Duifje werd aangereden, niemand wilde helpen.

23-04-2017 16:09 93 berichten
Ik wil gewoon heel even klagen.



Vanochtend vertrok man met de bus en ik ging samen met babyzoon hem uitzwaaien vanaf het station. Bij de bus zat een duifje en voordat ik er op kon reageren raakte de bus net met een wiel de duif. Arme beestje had een wondje en was in shock.



Meteen met de telefoon in de weer om de dierenambulance te bellen.

Die vertelden het duifje niet te komen op halen en dat ik de dierenarts maar moest bellen of hem in de bosjes moest neerleggen. Meteen de dierenarts gebeld en ook die vertelden dat ze het duifje niet gingen helpen. Ik moest maar de vogelopvang bellen.



Ik heb het duifje opgepakt en meegenomen naar huis. Ondertussen man in tranen opgebeld dat niemand het arme duifje wil helpen en dat ik het maar ga doen. Gelukkig wilde de vogelopvang het duifje wel 'opknappen' dus daar heb ik het beestje heen gebracht.



Heb nu net een foto van het duifje ontvangen met een ingetapete vleugel. Ze denken dat het beestje er helemaal bovenop komt.



Maar jeetje, wat vind ik het ontzettend verdrietig dat de mensen die voor dieren horen te zorgen, niet dat duifje wilde helpen. Gaf dan op z'n minst dat beestje een spuitje om uit zijn lijden te verlossen ofzo.



Zo, ik moest dit even kwijt. Het zat me nogal hoog. Arm duifje...
Alle reacties Link kopieren
Je had 'm ook zelf uit zijn lijden kunnen verlossen door het beestje even gauw de nek om te draaien en in de struiken te leggen. Vast wel een kat in de buurt die er een heerlijk zondags extraatje in ziet.



Soms denk ik wel eens dat het té goed gaat in Nederland, als er instanties zijn die zich bekommeren om een vliegende rat
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 23 april 2017 @ 16:22:

[...]



En dan mijn Blubje zelf door verdrinking om het leven brengen??? Ben jij gek of zo?
quote:Muurhanger schreef op 23 april 2017 @ 16:19:

[...]





Dit



Ik jaag ze uit de tuin en vloek als mijn auto voor de zoveelste keer ondergescheten is, maar ik zou zo'n beest in pijn ook willen helpen.



Zelfde met muizen. Als ze in huis zitten haat ik ze . Maar een jaar geleden lag er een muisje heel zwaar ademend op de vloer door het muizengif wat we hadden neergelegd. Vond dat zo zielig eigenlijk



Toen heb ik hem in een bakje in het park gelegd, verstopt in de struiken. Dus hij is of alsnog opgegeten, of zelf dood gegaan.O ja handig. Opgegeten, en dat beestje (hond of kat?) die de muis heeft gehad legt ook het loodje want de muis was vergiftigd.
quote:*nightsky* schreef op 23 april 2017 @ 16:17:

Echt hè, zo ontzettend waardeloos, ik kan me daar ook zo over opwinden!

Zo wilde ook niemand komen helpen toen mijn goudvis ooit uit de kom was gesprongen en naar adem lag te happen. De dierenpolitie niet, de dierenambulance niet en zelfs de dierenkliniek niet. Ik heb hem uit pure wanhoop toen zelf proberen te beademen met behulp van een heel dun rietje. Helaas mocht dat niet baten. Echt, ik was er kapot van en voelde me zo in de steek gelaten ook.

Sterkte Circe, hopelijk knapt je duifje snel op.

Begin maar in een klein zaaltje met je grappen.

quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:20:

[...]





Ik had er ook best voor willen betalen. Maar de dierenarts had het beestje al ten dode opgeschreven. Ik werd een beetje overvallen door het antwoord.

?

Maar als de vogelopvang het beestje niet wilde dan had ik de dierenarts nog wel een keer gebeld.

Iedere dierenarts laat je gewoon komen met een dier hoorc

Maar Het gaat om een wild beestje.

Niemand betaald daarvoor doorgaans.

Daar beginnen praktijken niet aan.

Dan is het van, ja maar het is niet mijn duifje, ik zag het gebeuren en bracht hem hier ! Zo zielig!

Maar dierenarts u kunt toch niet verwachten dat ik daar zelf voor betaal?

Zo gaat datc

Ervaringsdeskundige hier.
Ik ben eens met een kraai naar de dierenarts gegaan. Was te grazen genomen door mijn kat.

Vleugel bleek gebroken en enige optie was euthanasie.

Dierenarts gaf me de keus, gratis en dan draaide hij zijn nek om of spuitje en dan moest ik 5 gulden betalen.

Heb de 5 gulden met liefde betaald. Dierenarts was lief genoeg om alleen de kostprijs van de injectie te rekenen en geen tijd.



Zo kan het ook.
Ik ben ook zo'n sissy als het gaat om Zielige Dieren .



De laatste keer dat ik zoiets bij de hand had (een jonge spreeuw die blijkbaar een jachtlustige poes tegen was gekomen) kwam de dierenambulance trouwens wel. En dat was maar goed ook, want spreeuwtje was omgeven door snikkende buurkinderen, die mij als enige betrokken volwassene allemaal met verwachtingsvolle gezichtjes aankeken in afwachting van de redding die ik zou bieden.
Belachelijk. En die dierenambu's waar zijn die nu voor dan? Ik zou ook rondbellen voor hulp en als dat niet lukt zelf betalen.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 23 april 2017 @ 16:35:

Ik ben eens met een kraai naar de dierenarts gegaan. Was te grazen genomen door mijn kat.

Vleugel bleek gebroken en enige optie was euthanasie.

Dierenarts gaf me de keus, gratis en dan draaide hij zijn nek om of spuitje en dan moest ik 5 gulden betalen.

Heb de 5 gulden met liefde betaald. Dierenarts was lief genoeg om alleen de kostprijs van de injectie te rekenen en geen tijd.



Zo kan het ook.



Ah, zo kan het inderdaad ook.



Ik had het beestje daar ook kunnen achterlaten. Maar dat zit me toch niet lekker. Duiven zijn ook niet mijn favoriet, maar een beetje dood laten gaan kan ik niet.



En kijk dan

Alle reacties Link kopieren
Och is toch ook sneu. Maar sommige mensen vinden het ene leven nu eenmaal meer waard dan het andere.



Goed gehandeld TO Duifjes zijn fantastisch lieve diertjes!



Edit: Die foto! Wat een plurkje
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ook eens een jonge duif gevonden. Zat op een terras onder een tafel verscholen.

Nog niet helemaal goed in de veren en kon nog niet vliegen.



Ik was met een vriend op de motor en we waren gestopt om wat te drinken. Ja shit..wat moet je er mee.

Heb duif in mijn rugzakje gedaan en op de motor langs de vogelvang gereden zo'n 15 kilometer verder.

Daar mocht hij in een hokje verder veren kweken



Ja dat was ook maar een duif. Maar niks doen zou betekenen dat hij dood zou hongeren of dat jeugd er mee zou gaan voetballen of een kat die een lekkere hap zou krijgen.

Geen optie voor mij.
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:39:

[...]





Ah, zo kan het inderdaad ook.



Ik had het beestje daar ook kunnen achterlaten. Maar dat zit me toch niet lekker. Duiven zijn ook niet mijn favoriet, maar een beetje dood laten gaan kan ik niet.



En kijk dan

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq ... 1b1KIp.jpg[/img]Ach gossie. Is dat een bosduif ?
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 april 2017 @ 16:38:

Ik ben ook zo'n sissy als het gaat om Zielige Dieren .



De laatste keer dat ik zoiets bij de hand had (een jonge spreeuw die blijkbaar een jachtlustige poes tegen was gekomen) kwam de dierenambulance trouwens wel. En dat was maar goed ook, want spreeuwtje was omgeven door snikkende buurkinderen, die mij als enige betrokken volwassene allemaal met verwachtingsvolle gezichtjes aankeken in afwachting van de redding die ik zou bieden.



Aaaaah, dat is sneu. Wel fijn dat ze wilden komen.



Ik voelde me al een overtrokken hysterisch hormonaal hoopje verdriet. Maar ik ben gelukkig niet de enige die zielige dieren wil helpen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 april 2017 @ 16:38:

Ik ben ook zo'n sissy als het gaat om Zielige Dieren .



De laatste keer dat ik zoiets bij de hand had (een jonge spreeuw die blijkbaar een jachtlustige poes tegen was gekomen) kwam de dierenambulance trouwens wel. En dat was maar goed ook, want spreeuwtje was omgeven door snikkende buurkinderen, die mij als enige betrokken volwassene allemaal met verwachtingsvolle gezichtjes aankeken in afwachting van de redding die ik zou bieden.
quote:miekemv schreef op 23 april 2017 @ 16:42:

[...]





Ach gossie. Is dat een bosduif ?



Geen idee, hij was eigenlijk best klein voor een duif volgens mij.



Ik vind het wel een leukertje.
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:44:

[...]





Geen idee, hij was eigenlijk best klein voor een duif volgens mij.



Ik vind het wel een leukertje.Turkse tortel?
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:39:

[...]





Ah, zo kan het inderdaad ook.



Ik had het beestje daar ook kunnen achterlaten. Maar dat zit me toch niet lekker. Duiven zijn ook niet mijn favoriet, maar een beetje dood laten gaan kan ik niet.



En kijk dan

[afbeelding]



Och



Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar volgens mij kijkt ie nog best pittig uit zijn ogies. Goed dat je hem hebt geholpen.
quote:Haaz schreef op 23 april 2017 @ 16:47:

[...]



Houtduifje.



Nee toch? Tenminste als ik het google dan zien die er heel anders uit.





Is het wel een duif? Ik ben een nitwit, het is in ieder geval een vogel...
Alle reacties Link kopieren
Aaaach. Wat heb je het goed gedaan! Terecht dat je zo verontwaardigd bent. En duiven zijn geen vliegende ratten en hoeven net zo min te lijden als elk ander levend wezen.
't Is al met al een heel gedoe
Ik zit ook al te zoeken wat voor soort het is..
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben ook zo'n muts! Ik ben gisteren nog een flinke tijd bezig geweest om een gewonde meerkoet te vangen.



Ik kan er ook niet tegen hoor als een beestje pijn heeft.

Verklaar mij maar voor gek, vind ik best
Denk toch een houtuif.

In ieder geval een heel lief duifje.

Alle reacties Link kopieren
Is het gelukt met de meerkoet??
't Is al met al een heel gedoe
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 april 2017 @ 16:50:

[...]





Och



Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar volgens mij kijkt ie nog best pittig uit zijn ogies. Goed dat je hem hebt geholpen.



Hij bleef eerst heel stilletjes zitten. Thuus begon hij al om zich heen te kijken en bij de opvang ging hij al met zijn vleugels slaan.

Hij was ook niet zwaar gewond ofzo. Hij bloedde alleen een beetje. En volgens de opvang was hij ook echt wel te redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dierendag nota bene eens met een wild konijntje naar de dierenarts gegaan. Oogjes helemaal opgezwollen ... Hapte blijkbaar al naar adem dus ja, euthanasie dan maar. Was niet goedkoop en ik weet dat er zijn die me gek verklaren maar ik kon dat beestje daar niet laten zitten.



Ook eens met jonge merel naar vogelopvang gegaan. Kom ik thuis, zit er weer één. Heb die dan maar in een emmer gezet die omhoog hing in de hoop dat de ouders erop zouden komen omdat de opvang niet bij de deur was maar helaas ... Later bericht gekregen van opvang dat andere jong ook dood was.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven