De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat de muziek die je in je tiener/puberteitsjaren mooi vond, de basis is voor wat je nu nog steeds mooi vindt. Nou, Michel Fugain, kom maar door.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Alles draait bij ons thuis om muziek. Mijn man speelt electrische gitaar, dus veel blues, rock hier in huis. We hebben een jukebox, spelen veel platen en mijn man mixed ook veel muziek. Ik zelf luister het liever.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 22 april 2017 @ 12:36:

[...]



O ja! Prince helemaal vergeten te noemen. En Queen, Genesis, Supertramp en Eagles.



Ik houd ook van musicals. Jaarlijks in London zien er er een. En ook in NL soms. Al zie ik liever de originele. Absolute favoriet Les Mis. 2x in londen gezien. De tweede keer met Alfie Boe, nu een beroemde bariron. Ik heb maar liefst 2 uitvoeringen op CD en 2 andere op DVD. Heb zelf met mn koor een medley gezongen. Kan er niet genoeg van krijgen!



Queen , Supertramp en the eagles ook mijn ding en Elton John.



Les Miserable heb ik in Carré gezien en heb de dubbel CD met Alun Armstrong uit 1985.

IK noem eigenlijk ALun Armstrong omdat ik graag naar de serie "new Tricks" kijk, waar hij een hoofdrol in speelt.



Ja wij hebben wat mee gebruld met onze meiden RED I feel my soul on fire!! BLACK the world of ancient past. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.



Heb hem voor het laatst gezien begin 2012 in het Luxor samen met het hele gezin. Weet alleen geen zangers of zangeressen uit deze versie.

Die van Carré tijd was met Paul de Leeuw en SImone Kleinsma.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 20 april 2017 @ 11:22:

[...]





Hier wilde ik nog op reageren.

Inderdaad.

Zo fijn dat oordelen en meningen steeds meer van me afglijden.

Ik merk het hier ook, dat het me (gelukkig) niks meer doet als er weer eens een hater stom zit te doen of lelijke pb's stuurt.

Het 'wat je vindt (van mij) mag je houden' principe gaat steeds meer op voor mij.



Ohhh, ik heb geleerd "wat je vindt moet je naar de politie brengen"



Wat mensen ván mij vinden interesseert mij dan weer geen ene moer (meer)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:03:

[...]





Ik had ook een lelijke eend, door mijn zusje in allerlei kleuren geverfd! Twee portieren staan nog altijd op zolder



eerste brommertje was een Puch Maxi. Als ik daarmee door een plas reed dan moet ik m eerst een kwartier drooglopen

Eerste auto een lelijke eend en tweede ook, Topauto!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:RockOla schreef op 21 april 2017 @ 11:39:

Hebben jullie ook zo de pest aan de muziek van tegenwoordig? Onze ouders zaten vroeger op onze muziek af te geven...nu doe ik het zelf ook..

En van welke muziek houden jullie nu, en wat waren jullie jeugd idolen?



Ik vind altijd leuke dingen in de muziek van nu. Geen last van sentiment, jaren '70/80/90 muziek. Zaten ook leuke dingen tussen hoor maar ik heb die al zoooooooo vaak gehoord



Zoon neemt onder de douche zijn muziek mee en ik hoor daar echt hele toffe nummers bij... Vertel ik hem dat dat nummer een nieuwe versie is op een nummer van 40 jaar geleden. Daar baalt hij dan weer van
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:amarna schreef op 21 april 2017 @ 13:09:

Ik houd van the Stones , the Who, REM, Coldplay maar ook van James Taylor, Joe Jackson en Billy Joel.

Ik haat "jankerige" R&B van artiesten die met hun neus zingen zoals Rihanna. En rap en hiphop met die grove vrouwonvriendelijke teksten.

ik haat ook jankerige R&B...ver-schrik-kelij-ke muziek.

Verder kan ik mijn smaak niet vatten in 1 tijdsbeeld. Ik

hou van heel veel. Eagles, Stones, Beatles, FirstAidKit, Neil Young,, maar ook Ierse Folk en een heleboel muziek van nu.

Ik heb ook nog een tijd veel geluisterd naar New Age muziek. Soms kan ik daar nog voor in de stemming zijn (regenachtige dag in de herfst, kaarsjes aan )
Alle reacties Link kopieren
quote:RockOla schreef op 22 april 2017 @ 10:26:

Goed weekend allemaal!

Over muziek gesproken, Johan Derksen kan hier ook zo heerlijk over vertellen. Had een tijdje terug ook een programma over Nederlandse bands uit de jaren 60/70. Ik vind Derksen altijd grappig, ik houd wel van mensen die lekker hun mening geven.



Als ik Derksen ooit eens in t echie tegen kom dan voer ik m dronken en schoor hem hélemaal kaal

(zal hij enorm van opknappen)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik ben een muzikale omnivoor, in alle tijdperken en alle stijlen wordt wel wat moois gemaakt. Ja, tegenwoordig ook. Ed Sheeran vind ik heel gezellig, en Major Lazer (schrijf ik dat goed?) vind ik zelfs helemaal fantastisch. En Muse natuurlijk .



Wel heb ik zo mijn voorkeuren: over het algemeen luister ik liever naar raggae, ska, punk en new wave dan naar jazz, hiphop of piratenhits. Maar zelfs in die laatste categorieën zijn echt pareltjes gemaakt, al moet je er wel goed naar zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dit, mag ik ook mee doen?

Ik voldoe aan de voorwaarden



Bijna alles in 1 ruk doorgelezen van deel 2 ( deel 1 ga ik zo doorspitten!)....een feest der herkenning!

Las net over Tita Tovenaar, geweldige serie maar als die grobbebollen kwamen zat ik achter de bank! Waarom was ik daar zo bang voor, denk ik nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 22 april 2017 @ 14:36:

[...]





Queen , Supertramp en the eagles ook mijn ding en Elton John.



Les Miserable heb ik in Carré gezien en heb de dubbel CD met Alun Armstrong uit 1985.

IK noem eigenlijk ALun Armstrong omdat ik graag naar de serie "new Tricks" kijk, waar hij een hoofdrol in speelt.



Ja wij hebben wat mee gebruld met onze meiden RED I feel my soul on fire!! BLACK the world of ancient past. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.



Heb hem voor het laatst gezien begin 2012 in het Luxor samen met het hele gezin. Weet alleen geen zangers of zangeressen uit deze versie.

Die van Carré tijd was met Paul de Leeuw en SImone Kleinsma. Alun Armstrong is da bomb. Geweldige acteur. Ik ben sowieso dol op New tricks. Hij heeft een fantastische theaterstem, maar ik wist helemaal niet dat hij zong.
óu sont les neiges d'antan

quote:Venusss schreef op 22 april 2017 @ 18:13:

Wat leuk dit, mag ik ook mee doen?

Ik voldoe aan de voorwaarden



Bijna alles in 1 ruk doorgelezen van deel 2 ( deel 1 ga ik zo doorspitten!)....een feest der herkenning!

Las net over Tita Tovenaar, geweldige serie maar als die grobbebollen kwamen zat ik achter de bank! Waarom was ik daar zo bang voor, denk ik nu?



Awww wat leuk dat je ook mee komt doen!

Gezellig he?



Ik was als de dood voor 'kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen' en voor 'de vloek van de woeste wolf'. Gewoon op allebei de hele series hahaha!
quote:Venusss schreef op 22 april 2017 @ 18:13:

Wat leuk dit, mag ik ook mee doen?

Ik voldoe aan de voorwaarden



Bijna alles in 1 ruk doorgelezen van deel 2 ( deel 1 ga ik zo doorspitten!)....een feest der herkenning!

Las net over Tita Tovenaar, geweldige serie maar als die grobbebollen kwamen zat ik achter de bank! Waarom was ik daar zo bang voor, denk ik nu?



Natuurlijk mag je meedoen. We leven in een vrij land tenslotte, op een openbaar forum, en in een openbaar topic .



Ik vond die grobbebollen trouwens helemaal geweldig. Zo zie je maar weer.
Alle reacties Link kopieren




Dit vond ik vroeger zo eng!
Alle reacties Link kopieren
quote:Venusss schreef op 22 april 2017 @ 18:13:

Wat leuk dit, mag ik ook mee doen?

Ik voldoe aan de voorwaarden



Bijna alles in 1 ruk doorgelezen van deel 2 ( deel 1 ga ik zo doorspitten!)....een feest der herkenning!

Las net over Tita Tovenaar, geweldige serie maar als die grobbebollen kwamen zat ik achter de bank! Waarom was ik daar zo bang voor, denk ik nu?Omdat ze van die rare stemmetjes hadden??
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 22 april 2017 @ 19:24:

[afbeelding]



Dit vond ik vroeger zo eng!Heerlijk Eng, want totaal anders dan de doorsnee series.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Eleonora-1 schreef op 22 april 2017 @ 19:10:

[...]





Awww wat leuk dat je ook mee komt doen!

Gezellig he?



Ik was als de dood voor 'kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen' en voor 'de vloek van de woeste wolf'. Gewoon op allebei de hele series hahaha!Hamelen, jakkes wat eng was dat, na 1x gezien te hebben nooit meer na gekeken. Maar als die aflevering in dezelfde tijdsperiode als "kleutertje luister" viel, is dat wel begrijpelijk.
quote:dolfje schreef op 22 april 2017 @ 19:24:

[img]https://i.ytimg.com/vi/QihkWmS7dTI/hqdefault.jpg[/img]



Dit vond ik vroeger zo eng!Vind ik nog steeds eng
Alle reacties Link kopieren
Het heeft trouwens echt totdat ik een end in de 20 was geduurd voor ik Thriller durfde te zien.

Het moment met die ogen weet het nog als de dag van gisteren de première van de clip bij countdown oid. Mijn zusje en ik waren zo bang dat we ons met zijn tweeën opsloten in de wc en mijn vader maar lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapicobella schreef op 22 april 2017 @ 19:33:

[...]





Heerlijk Eng, want totaal anders dan de doorsnee series.

SF- serie V !

Geweldig spannend!
Alle reacties Link kopieren




Dit keek ik altijd met mijn moeder, volgens mij vond zij de dokter wel leuk en ik de piloot.
Alle reacties Link kopieren
Aan Flying Doctors was ik verslaafd!

Huilen toen dr. David verongelukte en dr. Chris ziek werd. En een traan wegslikken toen piloot en die leuke vrouwelijke automonteur eindelijk een stel werden!
Flying Doctors ja! Ik was het alweer bijna vergeten. Ik keek ook altijd. Romantiek ten top. Eigenlijk was het gewoon een veredelde soapserie
Heeft er iemand Coronation Street gevolgd? Met Ena Charples met haar eeuwige haarnetje? In Engeland is dat nog veel langer doorgegaan op de buis dan hier.
quote:herfstappeltaart schreef op 23 april 2017 @ 08:29:

Heeft er iemand Coronation Street gevolgd? Met Ena Charples met haar eeuwige haarnetje? In Engeland is dat nog veel langer doorgegaan op de buis dan hier.



Daar vond ik eigenlijk niks aan, net als later Eastenders, wat geloof ik ook nog steeds loopt.

Ik hield en hou nog steeds niet van die soaps.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven