digitaal of ouderwets fotoalbum?

23-02-2012 14:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel cd's met digitale foto's erop staan. Nu wil ik daar wat mee gaan doen.



Maar wat? een ouderwets of een digitaal fotoboek...



Voordeel van een ouderwets fotoboek vind ik wel dat je er altijd entreekaartjes of andere dingen bij kan plakken. Dit kan natuurlijk niet met een digitaal fotoboek. Op de een of andere manier vind ik zo'n digitaal fotoboek een beetje nep als je er doorheen bladert. Misschien heb ik de verkeerde gezien...



Kortom wie helpt mij uit mijn dilemma en overtuigt mij wat het beste, mooiste en leukste is? en niet onbelangrijk wat blijft langer mooi?
Alle reacties Link kopieren
je kan ook foto s maken van je kaartje en er tussen maken
Alle reacties Link kopieren
Mijn oom kreeg laatst voor zijn verjaardag een boek over zijn leven dat zijn kinderen hadden laten drukken en daar zat van alles in, foto's, maar ook kaartjes, briefjes en andere documenten. Allemaal gedrukt dus. Het zag er heel leuk uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Om de een of andere reden is het mij mijn hele leven nog niet gelukt een 'echt' fotoalbum te maken. Dozen met foto's (en toegangskaartjes en wat niet al) liggen er in de berging. Sinds een jaar of vier heb ik de wereld van het digitale fotoboek ontdekt en ben ik ineens helemaal 'bij' met mijn foto's. Om de een of andere reden ligt het me gewoon beter dan foto's plakken.
Ik vind foto's plakken heerlijk relaxed.... Kom er alleen bijna nooit aan toe en dat maakt dat er druk op komt en het toch niet zo relaxed is..



Tot nu toe heb ik voor mijzelf en voor mijn kinderen van 4 en 5 altijd fotoboeken geplakt en ik heb net besloten dat ik voor mijzelf nu over ga op digitale boeken. Die zet je heel wat strakker in de kast.
Alle reacties Link kopieren
ik vind ouderwetse fotoboeken ook nog wel wat hebben maar als je digitale boeken mooi indeeld zou ik gaan voor de digitale ook een stuk handiger lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft allebei z'n voordelen en nadelen. Ik laat nog steeds alle foto's afdrukken en plak ze zelf in, omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen. Maar een gedrukt album is inderdaad ruimtebesparend en wat strakker van uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
ik maak voor mijn kinderen trouw elk jaar een fotoalbum en ben sinds een paar jaar overgestapt op digitaal. het heel erg grote voordeel vind ik dat het veel minder plek in neemt!!! een gewoon fotoalbum is al snel heel dik, terwijl een digitaal fotoalbum een heel dun fotoboek is terwijl er heel veel foto's in staat. Daarnaast vind ik het veel leuker om op te maken met gekleurde achtergronden enzovoort. ook makkelijker om te maken, kwestie van op de computer je foto's selecteren en vervolgens frobelen.



als ik wat andere dingen er in wil hebben zoals de toegangskaartjes oid dan is het een kwestie van inscannen en dan kan dat er ook bij. maar dat doe ik niet zo vaak. ik hou er tegenwoordig al rekening mee, en maak extra foto's...niet alleen van toegangskaartjes maar ook voor achtergronden enzo. erg leuk!



voor mij zeker geen gewoon fotoboek meer.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik heb er nog nooit bij na gedacht dat je natuurlijk ook gewoon een foto kan maken van iets wat je er graag in wilt hebben of het inscannen.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je nog twijfelen... pak dan even je eigen fotoboek met babyfoto's uit de kast... Dan ben je de rest van de dag bezig met de foto's die nu op de grond liggen terugplakken.



Ik vind het heerlijk, digitaal!

Laatst ook voor de hele familie hetzelfde boek gemaakt met onze gezamelijke familiefoto's. Gewoon 10x afdrukken en iedereen blij!
Alle reacties Link kopieren
Tja, een digitaal fotoboek is natuurlijk strakker maar ik heb juist genoten van de uurtjes die ik doorbracht met handmatig een fotoboek maken van een mooie reis die ik heb gemaakt. Al bezig kwamen er zoveel herinneringen terug, ik kon er veel tekst bij schrijven en ondertussen zette ik lekker een makkelijke film op. Ik vind het fijne bezigheidstherapie in ieder geval
quote:gruffalo schreef op 23 februari 2012 @ 15:41:



als ik wat andere dingen er in wil hebben zoals de toegangskaartjes oid dan is het een kwestie van inscannen en dan kan dat er ook bij. maar dat doe ik niet zo vaak. ik hou er tegenwoordig al rekening mee, en maak extra foto's...niet alleen van toegangskaartjes maar ook voor achtergronden enzo. erg leuk!



voor mij zeker geen gewoon fotoboek meer.



Dat doe ik tegenwoordig ook al heel vaak. Dan maak ik een hele serie foto's en zíe ik al voor me hoe ik die op één pagina in het digitale fotoboek plak. Dat deed je vroeger niet met de foto's die ingeplakt moesten worden.

Zo'n digitaal fotoboek is trouwens zéker niet minder werk dan zelf inplakken hoor!
Maar die toegangskaartjes en bonnetjes etc, daar kan je ook een 'ruimte' voor openlaten in het digitale boek, en die dingen er dan achterin in plakken, toch? Dan heb je het beste van 2 werelden!
Alle reacties Link kopieren
ben ook van de ouderwetse inplakboeken, maar er ligt nu een stapel van bijna 2 jaar te doen, 3 kinderen en ons eigen boek. Ik denk dat ik vanaf 2012 voor ons een digitaal boek maak en voor de kids misschien wel een combi, dus losse vellen waar plek is voor kaartjes, bonnetjes e.d. die je in een map kan doen. Is dat wat?

Of anders voor de kinderen nog even doorgaan met ouderwets plakken, Het is wel heel leuk om later door te kijken....
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen baby albums van toen ( 30 jaar geleden) zijn allemaal behoorlijk versleten, vergeeld, kapot en alle foto s die er in zitten zijn los aan t laten. Als ik het pak valt er eigenlijk altijd wel eentje uit.. De teksten die mijn moeder oner de fotos heeft gezet zijn in de loop der jaren ook een heel stuk lichter geworden en soms niet echt meer leesbaar. ( En toch heeft het wat)

Voor mijn zoon heb ik ook nog een echt album met echte foto s afkomstig van een rolletje.Maar ik weet haast wel zeker dat zijn album wat er nu trouwens nog heel mooi en nieuw uitziet ( en dat na 7 jaar) er ooit ook net zo vergeeld uit gaat zien als dat van mij.

Waarschijnlijk, maar dat weet ik dus niet zeker blijft digitaal gewoon een heel mensen leven lang mooi. Dus zou ik zeggen, ga voor digitaal. Maar aan de andere kant. Tja zo,n ouderwets album heeft toch ook wel weer wat he?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf plakken.

Het 'leeft' meer, vind ik dan.



Plak hier ook alles in voor mn 2 kinderen. Heb nu 20 plakboeken op een rijtje... ja oke, ik ben misschien wat doorgeslagen, maar ik vind het heerlijk om te doen.

Elke pagina maak ik weer anders.

Soms lukt t me om 40 foto's op 1 pagina te plakken. Zo'n collage idee krijg je dan.



Ik krijg wel eens digitale fotoboeken te zien van familie, maar op de een of andere manier interesseren die me niet.

Het raakt me niet, het komt niet binnen, het leeft niet, er zit geen gevoel in.... Dan doe ik maar enthousiast, goh leuk!

Terwijl ik echte zelfgemaakte fotoboeken heerlijk vind om doorheen te bladeren.

Maarja, ben misschien een beetje raar in dat soort dingen.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
dat vind ik dus ook met digitale boeken het leeft niet, ik ga denk ik nog 1x alles inplakken en dan de volgende keer een digitaal album maken.



Ik vind het ook leuk om te doen en het werkt relaxed heerlijk die puinzooi van foto;s op je tafel en herinneringen ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Als jij de kaartjes etc. in kunt scannen dan kun je deze toch ook toevoegen in het digitale fotoboek. Heb ik zelf ook wel eens gedaan. Zag er erg leuk uit.



Ook heb ik een bedrijf een digitaal fotoboek laten maken van mijn foto's. Dit heb ik toen als mpeg4 bestand aan laten leveren.Er staat muziek onder en leuke overgangen. Ziet er goed uit en ook leuk om naar te kijken.



Ik voeg een link van YouTube bij zodat je kunt kijken wat ik bedoel.



http://www.youtube.com/watch?v=aUS8qGJK9QM



Succes met je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook over op digitaal, ik maak zoveel fotos, en nu ik een 2e kind heb, is t niet meer te doen het inplakken. het is zoveel werk gewoon, alleen al t laden van die fotos en dan bestellen op zon site, kost me al een dag. Dan t uitzoeken van fotos (bestel alles 3x) en dan sorteren op datum, en dan nog inplakken pppffff....kost me een week gewoon. En daarbij heb ik er ook geen zin meer in.



beide kids hebben een echt ouderwetse baby foto boek, met idd allemaal kaartjes, dingetjes uit t ZH erbij geplakt. Ze hebben beide een zwangerschapsfotoplakboek, en daarna nog een gewoon echt fotoboek. Daarna ben ik gaan insteken, niet meer plakken maar gewoon insteekmapjes gehaald. En ze hebben beide denk ik een boek of 15, en nu ben ik er klaar mee ga nu over op digitaal, mar doe t dan per situatie. Per vakantie, 1e verjaardag. Heb net een boek gemaakt met alle 'overige enkele' fotos, soort collage boek van allemaal losse tussendoor fotos.



Idd best leuk met de verschillende achtergronden en zo die je kan kiezen...En het bespaart je idd heeeel veel ruimte, die fotoboeken nemen zoveel ruimte in beslag op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad pasgeleden hetzelfde besloten als Missworld. Ik vind het plakken, sorteren en bijplakken van knutselwerkjes enzo heerlijk, maar ik loop met het de oudste nu al een jaar achter. Dus ik heb besloten dat elk kind een ouderwets babyboek en fotoboek van hun eerste levensjaar krijgen (vooral omdat die twee albums van de oudste zo goed gelukt zijn). En dan had ik bedacht dat ik verder elk jaar voor allebei een digitaal boek maak. Nu nog even kijken of dat in de praktijk ook zo uitpakt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog helemaal van de ouderwetse foto-albums en laat mijn foto's 1 x in de ongeveer drie maanden afdrukken. Soms heb ik maar een paar foto's, soms veel. Ik plak dan alleen de leukste in (gewoon een stuk of 6 max van 1 gebeurtenis, anders wordt het zo eentonig).... Met pen schrijf ik dan de datum en 'wat het was' erbij.



Zo lekker om terug te bladeren door die albums !



Een digitaal album vind ik heeeeeel erg mooi, maar ook behoorlijik prijzig. Bovendien schrijf ik er liever zelf bij (persoonlijker) en heb ik meestal maar een paar foto's van een belevenis. Dus dat moet ook allemaal maar net passen zoals ik het wil ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer tegenwoordig bij digitaal. Dat gepruts met die lijm... En na een poosje vallen de foto's uit je boek en de boel verkleurd. Man en ik hebben poosje terug nog een oud foto-album van schoonouders opgelapt. Alle foto's gescand, digitaal opgeknapt en in een digitaal album gedaan. We hebben zelfs de versiersels ingescand en op de juiste plek teruggezet. Het resultaat was heel leuk. Bij sommige van de oude foto's was er amper meer te zien dat er mensen op stonden, laat staan wie.



Maar: respect voor degene die nog met schaar en lijm in de weer gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven