Gratis reclame of echt al eens wat gewonnen?

06-11-2013 11:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Facebook. Een fijn medium om up-to-date te blijven met je sociale contacten. Maar waar ook steeds meer en meer reclame voorbij komt. En dan nog al die likes en shares met daaraan verbonden acties. Je weet wel, bij zoveel likes verloten we een gratis dit of dat.



Ik stoor me regelmatig aan dit soort 'gratis reclame', maar verbaas me tegelijkertijd hoeveel mensen in mijn vriendenkring dit soort dingen toch liken of sharen. Ook van mensen van wie ik het niet verwacht. Ik vind het soms wat sneu overkomen en zou het alleen al om die reden niet doen. Maar misschien ben ik hartstikke gek en loont het enorm om zo nu en dan om wat te liken of sharen, omdat je daadwerkelijk gemakkelijk iets kunt winnen? Ervaringsverhalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die ALLES deelt en leuk vindt. ALLES. Heb maar uitgezet dat ik dat zie in mn time-line. Ze wint wel vaak dingen. Laatst een messenset, cadeaubonnen, concertkaarten. Dus ja het loont. Maar bereid je voor op mensen die zich er kapot aan ergeren
Mijn nicht heeft idd wel eens wat gewonnen, via een like.

Ik doe er ook niet aan mee. Maar ik geloof wel dat er echt iets verloot wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor toen ik nog op Twitter zat ook geregeld wat gewonnen
Alle reacties Link kopieren
Een paar keer iets van Dove.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet liken, sharen en dan weer verwijderen? Of blijft het dan wel in de newsfeed van je vrienden komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik rapporteer al dat soort likes en shares die bij mij voorbij komen als spam. Vind het ook irritant en sneu.

Mensen die te veel aan dit soort acties meedoen gaan bij mij geheel onder de negeer. Dingen willen winnen ten koste van je vrienden. Ik snap het niet.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 06 november 2013 @ 11:40:

Ik rapporteer al dat soort likes en shares die bij mij voorbij komen als spam. Vind het ook irritant en sneu.

Mensen die te veel aan dit soort acties meedoen gaan bij mij geheel onder de negeer. Dingen willen winnen ten koste van je vrienden. Ik snap het niet.



Ten koste van je vrienden? Beetje overdreven niet?



Sommige facebook vrienden die echt heel veel delen verbert ik op mijn tijdlijn. Verder scroll ik er gewoon overheen.

Heel soms deel ik wel wat, maar dan kleine acties waarbij je niet kansloos bent (zoals de iphones die 20k mensen delen).

Maar ken een aantal mensen die al wat gewonnen hebben. Het loont dus wel.
Ik hoor wel eens dat mensen wat gewonnen hebben met FB. Ik doe zelf zelden met die winacties mee behalve als ik iets echt leuk vind. Dan probeer ik het zo in te stellen dat het bedrijf wel kan zien dat ik het geshared heb maar dat mijn vrienden er geen last van hebben. En zodra de winactie voorbij is verwijder ik het weer.
Alle reacties Link kopieren
Tja, jij kunt het overdreven vinden. Ik vind het nogal lullig dat ik met spam word bekogeld zodat anderen een pak luiers of iets anders lulligs kado kunnen krijgen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Vriendin van mij liked en shared regelmatig en heeft laatst 2x in 1 maand iets gewonnen. Een keer hele dure schoenen en een keer een dure merktas, dus het kan wel, maar dat is puur geluk.

Het is net als de loterij , je hebt een hele kleine kans.

Ik doe het zelf niet, doe ook niet mee met loterijen etc.
Alle reacties Link kopieren
Jaa een hele grote chocoladetaart met cointreau!
Alle reacties Link kopieren
Oeh lekker Masque!!

Maar als je iemand blocked, omdat diegene zo vaak shared en liked, zie je dan helemaal niks meer van diegene? Dan krijg ik voortaan wel een erg lege newsfeed vrees ik...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een apart Prijsvraag acount op FB aangemaakt. Daarop heb ik 1 vriend en llike/deel ik dingen die ik voorbij zie komen en graag zou winnen. En ook een spam-hotmailadres uiteraard.



Vraag me alleen af of ze ook kijken naar het aantal vrienden voordat ze je laten winnen. Ik kan me voorstellen dat iemand die deelt met 200 vrienden toch meer reclame maakt dan ik met m'n ene... Hoewel dat officieel natuurlijk niet uit zou mogen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk altijd om dat soort reclames heen.

Die bedrijven hebben helemaal niets aan mij



Als je iets wint, moet je ze denk ik ook je adresgegevens geven?

Zullen ze vast blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:odi schreef op 06 november 2013 @ 11:54:

Ik kan me voorstellen dat iemand die deelt met 200 vrienden toch meer reclame maakt dan ik met m'n ene... Hoewel dat officieel natuurlijk niet uit zou mogen maken.Dan maak je er nog wat accounts bij, waar je vriendjes mee wordt
quote:ClaudeFiolle schreef op 06 november 2013 @ 11:47:

Tja, jij kunt het overdreven vinden. Ik vind het nogal lullig dat ik met spam word bekogeld zodat anderen een pak luiers of iets anders lulligs kado kunnen krijgen.



Tsja ik scroll er gewoon overheen.

Ik wordt ook wel eens gek van vrienden die alles volspammen met foto's van hun kinderen. Ik hoef geen inhoud van het potje te zien.. dus scroll ik door.. Compleet onder de negeer doe ik niet, want dat is nou eenmaal facebook. En ik kies er zelf voor om op facebook te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik deel dat soort dingen overigens alleen met mezelf, en val mijn vrienden niet lastig.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:marrie3 schreef op 06 november 2013 @ 11:56:

[...]





Dan maak je er nog wat accounts bij, waar je vriendjes mee wordt



Of jullie maken allemaal eentje aan, dan linken we

Hmmm alhoewel, dat verkleint mijn kansen natuurlijk weer...
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij de betreffende persoon ook alleen de vind ik leuks en reacties uit zetten dan zie je die niet
Alle reacties Link kopieren
Je klikt toch alleen maar op "like" en deelt het op je eigen tijdlijn? Je hoeft t toch niet te delen naar al je vrienden?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar kleine dingen gewonnen, zoals een pokon moestuinpakket. Maar dan wel op een ander account. Op dat account doe ik soms mee met like, share and win en daar speel ik ook de spelletjes op.



Mijn 'vrienden' daar zijn ook mensen die hun account daarvoor gebruiken en een aantal daarvan hebben echt onwijs veel gewonnen. Van idd de iPads tot laptops en armbandjes en fietsen. Maar die doen letterlijk overal aan mee, delen zich suf in de acties en kwakken in de reacties bij de acties een standaard, bijna slijmerige reactie neer die blijkbaar goed in de aarde valt bij ondernemers. Of het nu een armbandje is, of een auto, dit is altijd de meest geweldige prijs die er te winnen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:woepsie schreef op 06 november 2013 @ 12:03:

Je klikt toch alleen maar op "like" en deelt het op je eigen tijdlijn? Je hoeft t toch niet te delen naar al je vrienden?Precies, z doe ik het.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Kijk! En mag je het daarna ook gewoon weer verwijderen? Mijn tijdlijn is afgeschermd dus dat bedrijf zal het niet zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik deel alleen leuke, nuttige dingen die ik ook echt kan gebruiken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven