Duifje werd aangereden, niemand wilde helpen.

23-04-2017 16:09 93 berichten
Ik wil gewoon heel even klagen.



Vanochtend vertrok man met de bus en ik ging samen met babyzoon hem uitzwaaien vanaf het station. Bij de bus zat een duifje en voordat ik er op kon reageren raakte de bus net met een wiel de duif. Arme beestje had een wondje en was in shock.



Meteen met de telefoon in de weer om de dierenambulance te bellen.

Die vertelden het duifje niet te komen op halen en dat ik de dierenarts maar moest bellen of hem in de bosjes moest neerleggen. Meteen de dierenarts gebeld en ook die vertelden dat ze het duifje niet gingen helpen. Ik moest maar de vogelopvang bellen.



Ik heb het duifje opgepakt en meegenomen naar huis. Ondertussen man in tranen opgebeld dat niemand het arme duifje wil helpen en dat ik het maar ga doen. Gelukkig wilde de vogelopvang het duifje wel 'opknappen' dus daar heb ik het beestje heen gebracht.



Heb nu net een foto van het duifje ontvangen met een ingetapete vleugel. Ze denken dat het beestje er helemaal bovenop komt.



Maar jeetje, wat vind ik het ontzettend verdrietig dat de mensen die voor dieren horen te zorgen, niet dat duifje wilde helpen. Gaf dan op z'n minst dat beestje een spuitje om uit zijn lijden te verlossen ofzo.



Zo, ik moest dit even kwijt. Het zat me nogal hoog. Arm duifje...
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even dat het om een kind ging waarvan de koosnaam 'duifje' is.



Duiven zijn vliegende ratten. No way dat ik die zou oppakken.
Frustrerend.



Fijn dat jij duifje gered hebt!
Alle reacties Link kopieren
Idd duif=vliegende rat...
Ik was je verhaal aan het lezen en wist meteen dat hier alleen de vogelopvang voor komt. Goed en lief van je dat je het duifje gered hebt.
Ik vind duiven geen vliegende ratten. Ik snap wel dat ze duiven niet helpen. De organisatie die jij belde moeten het met zo weinig geld en geen overheidssteun doen... en een dierenarts kan natuurlijk niet elk straatbeestje dat iets heeft gratis helpen. En al helemaal niet in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ergens wel.

Er zijn duizenden duiven in Nederland en die raken dagelijks gewond.

Als de dierenambulance voor al die dieren uit moet rukken dan worden de kosten voor het oplappen van jouw hond of kat nog 10x zo hoog dan ze al zijn.

Niemand die betaalt voor een duifje.
Goed gedaan hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Heb jij misschien nog een ietsiepietsie last van zwangerschapshormonen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom in de echte wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kind ooit een jong katje bij het ijs zien liggen op weg naar school, dus wij bij de bewoners aangebeld om te zeggen wat er aan de hand was, die zouden gaan kijken. Maar toen we naar huis fietsen zagen we het katje dood liggen! Dat vond ik toen ook zo erg! En dertig jaar later weet ik het nog als de dag van gisteren. Goed dat jij wel iets deed dus! En idd frusterend hoe het verder liep, maar het gaat erom hoe het nu gaat.
Alle reacties Link kopieren
Duifje word nu opgelapt en straks vast gepakt door de buurtkat.
Echt hè, zo ontzettend waardeloos, ik kan me daar ook zo over opwinden!

Zo wilde ook niemand komen helpen toen mijn goudvis ooit uit de kom was gesprongen en naar adem lag te happen. De dierenpolitie niet, de dierenambulance niet en zelfs de dierenkliniek niet. Ik heb hem uit pure wanhoop toen zelf proberen te beademen met behulp van een heel dun rietje. Helaas mocht dat niet baten. Echt, ik was er kapot van en voelde me zo in de steek gelaten ook.

Sterkte Circe, hopelijk knapt je duifje snel op.
De dierenarts had de duif best willen helpen hoor. Als jij ervoor had betaald.

Daar gaat het om.

Geld.

As always.



Maar je had ook zelf voor het beestje kunnen betalen.
quote:plurque schreef op 23 april 2017 @ 16:14:

Heb jij misschien nog een ietsiepietsie last van zwangerschapshormonen?



Ook.



Maar ook zonder die hormonen was ik hier verdrietig om geweest.



Vond het zo naar dat vooral de dierenambulance mij zo verschrikkelijk lullig te woord stond aan de telefoon.
quote:*nightsky* schreef op 23 april 2017 @ 16:17:

Echt hè, zo ontzettend waardeloos, ik kan me daar ook zo over opwinden!

Zo wilde ook niemand komen helpen toen mijn goudvis ooit uit de kom was gesprongen en naar adem lag te happen. De dierenpolitie niet, de dierenambulance niet en zelfs de dierenkliniek niet. Ik heb hem uit pure wanhoop toen zelf proberen te beademen met behulp van een heel dun rietje. Helaas mocht dat niet baten. Echt, ik was er kapot van en voelde me zo in de steek gelaten ook.

Sterkte Circe, hopelijk knapt je duifje snel op.

Dit is niet echt toch??



Wat dacht je van terug in de kom?
Iedereen vind altijd alles zielig en vreselijk. Totdat ze er zelf kosten aan krijgen. Dan schuiven ze het van zich af!
Alle reacties Link kopieren
quote:plurque schreef op 23 april 2017 @ 16:14:

Heb jij misschien nog een ietsiepietsie last van zwangerschapshormonen?



Dit



Ik jaag ze uit de tuin en vloek als mijn auto voor de zoveelste keer ondergescheten is, maar ik zou zo'n beest in pijn ook willen helpen.



Zelfde met muizen. Als ze in huis zitten haat ik ze . Maar een jaar geleden lag er een muisje heel zwaar ademend op de vloer door het muizengif wat we hadden neergelegd. Vond dat zo zielig eigenlijk



Toen heb ik hem in een bakje in het park gelegd, verstopt in de struiken. Dus hij is of alsnog opgegeten, of zelf dood gegaan.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:18:

[...]





Ook.



Maar ook zonder die hormonen was ik hier verdrietig om geweest.



Vond het zo naar dat vooral de dierenambulance mij zo verschrikkelijk lullig te woord stond aan de telefoon.



Je bent waarschijnlijk niet de eerste die voor een duif belt.

Bel je ook voor een mug met een gebroken pootje?
quote:Haaz schreef op 23 april 2017 @ 16:17:

De dierenarts had de duif best willen helpen hoor. Als jij ervoor had betaald.

Daar gaat het om.

Geld.

As always.



Maar je had ook zelf voor het beestje kunnen betalen.



Ik had er ook best voor willen betalen. Maar de dierenarts had het beestje al ten dode opgeschreven. Ik werd een beetje overvallen door het antwoord.



Maar als de vogelopvang het beestje niet wilde dan had ik de dierenarts nog wel een keer gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je het duifje geholpen heb.
Life is always rocky when you're a gem.
quote:Gooloib schreef op 23 april 2017 @ 16:19:

[...]



Dit is niet echt toch??



Wat dacht je van terug in de kom?En dan mijn Blubje zelf door verdrinking om het leven brengen??? Ben jij gek of zo?
Je kon de vogel ook zelf uit zijn lijden verlossen toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:20:

[...]





Ik had er ook best voor willen betalen. Maar de dierenarts had het beestje al ten dode opgeschreven. Ik werd een beetje overvallen door het antwoord.



Maar als de vogelopvang het beestje niet wilde dan had ik de dierenarts nog wel een keer gebeld.Nou dat lijkt mij ook logisch dat de dierenarts dat dacht. busbanden voelen ook niet echt prettig aan voor kleine duifjes.
quote:Gooloib schreef op 23 april 2017 @ 16:23:

Je kon de vogel ook zelf uit zijn lijden verlossen toch?



Ik had me uiteindelijk ook voor genomen om dan zelf zijn nekje maar om te draaien. Maar uiteindelijk was hij een beetje bij gekomen en leek weer alert. Dus toen vond ik toch dat ik iets voor hem moest regelen.



Dan maar een pussy, maar ik kan écht niet dat beestje ergens neer leggen en dan dood laten gaan ofzo.

Ik vind duiven ook niet de leukste beestjes die er zijn. Maar ik laat echt niet zo'n beestje lijden, dat vind ik zielig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven