Groot verschil kwaliteit duurdere/goedkopere bril?

19-09-2013 09:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dus een bril. Het is nog niet zo erg dat ik niks zie, maar ik heb een afwijking van +1. Ik heb het laten opmeten bij een duurdere opticien en ik kwam uit op een prijs van ruim 400 euro voor alleen de glazen, dan heb ik er dus nog geen montuur bij.

Ik vind dat nogal prijzig en vraag me af of er echt zoveel verschil zit tussen de kwaliteit van de glazen bij de duurdere opticien en de goedkopere (zoal Hans Anders, Pearle bijv.).



Verder zou ik graag tips willen voor het montuur. Ik heb er een paar gepast, maar vind het allemaal niet echt staan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Tips voor het montuur: passen, passen, passen.



Verder kijk ik prima door mijn glazen van Pearle, Hans Anders etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik was voor mijn twee -1,5 brillen (heb ik nog eens keus ) inclusief ontspiegelde glazen precies 99 euro kwijt. Zeker plusbrillen moeten veel goedkoper kunnen, aangezien die al voor een paar euro bij de drogist hangen. Of heb je nog spannende cilindrische afwijkingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al bijna 25 jaar een bril en ja, er zit zeker verschil in. Ook in de monturen overigens. Mijn brillen van Hans A. zijn altijd snel kapot. Met de wat duurdere van de plaatselijke opticien, doe ik altijd jaren. Service is ook beter. Heb twee keer een heel dun montuur gehad dat steeds brak en kreeg twee keer gratis een bril.
Alle reacties Link kopieren
Bij een eerste bril heb je toch het idee dat niks staat, want je bent het niet gewend.



Ik heb brillen van zowel duurdere als goedkopere opticiens gehad en ik heb geen verschil in de brillen zelf gemerkt. De kwaliteit is prima. Het enige verschil is dat bij de duurdere opticien ik een kopje thee kreeg en de stoelen lekkerder zaten. Nou ja... Daar kan ik ook wel zonder. Service is hetzelfde als er iets kapot gaat aan de bril of als de bril moet worden omgebogen ofzo.



Ik zit de laatste 5 jaar ook bij "Hans A." en dat bevalt prima. Helemaal mooi dat ze verschillende vestigingen hebben en dat je bij de ene kan passen en bestellen en je het bij een andere vestiging kan ophalen (ook al ligt die helemaal aan de andere kant van het land!). Ik doe sowieso maar maximaal 2 jaar met een bril, omdat mijn ogen helaas vrij snel achteruit gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er niets van. Schoonmoeder heeft altijd een heel erg dure bril, ik een goedkope. En die gaan even lang mee.
Ik heb tot nu toe altijd goedkope glazen gehad dus ik kan er niet over oordelen. Wel kan ik zeggen dat die goedkope glazen al heel snel krasjes vertonen. Daarom denk ik er aan om de volgende keer wat meer geld uit te geven...



Aan een goed montuur zou ik wel direct meer geld uitgeven als het kan.
Heb mijn hele leven al een bril en mijn brillen van Hans zijn net zo goed als een dure, zie er even scherp mee, kan regelmatig een andere kopen omdat ze niet zo duur zijn en ze zijn enorm aardig en klantvriendelijk hier bij Hans. Nu ook weer een leuke aanbieding, bril inclusief glazen voor 35 euro, heb er 2 gekocht in lekkere felle kleuren. Dus ik zou voor Hans of id. gaan. Vind het echt niet nodig om een dure bril te kopen en ik lees hier dat Minnimouse er jaren mee doet, met een bril van de opticien, dat is juist wat ik niet wil, jaren dezelfde bril. Duurder is niet beter, dat is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik hou echter wel van service en mijn ervaring is dat ik die krijg bij de duurdere brillenwinkel. Ook heb ik de hele stad afgelopen voor een montuur en dus álle brillenwinkels van binnen en buiten gezien en alleen bij een van de de duurdere winkels heb ik 1 model kunnen vinden die mij staat en goed past.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 19 september 2013 @ 09:30:

Ik heb tot nu toe altijd goedkope glazen gehad dus ik kan er niet over oordelen. Wel kan ik zeggen dat die goedkope glazen al heel snel krasjes vertonen. Daarom denk ik er aan om de volgende keer wat meer geld uit te geven...



Aan een goed montuur zou ik wel direct meer geld uitgeven als het kan.Bij goedkopere opticiens is het meestal optioneel of je een antikraslaag (of hoe noemen ze het) wilt.
Alle reacties Link kopieren
In Driebergen zit een zaak waar je 3 brillen koopt voor 99 euro. Die zijn ook prima. (Je kan dus ook leesbril, kijkbril, zonnebril doen.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn Hans anders brillen gaan beduidend langer mee dan de merk brillen van mijn vriend. Dus ik ben zeer tevreden over Hans anders.



Ook koop ik graag om de paar jaar een nieuw bril of en paar verschillende en daar zijn ze zo goedkoop dat dat zonder problemen kan. Zo was er vorige maand een actie drie kopen twee betalen.
Ik heb nu sinds ongeveer zes jaar een bril en in die zes jaar twee keer een bril gekocht, beide keren het goedkoopste montuur van de Specsavers (volgens mij iets van 39 euro (glazen, ontspiegelen en kraswerend kwam daar dan nog wel bij)), maar meer dan 100 euro kan het me nooit gekost hebben. Ik ben hartstikke tevreden met mijn goedkope bril, kan er goed door zien, nog nooit iets stuk aan gehad (zelfs niet met mijn zoontje van 9 maanden, die gedurig de bril van mijn hoofd af slaat of probeert de pootjes de andere kant op te buigen)).
Alle reacties Link kopieren
Antikraslaag is ook optioneel bij de duurdere zaken, dan betaal je nóg meer. Ik heb 'lastige' ogen, met cilinders ed. Was altijd meer dan 1000 euro voor een bril kwijt. Kom sinds een paar jaar bij Ogen en Meer (in het engels) en daarvan vind ik de service prima en vooral de prijs! Nu heb ik 3 brillen voor nog geen 200 euro! En meestal hebben ze de glazen op voorraad, waardoor ik dezelfde dag mijn bril(len) nog af kan halen.

Het zicht maakt verder ook niet uit, kijk er niet beter of slechter door. Kortom, voor mij geen dure opticiën meer!
Alle reacties Link kopieren
Voor een afwijking van +1 ging ik voor zo'n goedkope bril van de drogist/kruidvat/action/xenos. Zo vaak gebruik je hem niet. Er zijn best leuke te koop als je goed zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb slechte ogen (+6 en sterke cylinders), draag normaal gesproken altijd contactlenzen en ga voor controle en oogmeting trouw ieder half jaar naar een goede (dure) opticien.



Ik heb wel altijd een bril 'voor erbij' (lezen in bed, tijdens een migraine aanval, tijdens lange vluchten) en omdat ik niet teveel geld wilde uitgeven want ik draag die bril heel weinig ben ik de laatste keer naar Specsavers gegaan en heb een bril van zo'n aanbieding genomen. Ik was volkomen overdonderd door de intensieve en zeer nauwkeurige oogmeting die daar werd gedaan, heb een prima bril en ben er erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er al 7 jaar een van Pearle die niet duur was en die is prima, al moet ik wel zeggen dat ik hem alleen 's morgens en 's avonds draag omdat ik lenzen heb. Als ik de hele dag een bril zou moeten, zou ik hem puur uitzoeken op montuur, of dat mooi is en goed staat. Dan zou de prijs me wat minder uitmaken.
Ik draag nu al 35 jaar een bril en ik heb nooit enig verschil gemerkt tussen een bril bij een dure of goedkope opticiën vandaan.



Van al mijn brillen laat na verloop van tijd de ontspiegelingslaag los bijvoorbeeld. Wat ik wél merk is verschil in hoe daar mee omgegaan wordt. De enige die er ooit (uit zichzelf, ik vroeg nergens om, kwam namelijk een nieuwe bril kopen) wat van zei en kosteloos nieuwe glazen voor me bestelde was de Pearl.

Over de service van de Hans A ben ik dan weer echt niet te spreken. Buigen je bril bv niet bij als je hem af komt halen.



Overigens zouden +1 glazen echt geen 400 euro moeten kosten.

Zolas gezegd kun je +1 brillen kopen voor een euro of twee bij bv kruidvat of de action.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasha schreef op 19 september 2013 @ 14:13:

Ik draag nu al 35 jaar een bril en ik heb nooit enig verschil gemerkt tussen een bril bij een dure of goedkope opticiën vandaan.



Van al mijn brillen laat na verloop van tijd de ontspiegelingslaag los bijvoorbeeld. Wat ik wél merk is verschil in hoe daar mee omgegaan wordt. De enige die er ooit (uit zichzelf, ik vroeg nergens om, kwam namelijk een nieuwe bril kopen) wat van zei en kosteloos nieuwe glazen voor me bestelde was de Pearl.

Over de service van de Hans A ben ik dan weer echt niet te spreken. Buigen je bril bv niet bij als je hem af komt halen.



Overigens zouden +1 glazen echt geen 400 euro moeten kosten.

Zolas gezegd kun je +1 brillen kopen voor een euro of twee bij bv kruidvat of de action.Hier net extreem vriendelijke en klantvriendelijke Hans Anders. Ik ben ondertussen als bij een vijftal filialen geweest en overal hele goede service. Dus dat hangt blijkbaar heel hard van filiaal af dan als jij slechte service hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het Briltotaalplan van Hans A. Elk jaar een nieuwe bril uitzoeken met extra dun kraswerend en ontspiegeld glas. (-6 met cylinder) Voor nog geen 6 euro per maand. In oktober mag ik weer en ik loop nu al binnen bij de plaatselijke vestiging om brillen te passen. En ze houden ze voor me achter tot ik een keus gemaakt heb.



De kwaliteit is prima. Bij het afhalen van een nieuwe bril merkte ik terloops op dat bij de bril die ik toen droeg en een jaar oud was de ontspiegelingslaag barstjes had. je kon het alleen zien als je het licht er op een speciale manier liet vallen. Ze hebben mijn oude bril toen opgestuurd en er voor gezorgd dat dat zonder kosten nieuwe glazen ingezet werden.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 35 jaar klant van Pearl (voorheen Brilmij). Heb sinds kort ook een leesbril +1, heb ik daar ook gekocht. Maar ik heb eigenlijk spijt dat ik er niet meerder bij de Hema of het Kruidvat heb gekocht voor 5 euro of minder. Ik ken veel mensen die er een stuk of 10 hebben, eentje in de keukenla, eentje naast de bank, eentje in de auto, eentje naast het bed, in diverse handtassen eentje. Dat is echt hartstikke handig. Gebeurt me steeds vaker dat ik uit eten ga en de menukaart niet kan lezen en dan heb ik die leesbril weer niet bij me. Ik ga er dus sowieso nog wel een paar halen, maar die ene dure had dus niet erbij gehoeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 19 september 2013 @ 13:21:

Ik heb slechte ogen (+6 en sterke cylinders), draag normaal gesproken altijd contactlenzen en ga voor controle en oogmeting trouw ieder half jaar naar een goede (dure) opticien.



Ik heb wel altijd een bril 'voor erbij' (lezen in bed, tijdens een migraine aanval, tijdens lange vluchten) en omdat ik niet teveel geld wilde uitgeven want ik draag die bril heel weinig ben ik de laatste keer naar Specsavers gegaan en heb een bril van zo'n aanbieding genomen. Ik was volkomen overdonderd door de intensieve en zeer nauwkeurige oogmeting die daar werd gedaan, heb een prima bril en ben er erg blij mee!



Is dat echt Joyce?



Ik heb nog slechtere ogen (-10 en sterke cilinders). Draag ook altijd lenzen, maar heb mijn bril(len) altijd onder handbereik voor als ik een lens verlies. Dan kom ik nl niet meer thuis



Maar ik had het idee dat ik mijn blinde mollenogen moest toevertrouwen een een van de betere (lees: dure) opticiens vanwege meer kennis en kunde. Ik ga bv altijd naar een lokale opticien of naar Eyewish.



Maar dat kan ik dus loslaten als jou zo lees? Ik ben nl weer achteruit gegaan en moet binnenkort ook aan een nieuwe bril.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat belangrijk is dat je ogen gemeten worden door een gediplomeerde opticien en dat je goed glasadvies krijgt.



Je kunt niet alle ketens over 1 kam scheren en de "dure" opticien betekend zeker niet altijd beter. ¤200 per glas voor een +1.00 bril is belachelijk veel geld en onzin.



Maar je kunt een op maat gemaakte (lees)bril zeer zeker niet vergelijken met een kant-en-klare van de drogist.



De gediplomeerde opticiens gaan allemaal naar dezelfde opleiding. Het probleem ligt hem in het feit dat er in veel winkels ongekwalificeerd personeel staat.



Let bijvoorbeeld op het NUVO-stickertje :-)
Alle reacties Link kopieren
Een dure opticien is niet altijd beter, al zal die doorgaans wel achteraf goede service geven (bv bij schade) en kan je goed adviseren welk montuur bij je gezicht past. Voor +1 vind ik 200 per glas nogal duur.



Ik heb zelf sinds mijn tiende een bril en ga altijd naar een gediplomeerde, dure opticien. Ik heb -7 en een cylinder, en als je dan niet de duurste dunste glazen neemt heb je gewoon lelijke jampotten. Mijn bril is bovendien naast mijn lenzen onmisbaar, ik kan niet zonder bril of lenzen veilig over straat.



Mijn vriend heeft -1 en daarbij maakt dat een stuk minder uit. Jampotten worden het sowieso niet en hij hoeft m ook niet altijd op. Hij loopt met een leuk montuurtje van Hans Anders van totaal (glazen plus montuur) nog geen 200 euro en heeft daar meteen ook een gratis tweede mogen uitzoeken.
Ik ben erg tevreden over Hans Anders.

Heb -7, en voor 3,75 pm mag ik elke 2 jaar een nieuwe bril uitzoeken, het zogenaamde briltotaalplan. Dat is met extra dunne glazen, ontspiegeling, kraswerend etc. Dus voor 90 euro heb ik elke 2 jaar een leuk nieuwe bril, zonder dikke jampotglazen (en geloof me, die zijn met -7 dik)

Service ben ik trouwens ook erg over te spreken.



Voor dochter hebben we haar bril gekocht bij Pearle, omdat die toevallig net in ons dorp geopend was. Leek me wel handig met eventueel een schroefje los of een glas eruit. Gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken, maar bij het aanmeten en passen werden we ook daar keurig geholpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven