Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Ja, dat is de grap denk ik ook.

Maar ik heb het altijd alleen maar als secondewijzer opgevat. Niet als slimmer worden ofzo.
quote:MissMystique schreef op 24 december 2014 @ 13:57:

Per seconde wijzer, die titel wil zeggen: per seconde slimmer.

En heeft niks te maken met de secondewijzer op de klok.Oh gut, secondewijzer op de klok... Ja dat kan natuurlijk ook
een tijdje terug kwam ik langs een school met een bordje: bajesschool. Ik dacht, gek een bajesschool is dat nieuw. Paar keer langs gelopen( weken later) en steeds zag ik bajesschool staan. Tot ik van de week er weer lang liep en nu eens goed keek. Bleek er toch basisschool te staan. Duh, ben je dan dom of doe je dom? had wel mijn bril op en was klaar wakker steeds, maar elke keer zag ik toch echt bajesschool staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:chinchilla schreef op 24 december 2014 @ 14:58:

een tijdje terug kwam ik langs een school met een bordje: bajesschool. Ik dacht, gek een bajesschool is dat nieuw. Paar keer langs gelopen( weken later) en steeds zag ik bajesschool staan. Tot ik van de week er weer lang liep en nu eens goed keek. Bleek er toch basisschool te staan. Duh, ben je dan dom of doe je dom? had wel mijn bril op en was klaar wakker steeds, maar elke keer zag ik toch echt bajesschool staan.Zo heb ik jaaaaren lang Hertog Jan Beieren gelezen ipv Hertog Jan Bieren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dat kerstavond de avond voor kerst is, dus de 24e. En niet de avond van de kerstagen, dus 25e en 26e 's avonds. Kwam ik pas een paar jaar geleden achter.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 15 was moesten wij tijdens technologie een recreatiepark ontwerpen op de computer. Ik deed het restaurant en dus ook de wc's. In de mannentoiletten had ik netjes wc-papier opgehangen. Ook naast de urinoirs Ik had er niet eens over nagedacht waarom, mannen moesten zich toch ook afvegen. De docent heeft me later met het schaamrood op zijn kaken uitgelegd dat mannen "afknijpen" als ik dat zo goed zeg. Ik heb het nog lang moeten horen haha.
---
quote:Joycemm schreef op 24 december 2014 @ 15:44:

Toen ik 15 was moesten wij tijdens technologie een recreatiepark ontwerpen op de computer. Ik deed het restaurant en dus ook de wc's. In de mannentoiletten had ik netjes wc-papier opgehangen. Ook naast de urinoirs Ik had er niet eens over nagedacht waarom, mannen moesten zich toch ook afvegen. De docent heeft me later met het schaamrood op zijn kaken uitgelegd dat mannen "afknijpen" als ik dat zo goed zeg. Ik heb het nog lang moeten horen haha.

Er zijn ook mannen die wel papier gebruiken omdat ze geen pis in hun ondergoed willen. Vrouwen kunnen ook afknijpen. En net als bij mannen levert dat geen 100% droog resultaat.



Je ruikt het meteen als een man geen papier gebruikt. Ik denk dat dat soort mannen minder vaak gepijpt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 24 december 2014 @ 16:00:

[...]



Er zijn ook mannen die wel papier gebruiken omdat ze geen pis in hun ondergoed willen. Vrouwen kunnen ook afknijpen. En net als bij mannen levert dat geen 100% droog resultaat.



Je ruikt het meteen als een man geen papier gebruikt. Ik denk dat dat soort mannen minder vaak gepijpt worden.



HAHAHA!!



Tja ik werd behoorlijk gek aangekeken door de docent én de helft van de klas, vond het zelf ook geen fris verhaal op dat moment. Vandaar dat ik er niet eens over nadacht waarom ik wc-papier naast de urinoirs hing, dacht wel dat (de meeste) mannen zich gewoon ook afvegen.
---
quote:janay77 schreef op 19 juli 2014 @ 10:50:

Haha! Geweldig leuk topic! Je leert nog eens nieuwe dingen hier!

Ik wist als kind niet beter dat als je had gelogen, er een rode streep op je voorhoofd verscheen die alleen moeders konden zien. Mijn twee kids heb ik dit ook verteld en mijn jongste stond destijds regelmatig zijn voorhoofd met zijn armpje te bedekken. Dan wist ik weer hoe laat het was LMAO(net geleerd)
Ik dacht altijd dat toilet een nettere vorm was om te zeggen dan wc. Maar het is toch echt wc en een toilet slaat nergens op, want het betekent kaptafel, opmaken iets in die hoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 24 december 2014 @ 23:25:

Ik dacht altijd dat toilet een nettere vorm was om te zeggen dan wc. Maar het is toch echt wc en een toilet slaat nergens op, want het betekent kaptafel, opmaken iets in die hoek.



Nee hoor



Toilet betekent ook wc (Google!)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja via google wel, maar bij deftige mensen zeg je nooit toilet

Nog netter is om te zeggen, ik ga even mijn neus poederen
Dat een jarretel bedoeld is als sexy kledingstuk en niet gewoon als een soort sliert waarmee je er alleen voor zorgt dat je kousen niet van je been afglijden. Zoals de bretel bedoeld is om je broek op te houden en niet om je sexy buik te benadrukken. "Geleerd" op het viva-forum trouwens.
Mindfulness sprak ik ook heel lang verkeerd uit.
quote:fientje1982 schreef op 24 december 2014 @ 23:25:

Ik dacht altijd dat toilet een nettere vorm was om te zeggen dan wc. Maar het is toch echt wc en een toilet slaat nergens op, want het betekent kaptafel, opmaken iets in die hoek.Ik dacht dat het juist andersom was? Toilet een beetje een vies/ordinair woord voor wc?
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 24 december 2014 @ 23:32:

Mindfulness sprak ik ook heel lang verkeerd uit.Hoe zei jij het dan? Misschien zeg ik het ook verkeerd!!
Wat grappig NYC
Ik heb ooit gezien bij "Hoe heurt het eigenlijk" dat men in de kak kringen inderdaad WC zegt omdat toilet iets anders betekend. Vandaar ook dat eau de toilette geen WC verfrisser is .



Over mindfulness-> Míndful-ness.. Dus niet mind-Fúllness. Dat laatste betekent juist dat je kop vol zit



en @ NYC, een jarretel is toch júist een item om je kousen op te houden? En daarom dus ook "verkeerd" bij kousen met een rubbertje dr in (stay ups)? Toen ik in de thuiszorg werkte heb ik echt de meest lelijke jarretelgordels gezien . Inclusief lelijke kousen!
Ik wist dat service insp in mijn autodisplay betekend dat ik een servicebeurt moet laten doen..

Nu heb ik een nieuwe leaseauto en stond er ineens alleen insp, zonder service. Volgens het boekje zou hij nog niet aan een beurt zitten.. dus ik belde op: "ik heb insp in mijn display." "inst?" "i-n-s-p insp, ja, ik weet ook niet waar dat voor staat hoor.." "ooh insp!! Inspectie! Je moet een servicebeurt uit laten voeren." Dus toch wel..



Haha, maar ik heb nog nooit de link gelegd tussen insp en inspectie en ik heb het zo vaak in mijn display zien staan en mij zo vaak afgevraagd waar het voor stond.
Ik zei tot enkele maanden geleden mijntvoelnes, ipv mijntvolnes. Maar na het beluisteren van youtube filmpjes, ga ik weer twijfelen.

Kan iemand zeggen hoe jij mindfulness uitspreekt. Mij lukt het gewoon niet.
http://www.beatrijs.com/ijskast-of-koelkast/



Leuke uitleg over ijskast-koelkast, gebakje-taartje, en dus ook toilet-wc.
Dat ligt maar net aan het accent fientje. Zowel voel als vol zijn volgens mij goed.

Zelf zeg ik mijntvoelnes.
Tsjah fientje, als het om het uitspreken van "full" gaat, gaat het volgens mij om accenten en niet perse een verkeerd woord. Ik spreek een aardig woordje Engels en bij mij zittie er precies tussen in.



Uh, wat Lenepeen zegt dus .
anoniem_158864 wijzigde dit bericht op 25-12-2014 00:27
Reden: Mosterd
% gewijzigd
Ja precies, het zit er net een beetje tussenin he. Ik krijg het niet voor elkaar om dat precies zo te zeggen. Maarja maakt ook niet uit.
Het mooie is dat dat dus ook niet hoeft ^^. Zolang je de klemtoon maar op de i in Míndfull-ness legt, is't prima .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven