De nieuwe Zeeman-folder

02-09-2014 21:54 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was blij verrast toen ik gisteravond de nieuwe Zeeman-folder uit de stapel reclamedrukwerk viste. Gewone mensen met normale maten. Goed eens wat anders te zien dan de superstrakke modellen die ze normaal voor het ondergoed gebruiken. Wat vinden jullie ervan?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Leuk iniatief al is het ook wel even slikken om te zien hoe jer uit kan zien als je de leeftijd hebt van die oudere vrouwen.



Jezelf zie je zo langzaam aftakelen dat het niet zo opvalt en je er aan kan wennen. Nu zie je ineens best hard wat je te wachten staat.



Ga niet naar sauna s en werk niet in de zorg dus zie ouderen nooit zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 03 september 2014 @ 14:39:

Leuk iniatief al is het ook wel even slikken om te zien hoe jer uit kan zien als je de leeftijd hebt van die oudere vrouwen.



Jezelf zie je zo langzaam aftakelen dat het niet zo opvalt en je er aan kan wennen. Nu zie je ineens best hard wat je te wachten staat.



Ga niet naar sauna s en werk niet in de zorg dus zie ouderen nooit zo.Dit heb je helemaal zelf in de hand. Ligt eraan wat je allemaal in je mond stopt. Mijn moeder is nu 68 en ziet er echt niet zo uit als de vrouwen in de folder. Het is maar net hoeveel jij om je lichaam geeft om het goed te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:CandyMix schreef op 03 september 2014 @ 14:11:

[...]





Modellen zijn ook gewone mensen hoor! Ze zijn alleen leuker om naar te kijken. Ik vind dit 3x niks. Die vrouwen in oma onderbroeken omg. Mijn man ziet mij aankomen haha. Voor het zelfbeeld van dikke vrouwen is dit natuurlijk wel weer goed. Dan voelen zij zich ook weer normaal.OMG
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik had de reclame-oproep wel gezien, dat je je op kon geven. Je kreeg er geen geld voor dus ik dacht laat maar.

Maar ik vind het resultaat ook niet om over naar huis te schrijven, zie liever 'standaard' modellen dan leidt het lichaam niet zo af van de kleding. Het gaat toch uiteindelijk om de kleding die ze aanprijzen. Vind het een hoog jaren '80 kneuterig gehalte hebben maar dan zonder de echte gezelligheid. Beetje meer opleuken qua lay-out had best gemogen. Die vijf donkere beauty's op een spread kunnen zo de nieuwe destiny's child beginnen, dat vind ik veruit de mooiste foto en dan vooral door de wapperende dreads
Heel eerlijk gezegd dacht ik, ohw wat een lelijke lijven. De oude dame, ik schrok ervan. Ze is niet dik maar haar huid hangt er wel erg slap bij. Dan kan je beter wat dikker zijn, dan is het gevuld.





Sorry ik had natuurlijk moeten zeggen wat een geweldig iniatief het is van de zeeman. Maar ik heb echt niet gekeken naar het ondergoed. Ik keek alleen naar die lichamen, ik kijk dan toch liever naar de slanke modellen..
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie de oudere dame van de foto's zo schokkend? Die ziet er nog prima uit, vind ik. Ik kom ze wel minder goed bedeeld tegen.



Wat mij betreft stoppen we acuut met modellen die allemaal maatje nul hebben en een lengte van minimaal 1 meter zoveel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 02 september 2014 @ 22:10:

Opmaak is een kopie van de Hema folders.

Bizar dit, ik was toevallig net de folders aan het bekijken en kon me niet herinneren de Zeeman folder gezien te hebben, omdat jullie het over ondergoed hadden ging ik ff de stapel doorspitten om te kijken. Ik was er dus van overtuigd dat ik de Hema folder had doorgbladerd maar het was dus de Zeeman folder.

Ik vind het haast plagiaat, volgens mij is het zelfs hetzelfde lettertype dat ze gebruiken. Ik denk niet dat de Hema daar blij mee is.
Alle reacties Link kopieren
Wij (mijn vrouw en ikzelf) hebben nog overwogen ons hiervoor op te geven.

Helaas konden wij op de -al vastliggende- data niet, anders hadden we met alle plezier meegewerkt...

Ze hebben 90 mensen op de foto gezet, dus er volgen er nog meer. Ik was iig blij verrast met het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 03 september 2014 @ 15:01:

[...]





OMG Hoezo omg? Het is toch zo. Van de modellen krijgen zij een laag zelfbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin Candymix!!



Ik ben ook wat te dik maar er is niks mis met mijn zelfbeeld.

En die gaat ook niet omlaag door modellen met maatje 34.

Persoonlijk vind ik ondergoed er op iemand van maat 36 er echt een stuk mooier uitzien dan op maatje 46.

Wordt altijd beetje gek van dat gezeur over die maten. Maat 36 hoeft niet graatje mager te zijn. De meeste modellen zijn dat niet meer.



De folder vond ik dan ook niet heel apetijtelijk eruit zien. Kan me het ondergoed niet eens herrineren. En heel eerlijk, de mensen stonden er ook niet heel mooi op. Alsof ze express de slechte foto's genomen hadden.

Wel lekker goedkoop onbetaalde modellen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het meer dan prima vinden als de modellen net zoals " gewone " mensen striae hadden, een rolletje hier, een putje daar.

Wat een onzin om een model met maat 40 grote maten mode te laten showen; hoe kun je dan in vredesnaam een idee hebben hoe het bij iemand zal staan die nog een paar maten meer heeft?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.vrouwblog.nl/v ... illboards-zult-zien/0814/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heel politiek correct hoor van Zeeman, maar de aangeprezen kleding wordt er niet aantrekkelijker door. Ik heb nu helemaal niet het idee dat ze producten proberen te verkopen. Hoe moeilijk de meeste mensen het ook kunnen verkroppen, maar kleding (of welk product dan ook) wordt nou eenmaal aantrekkelijk als het door een estetisch mooi persoon wordt aangeprezen. Dat geldt voor alles. Een smerige auto met deuken verkoopt ook niet.



Daarbij vind ik sommige 'modellen' zelfs onsmakelijk. Die hoef ik niet in ondergoed te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies coco.

En ik zie er zelf ook uit zoals een vrouw op het bilboard van bgb, maar daarom ben ik ook geen model.

Een model is gewoon een klerenhanger. Je wilt je kleren op de mooiste manier laten zien.

En zelfs al heeft het model mijn maat dan weet ik nog niet hoe het staat, moet ik het toch echt eerst zelf voor passen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er dus een beetje klaar mee dat er net wordt gedaan alsof maatje 34/36 abnormaal is...
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 03 september 2014 @ 21:09:

Ik ben er dus een beetje klaar mee dat er net wordt gedaan alsof maatje 34/36 abnormaal is...



Nee hoor, maar het zal niet de meest voorkomende maat zijn na een bepaalde leeftijd.

En dan is het natuurlijk best krom, dat mode voor laten we zeggen 30, 40 plussers geshowd wordt door piepjonge meiden in een maat die 30/40 plussers zelden hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:missmisery schreef op 03 september 2014 @ 21:09:

Ik ben er dus een beetje klaar mee dat er net wordt gedaan alsof maatje 34/36 abnormaal is...



Dat is het het niet.



Het is alleen niet de enige maat die er bestaat.
Ik begrijp ook niet waarom de algemene opinie is dat we ons moeten kunnen identificeren met reclame (modellen). Al die kreten als 'de normale vrouw ziet er niet zo uit' blabla. Nou en? Reclame wordt gemaakt omdat het ons moet laten geloven dat ons leven leuker en makkelijker en mooier wordt als we het betreffende product kopen. Het is er niet omdat we ons zo graag willen herkennen in de reclame. Daarvoor kun je een viva of een vriendin gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dacht in de eerste instantie ook de Hema folder te hebben...

Ik vind de reclame passend bij een bedrijf dat voor alle leeftijden produceert, wel gedurfd door de niet perfecte modellen, maar dat vond ik eigenlijk alleen maar leuk. Toch zou ik hierdoor geen Zeeman ondergoed kopen, simpelweg doordat wat ze showen niet mijn smaak is.
Wat zou het saai zijn als er buiten de doorsnee mens met bijbehorend leven geen wereld vam glitter en glamour is waar we ons aan kunnen vergapen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 03 september 2014 @ 21:19:

Ik begrijp ook niet waarom de algemene opinie is dat we ons moeten kunnen identificeren met reclame (modellen). Al die kreten als 'de normale vrouw ziet er niet zo uit' blabla. Nou en? Reclame wordt gemaakt omdat het ons moet laten geloven dat ons leven leuker en makkelijker en mooier wordt als we het betreffende product kopen. Het is er niet omdat we ons zo graag willen herkennen in de reclame. Daarvoor kun je een viva of een vriendin gaan lezen.





Ik vind het soms best moeilijk om , als ik een folder vol piepjonge meiden bekijk, te bedenken of het ook iets is voor veertigers.

Laat staan als je 70 bent en je bekijkt de Etam folder oid.

Die folders moeten lokken. Niet je laten denken " niets voor mij " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eerlijk is eerlijk, kleding ziet er mooier uit op een slanker model. Helemaal mee eens. Maar... wat ik wel nu vaker meemaak is dat ik kleding bestel en het er totaal niet uitziet zoals het model het draagt. Het model heeft immers geen overblijfsel van een zwangerschapsbuik, een randje vet op de heupen, ronde billen... Dus wat dat betreft, mogen er gerust modellen komen met wat lichaamsvormen waar de klant zich zich beter mee kan vergelijken.



En trouwens, ik vind het wel verfrissend, de doorsnee mens in een Zeeman krantje. Ik vind de Zeeman niet bepaald een glamoureuze winkel! Dat je Gucci nu glamour vindt, OK, maar Zeeman... Leuk toch dat je daar eens echte mensen ziet in plaats van modellen met zo'n nietszeggend gezicht?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 september 2014 @ 21:22:

[...]





Ik vind het soms best moeilijk om , als ik een folder vol piepjonge meiden bekijk, te bedenken of het ook iets is voor veertigers.

Laat staan als je 70 bent en je bekijkt de Etam folder oid.

Die folders moeten lokken. Niet je laten denken " niets voor mij " .Maar een model van 40/50 kan prima. Dat vind ik logisch. Maar dat kan ook gewoon een mooi model zijn. Niet in een bikini met zwembandjes. Of een oude man met bierbuik. Zijn er dan echt mensen die denken: "oh die vent heeft net zo', bierbuik als ik, en wat staat het hem goed! Dat koop ik!"?
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ligt dat dan aan de leeftijd van die piepjonge modellen of hun maat?

Als een 16 jarige iets showed vind ik het lastiger om te zien hoe zoiets bij mij als bijna 30er staat dan als iemand van mijn leeftijd het showed.

Maat maakt me dan niet uit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 03 september 2014 @ 21:30:

[...]



. Zijn er dan echt mensen die denken: "oh die vent heeft net zo', bierbuik als ik, en wat staat het hem goed! Dat koop ik!"?



Geen idee. Die modellen , dat soort folders bestaan niet, dus dat zal raden blijven.

Ik stel me voor dat het wél zo werkt, voor veel mensen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven