Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 22 oktober 2014 @ 22:52:

Ik dacht vroeger dat " the bold and the beautiful" stond voor "de kale en de knappe"

een paar jaar terug leerde ik dat "bold" dapper betekend..Eh...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snorhaar schreef op 26 oktober 2014 @ 11:07:

Het spreekwoord "een ezel stoot zich in het algemeen geen tweemaal aan dezelfde steen"



Ik heb dat lang niet begrepen, want ik vond het niet dom dat die ezel leert van zijn fouten en het leek me dus juist wel dom om je twee keer aan die steen te stoten (gebeurt mij regelmatig ).



Maar die ezel wordt dus een ezel omdat ie zich überhaupt aan een steen stoot, en hij zal het waarschijnlijk geen tweede keer doen.



Dat laatste snap ik niet...



Toevoeging: ik dacht dat het bedoeld was als: een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen (dezelfde fout), maar jij wel, dus jij bent nog dommer dan een ezel.



Als een ezel zich met zijn voorpoot stoot aan een steen, zal hij met zijn achterpoot eroverheen stappen, zodat hij zich niet nogmaals stoot.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Het spreekwoord is eigenlijk: zelfs een ezel stoot zich in 't 'gemeen, geen twee keer aan dezelfde steen.

Dus als jij je wel twee keer aan dezelfde steen stoot, ben je dommer dan een ezel.
Alle reacties Link kopieren
Aha, dus jullie zeggen eigenlijk dat mijn eerste interpretatie wel goed was.



Gamuza, ik bedoelde die laatste zin als: een stommeling die een fout heeft gemaakt, zal dat niet snel nog eens doen.



Blijft een leuk topic dit!
quote:Snorhaar schreef op 26 oktober 2014 @ 11:07:

Het spreekwoord "een ezel stoot zich in het algemeen geen tweemaal aan dezelfde steen"



Ik heb dat lang niet begrepen, want ik vond het niet dom dat die ezel leert van zijn fouten en het leek me dus juist wel dom om je twee keer aan die steen te stoten (gebeurt mij regelmatig ).



Maar die ezel wordt dus een ezel omdat ie zich überhaupt aan een steen stoot, en hij zal het waarschijnlijk geen tweede keer doen.

grappig, dan begreep je het lange tijd goed, en sinds kort niet meer
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, ik dacht bijna dat het iets anders betekende...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Snorhaar schreef op 26 oktober 2014 @ 11:07:

Het spreekwoord "een ezel stoot zich in het algemeen geen tweemaal aan dezelfde steen"





Ken je deze dan ook ?

Maar dat lieve ezelinnedier doet het wel een keer of vier
Ik ben er net achter gekomen dat zanger ceelo green en gnarls barkley dezelfde zijn. Ik vond ze al zoveel op elkaar lijken.
Ik woonde vroeger in Zeeland aan de Westerschelde, ik was er serieus van overtuigd dat als het bij ons eb was het dan aan de overkant van het water vloed was

Hoe ik daar nou bij kwam echt geen idee maar ik weet pas sinds een paar jaar dat ik me daar toch een ietsepietsie vergiste.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die dachten dat de tekst, 'I've got my first real sex dream'' was. Waar dachten jullie dat de zin daarna dan opsloeg? 'Bought it at the five-and-dime?'
"If by my life or death I can protect you, I will."
Alle reacties Link kopieren
Het 'hippe' kledingstuk onesie. Laat ik het toch altijd uitspreken als ooooohhneeeesie. Nu hoorde ik een paar dagen.terug iemand 'wansie' zeggen... Oeps!
Lach!
quote:MissMystique, 10 uur geleden

Ik ben er net achter gekomen dat zanger ceelo green en gnarls barkley dezelfde zijn. Ik vond ze al zoveel op elkaar lijken.

Hier schrik ik echt van!!! Vind Gnarls Barkley heerlijke muziek en CeeLo Green een ongelofelijke klootzak en foute gast.

Hij heeft recentelijk een vrouw verkracht (die waarschijnlijk beschonken of gedrogeerd was) en ziet daar niks fouts in.

Hij zei letterlijk: "It’s Not Rape If the Victim Is Unconscious"
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragorn schreef op 29 oktober 2014 @ 00:41:

De mensen die dachten dat de tekst, 'I've got my first real sex dream'' was. Waar dachten jullie dat de zin daarna dan opsloeg? 'Bought it at the five-and-dime?'Die zin verstond ik nooit, dacht dat het was 'it happened between 5 and 9'. 'Played it till my fingers bled' verstond ik weer wel en vond ik inderdaad behoorlijk dubieus
Zeg maar Spijker.
In 2002 naar Tanzania geweest, ging daar de zon om half acht onder en om half acht weer op. Vreemd, dacht ik, dat is toch alleen op de evenaar. Als je de kaart ziet dan ligt Tanzania toch een eind naar beneden.



Gingen we logeren bij het vliegveld, hangt daar een kaart met een Gigantic Africa.



Tanzania ligt vlakbij de evenaar, Zuid-Afrika is een slordige 8.000 km verder.



Onze kaarten blijken een heel vertekend beeld te geven. Het "Westen" blijkt zichzelf altijd groter voor te doen. Kijk maar eens naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercatorprojectie.
Alle reacties Link kopieren
@jannaj123



over die liedjes, kwam er pas op hele late leeftijd (enkele maanden geleden) achter dat liedje Kortjakje over een hoer gaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Die zin verstond ik nooit, dacht dat het was 'it happened between 5 and 9'. 'Played it till my fingers bled' verstond ik weer wel en vond ik inderdaad behoorlijk dubieus Whahahahahahaha ach ja het was wel de zomer van 69 he
"If by my life or death I can protect you, I will."
Alle reacties Link kopieren
quote:Bim schreef op 26 oktober 2014 @ 10:02:

dat je na de bevalling niet direct weer op je oude gewicht zit. Had in mijn tas die klaar stond voor de bevalling al heel optimistisch mijn gewone spijkerbroek gestopt die ik voor mijn zwangerschap nog paste.. Die zou ik dan aantrekken als ik weer naar huis ging...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik woog direct na de bevalling 1 kg minder dan voor de zwangerschap en kon gelijk mijn gewone kleding weer aan.
Slensor : ik snap je niet...als ik op de kaart kijk, ligt Tanzania toch gewoon vlak bij de evenaar? Ik snap niet wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Kaarten geven vaak een vertekend beeld, omdat de aarde rond is, en je kaart meestal niet. In de mercetorprojectie worden de polen uitgerekt tot over de hele breedte van de kaart, waardoor alles wat dicht bij de Noord of zuidpool logt gigantisch lijkt. Maar dat heeft met name grote effecten op bv. Groenland en Antarctica. Het verandert niks aan de plek waar iets ligt ten opzichte van de evenaar, en op mijn kaarten ligt Tanzanie ook net onder de evenaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 02 november 2014 @ 20:27:

Kaarten geven vaak een vertekend beeld, omdat de aarde rond is, en je kaart meestal niet. In de mercetorprojectie worden de polen uitgerekt tot over de hele breedte van de kaart, waardoor alles wat dicht bij de Noord of zuidpool logt gigantisch lijkt. Maar dat heeft met name grote effecten op bv. Groenland en Antarctica. Het verandert niks aan de plek waar iets ligt ten opzichte van de evenaar, en op mijn kaarten ligt Tanzanie ook net onder de evenaar.

nausica,



op de meeste wereldkaarten zijn antarctica (en Groenland, en Canada, en de Sovjet-unie) te groot uitgebeeld.



Maar er zijn ook wereldkaarten waarop de landen aan de evenaar een beetje naar boven (en onder) uitgerekt worden, zodat de oppervlaktes beter kloppen met de oppervlaktes van Groenland enz.



Dat heet een "oppervlakte-getrouwe" projectie.



Dus dan kan Tanzania ook een beetje verder van de evenaar liggen dan in werkelijkheid.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik kwam er laatst pas achter dat ik de koffiepads uit mijn Senseo, die hartstikke heet zijn, niet met een vork er uit hoef te plukken, maar dat ik dat houdertje er in zijn geheel uit kan halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 29 oktober 2014 @ 06:59:quote:MissMystique, 10 uur geleden

Ik ben er net achter gekomen dat zanger ceelo green en gnarls barkley dezelfde zijn. Ik vond ze al zoveel op elkaar lijken.

Hier schrik ik echt van!!! Vind Gnarls Barkley heerlijke muziek en CeeLo Green een ongelofelijke klootzak en foute gast.

Hij heeft recentelijk een vrouw verkracht (die waarschijnlijk beschonken of gedrogeerd was) en ziet daar niks fouts in.

Hij zei letterlijk: "It’s Not Rape If the Victim Is Unconscious"Echt? Ik riep vorige week idd nog dat Crazy van Gnarls is en niet van Ceelo! Dat zeiden ze nl op de radio...Bizar zeg.
quote:haarklover schreef op 08 november 2014 @ 21:48:

[...]



op de meeste wereldkaarten zijn antarctica (en Groenland, en Canada, en de Sovjet-unie) te groot uitgebeeld.



Eeeh volgens mij ben je er nog niet achter dat de Sovjet-unie al best heel lang niet meer bestaat, en nu Rusland heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 30 oktober 2014 @ 23:00:

@jannaj123



over die liedjes, kwam er pas op hele late leeftijd (enkele maanden geleden) achter dat liedje Kortjakje over een hoer gaat!Neeee, dat wist ik niet.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven