Duifje werd aangereden, niemand wilde helpen.

23-04-2017 16:09 93 berichten
Ik wil gewoon heel even klagen.



Vanochtend vertrok man met de bus en ik ging samen met babyzoon hem uitzwaaien vanaf het station. Bij de bus zat een duifje en voordat ik er op kon reageren raakte de bus net met een wiel de duif. Arme beestje had een wondje en was in shock.



Meteen met de telefoon in de weer om de dierenambulance te bellen.

Die vertelden het duifje niet te komen op halen en dat ik de dierenarts maar moest bellen of hem in de bosjes moest neerleggen. Meteen de dierenarts gebeld en ook die vertelden dat ze het duifje niet gingen helpen. Ik moest maar de vogelopvang bellen.



Ik heb het duifje opgepakt en meegenomen naar huis. Ondertussen man in tranen opgebeld dat niemand het arme duifje wil helpen en dat ik het maar ga doen. Gelukkig wilde de vogelopvang het duifje wel 'opknappen' dus daar heb ik het beestje heen gebracht.



Heb nu net een foto van het duifje ontvangen met een ingetapete vleugel. Ze denken dat het beestje er helemaal bovenop komt.



Maar jeetje, wat vind ik het ontzettend verdrietig dat de mensen die voor dieren horen te zorgen, niet dat duifje wilde helpen. Gaf dan op z'n minst dat beestje een spuitje om uit zijn lijden te verlossen ofzo.



Zo, ik moest dit even kwijt. Het zat me nogal hoog. Arm duifje...
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:51:

[...]





Is het wel een duif? Ik ben een nitwit, het is in ieder geval een vogel...



Dat zei ik ook toen de telefoonmevrouw van de dierenambulance vroeg wat voor vogel het was



Weet ik veel, ik ben toch geen ornitholoog?
quote:s-a-r-kast schreef op 23 april 2017 @ 16:53:

Oh ik ben ook zo'n muts! Ik ben gisteren nog een flinke tijd bezig geweest om een gewonde meerkoet te vangen.



Ik kan er ook niet tegen hoor als een beestje pijn heeft.

Verklaar mij maar voor gek, vind ik best



Aaaah, hoe is dat afgelopen?



3 jaar terug had ik 2 eendenkuikentjes gevonden naast een dode moeder. Die heb ik toen ook opgevangen en nu zwemmen ze hier voor in het water en zitten nog dagelijks bij mij in de achtertuin om eten te schooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor TO. Heb zelf een jaar of 2 geleden een gewonde duif van de weg geplukt, auto's reden er allemaal nét langs en niemand die wat deed. Thuis in een oude knaagdierenkooi gestopt en de dierenambulance gebeld. Die kwamen wel gewoon! Duifje was aardig verwond en ik denk dat ze hem snel uit zijn lijden hebben verlost. Maar dat liever dan helemaal niet ingrijpen en t beestje zo laten lijden.
Jij bent superlief zeg :D kan totaal niet tegen dat achterlijk gedrag van mensen die andere levende wezens verwaarlozen "want het is maar een duif", blijkbaar vinden ze zichzelf heel wat
Alle reacties Link kopieren
Het is een jong turks torteltje.



Fijn dat je het beestje hebt geholpen, het is een levend wezentje, en waarom niet helpen als je dat kan.

Jammer dat deze dierenambulance niet wilde rijden hiervoor, ze hebben allemaal andere regels, dus de een is de andere niet.



Wat betreft jonge merels die hier ook werden genoemd: laat die ajb in de tuin zitten. Het is normaal dat ze al het nest verlaten als ze nog niet vliegvlug zijn. De ouders voeren nog, en leren ze van alles wat ze niet leren in een kooitje bij de opvang. In deze periode is het wel fijn als je de kat zo veel mogelijk binnen houdt.
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 16:51:

[...]





Nee toch? Tenminste als ik het google dan zien die er heel anders uit.



[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq ... ZkVxQj.jpg[/img]

Is het wel een duif? Ik ben een nitwit, het is in ieder geval een vogel...Idd turkse tortel. Die zijn overigens beschermd. En zeker geen vliegende ratten!
quote:rieneke schreef op 23 april 2017 @ 17:07:

Het is een jong turks torteltje.



Fijn dat je het beestje hebt geholpen, het is een levend wezentje, en waarom niet helpen als je dat kan.

Jammer dat deze dierenambulance niet wilde rijden hiervoor, ze hebben allemaal andere regels, dus de een is de andere niet.



Wat betreft jonge merels die hier ook werden genoemd: laat die ajb in de tuin zitten. Het is normaal dat ze al het nest verlaten als ze nog niet vliegvlug zijn. De ouders voeren nog, en leren ze van alles wat ze niet leren in een kooitje bij de opvang. In deze periode is het wel fijn als je de kat zo veel mogelijk binnen houdt.Precies! De kuikens met rust laten geldt ook voor koolmezen ed!
Wat lief dat jij de duif geholpen hebt!
quote:Gooloib schreef op 23 april 2017 @ 17:09:

[...]



Idd turkse tortel. Die zijn overigens beschermd. En zeker geen vliegende ratten!Had ook nog nooit zo'n duif hier in de omgeving gezien trouwens. Ik zit nu op google. Volgens het kaartje van de vogelbescherming komen ze hier ook weinig voor.
quote:Cirice schreef op 23 april 2017 @ 17:16:

[...]





Had ook nog nooit zo'n duif hier in de omgeving gezien trouwens. Ik zit nu op google. Volgens het kaartje van de vogelbescherming komen ze hier ook weinig voor.Dan zou ik hem terugvragen aan de vogelopvang. Wie weet kun je nog goed geld vangen voor zo'n zeldzaam exemplaar.
quote:*nightsky* schreef op 23 april 2017 @ 17:23:

[...]



Dan zou ik hem terugvragen aan de vogelopvang. Wie weet kun je nog goed geld vangen voor zo'n zeldzaam exemplaar.



Asjeblieft
Alle reacties Link kopieren
Waarom een duif vliegende rat noemen?
quote:winkelfanaat schreef op 23 april 2017 @ 17:42:

Waarom een duif vliegende rat noemen?Ik snap dat ook niet, misschien omdat wr zoveel duiven zijn? Maar dan nog vind ik dat geholpen moeten worden wanneer dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 23 april 2017 @ 17:42:

Waarom een duif vliegende rat noemen?



Omdat er heel veel van zijn, en ze vaak ziektes onder de leden hebben.



Het is maar net hoe je het wil bekijken: ook duiven zijn levende wezentjes met gevoel, die ook verdienen als zodanig behandeld te worden.
Alle reacties Link kopieren
Duiven zijn ook niet zo slim... Die doen vaak zelfmoordpogingen!



Dat een dierenarts er niet voor wil komen in het weekend / avond dat snap ik wel. Een dierenarts is immers gewoon een commercieel bedrijf, geen filantropische instelling.
Alle reacties Link kopieren
Een vliegende rat... ook als ik een gewonde rat zou zien liggen zou ik actie ondernemen en er zeker niet aan voorbij lopen. Die rat kan er ook niets aan doen dat hij als rat is geboren en hoeft ook zeker niet zinloos te lijden imo. Heb respect voor elk dier hoe 'vies en vervelend' ze misschien ook mogen zijn.
Turkse tortels worden makkelijk tam en worden ook vaak tam gehouden. Zijn gezellige beestjes.



De jouwe kan ook een ontsnapte tamme geweest zijn. (Ziet er tam/mak uit op de foto.)
Alle reacties Link kopieren
Zo lief dat je het duifje hebt geholpen! Zo hoort het.
Goed gedaan TO!



Ik heb vorig jaar exact hetzelfde gedaan. Ook een gewonde duif (dat wist ik omdat ze/hij/het niet reageerde toen de hond enthousiast blaffend erop af stoof en een lik gaf), dierenambulance gebeld en hier kwamen ze meteen.

We hebben het rondwaggelende beestje zelfs nog bewaakt tot de ambulance kwam.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het heel goed gedaan hoor TO! Nu komt het vast goed met je duifje



Ik kan ook echt niet tegen dierenleed, als ik die reclames op TV zie met zielige dieren krijg ik de kriebels. Zo zielig
Alle reacties Link kopieren
quote:Wikka schreef op 23 april 2017 @ 18:26:

Turkse tortels worden makkelijk tam en worden ook vaak tam gehouden. Zijn gezellige beestjes.



De jouwe kan ook een ontsnapte tamme geweest zijn. (Ziet er tam/mak uit op de foto.)



Jij bent waarschijnlijk in de war met lachduifjes: dat is de tamme versie van turkse torteltjes.

Gewonde en/of jonge vogels komen al snel tam over omdat ze versuft of in shock zijn, of nog niet ervaren genoeg om de mens als vijand te zien.
Precies hetzelfde meegemaakt!

Duif zat in hartje zomer langs een weg in de felle zon, onbeschut, aangereden, zwaar ademend. NIEMAND wilde helpen. Dierenambulance, organisatie wilde dieren, omstanders.

Uiteindelijk duif in doos in auto, ermee naar dierenarts en die heeft zonder kosten op mij te verhalen diertje een spuitje gegeven. Ik huilde van pure frustratie en woede omdat niemand hart voor het dier toonde. Jee, wat voelde ik me machteloos!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt hart getoond Troeteltje, en verschil gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ook hetzelfde meegemaakt. Een duif werd voor mijn ogen van een dak geschoten (ja echt, zulke debielen zijn er dus). Dierenambulance zei wij komen niet voor duiven. Dierenarts idem. Vogelasiel wilde hem wel helpen, maar niet komen halen. Ik was lopend, het asiel zit een aantal kilometer verderopa. Tegen de tijd dat ik iemand met een auto had weten te regelen, was de duif een nare dood gestorven



Lief dat je de duif hebt geholpen Cirice!
Wat fijn dat je dat beestje hebt geholpen!

Ik word er blij van.

Dat zouden meer mensen moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven