Fabulous forummers forummen ferder!

02-04-2017 19:34 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de alliteratie toch bleef.



Omdat het fijn is om elkaars dagelijkse beslommeringen te blijven leven.

Omdat het kan.



En omdat de hamvraag áltijd blijft; wat gaan we vandaag doen?
668, the neighbour of the Beast
Whahahaha



U vraagt, ik loei.
Alle reacties Link kopieren
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:cerulli schreef op 03 april 2017 @ 21:24:

Is dat nou de beruchte nesteldrang lux? Ik weet echt helemaal niets van baby's maar het duurt toch niet meer zo lang voordat die van jou zich gaat aandienen?



Meliora, wat een goed idee, ik wist niet eens dat zoiets bestond.



En dat katten 19 konden worden wist ik ook al niet...een collega heeft een kat van 21, beestje is zo dement als een kraai
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
weer bijgelezen, had weer een spelavondje vanavond, dus helaas geen tijd voor jullie, maar vrees niet, ik blijf wel komen tussendoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Marels is van de tough love, maar missen kan ze me niet.



Wat goed Meliora! Zal de andere moeder vast heel blij mee zijn.



Lux, wat spannend allemaal zeg! Hoe is het nu met zijn groei?



Pfoe, hier is wat druk van de ketel. Kreeg de datum niet rond van het vrijgezellenfeest wat ik aan het organiseren ben, maar het is nu dan eindelijk rond! Kunnen we ons op de leuke dingen focussen! Verder gewoon aan het werk vandaag, nothing special.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook nog eens van onder m'n steen gekropen. Lang geleden dat ik hier nog wat geschreven heb.



Fijn dat je zoveel melk hebt Meliora! Hier bestaat zoiets niet maar ik had niet veel over, gewoon genoeg voor m'n eigen baby.



Ik verveel me zo hard en heb helemaal geen zin om iets te doen. Halverwege de strijk ben ik op de bank gekropen en nu heb ik geen motivatie meer.

Ik zit al meer dan een week thuis, technisch werkloos. Ik dacht vandaag of morgen terug te mogen werken maar het kan nog wel 2 weken duren. De baby gaat naar de opvang dus ik heb tijd zat om het huishouden te doen. Alleen geen zin... Ik heb het gevoel dat ik alles al eens gedaan heb.



Straks de kinderen gaan ophalen van school, dan moet ik wel van de bank komen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!!



Zo even hier en daar wat reageren op jullie. Heb weinig tijd gehad echt actief te forummen.



@Meliora als eerste, hoe gaat het met je/jullie? Wat een heftig nieuws was dat zeg. Fijn dat je je hulp aanbiedt met alle regel dingen.

Wat positief dat je de melk die je teveel hebt kan doneren zeg. Dat wist ik niet!



@Marels jeetje wat een leeftijd die kat van jou! Wist wel dat ze oud konden worden, jaar of 14-16 maar al 19 zo he!

Nog iets vernomen van je sollicitaties?



@Lux, fijn om te lezen dat het lichamelijk wat beter gaat en je weer dingen kan ondernemen! Het duurt nou niet lang meer toch voor de kleine zich aankondigd?



@Fleet, zo te lezen alles onder controle bij jou mooi dat je de datum voor het vrijgezellen feest rond hebt! Heb dat zelf nog niet eerder georganiseerd maar wel 1 gehad vorig jaar en merkte inderdaad dat dat best wat geregeld is.



Hier alles goed! Echt heel erg aan het genieten van m'n vakantie. Volgende week maandag moet ik weer aan de slag.

ik heb natuurlijk veel mazzel want het is hartstikke goed weer. Ben dan ook veel buiten en op pad met hond.

Afgelopen weekend jarig geweest en als cadeau een hotelovernachting bij een thermen gekregen van vriend. Dus voor zover ik nog niet relaxed was door de vakantie, ben ik dat nu helemaal haha.

Volgende week geef ik nog een feestje samen met vriend. Omdat er maar een kleine maand tussen onze verjaardagen zit vieren we het sinds 2 jaar samen op 1 datum.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hoi, vandaag stoofvlees gemaakt volgens mijn nieuwe receptenboek. Heerlijk mals, maar een beetje te zuur. Wie weet hoe ik die azijn wat neutraliseer (geen zin om er een topic over te openen, dus eerst hier maar)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Eens proberen zonder azijn?



Waarvoor dient die azijn eigenlijk? Ik wist helemaal niet dat er azijn in stoofvlees moest. Ik maak het altijd zonder. Maandag heb ik ook stoofvlees gemaakt en opnieuw laten aanbranden. Dat overkomt me elke keer. :(

Weet je hoe ik dit kan voorkomen? Ik doe er al bijna een liter bier in dus daar kan het niet aan liggen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in jezusnaam azijn in stoofvlees doen? Stoofvlees maak je met bier.

Limburgs zuurvlees is volgens mij wel met azijn maar dat vind ik niet te pruimen.



Rawr; als je stoofvlees aanbrandt staat het te vuur te hoog.

Moet echt op het allerlaagste pitje op de allerlaagste stand. En regelmatig roeren.

Als je ziet dat het vocht te ver verdampt is, gewoon wat kokend water bij gooien.

Als je het vuur heel laag zet en regelmatig roert kan het echt bijna niet mis gaan.

Hoeveel vlees gebruik je op die liter bier?



Ik heb vandaag een uitnodiging voor een gesprek gehad van die ene toko waar ik al eens eerder geweest was

Volgende week, dus nu moet ik weer gaan bedenken wat ik aan doe



Verder hier rustig, aan het werk, daarna boodschappen, vanavond nog eens gaan hardlopen en net de toko hier een beetje opgeruimd,

Nu met de pootjes omhoog.

Oh, en ze hebben bij de lokale Jumbo mijn favo thee er uit gegooid, stelletje fuckers. Nu heb ik ter compensatie allemaal hele dure thee gekocht voor mezelf. Ik vond dat dat mocht.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets van stoof maak dan gebruik ik vaak zo'n vlamverdeler tussen de pit en de pan.

Azijn gebruik ik niet bij stoofvlees.

Maar ik maak het niet vaak dus kan niet echt tips geven.



Fijn Marels dat je een uitnodiging hebt

Wat is je favoriete thee dan en wat stom dat ze die nu niet meer hebben.

Ik ben ook een echte thee drinker.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Pickwick, caramel vanilla



Nu over op de Celestial stervensdure kruidenthee
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind stoofvlees eigenlijk het makkelijkste op aarde.

Vlees aanbakken, uit de pan, uien er in aanbakken. Vocht erbij, aan de kook brengen, vlees erbij, en verkassen naar de kleinste pit en laat zetten.



Ideaaaaaal.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Die heb je verdiend Marels hahaha.

Ik vind de even verwennen thee van Pickwick erg lekker!



Verder vind ik ook veel lekker. Behalve rooibos en kaneel blegh
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ja het was dus , volgens het recept, Limburgs zuurvlees. en daar zit azijn bij. Normaal gebruik ik ook wijn of bier, maar ik dacht laat ik me eens aan een recept houden. Volgende keer toch maar weer aan mijn eigen gevoel toegeven wat betreft het kruiden en verder op smaak brengen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ik drink nooit thee, heb het alleen in huis voor de visite. Hoop dat het lang goed blijft, maar och de meeste mensen halen het zakje 1 keer door het glas, en halen het er dan weer uit, dus als er al wat smaak verloren was zullen ze het toch niet proeven vermoed ik.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Marels!



Volgens mij moet er altijd iets zuurs in stoofvlees zodat het bindweefsel oplost en het vlees mooi mals wordt.



Ik ben naar de kapper geweest en nu is mijn haar korter dan het in jaren geweest is. Ik twijfelde even, maar huisgenoot vindt het leuk, en als het hem opvalt betekent dat dat het daadwerkelijk een positieve verandering is.



Ik ga morgen solliciteren. Verwacht er niet veel van maar je weet maar nooit. De dag erna een paar dagen op reis voor werk dus dan ben ik er even niet.



Ik hou erg van Pukka thee trouwens. Kost een vermogen maar wel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
succes Cerulli, we horen het wel als je terug bent

ja klopt i stoofvlees hoort zuur, en dat kan dus ook uit wijn of bier komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Go Marels en Cerulli, hopelijk brengt het wat voor jullie.



Hmmmm, stoofvlees. Ik wilde ook nog eens zuurvlees proberen binnenkort.



Ik heb vrijwel altijd duurdere thee. Ik drink geen koffie en ik settel niet voor iets wat ik 'mwah' vind op drinkgebied. Alleen rooibos en kamille heb ik van het huismerk omdat daar vaak weinig verschil in zit met de duurdere merken. Al is inderdaad de 'Even Verwennen' ook best lekker, heb die op het werk in mijn la liggen.



Krul, wat klinkt het goed allemaal, kan me goed voorstellen dat je helemaal zen bent nu!



Ik heb vandaag mijn vaste vrije dag. Denk dat ik de meisjes meeneem naar Intratuin en daar plantjes voor op de balustrade ga halen. De tuin zelf neemt mijn vader nog onder handen. Welke plantjes voor buiten zijn goed voor iemand zonder groene vingers? En ik ga even langs een boerenbond, daar verkochten ze vroeger althans veel soorten meel. Even kijken of dat nog zo is want het brood bakken afgelopen weekend was prima bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Succes Cerulli en Marels

was vroeger een enorme thee liefhebber nu drink het alleen winters of ja soms als ik op visite ben, ik hou van zoete smaakjes bosvruchten is al jaren favoriet in Wenen heb ik zo'n zak gekocht met losse thee heerlijk



Leuk Fleet gezellig, moet ook maar is opzoek naar plantje en dan hopen dat de kat hem niet opvreet of om gooit
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Succes cerulli!



Fleet geniet van je vrije dagje. Misschien zijn viooltjes leuk, die hebben niet veel onderhoud nodig toch



Ik ga straks lunchen en boswandeling maken met hond en m'n beste vriendin. Heb haar al ff niet gezien dus veel bij te praten

Vriend is gisteren ziek geworden en had flink koorts. Gelukkig is dat nu weer gezakt maar hij blijft nog wel een dagje thuis.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Cer
668, the neighbour of the Beast
@Cer en Marels: succes op jullie gesprekken, spannennd, zal duimen



@Cer: leuk, je haar kort. Ik ben ook een keer naar een korte bob gegaan: inmiddels is het weer aardig lang want die bob uit je gezicht krijgen vond ik maar gedoe. Met werk wel handig om een staart te kunnen dragen



@krul: beterschap voor je vriend!



@fleet: ik heb geen idee welke plantjes geschikt zijn voor iemand zonder groene vingers. Gek genoeg blijk ik enorm groene vingers te hebben, mijn tuin doet het tot mijn grote verbazing prima, ook al weet ik niks van tuinieren. Mijn lipstickplantje binnen wil alleen niet meer bloeien, maar hij groeit super, dus puzzled there



@stoofvlees: maak ik nooit. Ik kook sowieso liever niet. Dat kun je in Huize Lux beter aan de man overlaten. Die is daar veel beter in maandag had ik gewoon AVG gemaakt maar ik weet niet hoe mijn man de puree zo lekker krijgt en mijn groenten zijn altijd of een beetje under, of een beetje overcooked. Mijn vlees ook algauw. Eigenlijk kan ik vooral pasta maken maar dan nog, je hebt mijn pasta bolo en man's pasta bolo... koken is gewoon a) totaal niet mijn hobby en b) ook niet echt mijn talent bakken vind ik wel leuk. Ik maak de mooiste broden, taarten, cakes, pizza's, etc. Alleen nu huurwoning met combimagnetron, zou wel graag weer een echte grote oven willen



@thee: ik drink alleen maar groene thee en die Celestial Sleepy Time. En als ik niet zwanger ben tank ik liters koffie maar dat lust ik nu niet. Nam zondag nog een slokje van mans kop om te kijken of ik het alweer lustte, yugh, ranzig spul. Hoe lang duurt het voor je weer koffie lust na de zwangerschap? ik mis mijn koffietje. Al 9 maanden geen slok gehad.



@hier: klopt hij mag er bijna uit, nu 35 weken. Ik word misschien eerder ingeleid omdat hij zo groot is. Daarom toch maar bezig met alle wassen. Moet toch eens langzamerhand zo'n ziekenhuistas gaan klaarzetten misschien inleiden kan over 2-4 weken nl



Maar helaas lig ik nu op de bank TLC te kijken en ligt dat ook wel erg lekker
Alle reacties Link kopieren
@Marels: Ik gebruik een kilo vlees met ongeveer 1 liter bier. Waarschijnlijk staat m'n vuur gewoon te hoog.

Ik doe er ook nog peperkoek met mosterd in. Als het niet verbrandt, is het erg lekker.



@Lux: is je baby zo groot dan? Gaat vlug hé die laatste weken. Ik moest m'n ziekenhuistas nog klaarzetten toen m'n water al gebroken was. De helft zat er niet in dus. Gelukkig duurde de bevalling zo lang dat vriend nog verschillende keren naar huis kon rijden.



@Fleet: misschien eens een cactus proberen? Ik denk dat dat de enige plant is die ik in leven kan houden. M'n plant van Ikea (geen idee welke het is) doet het voorlopig wel nog goed. Heel vreemd... Onderaan is ie wel helemaal afgevreten door de kat.



Ik probeer nu een avocadopit te laten groeien. Voorlopig gebeurt er nog niet veel.



Ik ga morgen terug werken. Gedaan met de werkloosheid.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Spannend morgen weer aan het werk Rawr!



Hij werd met 34 weken op ongeveer 3 kilo geschat wordt een dikke spekbaby denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven