De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











OOOHHHH Thierry, dat was mijn droomprins, weet ik nog wel. In zwart/wit beeld.

Wij waren aan de tv geplakt als die werd uitgezonden.

Ricky en Slingertje, betere poppenkast heb ik eigenlijk niet weer gezien.

Verder zagen we weinig tv, mijn vader was er de baas over, tja, vrouwen, meisjes, die stonden onder aan de ladder, wij waren met vijf vrouwen thuis, dus weinig tv voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje weg geweest van het forum maar kon het vandaag niet laten om weer eens een kijkje te nemen ! En nu zie ik direct dit leuke topic . Voor mij is het heel herkenbaar, ik ben van 1966.



De allereerste keer dat ik Peppi en Kokkie niet meer in zwart-wit maar in kleur op de televisie zag, ik kan het me nog zo goed herinneren!

Vanavond komt er een programma ( ben even de naam kwijt) op tv met als thema de 50 jarige verjaardag van de koning(en alle veranderingen) dat zal vast ook wel veel herkenning opleveren!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei mijn moeder dat ik als kind zo moest janken als beertje Colargol was afgelopen was ik al weer vergeten die kinderserie! En Barbapapa, Calimero..die waren er ook nog..

Mijn man had hetzelfde met Pipi Langkous zei hij.
quote:herfstappeltaart schreef op 25 april 2017 @ 18:55:

[...]



Nee je gooit er 2 door elkaar. Bootsman was een st. Bernardhond in een zweedse jeugdserie. Dat meisje zei altij "Pelle, wis tu waha?"Ja, dat wist ik wel, maar reageerde op een serie die Leclair noemde, met een jongetje en een Sint Bernhardshond. Bleek dus een jongetje met een andere soort hond te zijn, vandaar het misverstand.
Fabeltjeskrant! Als kleine kleuter had ik een boek en die hield ik omhoog als het programma begon. Wat had ik altijd medelijdrn met Bor de Wolf....
quote:kopjekoffie70 schreef op 25 april 2017 @ 22:58:

Belgse tv. Ik mag het eigenlijk niet zeggen want er lezen waarschijnlijk ook Vlamingen mee, maar wij moesten vaak lachen om het weerbericht; dan waren weer ergens "rijmplekkken" En de ondertiteling was ook leuk. Keek je naar Dallas en dan zei Sue-Ellen; "Oh JR, ik ben me zo aan het verkneukelen."



Speaking of J.R., de verpersoonlijking van de evil zakenman





Ik vond de Amerikaanse series op Duitse zenders nog erger, waarin alles werd nagesynchroniseerd.

Gebeurt nog steeds trouwens. Ineens heeft een acteur een andere stem en dan hoor je hem ook nog eens duits spreken!
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 26 april 2017 @ 08:57:

[...]





Ik vond de Amerikaanse series op Duitse zenders nog erger, waarin alles werd nagesynchroniseerd.

Gebeurt nog steeds trouwens. Ineens heeft een acteur een andere stem en dan hoor je hem ook nog eens duits spreken!Heel vreemd inderdaad, als je Clint Eastwood: "Hände hoch!" hoort bevelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:RockOla schreef op 26 april 2017 @ 07:05:

Gisteren zei mijn moeder dat ik als kind zo moest janken als beertje Colargol was afgelopen was ik al weer vergeten die kinderserie! En Barbapapa, Calimero..die waren er ook nog..

Mijn man had hetzelfde met Pipi Langkous zei hij. Oh ..heette dat beertje Colargol . Tot op heden dacht ik altijd beertje collakol
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik zat gisteren naar de tv show te kijken die over Willem Alexander ging en toen kwam dat stukje dat hij aan de Elfstedentocht meedeed dat deed me denken aan eerdere Elfstedentochten en andere dingen waar dan het hele land naar keek. Zelfs op school in de klas stond de tv aan. Dat was een feest!
Alle reacties Link kopieren
Dit was ook een van mijn favoriete series Theme song



Alle reacties Link kopieren
quote:RockOla schreef op 26 april 2017 @ 07:05:

Gisteren zei mijn moeder dat ik als kind zo moest janken als beertje Colargol was afgelopen was ik al weer vergeten die kinderserie! En Barbapapa, Calimero..die waren er ook nog..

Mijn man had hetzelfde met Pipi Langkous zei hij. Ik ben Beertje Colargol, het beertje wat kan zingen, tralaladorimifasol, dansen wij het is te dol
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 26 april 2017 @ 12:01:

Ik zat gisteren naar de tv show te kijken die over Willem Alexander ging en toen kwam dat stukje dat hij aan de Elfstedentocht meedeed dat deed me denken aan eerdere Elfstedentochten en andere dingen waar dan het hele land naar keek. Zelfs op school in de klas stond de tv aan. Dat was een feest!



Jaaaa! En als het goed gevroren had dan kreeg je ook nog eens IJSVRIJ!

Met de hele school naar een dichtgevroren plek en schaatsen.



Ik bedenk me nu dat er vroeger ook veel meer sneeuw lag, echt een dik pak van een meter hoog. Of ik was heel klein en dat leek zo
Ik heb ook warme herinneringen aan de kinder tv uit mijn jeugd.



Tita tovenaar

Zwiebertje

Pipo de Clown

Pipi Langkous (NL nagesynchroniseerd, met Paula Majoor als Pipi)

Beertje Corlagol

Emiel

In de Zoete Suikerbol

De Berenboot

Q en Q

Kanaal 13

De Familie Knots

De Stratenmaker op Zee Show

Black Beauty

J. J. de Bom, voorheen de Kindervriend

De film van Ome Willem

Ren je Rot

Klassenwerk

Stuif es In

Oebele

Karlsson op het Dak



Bekend?

Nog aanvullingen?
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling:

De Kris Pusaka

Dagboek van Joop ter Heul

Batman (de serie, met Adam West)

Please, Sir! (met John Alderton als moderne leraar Bernard Hedges op een ouderwetse school)
Scooby Doo, met het eeuwige masker op het eind
Alle reacties Link kopieren
Dad's Army
Alles komt goed, alleen de rest niet
De serie Kung Fu met David Carradine en All in the Family met Archie Bunker.
Alle reacties Link kopieren
Pommetje Horlepiep

Skippy

Daktari

Flipper
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
ik ben meer van de tijd van Okky Trooy, bas Boterbloem en de verrekijker

Later Mik en Mak, en Ja zuster nee zuster
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Candy candy



Alle reacties Link kopieren
En comedies voor volwassenen:

The good life

Man about the house

Some Mothers Do 'Ave 'Em



En we keken ook naar de Onedin line en De Hammonds (The brothers in het Engels).
óu sont les neiges d'antan

Na wat gegoogled te hebben, ben ik de naam van het professortje tegengekomen die als kind indruk op me maakte: Professor Balthazar, die vond van alles uit! Dat wilde ik ook kunnen, en ik heb het idee dat ik daarom op de universiteit ben terechtgekomen.

Ook "Het programma met de muis" vond ik mooi.
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 13:56:

En comedies voor volwassenen:

The good life

Man about the house

Some Mothers Do 'Ave 'Em



En we keken ook naar de Onedin line en De Hammonds (The brothers in het Engels).Ik ken ze allemaal! Die Britse series waren erg populair in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Och ja Emiel...blond jochie dat houtpoppetjes zat te snijden..als pa(met Hitlersnor)weer eens boos op hem was Ik vond zijn paard zo mooi...heb later van dat ras zelf een paard gehad.

En On the Buses, ook al met een ouwe kerel met hitlersnor..haha
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 13:56:

En comedies voor volwassenen:

The good life

Man about the house

Some Mothers Do 'Ave 'Em



En we keken ook naar de Onedin line en De Hammonds (The brothers in het Engels).Check!
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven