Grappige of domme conversaties in het OV

22-10-2016 07:06 171 berichten
In het OV lijk ik soms wel de leukste gesprekken te hebben of aan te horen.

Met oudere dametjes gaat het bijna standaard over het weer of alle ellende van de maatschappij van tegenwoordig. Tiener meisjes hoor ik de meest naieve (en ook wel schattige) gesprekken voeren over 'ja maar hij zei en toen zei zij, en nou jaaa, weet je wat zij deed...'. en kinderen zijn vaak zo lekker spontaan.



Heb jij een leuk, grappig, dom gesprek gehad of gehoord in het OV?
anoniem_98260 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:18
30.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eens als enige in de bus. De bus stopte bij een verzorgingshuis en er stapte een oudere vrouw in. Ze ging op de stoel voor me zitten, draaide zich om en wilde duidelijk een praatje maken.

Hou daar normaal niet zo van -zeker niet om 7:00 in de ochtend- maar vooruit.



Binnen no time ging het vanuit het niets over dat ze zoveel medicijnen moest slikken, dat ze geopereerd moest worden, en dat ze zoveel pijn had.

Vervolgens werd elke lichamelijke klacht besproken met alle details. Terwijl intussen de hele bus volzat en dus mee kon luisteren. Kreeg gewoon last van plaatsvervangende schaamte..

Heb netjes meelevend meegepraat maar was zo blij toen ze uitstapte.



Ze moest waarschijnlijk haar verhaal kwijt, maar ik zat half slapend met m'n koffie in m'n hand. Was niet zo fijn 's ochtends vroeg
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Mensen knopen echt altijd een gesprek met me aan. En ik vind dat soms heel vervelend. Ook al heb ik oordoppen in en lees ik een boek...mensen spreken me gewoon aan. Geregeld werd ik aangetikt voor een gesprekje.



Ik heb hele levensverhalen gehoord. Het leukste vind ik de verhalen aan de telefoon . En mensen die ongegeneerd aan de telefoon ruzie hebben ofzo. Het meest bizarre was een gozer die zich ging omkleden. Die stond poedelnaakt in de coupe toen de conducteur aan kwam lopen en kwam dus naakt langs rennen omdat hij blijkbaar geen kaartje had .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 oktober 2016 @ 07:40:

Mensen knopen echt altijd een gesprek met me aan. En ik vind dat soms heel vervelend.

Ligt toch asn je uitstraling denk ik. Ben ooit, toen we nog scholieren waren, met Hans Teeuwen op stap geweest, die had dat ook. Wildvreemden die tegen hem hele verhalen hielden. Ik heb het nooit, maar ik heb dan ook het boze oog.



Dat laatste valt te leren. En is erg goed voor je rust
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 22 oktober 2016 @ 07:44:

[...]



Ligt toch asn je uitstraling denk ik. Ben ooit, toen we nog scholieren waren, met Hans Teeuwen op stap geweest, die had dat ook. Wildvreemden die tegen hem hele verhalen hielden. Ik heb het nooit, maar ik heb dan ook het boze oog.



Dat laatste valt te leren. En is erg goed voor je rust

Mijn oplossing; niet meer met het ov .



Ik kan het wel hoor, dat boze oog inzetten. Maar als ik zit te lezen heb ik mijn omgeving niet zo in de gaten dus kan ik hem niet inzetten.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik laatst met mijn dochter op vakantie ging met de trein, zat er een man tegenover ons die ongevraagd hele verhalen hield over de hackerscene en zijn rol daarin. We dachten dat het opschepperij was. Bleek later toch allemaal te kloppen (Google is your best friend).
Love is the meaning of life
Haha deze is van laatst in de tram echt een laaange rit voor mijn gevoel, een tienermeisje die met haar vriendje kletste en er kwam alleen maar onzin uit 45 minuten lang. Alleen maar wat een bitch, tsss en serieus en je weet toch..

Of chilll.. Maar heeel langzaam en alleen maar om elkaar aan de lijn te houden ofzo.



Of buitenlandse vrouwen kunnen er wat van, Spaans, Portugees of keihard in het Chinees. Heel gek dat moet vaak keihard schreeuwend.
Alle reacties Link kopieren
Ooit zat er een stelletje naast me in de trein de hele reis was de jongen bezig welke spullen van hem waren en waarom. Ik had steeds de neiging cd van mij cd van jouw te gaan zingen
geneet van 't laeve
Naar gesprekken van jonge meisjes luister ik liever niet uitgebreid, daar komt idd zoveel onzin uit. Die hebben het vooral vaak over andere leeftijdsgenoten.



Sinds mijn verhuizing ga ik niet meer vaak met het OV maar toen ik dat nog wel deed zat ik sochtends vroeg een x achter 2 oudere dames, die het uitgebreid over een darmonderzoek hadden . Fijn, om 8.30 s'ochtends....
Wel een dom gesprek gehad. Of eigenlijk kon je het geen gesprek noemen want ik kapte het af. Een man van rond de 65 zat naast mij en mijn 2 zoontjes te wachten op de trein. Vroeg hij of mijn kinderen asielzoekerskinderen waren!!!! (Ze zijn beide vrij donker en ik ben blank) Ik zei nee ik heb ze er toch zelf uitgeperst grrrr
Gisteren niet in het OV maar voor een stoplicht. Een meisje ging blijkbaar oppassen en vertelde haar vriendin daarover, op verontwaardigde tienermeisjestoon. Het kwam er op neer dat ze de kinderen écht niet 2 uur wilde gaan vermaken en hoopte dat ze snel sliepen. Dat ze hoopte dat er eten was omdat ze écht niet wilde koken. Nou ja zeg! en als er geen eten was dan zou ze de kinderen wel alleen laten en even wat gaan halen.



Het zal je oppas maar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wel een grappige:



Jaren geleden zat ik op een zondag in de bus te wachten op vertrek (op station Eindhoven). Er was die dag ook een evenement in een kleiner dorpje in de regio (de Brabantse dag in Heeze). De bus zou naar Valkenswaard rijden en die lijn komt überhaupt niet in Heeze.



Komt er op een gegeven moment een bejaarde vrouw met een rollator de bus in. De bus stond nog stil en

ze roept naar de chauffeur: 'Gaat deze bus naar de Bloemencorso in Valkenswaard?' (Bloemencorso zou een paar weken later plaatsvinden). Dus de chauffeur zegt dat de bus wel naar Valkenswaard gaat, maar dat de Bloemencorso pas over een paar weken is.

Mevrouw begint mopperend te discussiëren dat dat niet zou kloppen.

Dus op een gegeven moment haak ik in (ik ben geboren en getogen in de regio) en zeg dat de chauffeur gelijk heeft, maar dat het vandaag wel Brabantse dag in Heeze is.



Roept die mevrouw heel verontwaardigd (klein, krom, oud vrouwtje) 'Nou, breng me dan maar naar de Brabantse dag!' en ploft op een stoel.

Chauffeur: 'Ik ben geen taxi!'.

Mopperend en binnensmonds mompelend loopt de vrouw de bus weer uit.



Misschien had je erbij moeten zijn, maar het was heel grappig.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 oktober 2016 @ 07:40:

Mensen knopen echt altijd een gesprek met me aan. En ik vind dat soms heel vervelend. Ook al heb ik oordoppen in en lees ik een boek...mensen spreken me gewoon aan. Geregeld werd ik aangetikt voor een gesprekje.



Dit dus.. In het ov maar ook in de supermarkt, loopt er een bejaarde al kletsend "gezellig" mee ofzo. Hele verhalen over kinderen die nooit komen en dat iedereen ondertussen dood (aan het gaan) is. Oordopjes helpen bij mij wel iets, aantikken is toch een drempel voor de meeste. Vaak zat heb ik niet eens muziek aan maar wel oordopjes in mijn oren.



Wat ik zelf wel vreemd vond was een jonge vrouw die luid in de volle trein zat te telefoneren over haar seksleven en dat van haar vriendinnengroep. Echt tot in details die ik van mijn eigen vriendinnen niet eens wil weten. Maar het was zo gênant en onbeschaamd dat de rest van de trein de hele tijd blikken zat uit te wisselen en te grinniken.



Ook een keer gehad toen ik nog in een ziekenhuis werkte op de PAAZ, na een dienst stapte ik in de bus en kwam er een oudere man naast me zitten die vroeg of ik in het ziekenhuis werkte. Toen ik bevestigend antwoorden begon hij een heel verhaal over zijn prostaat en plasklachten in een behoorlijk volle bus. Ik weet weinig van prostaten dus ik zat het maar met plaatsvervangende schaamte aan te horen terwijl ik mensen om ons heen zag kijken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 22 oktober 2016 @ 08:08:



Of buitenlandse vrouwen kunnen er wat van, Spaans, Portugees of keihard in het Chinees. Heel gek dat moet vaak keihard schreeuwend.Ja, vooral als ze in een mobiel staan te blèren. Ik denk dan altijd.. Tja, het is ook een heel eind naar China :-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gelukkig zelden met het ov, maar ik lees graag mee
Niet in de trein, maar wel ooit een hele rare ober op een terras. Wij waren op vakantie en gingen lekker ergens iets drinken, het is al wel 25 jaar geleden denk ik. De ober komt, maakte eerst een opmerking over het weer en zegt uit het niks: Ja, ik heb ook wat meegemaakt. Vervolgens kwam een verhaal van wel een kwartier, over een vrouw die hij had leren kennen vanaf een contactadvertentie en die hem al zijn geld af had getroggeld. Was echt heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug twee oudere dames in de trein. Ze vroegen zich hardop tegen elkaar af waarom de stoelen in de trein verschillende kanten op gericht staan (de vierzits bijv.). "Want het is toch veel fijner om met je gezicht de kant op te zitten die de trein rijdt..."
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
quote:borboletas schreef op 22 oktober 2016 @ 09:17:

Een tijdje terug twee oudere dames in de trein. Ze vroegen zich hardop tegen elkaar af waarom de stoelen in de trein verschillende kanten op gericht staan (de vierzits bijv.). "Want het is toch veel fijner om met je gezicht de kant op te zitten die de trein rijdt..."
Niet in de bus, maar bij de halte eergisteren. Bij de halte stond uitstapcontrole, 1 van de uitstappende dames beweert, dat ze haar chipkaart aan haar vriendin heeft gegeven, die nog in de bus staat. Na veel gezeur, vraagt ze haar vriendin om de kaart en geeft deze aan de controleurs. Het is dus geen anonieme, maar persoonlijke kaart van de vriendin. Controleur vraagt nog een keer of ze idd met deze kaart gereisd heeft, waarop hij zegt dan krijgt u een bekeuring, want dat is fraude. Vrouw beledigd.



Ondertussen staat haar vriendin met uitgestrekte hand in de deur opening op haar kaart te wachten, maar die krijgt ze niet en de bus rijdt vervolgens weg met haar erin, zonder haar OV kaart. Ze riep nog net naar haar vriendin, lekker nu heb ik ook een probleem.
quote:schorpioentje28 schreef op 22 oktober 2016 @ 09:04:

[...]





Ja, vooral als ze in een mobiel staan te blèren. Ik denk dan altijd.. Tja, het is ook een heel eind naar China :-)



Ja?! En vaak ook nog het geluid op zijn allerhardst dus je hoort degene aan de andere kant van de lijn ook constant tetteren!



Wij hebben een 'dorpsgek' een simpele oudere man die altijd met zijn hond ritjes met de bus maakt, een heel vies beest vol modder en een touw als lijn. Hij verzamelt bruikbaar vuilnis e.d.

Maar hij kiest altijd gewoon iemand uit want hij kent iedereen wel een beetje van gezicht. En als hij naast je zit gaat hij heel hard praten over genante dingen..

Als er net een opgetutte vrouw uitstapt heel hard tegen je roepen die staat de hele dag voor de spiegel alleen maar pipo-en of, mijn hond had een anaalklier of een vieze teek die hij van zijn hond af moest halen. Echt zooo vreselijk vervelend maar wegsturen gaat niet, dat begrijpt hij niet.
quote:Blablabla27 schreef op 22 oktober 2016 @ 08:43:

Wel een dom gesprek gehad. Of eigenlijk kon je het geen gesprek noemen want ik kapte het af. Een man van rond de 65 zat naast mij en mijn 2 zoontjes te wachten op de trein. Vroeg hij of mijn kinderen asielzoekerskinderen waren!!!! (Ze zijn beide vrij donker en ik ben blank) Ik zei nee ik heb ze er toch zelf uitgeperst grrrr

nee... dit kan toch niet... ik had die gast op zn bek getimmerd... althans die neiging zou ik hebben.

(En veel mensen denken dat iedere niet europese allochtoon iemand is met verblijfsvergunning op basis van asiel, (althans ik denk dat mensen dat niet eens weten ;) ) pure onwetendheid. Asielzoeker bekt blijkbaar lekker..)
Alle reacties Link kopieren
Vaak krijg ik ook hele verhalen aan te horen, maar weinig echt gênante verhalen aangehoord.



Wel ben ik een keer de andere partij geweest. Tig jaar geleden ging ik met het ov naar een eerste date. Man in kwestie via Internet leren kennen en ik hartstikke zenuwachtig die kant op. Wanneer ik zenuwachtig ben, heb ik neiging te gaan ratelen als een kip zonder kop. Dus de man naast me heeft me beleefd aangehoord en was, nadat ik uitstapte, helemaal op de hoogte hoe ik man heb leren kennen, mijn eerste (online) indruk van date, dat ik op weg was naar eerste afspraakje, mijn twijfel de eerste trein weer terug te nemen etc etc.



Mocht treinreiziger meelezen: sorry!



Inmiddels wel getrouwd met date dus eind goed, al goed
quote:Alicemorgan82 schreef op 22 oktober 2016 @ 09:23:

[...]



nee... dit kan toch niet... ik had die gast op zn bek getimmerd... althans die neiging zou ik hebben.

(En veel mensen denken dat iedere niet europese allochtoon iemand is met verblijfsvergunning op basis van asiel, (althans ik denk dat mensen dat niet eens weten ;) ) pure onwetendheid. Asielzoeker bekt blijkbaar lekker..)het gekste is: jij impliceert nu dat er iets mis is met asielzoekers
Ik reis sinds kort weer met het OV, dus hopelijk binnenkort verhalen van mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven