De Parodiëttes Remake (deel IV)

16-09-2014 22:22 565 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom!

Na ruim 3500 zinnige mededelingen in deel drie is het tijd voor een uitzinnig deel vier.
quote:Dreamer schreef op 16 september 2014 @ 13:37:

Hebben jullie dat nou ook? IK voel me altijd zo schuldig dat ik troep achterlaat als ik ergens op bezoek ben. Al dat vieze servies, soms moet ik zelfs m'n neus snuiten en een papierenzakdoekje weggooien. Gelukkig heb ik daarvoor ruimte in mijn tas gereserveerd .



Nu heb ik het volgende bedacht:

in het vervolg ga ik mijn gastvrouw/heer niet meer lastig vallen met mijn troep. Ik neem plastic servies en bestek mee! Daarnaast een thermoskan met mijn eigen drinken en wat te eten. Zo heeft de gastheer/vrouw nog minder werk van mij. Vuile schoenen trek ik bij de buitendeur uit, uiteraard. Binnen ga ik op een schoon handdoekje zitten, die ik bij het verlaten van het pand netjes opvouw (niet uitschud!) en in mijn tas stop.

Verder plan ik mijn bezoekjes tussen toiletbeurten door, zodat ik ook daar geen viezigheid achterlaat.

Uiteraard zal mijn handtas van iets groter moeten worden, maar dat heb ik er wel voor over. Ik laat een doos met plastic servies en bestek gewoon in mijn auto staan, naast een enorm handige afvalbak, waar ik dan na visites alles weer in kwijt kan.



Wat denken jullie: zouden jullie mij nou niet veel liever uitnodigen?nee ik nodig je niet uit. Je bent eng.
en ik vind het maar niks dat je, vanwege die rare fobie van je, mij bij jou thuis uitnodigt en me dan 5 euro rekent voor koffie en koek.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het van Viva niet mag, maar ik zeg: gevalletje smetvrees!



Hoe doe je dat op vakantie? Houd je dan 3 weken lang alles op?!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zien het verkeerd, het is om het gastmens te ontlasten. Ik heb geen smetvrees, vraag maar aan mijn man.



En Schatzwijn, jij vraagt om extravagante koffie en koek van een gerenommeerde bakker, dat kan ik toch allemaal niet betalen



Pff als ik had geweten dat er zo gereageerd werd op mijn idee... Stelletje .. Eh.. Ik krijg vieze woorden mn mond niet uit, vul zelf maar in.
Later is nu
Ik heb je gestaft want ik laat me niet uitschelden! Je bent zelf een vul maar in. Stomme vul maar in!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je even geloept Haasje. Heel goed dat je hier niet met je laat sollen! Zie het als een eerste stap! Nu alleen nog dat nummer van die getrouwde lover uit je foon halen.
Ik had je best gesnapt hoor Drabber, maar ik ben bang voor mensen met gekke fobieën.

Verder maakt jouw stoornis dat ik me ongemakkelijk voel omdat jij je ongemakkelijk voelt. Dus daarom.

Ga in therapie joh.
Alle reacties Link kopieren
IN therapie willen ze me niet meer

Het schijnt dat ik te mondig ben. Ook voelt de therapeute zich aangevallen, dat ik mijn eigen bekertjes meeneem. Ik doe het toch alleen voor háár, dat ze dat nou niet snappen..
Later is nu
quote:yette schreef op 17 september 2014 @ 11:59:

Ik heb je even geloept Haasje. Heel goed dat je hier niet met je laat sollen! Zie het als een eerste stap! Nu alleen nog dat nummer van die getrouwde lover uit je foon halen.
Soppen



Ik ben er dol op.

Als de boel niet glimt als een spiegel word ik bloedchagrijnig.

Vrouwen die niet voor hun lol strijken begrijp ik niet.



Elke morgen word ik weer juichend wakker bij het idee dat ik wc's schoon kan maken en vloeren kan dweilen.

Op vakantie heb ik altijd mijn eigen schoonmaakspullen bij me want de bleek in bijvoorbeeld Italië haalt het niet bij die van de Jumbo.



Tussen het schoonmaken door weck ik van alles en ik bak mijn eigen brood. Zelfgemaakt is zó veel lekkerder en gezonder. Zout en suiker gebruik ik niet, dat is vergif.



Mijn kinderen (7 en 11) krijgen nog borstvoeding en als ik te veel gekolfd heb bak ik er pannenkoeken mee.



Het is niet moeilijk om perfect te zijn, ik ben het al mijn hele leven.



Wie ook?
Alle reacties Link kopieren
Perfectie nastreven is zo 1903. Ik ben het al. Ik snap dus precies wat je bedoelt. Elke morgen een gezond ontbijt voor mijn wondertjes op tafel, terwijl zij naar de universiteit zijn, brei ik hun sokken en boen de stoppenkast. Mijn gezinnetje is mijn leven. Een dag niet gepoetst is een dag niet geleefd. Echt, dat er vrouwen zijn die dingen buitenshuis doen, dat snap ik niet. Waarom met je beste vriendin koffie drinken, als je ook voor je bloedjes hun favoriete maaltijd kunt maken? Onbespoten, uiteraard. Ik maak dus ook vele uren in de moestuin. Gisteren nog de hele dag augurken aan het schillen geweest, want mijn oudste kan noet goed tegen de schil. Daarom komt zijn vrouw ook bij mij tips vragen. En zo kan ik nog uuuuren doorgaan.
Later is nu
Herkenbaar!

Ik ga er dan wel vanuit dat je handmatig kolft, ik heb mijn elektrische weggedaan en doneer het geld dat ik hiermee uitspaar aan anti-kunstvoedings voorlichtingsactiviteiten.

En verder vind ik het ook heerlijk mijn eigen schoonmaakmiddelen te maken en maak natuurlijk (pun intended!) mijn eigen schoonmaakdoekjes, dweilen en theedoeken.

Ik geef per maand 10 euro uit, voor de rest zijn wij zelfvoorzienend.

Het geld dat ik uitgeef aan macrobiotische zaden en natuurlijk de tuinwicca vind ik niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Bijkomend voordeel van lang voeden, is dat je lijf zich er zo prachtig aan aanpast. Dat missen al die beroemdheden die het niet van hun brain maar hun bra moeten hebben nou echt. Die kunnen nooit eens lekker zitten sudokuen met aan de linker- en rechterkant kinderen die gezellig de borst nemen terwijl ze Wolkers lezen.
Ik herken het Elaladielalada. Vroeger was ik ook zo. net als jij, smetvrees, psychoses en aan de alcohol. Maar dat was voordat ik ontdekte dat het ook een tandje minder kan.

Als ik 's ochtends wakker wordt juich ik van vreugde dat ik de hond mag uitlaten in de garage en dit jaar weer mijn bed niet ga verschonen (ben dol op die nestgeur). Naar mijn kinderen kijk ik niet om, na al die jaren borstvoeding is het nu mijn beurt, dus ik ga straks 2,5 jaar in yogaretraitre op Bora Bora en mijn man betaalt, tenminste ik heb het van zijn rekening laten afschrijven.

Less is More!!!
Vraagje.

Mijn vriend hangt weleens zijn geslachtsdeel bij iemand in haar geslachtsdeel, wel een paar uur lang. Hij vind dat ik dat moet accepteren. Hij vind het geen sex want hij verveelt zich er nogal bij zegt hij.

Hoe word ik wat minder een hysterisch jankwijf, die vijf keer per week dat hij bij haar gaat koffie drinken?

Ik weet dat het bekrompen van mij is maar ik ben toch wel jaloers.

PS: uitmaken is geen optie. Ik HOU van hem.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zich erbij verveelt, is het toch gewoon zoiets als een saaie hobby? Ik zie het probleem niet zo.
Oei, Wraakje, jij moet echt met jezelf aan de slag. Mannen hebben nou eenmaal geslachtsdelen die ergens in moeten hangen. Dat zegt niets over jou!
Even een dingetje: ik erger me werkelijk kapót aan wat jelui zoal naarbinnenwerkt bij het avondeten. Ik had vanavond stamppot met snijbiet en courgette en iedereen die wat anders had is ongezellig, heeft verzwikte smaakpapillen, een wormstekige moraal en een vermoedelijke SOA. Ik snap werkelijk niet wat er zo moeilijk is aan snijbiet.
Alle reacties Link kopieren
Stamppot is nogal 1985 hoor en snijbiet is al helemaal een vergeten groente. Maar als je er blij van wordt, moet je het vooral doen Wortelkorf.



Speciaal voor jou een verhaaltje:



En thans, broeders en zusters, willen wij gezamenlijk zingen dat heerlijke lied, "Knolraap en lof, schorseneren en prei"

Op bladzijde 85 van onze bundel



Rampen bedreigen het menselijk leven, knolraap en lof, schorseneren en prei

Waar zijn geloof, hoop en liefde gebleven, knolraap en lof, schorseneren en prei

Gif in de bodem, lawaaiige buren, knolraap en lof, schorseneren en prei

Buien en lagere temperaturen, knolraap en lof, schorseneren en prei

Libanon, El Salvador, Suriname, knolraap en lof, schorseneren en prei

Weekbladenroddel en etherreclame, knolraap en lof, schorseneren en prei

Degeneratie en makelaardij, knolraap en lof, schorseneren en prei

Heel onze wereld wordt ййn woestenij, knolraap en lof, schorseneren en prei (Halleluja)

Dalende omzet en stijgende lasten, knolraap en lof, schorseneren en prei

Liegen, bedriegen, oneerbaar betasten, knolraap en lof, schorseneren en prei

Vuil en verval en terreur in de straten, knolraap en lof, schorseneren en prei

Popidioten en voetbalfanaten, knolraap en lof, schorseneren en prei

Kwalijke ziekten en vieze gezwellen, knolraap en lof, schorseneren en prei

U hoef ik zeker wel niets te vertellen, knolraap en lof, schorseneren en prei

Duistere driften en afgoderij, knolraap en lof, schorseneren en prei

Wie zal ons redden, wie maakt ons weer vrij, knolraap en lof, schorseneren en prei (Prijs de Heer)

Overal zien wij ze groeien, de horden, knolraap en lof, schorseneren en prei

Mensen die steeds minder menselijk worden, knolraap en lof, schorseneren en prei

Mensen die jengelen, mensen die bulken, knolraap en lof, schorseneren en prei

Mensen die lasteren, schimpen en pulken, knolraap en lof, schorseneren en prei

Mensen, gespeend van gevoel en geweten, knolraap en lof, schorseneren en prei (Prijs de Heer)

En wat die mensen niet allemaal eten, knolraap en lof, schorseneren en prei

Nooit meer, nooit meer keert het getij, knolraap en lof, schorseneren en prei

En zet u dit er dan ook nog maar bij, knolraap en lof, schorseneren en prei



Knolraap en lof, schorseneren en prei

Knolraap en lof, schorseneren en prei

Knolraap en lof, schorseneren en prei

Knolraap en lof, schorseneren en prei

Knolraap en lof, schorseneren en prei



(Drs. P)
Weet je dat ik hem dat nog live heb zien zingen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, tuurlijk niet
Nou: ik heb hem dat dus nog live zien zingen. Diep in de jaren 80.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig!

En ik eet graag snijbiet
O gelukkig! Mensen die snijbiet eten hebben last van een hogere smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven