om vrouwen in de juiste mood te krijgen om het te gaan kopen....maar misschien heeft Zeeman dat ook wel gedaan, dat weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven