Fabulous forummers forummen ferder!

02-04-2017 19:34 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de alliteratie toch bleef.



Omdat het fijn is om elkaars dagelijkse beslommeringen te blijven leven.

Omdat het kan.



En omdat de hamvraag áltijd blijft; wat gaan we vandaag doen?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hai Lux

Ik doe anders ook niet aan die verplichte feestelijkheden hoor.

Die concessie doe ik alleen met Kerstmis, Pasen vind ik zwaar ondergeschikt.



Ik maak dan wel weer brunches thuis, en we gourmetten regelmatig samen, maar liever gewoon met zn tweetjes dan dat verplichte familiegedoe.
668, the neighbour of the Beast
Ik snap het helemaal Marels. Je broer en zus mogen de navelstreng ondertussen wel doorknippen, toch? Gelijk heb je, na 30 jaar zorgen moet die doen waar 'ie helemaal zelf zin in heeft.



Awww, Lux, ik snap dat het voor het goede doel is maar het is gewoon klote, die laatste loodjes. En als je al een keer weinig last hebt lig je wakker om niks. Ik zou zeker het 'uitroken' ( ) bespreken.



Wat mooi dat je moeders vriend opa genoemd gaat worden! Zover ben ik dan weer niet, maar goed, de vriendin van vader heeft zelf ook een kleinkind (dezelfde leeftijd als de jongste) en ze zijn nog geen jaar samen.



Misschien is Logan dan ook wat voor ons, ik ben ook niet zo van de actie-films maar Marvel kijk ik ook graag. The Avengers kijk ik altijd graag. Even bespreken met man, we gaan echt te weinig naar de bios en zijn weer toe aan een uitje samen.



Oh ja, de weerstand van de jongste... Ze kan er weinig aan doen natuurlijk. Maar ik ga eens op research uit, heb ik gisteren besloten. Man heeft hooikoorts en ik heb als baby astmatische bronchitis gehad. Ik denk dat dochter ook luchtwegenproblemen heeft, en melk verdraagt ze niet zo goed als dat zou moeten. Dus ik wil toch uitzoeken, voor zover het kan op d'r leeftijd, of dat bij haar ook speelt. Als je nog tips hebt Lux, ik houd me aanbevolen!
@Marels: nou normaal vind ik het niet zo erg, opzich wel gezellig af en toe zo'n familieaangelegenheid (hangt er ook een beetje vanaf met welke familieleden though ). Hoop dat zoon een voorlijk typje is en dat hij met Pasen 2018 al loopt dan kunnen we eitjes voor hem verstoppen

Vind het wel ver gaan dat je sibs nog steeds zo'n moeite hebben met de vriendin van je pa. Ik heb daar ook wel ervaring mee met de kinderen van mijn ouders partners, maar soms waren die dan al uit huis en dan dacht ik: jemig, wat maakt het uit, gun je pa/moe dat geluk. Maar kennelijk blijft dat moeilijk voor sommige mensen.



@Fleet: ja zou ik doen naar de bios! Is leuk vind ik ook altijd een leuke date. Wb je jongste: astma enzo diagnosticeren we eigenlijk niet op die leeftijd al, vaak blijkt dat het iets is waar de kinderen 'overheen groeien' en dan is het niet echt astma. Meer een chronische bronchitis oid. Dat wil niet zeggen dat een luchtwegverwijder geen enorme verlichting kan geven. Gewoon salbutamol. Vooral bij kindjes die veel hoesten en reutelen wil het nog wel eens helpen om te puffen. Dus zoiets zou je natuurlijk altijd met de ha kunnen bespreken. Misschien gewoon als noodmiddel als ze weer eens een LWI heeft.

Wb melk: da's lastig op die leeftijd. Melk als je al benauwd bent valt al niet zo lekker maar soms wordt een echte lactose-intolerantie ook in verband gebracht met asmatische klachten geloof ik. En dan heb je nog de KMA-kindjes die er vanzelf overheen groeien. Dus da's lastig uit elkaar trekken zo op 't oog. Dan zou je echt een allergietest en/of een eliminatiedieet moeten proberen ism de huisarts. Wat je wel vaak merkt bij KMA kindjes is dat bijvoorbeeld kaas en yoghurt beter gaan dan melk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil misschien nog naar Beauty & The Beast, maar ik weet niet helemaal of ie niet vreselijk tegen gaat vallen en heel cheesy gaat zijn.

Nog maar even bekijken dus.



Misschien vanavond ofzo.



Zit nu aan de thee en moet verder nog wat dingen opruimen enzo vandaag, maar alles rustig aan hoor.

Straks eerst maar eens onder de douche springen. Daar had ik gisteravond geen puf meer voor, dus ik stink.
668, the neighbour of the Beast
Zo dat was dokter Lux aan het woord ik zou het eens met de huisarts bespreken voor een professioneel advies though
Ik wil ook naar Beauty and the Beast maar ben bang dat die Emma Watson enorm geautotuned is en dat ik daarop af ga knappen
Alle reacties Link kopieren
Had ze zoveel autotune nodig?

Valt dan weer dik tegen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Vind eigenlijk dat je dan beter iemand kunt casten die wat minder aan het ideale plaatje voldoet, maar wel gewoon kan zingen...
668, the neighbour of the Beast
Nou dat weet ik niet, ik heb haar nog nooit horen zingen. Maar ik heb zo'n gevoel dat ze idd het perfecte plaatje hebben gecast qua hoe ze eruit ziet maar niet echt hebben geselecteerd op zangtalent. Want heb nog nooit gehoord dat Emma Watson kan zingen.

Maar misschien valt het wel mee hoor. 't Is mijn vooroordeel/vermoeden.
Alle reacties Link kopieren
Man heeft er geen zin in om vanavond te gaan geloof ik.

Dan maar niet, dan gaan we maar thuis op de bank hangen denk ik zo.



Heb trouwens gisteren mijn shampoo gescoord bij de voordeeldrogist. €2,99 per stuk of 3 voor 8 euro ipv 6 euro per stuk ofzo.

Ik vond het best goed gedaan van mezelf.

Wel 55 euro aan vlees uitgegeven en een fortuin aan kaas, maar daar zwijgen we maar over
668, the neighbour of the Beast
Maar da's lekker
Dank je Lux, daar kan ik zeker wat mee! Ga de HA eens voorleggen of iets van een puffertje voor haar beter werkt.



Oe, word er gezongen in BATB? Ik ben nog steeds niet over Les Miserables heen. Wat een bagger was dat! Hugh Jackman en Russel Crowe waren alleen goed voor het oog, niet voor het oor.



Marels, je moet toch ergens besparen, toch? Ik ben net als Lux zo'n verwend luxepaardje met dure shampoo. Ik eet dan weer bijna geen vlees dus bespaar ik daar weer op. Kaas is altijd goed.



Ik heb een broodmix van het Kerstpakket gevonden in de voorraadkast gisteren, staat nu te rijzen. Tegenlijkertijd de gietijzeren pan weer aan het inbranden, hij was nog niet 'anti-aanbak' genoeg dus dan moet 'ie weer in de olie en op het vuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga één keer in de zoveel tijd naar de kaasboer op de markt.

Die hebben de lekkerste kaas ter wereld, blauwader geitenkaas. Dan haal ik dus drie stukken waarvan ik er 2 laat sealen, en dan kan ik er eventjes tegen weer.

Overigens haalt de kaas in geen enkel geval mijn brood, die gaat in blokjes op op zaterdagavond, bij de wijn.



En vlees, tja, dat haal ik ook maar eens per maand ofzo.

Zit bij mij in de buurt een bioboer die vlees aan huis verkoopt. Zij hebben rundvlees maar ze verkopen ook varkensvlees van een bevriende boerderij, dus kun je voor de meeste dingen gewoon daar terecht.

Dus heb ik mijn vriezer weer gevuld.

Echt een enorm verschil met vlees uit de supermarkt / bioindustrie en niet eens zo heel veel duurder.
668, the neighbour of the Beast
Klopt, het verschil is enorm Marels. Ik wil toch ook weer eens investeren in zalm van de markt. Echt zoveel malser en vol smaak. Daar steekt de supermarkt zalm enorm flauwtjes bij af.



Oe, geitenkaas... Dat is ook het lekkerst om zo te eten. Ik merk wel aan mijn leeftijd dat ik nu kwaliteit over kwantiteit verkies. And I love it. Dan maar wat meer geld er tegenaan, maar dan heb je echt iets wat enorm de moeite waard is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk dus een decadente trut, ik bespaar niet op eten

Niet dat ik elke dag gerookte zalm en kaviaar eet, maar ik geef wel geld uit aan goed eten dus.



Gisteren voor 180 euro eten gekocht

Ohnee da's niet helemaal waar, er zat ook nog eens twee tientjes tuinspul bij, plantjes enzo.

70 euro in de supermarkt, 55 euro vlees, 35 kaas en 20 bij de groenteboer.

Dan maar decadent



Ik eet liever goed spul dat ik er iets meer geld aan uit geef...



Qua musicals... Les Misérables valt in het niet bij wat ik van de week verplicht gekeken heb; West Side Story. Ik word nog agressief als ik er aan terug denk.
668, the neighbour of the Beast
Wij halen iedere keer als we bij mijn zwager op bezoek zijn bij de Turk de allerlekkerste feta. Moeten er echt weer eens heen.
Dan maar decadent Marels. Ik vond het vroegah echt de grootste onzin, maar nu weet ik wel beter: er is echt heel veel soorten kwaliteit te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo ook overal mijn adresjes voor



Zo ben ik sinds kort ook over op eieren van de boer hier om de hoek.

En vaak zijn dat soort dingen niet eens duurder. Ik betaal voor mijn eieren 2 euro voor een doos van 10. Vrijere uitloop krijg je niet want die beesten zie je vanaf de weg lekker over het grasveld lopen, zeg maar. En ze zijn zoveel lekkerder!

Zelfde als de aardbeien van de boer om de andere hoek. 2,50 per doos terwijl ik ze in de supermarkt voor 4 euro tegen kwam.



Gewoon even de moeite nemen om om te fietsen voor kwaliteit.
668, the neighbour of the Beast
Ja zeker! En de moeite nemen valt ook best mee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 16 april 2017 @ 09:32:

Dan maar decadent Marels. Ik vond het vroegah echt de grootste onzin, maar nu weet ik wel beter: er is echt heel veel soorten kwaliteit te koop.



Juist. En dan geef ik liever een klein fortuin uit aan vlees als de smaak tien keer beter is EN ik weet dat er gewoon normaal met die beesten om gegaan is, dan dat ik de zoveelste bioindustriekoe zonder smaak naar binnen werk.

De speklappen en hamburgers daar zijn echt ongeevenaard, om nog maar te zwijgen over de runderlenderollade.

En daarbij krijg ik die beelden van dat slachthuis in Tienen nog steeds niet van mijn netvlies, dus nu zéker geen bioindustrie meer voor mij.

Ik ben daar ook niet heel radicaal in hoor, ik koop soms best slecht vlees als spekjes enzo en mijn broodbeleg is niet bio, maar de grootste hoop wel dus, het vlees bij avondeten enzo.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 16 april 2017 @ 09:43:

Ja zeker! En de moeite nemen valt ook best mee eigenlijk.



Wij gaan één keer in de maand op zaterdagmorgen op grote ronde

Dan dus langs de markt, de vleesboer, de supermarkt Ver Weg voor houdbare melk enzo, kattengrit halen, dat soort dingen.
668, the neighbour of the Beast
Daarom eet ik maar gering vlees. De kinderen eten ook niet zo dolgraag vlees dus ik haal sneller een vleesvervanger of we eten helemaal geen vlees(vervanger), zelfs soms vegan. Vind het onnodig om zoveel vlees te eten. Als je af en toe iets in huis haalt wat niet-zo-verantwoord is dan doet dat toch al wat voor het gehele plaatje. Als iedereen het zou doen zou de bio industrie een stuk minder gangbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik haal tegenwoordig dus mijn vlees eigenlijk allemaal bij de bioboer.

Wat ik dus niet daar haal (omdat ze het simpelweg niet hebben) zijn vleeswaren. Dus dat haal ik wel in de supermarkt, net als eens een keer een pakje spekjes ofzo.

Ik denk dan idd maar dat ik beter al mijn vlees bij de bioboer haal en mijn vleeswaren dan maar niet, dan dat ik niks bewust doe.



Ik ben eigenlijk vooral voorstander van lokaal en traceerbaar.

Als ik mijn eieren hier bij de boer haal weet ik waar die kippen rondlopen want ik zie ze scharrelen.

Als ik mijn aardbeien hier bij de boer haal krijgt mijn boer de 2,50 die ik uitgeef aan de aardbeien, ipv misschien 30 cent voor diezelfde aardbeien in de supermarkt.

Als ik voorbij mijn bioboer het natuurgebied in rijd, zie ik de koeien lopen waarvan ik er straks eentje op mijn bord heb liggen. En als ik wil mag ik in de stal gaan kijken, de koeien aaien en ik weet dat die gewoon een jaar of vijf, zes rondlopen voor ze geslacht worden. Daarbij, en dat zegt het meisje van de biowinkel ook altijd; op elk pakje vlees staat het nummer van de koe waar het vlees vanaf komt. Zoals zij zegt; zij kan aan het nummer zien welke koe het geweest is. Dat is een fijne gedachte. De herkomst is gewoon heel erg duidelijk.



En dat vind ik, nog afgezien van het feit dat een dier gewoon goed behandeld moet worden, gewoon prettig. Dat het lokaal geproduceerd is en dat ik weet waar het vandaan komt en waar mijn geld naartoe gaat.
668, the neighbour of the Beast
Goh, dat wist ik niet Marels, van die nummers. Ik ga ook eens kijken of we hier een bio-boer in de buurt hebben.



Inderdaad is af en toe wat vleeswaren veel beter dan alles met je ogen dicht bij de Jumbo kopen. Alle beetjes helpen. Vind het ook een groot goed dat de Meatless Monday zo populair is. Iedereen minder vlees, of van goede afkomst, is een goed begin.
Alle reacties Link kopieren
Woon jij nou in Brabant of in Limland?

De varkensboer waar mijn boer mee samenwerkt zit namelijk volgens mij ergens in die uithoek.

PB me anders eens waar je precies woont?
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven