Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Niet gewoon in de war met Washington DC?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 22 oktober 2014 @ 22:36:

Niet gewoon in de war met Washington DC?Dat zal het zijn!
quote:SilverShadow schreef op 20 oktober 2014 @ 17:23:

Of wij zijn oud...Jah. ..
Ik dacht vroeger dat " the bold and the beautiful" stond voor "de kale en de knappe"

een paar jaar terug leerde ik dat "bold" dapper betekend..
Alle reacties Link kopieren
Bluum, en je begrijpt nu ook dat de voedingsstoffen in het bloed van mams zitten en via de bloedvaten in de navelstreng naar de bloedvaten in het lijf van de baby vervoerd worden?



Ik vind het een hele lieve vergissing!



Over Washington en Washington DC: nooit geweten, maar even ge-wikepediaad.
Hahaha dat bold dacht ik vroeger ook. Net als bij Star Trek. "To boldly go where no man has gone before" Jean Luc Picard was dan ook echt kaal en bij The Bold snapte ik niet op wie dat kale op sloeg.
Alle reacties Link kopieren
wat ik nog steeds niet snap zijn wiskunde en vrouwen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:missliberty schreef op 22 oktober 2014 @ 23:32:

Hahaha dat bold dacht ik vroeger ook. Net als bij Star Trek. "To boldly go where no man has gone before" Jean Luc Picard was dan ook echt kaal en bij The Bold snapte ik niet op wie dat kale op sloeg.
Alle reacties Link kopieren
Als je had uitgerekend dat er 3 1/2 miljard vrouwen op deze planeet rondlopen, dan had je wel begrepen waarom, happy-daddy
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik laatst heb geleerd: je hebt dan wel verschillende tijdzones in de wereld, maar die gaan allemaal per uur. Dus het is nu kwart voor 11 's avonds, dan is het ook wel ergens kwart voor 3 's middags of kwart voor 9 's ochtends... maar het is nooit ergens 10 over 2 of 3 voor half 7. Het is altijd een variatie in hele uren, nooit in delen van uren. En dat weet ik dus pas sinds kort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bluum schreef op 15 oktober 2014 @ 19:27:

Ik dacht tot (veel te) kort geleden dat je navel aansluit op je maag. Als kind is me kennelijk ooit verteld dat je als ongeboren baby eten kreeg door de navelstreng, en later ingevuld dat er daarom wel een soort tunneltje van je navel naar je maag moest zijn.



Ik schaam me lichtjes om te moeten toegeven dat ik me pas een paar maanden geleden realiseerde dat dat niet klopt, omdat er geen klonten nasi of boterhammen met kaas door de navelstreng gaan maar voedingsstoffen. Pas toen ik zelf zwanger was viel dat kwartje. Een waar Eureka-moment hoor!



Ach, het kan 'erger'.

Er zijn zat mensen die denken dat de navelstreng van de ongeboren baby verbonden is met de navel van moeder en dat het daarom navelstreng heet.

En zich dus niet realiseren dat de navel het restant is van de navelstreng die je zelf als ongeboren baby had.



Echt waar, al meerdere volwassen mensen 'betrapt' op deze misvatting.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 24 oktober 2014 @ 22:44:

Wat ik laatst heb geleerd: je hebt dan wel verschillende tijdzones in de wereld, maar die gaan allemaal per uur. Dus het is nu kwart voor 11 's avonds, dan is het ook wel ergens kwart voor 3 's middags of kwart voor 9 's ochtends... maar het is nooit ergens 10 over 2 of 3 voor half 7. Het is altijd een variatie in hele uren, nooit in delen van uren. En dat weet ik dus pas sinds kort.





Ik vind deze schattig.

Het zou ook wel heel ingewikkeld worden als het in Lutjebroek-op-Zoom 13:15 zou zijn, in Schubbekutteveen 13:16 en Nergenshuizen 13:17.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 24 oktober 2014 @ 22:53:

[...]







Ik vind deze schattig.

Het zou ook wel heel ingewikkeld worden als het in Lutjebroek-op-Zoom 13:15 zou zijn, in Schubbekutteveen 13:16 en Nergenshuizen 13:17.



Ja dat hoor ik meer



Het leek me gewoon zo leuk! Dat het ergens een willekeurig tijdstip kon zijn... nou ja logistiek natuurlijk een drama maar het is gewoon net wat romantischer, dat het dus ergens in de wereld wel een bepaald tijdstip is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 24 oktober 2014 @ 22:44:

Wat ik laatst heb geleerd: je hebt dan wel verschillende tijdzones in de wereld, maar die gaan allemaal per uur. Dus het is nu kwart voor 11 's avonds, dan is het ook wel ergens kwart voor 3 's middags of kwart voor 9 's ochtends... maar het is nooit ergens 10 over 2 of 3 voor half 7. Het is altijd een variatie in hele uren, nooit in delen van uren. En dat weet ik dus pas sinds kort.Er is ook variatie in halve uren en volgens mij zelfs in kwartieren.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
quote:roermondse schreef op 09 oktober 2014 @ 21:17:

Ik weet pas sinds kort dat rosé rode en witte wijn door elkaar is....







Roséwijn is een eigen wijntype met een eigen vinificatie en geen lichte rode wijn en ook geen witte wijn met een kleurtje. Een groot misverstand is dat rosé ontstaat door het mengen van rode en witte wijn. Dit is namelijk niet toegestaan. Op deze regel is een uitzondering en dat is de rosé Champagne.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daffodil schreef op 24 oktober 2014 @ 23:05:

[...]



Er is ook variatie in halve uren en volgens mij zelfs in kwartieren.Klopt. Ik leerde juist toen ik vorig jaar naar Azië ging dat het tijdsverschil niet altijd in stappen van hele uren ging. Mijn tijdsverschil was toen 3 uur en drie kwartier met Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 20 oktober 2014 @ 17:23:

Of wij zijn oud...Ben ik al oud met 21?
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Fiorah schreef op 24 oktober 2014 @ 22:44:

Wat ik laatst heb geleerd: je hebt dan wel verschillende tijdzones in de wereld, maar die gaan allemaal per uur. Dus het is nu kwart voor 11 's avonds, dan is het ook wel ergens kwart voor 3 's middags of kwart voor 9 's ochtends... maar het is nooit ergens 10 over 2 of 3 voor half 7. Het is altijd een variatie in hele uren, nooit in delen van uren. En dat weet ik dus pas sinds kort.Ja? Hoe weet je dat zo zeker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 24 oktober 2014 @ 22:44:

Wat ik laatst heb geleerd: je hebt dan wel verschillende tijdzones in de wereld, maar die gaan allemaal per uur. Dus het is nu kwart voor 11 's avonds, dan is het ook wel ergens kwart voor 3 's middags of kwart voor 9 's ochtends... maar het is nooit ergens 10 over 2 of 3 voor half 7. Het is altijd een variatie in hele uren, nooit in delen van uren. En dat weet ik dus pas sinds kort.



Nee hoor.



Afwijkende tijdzones:

Afghanistan = GMT +4½ uur

India en Bhutan = GMT + 5½ uur

Nepal = GMT + 5 ¾ uur

Birma = GMT +6½ uur

Australie:

Northern Territory = +9½ uur

South Australia = +9½ uur
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 24 oktober 2014 @ 22:53:

[...]







Ik vind deze schattig.

Het zou ook wel heel ingewikkeld worden als het in Lutjebroek-op-Zoom 13:15 zou zijn, in Schubbekutteveen 13:16 en Nergenshuizen 13:17.Zo was het dus vroeger, in de middeleeuwen tot ver in de 19e eeuw. Ieder dorp, stad, had zijn eigen tijd waar de zon om 12 uur ongeveer in het zuiden stond( de torenklok liep niet altijd even zuiver). Door de spoorwegen werd een uniforme tijd noodzakelijk om de treinen op tijd te laten rijden. En zo werd de Amsterdamse tijd ingevoerd.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Echt?! Dus ik wist het gewoon goed en ik ben door meerdere mensen verkeerd gecorrigeerd?! Nou lekker dan.



Alle reacties Link kopieren
quote:DeeDee86 schreef op 22 september 2012 @ 21:29:

[...]





ja ik ook! er ging een wereld voor me open. en ik altijd maar denken dat het uit het Latijn komt... schaam schaam Ai... Het kwartje valt nu ook bij mij
Alle reacties Link kopieren
dat je na de bevalling niet direct weer op je oude gewicht zit. Had in mijn tas die klaar stond voor de bevalling al heel optimistisch mijn gewone spijkerbroek gestopt die ik voor mijn zwangerschap nog paste.. Die zou ik dan aantrekken als ik weer naar huis ging...
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
@blm hahaha. Dat zou ik ook zo kunnen doen.



Ik kwam er laats achter dat Ruben van der Meer bekend was geworden van Hakkenbar….
Alle reacties Link kopieren
Het spreekwoord "een ezel stoot zich in het algemeen geen tweemaal aan dezelfde steen"



Ik heb dat lang niet begrepen, want ik vond het niet dom dat die ezel leert van zijn fouten en het leek me dus juist wel dom om je twee keer aan die steen te stoten (gebeurt mij regelmatig ).



Maar die ezel wordt dus een ezel omdat ie zich überhaupt aan een steen stoot, en hij zal het waarschijnlijk geen tweede keer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven